Näkyykö luottotiedoissa

Säätäjänainen

Näkyyköhän lainanantajan koneella se, jos on pikavippejä? Tavalliset pankkilainat ym. näkyy jo verotustodistuksessa, mutta mites pienlainat?

Eli: jos maksan pikavipeillä isompia lainoja (Finaref, Halens, ym.) pois ja sitten otan yhteyttä pankkiin ja totean, että eipä ole paljon velkaa. Niin näkevätkö pankista jostain systeemistä, että mulla onkin vastaavasti pikavippejä, vai saisinko tätä kautta itselleni edullisen pitkäaikaisen lainen pankista?

12

3734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopuksi voit

ottaa megavipin maailmanpankista ja maksaa lainen pois.

• Säätäjänainen

En minä mikään ääliö ole kuitenkaan.

Tällä hetkellä tilanne on se, että tulot romahtivat, enkä tajunnut ennen romahdusta pitää puoliani. Minulla on omaisuutta, jota en halua myydä, joten mitään sosiaalitukia ei tipu. Ja koska on ennestään noita typeriä korkeakorkoisia lainoja (joo, okei olen ääliö kun otin niitä), niin isot kuukausimaksut pienet tulot = ei lainaa pankista, vaikka vakuudet onkin kunnossa.

Mutta jos makselen lainat pois pikavipeillä, marssin pankkiin ja totean, että näillä tuloilla lainaa pliis, niin voisin tästä älyttömyydestä selvitäkin. Paitsi jos pankki hokaa, että mulla on niitä pikaluottoja. Siksi kyselen.

• jdjkdkd

Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.

• sinua, mutta

pakko kertoa, ei Joulupukkia ole oikeesti olemassa.

• Pikavilppi

En ole kyllä vielä yhtään pankin lainasopimusta nähnyt, jossa lainanhakija ei antaisi pankille valtuuksia selvittää kaikki olemassa olevat lainat muista pankeista ja rahalaitoksista.

Yleensä tarkastavat hakijan tilitiedot, ja niistä ne pikavipit on kyllä ihan helposti todettavissa.

Puhumattakaan siitä että tietojen valehtelu lainaa hakiessa on rikos.

• sjsjsjd
        Pikavilppi kirjoitti:

En ole kyllä vielä yhtään pankin lainasopimusta nähnyt, jossa lainanhakija ei antaisi pankille valtuuksia selvittää kaikki olemassa olevat lainat muista pankeista ja rahalaitoksista.

Yleensä tarkastavat hakijan tilitiedot, ja niistä ne pikavipit on kyllä ihan helposti todettavissa.

Puhumattakaan siitä että tietojen valehtelu lainaa hakiessa on rikos.

Tietojen valehtelu on tietysti rikos, mutta lainsäädäntö on selvä tietojen luovuttamisen suhteen. Luotonantaja saa luovuttaa tietoja vain viranomaisille.

• Säätäjänainen
        sjsjsjd kirjoitti:

Tietojen valehtelu on tietysti rikos, mutta lainsäädäntö on selvä tietojen luovuttamisen suhteen. Luotonantaja saa luovuttaa tietoja vain viranomaisille.

Kiitos asiallisista vastauksista! Sillähän minä täällä kyselen, kun en halua mennä pankkiin ja tehdä rikosta. Eli jos pikaluottoja ei tarvitsisi ilmoittaa niiden pienuuden takia:)

Olen huomannut, että pikaluottoni eivät ole näkyneet verotustodistuksessa, mutta kaikki muut luotot ovat. Sen takia mietin, että onko joku euromäärä, jonka alla olevat luotot eivät "tule tietoon", eli eivät luottotietojen tarkistamisen kautta tm. tule pankille.

• ja topi
        sjsjsjd kirjoitti:

tessu oli ekat koirat kuussa, eiks niin.....

• Miracle mies
        Säätäjänainen kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista! Sillähän minä täällä kyselen, kun en halua mennä pankkiin ja tehdä rikosta. Eli jos pikaluottoja ei tarvitsisi ilmoittaa niiden pienuuden takia:)

Olen huomannut, että pikaluottoni eivät ole näkyneet verotustodistuksessa, mutta kaikki muut luotot ovat. Sen takia mietin, että onko joku euromäärä, jonka alla olevat luotot eivät "tule tietoon", eli eivät luottotietojen tarkistamisen kautta tm. tule pankille.

Lainahakemuksessa voi olla myös kohta "Luotolla maksetaan pois jo olemassa olevia luottoja X-määrä:"

Voithan koittaa täyttää myös hakemuksen ihan tuoltaan ja katsoa, mitä tapahtuu. Sitten haet eri tavalla eri pankista, jos ei tärppää.

• Anonyymi
        Säätäjänainen kirjoitti:

Katsoin omat luottotietoni pankkitunnuksilla. Kyllä siellä pikavippi laina näkyy, vaikka olen maksanut säännöllisesti pois, ei mitään ongelmia ole ollut. Laina on suhteellisen pieni, mutta siellä se näkyy. Ainakin minun luottotiedoissa.

• Anonyymi

'Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.'

Nykyään saa Asiakastiedon positiivinen luottorekisteripalvelun kautta. Siellä on tunnetuimat pikavippaajat sekä osa pankeissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'Luotonantajat eivät saa jakaa tietoja lainoista keskenään.'

Nykyään saa Asiakastiedon positiivinen luottorekisteripalvelun kautta. Siellä on tunnetuimat pikavippaajat sekä osa pankeissakin.

Siellä ovat nykyään kaikki pankitkin Nordeaa ja OP:tä lukuun ottamatta. Danske on, S-Pankki on, Säästöpankit on, POP Pankki (Bonum) on, Aktia on.

https://www.asiakastieto.fi/web/fi/palvelut-yrityksille/positiivinen-tieto/positiiviset-luottotiedot-kuluttajaluottojen-kyselyjarjestelmassa.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe