PET-tutkimus

mietin vaan

Kokemuksia PET-tutkimuksesta? Onko ollut apua? Miltä tuntui?

10

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epilepsiaa,

      haluttiin paniikkihäiriön ja depression yhteydessä poissulkea sairauksia. Ihan ok-tutkimus, joskin kallis, maksoin sen itse, siihen upposi kyllä suuri summa. Onneksi ei mitään löytynyt.

    • en oikee muista,ilmaa ne päähän pumppas,oliko pää sit kipee,sitäkää en muista,2 tuntine tutkimus

      • pumpata

        mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
        Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
        Että näin...


      • pumpata kirjoitti:

        mihinkään!! Sekoitat nyt vallan toiseen tutkimukseen.
        Vaajasalossa ei sitä paitsi ole koko PET-laitetta....
        Että näin...

        oikeessa


    • anni74

      laitetaanko tässä pet- tutkimuksessa varjoainetta elimistöön?

      • mietin vaan

        Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?


      • anni74
        mietin vaan kirjoitti:

        Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?

        mä oon sit ollu sellasessa ..oisinkohan ollut joku 16-vuotias.perkuleen kallis toimenpide, sen muistan lääkärin sanoneen. ei siitä pahaaoloa tullut eikä huimausta. varjoainetta ku ne laitto tuntu ku ois kuset tullu housuihin :D


      • Telle
        mietin vaan kirjoitti:

        Kyllä laitetaan. Miten vaikuttaa oloon jälkeenpäin? Esim. huimaako, pahoinvointia, sekavuutta tms?

        Todella niin kuin Anni sanoi, ei tullut huonovointisuutta, huimausta tai sekavuutta. Ainoastaan varjoaineen pistovaiheessa tuli olo, että nyt tuli pöksyyn ;)


      • Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
        tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
        Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.

        Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.

        Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.

        En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.

        T: Artsi


      • käytössä
        Miekans kirjoitti:

        Aikoinaan(1973) kun minun aivokasvainta etsittiin,
        tehtiin tuo koe minulle 3 kertaa, pari kertaa ruiskutettiin "varjoainetta" nivusen kautta ja kerran kaulasta aivoihin.
        Koe ei ollut tuolloin mikään miellyttävä, aina kun ainetta ruiskutettiin tuntui, että koko naama olisi ollut tulessa ja samalla metallin maku suussa.

        Tuohon aikaan varjoaineen mukana oli radioaktiivisia isotooppeja joiden liikkumista aivoissa kuvattiin.

        Koe oli melko rankka tuohon aikaan ja vaati sairaalassa päivän lepoa hiekkapussi painamassa kaulalla tai nivusissa, jotta suoni umpeutuisi kunnolla.

        En usko, että tutkimukset enää nykypäivänä tuollaisia olisi, tekniikka on varmasti kehittynyt huimasti.

        T: Artsi

        v 1973.............


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe