Kokemuksia PET-tutkimuksesta? Onko ollut apua? Miltä tuntui?
PET-tutkimus
10
958
Vastaukset
- epilepsiaa,
haluttiin paniikkihäiriön ja depression yhteydessä poissulkea sairauksia. Ihan ok-tutkimus, joskin kallis, maksoin sen itse, siihen upposi kyllä suuri summa. Onneksi ei mitään löytynyt.
en oikee muista,ilmaa ne päähän pumppas,oliko pää sit kipee,sitäkää en muista,2 tuntine tutkimus
- pumpata
mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
Että näin... pumpata kirjoitti:
mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
Että näin...oikeessa
- anni74
laitetaanko tässä pet- tutkimuksessa varjoainetta elimistöön?
- mietin vaan
Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?
- anni74
mietin vaan kirjoitti:
Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?
mä oon sit ollu sellasessa ..oisinkohan ollut joku 16-vuotias.perkuleen kallis toimenpide, sen muistan lääkärin sanoneen. ei siitä pahaaoloa tullut eikä huimausta. varjoainetta ku ne laitto tuntu ku ois kuset tullu housuihin :D
- Telle
mietin vaan kirjoitti:
Todella niin kuin Anni sanoi, ei tullut huonovointisuutta, huimausta tai sekavuutta. Ainoastaan varjoaineen pistovaiheessa tuli olo, että nyt tuli pöksyyn ;)
Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.
Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.
Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.
En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.
T: Artsi- käytössä
Miekans kirjoitti:
Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.
Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.
Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.
En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.
T: Artsiv 1973.............
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835