Näkyykö luottotiedoissa

Säätäjänainen

Näkyyköhän lainanantajan koneella se, jos on pikavippejä? Tavalliset pankkilainat ym. näkyy jo verotustodistuksessa, mutta mites pienlainat?

Eli: jos maksan pikavipeillä isompia lainoja (Finaref, Halens, ym.) pois ja sitten otan yhteyttä pankkiin ja totean, että eipä ole paljon velkaa. Niin näkevätkö pankista jostain systeemistä, että mulla onkin vastaavasti pikavippejä, vai saisinko tätä kautta itselleni edullisen pitkäaikaisen lainen pankista?

12

4038

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopuksi voit

ottaa megavipin maailmanpankista ja maksaa lainen pois.

• Säätäjänainen

En minä mikään ääliö ole kuitenkaan.

Tällä hetkellä tilanne on se, että tulot romahtivat, enkä tajunnut ennen romahdusta pitää puoliani. Minulla on omaisuutta, jota en halua myydä, joten mitään sosiaalitukia ei tipu. Ja koska on ennestään noita typeriä korkeakorkoisia lainoja (joo, okei olen ääliö kun otin niitä), niin isot kuukausimaksut pienet tulot = ei lainaa pankista, vaikka vakuudet onkin kunnossa.

Mutta jos makselen lainat pois pikavipeillä, marssin pankkiin ja totean, että näillä tuloilla lainaa pliis, niin voisin tästä älyttömyydestä selvitäkin. Paitsi jos pankki hokaa, että mulla on niitä pikaluottoja. Siksi kyselen.

• jdjkdkd

Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.

• sinua, mutta

pakko kertoa, ei Joulupukkia ole oikeesti olemassa.

• Pikavilppi

En ole kyllä vielä yhtään pankin lainasopimusta nähnyt, jossa lainanhakija ei antaisi pankille valtuuksia selvittää kaikki olemassa olevat lainat muista pankeista ja rahalaitoksista.

Yleensä tarkastavat hakijan tilitiedot, ja niistä ne pikavipit on kyllä ihan helposti todettavissa.

Puhumattakaan siitä että tietojen valehtelu lainaa hakiessa on rikos.

• sjsjsjd
        Pikavilppi kirjoitti:

En ole kyllä vielä yhtään pankin lainasopimusta nähnyt, jossa lainanhakija ei antaisi pankille valtuuksia selvittää kaikki olemassa olevat lainat muista pankeista ja rahalaitoksista.

Yleensä tarkastavat hakijan tilitiedot, ja niistä ne pikavipit on kyllä ihan helposti todettavissa.

Puhumattakaan siitä että tietojen valehtelu lainaa hakiessa on rikos.

Tietojen valehtelu on tietysti rikos, mutta lainsäädäntö on selvä tietojen luovuttamisen suhteen. Luotonantaja saa luovuttaa tietoja vain viranomaisille.

• Säätäjänainen
        sjsjsjd kirjoitti:

Tietojen valehtelu on tietysti rikos, mutta lainsäädäntö on selvä tietojen luovuttamisen suhteen. Luotonantaja saa luovuttaa tietoja vain viranomaisille.

Kiitos asiallisista vastauksista! Sillähän minä täällä kyselen, kun en halua mennä pankkiin ja tehdä rikosta. Eli jos pikaluottoja ei tarvitsisi ilmoittaa niiden pienuuden takia:)

Olen huomannut, että pikaluottoni eivät ole näkyneet verotustodistuksessa, mutta kaikki muut luotot ovat. Sen takia mietin, että onko joku euromäärä, jonka alla olevat luotot eivät "tule tietoon", eli eivät luottotietojen tarkistamisen kautta tm. tule pankille.

• ja topi
        sjsjsjd kirjoitti:

tessu oli ekat koirat kuussa, eiks niin.....

• Miracle mies
        Säätäjänainen kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista! Sillähän minä täällä kyselen, kun en halua mennä pankkiin ja tehdä rikosta. Eli jos pikaluottoja ei tarvitsisi ilmoittaa niiden pienuuden takia:)

Olen huomannut, että pikaluottoni eivät ole näkyneet verotustodistuksessa, mutta kaikki muut luotot ovat. Sen takia mietin, että onko joku euromäärä, jonka alla olevat luotot eivät "tule tietoon", eli eivät luottotietojen tarkistamisen kautta tm. tule pankille.

Lainahakemuksessa voi olla myös kohta "Luotolla maksetaan pois jo olemassa olevia luottoja X-määrä:"

Voithan koittaa täyttää myös hakemuksen ihan tuoltaan ja katsoa, mitä tapahtuu. Sitten haet eri tavalla eri pankista, jos ei tärppää.

• Anonyymi
        Säätäjänainen kirjoitti:

Katsoin omat luottotietoni pankkitunnuksilla. Kyllä siellä pikavippi laina näkyy, vaikka olen maksanut säännöllisesti pois, ei mitään ongelmia ole ollut. Laina on suhteellisen pieni, mutta siellä se näkyy. Ainakin minun luottotiedoissa.

• Anonyymi

'Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.'

Nykyään saa Asiakastiedon positiivinen luottorekisteripalvelun kautta. Siellä on tunnetuimat pikavippaajat sekä osa pankeissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.'

Nykyään saa Asiakastiedon positiivinen luottorekisteripalvelun kautta. Siellä on tunnetuimat pikavippaajat sekä osa pankeissakin.

Siellä ovat nykyään kaikki pankitkin Nordeaa ja OP:tä lukuun ottamatta. Danske on, S-Pankki on, Säästöpankit on, POP Pankki (Bonum) on, Aktia on.

https://www.asiakastieto.fi/web/fi/palvelut-yrityksille/positiivinen-tieto/positiiviset-luottotiedot-kuluttajaluottojen-kyselyjarjestelmassa.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      275
      45872
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      51
      11460
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      233
      11038
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9840
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8678
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      287
      6738
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      2
      3549
    8. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      3
      3440
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      25
      3163
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      3023
    Aihe