Kokemuksia PET-tutkimuksesta? Onko ollut apua? Miltä tuntui?
PET-tutkimus
10
1141
Vastaukset
- epilepsiaa,
haluttiin paniikkihäiriön ja depression yhteydessä poissulkea sairauksia. Ihan ok-tutkimus, joskin kallis, maksoin sen itse, siihen upposi kyllä suuri summa. Onneksi ei mitään löytynyt.
en oikee muista,ilmaa ne päähän pumppas,oliko pää sit kipee,sitäkää en muista,2 tuntine tutkimus
- pumpata
mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
Että näin... pumpata kirjoitti:
mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
Että näin...oikeessa
- anni74
laitetaanko tässä pet- tutkimuksessa varjoainetta elimistöön?
- mietin vaan
Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?
- anni74
mietin vaan kirjoitti:
Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?
mä oon sit ollu sellasessa ..oisinkohan ollut joku 16-vuotias.perkuleen kallis toimenpide, sen muistan lääkärin sanoneen. ei siitä pahaaoloa tullut eikä huimausta. varjoainetta ku ne laitto tuntu ku ois kuset tullu housuihin :D
- Telle
mietin vaan kirjoitti:
Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?
Todella niin kuin Anni sanoi, ei tullut huonovointisuutta, huimausta tai sekavuutta. Ainoastaan varjoaineen pistovaiheessa tuli olo, että nyt tuli pöksyyn ;)
Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.
Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.
Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.
En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.
T: Artsi- käytössä
Miekans kirjoitti:
Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.
Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.
Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.
En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.
T: Artsiv 1973.............
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579