OLISIKO PUOLIVERINEN HYVÄ

hepan ostaja

mietin tässä kun haluaisin taas ostaa uuden hepan...tykkään enemmi esteistä ja kenttäpuolesta...koulukin on iha jees tietenki mut sit tuli eteen tää et minkä rotusen hepan hankkis...puoliverinen on kyllä aika moneen lajiin soveltuva tiedän. ja olisi kestävää tekoakin. soveltuisi kenttään-esteisiin-kouluun. toisaalta olisi ihana hankkia tyylikäs andalusialainen heppa mut tää on arvoitus:D

18

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      myös suokki on hyvä ratkaisu monet hyppää suokeilla ja kouluakin niillä voi mennä ja ehkä jopa kenttäratsastustakin ja niillä voi ajaa ratsastaa ja on rauhallisia(tietysti riippuu ihan hevosesta mutta yleensä ovat rauhallisia) :)

      • mä taas

        mulla on ollu suokki...oli eka heppani...nyt on lv ratsu...meen sillä esteitä, koulua, maastoilen, kärryjä osaa vetää ja vaikka mitä:D lännen juttuja osaa ja monte meininkiä :D niin monitoimiheppa!!!!!!!!!! ja hyppää simohyvin!!! ja koulu on mahtavaa myös...
        suokista en oikein tykkää...vähän jähmäköitä ´ja kummiski haluisin vähän erinäkösenki hepan


      • joku
        mä taas kirjoitti:

        mulla on ollu suokki...oli eka heppani...nyt on lv ratsu...meen sillä esteitä, koulua, maastoilen, kärryjä osaa vetää ja vaikka mitä:D lännen juttuja osaa ja monte meininkiä :D niin monitoimiheppa!!!!!!!!!! ja hyppää simohyvin!!! ja koulu on mahtavaa myös...
        suokista en oikein tykkää...vähän jähmäköitä ´ja kummiski haluisin vähän erinäkösenki hepan

        Juu no jos haluat erinäköisen niin pv on oikein hyvä:) ja monitoiminen myös:)


    • ...

      "taas ostaa uuden hepan..."

      ...mm, okei? suokki, lv? nää hevoset ei ole mitään postimerkkejä.

      mutta puolivereisellä kyllä pääset vähän pidemmällekin esteillä ja kentässä, ei siinä mitään.

    • xdxd

      Mäkin oon nyt ostamassa puoliveristä. jotain joka hyppää ja jolla voi kilpailla, koska entinen heppani (lämppäri) ei oikein osannut hypätä. ja ei ollut sitten mun makuun niinkään. (: mutta onnee sulle sen hepan ettimisessä

      • kanan kontit

        Ai että olet "heppaa" ostamassa...ihankos oikeesti? Kuulostat 10-v haaveilijalta, joka on nähny kun kaveri kävi virtuaalitallilla...
        Heppa on sellasen mukulan sana, joka ei vielä hevosista tiedä mitään. Jos nyt kuitenkin olet jo luiskahtanut 10 aikuisemmalle puolelle, kunnioita nyt hyvä ihminen hienoa eläintä. Ihan aikuisten oikeesti se on "hevonen"
        Vai???


      • jokutyyppi...
        kanan kontit kirjoitti:

        Ai että olet "heppaa" ostamassa...ihankos oikeesti? Kuulostat 10-v haaveilijalta, joka on nähny kun kaveri kävi virtuaalitallilla...
        Heppa on sellasen mukulan sana, joka ei vielä hevosista tiedä mitään. Jos nyt kuitenkin olet jo luiskahtanut 10 aikuisemmalle puolelle, kunnioita nyt hyvä ihminen hienoa eläintä. Ihan aikuisten oikeesti se on "hevonen"
        Vai???

        eikös jokainen saa sanoo omalla tavallaan!? heppa/hevonen ihan sama! ite oon 15v. ja en oo koko ajan sille "hevonen hevonen". minkäs ikänen sinä oot? :D 11v? x3


      • pppllääppäläp
        jokutyyppi... kirjoitti:

        eikös jokainen saa sanoo omalla tavallaan!? heppa/hevonen ihan sama! ite oon 15v. ja en oo koko ajan sille "hevonen hevonen". minkäs ikänen sinä oot? :D 11v? x3

        mä oon 14 wee ja sanon nyt hepoist vähä mitä nimee sattuu "heppa,hevone,poni,humma,kaakki" jne.
        Ei kait sillä oo mtn välii? mahatko ite olla vähän vajaa?


      • .silli.
        kanan kontit kirjoitti:

        Ai että olet "heppaa" ostamassa...ihankos oikeesti? Kuulostat 10-v haaveilijalta, joka on nähny kun kaveri kävi virtuaalitallilla...
        Heppa on sellasen mukulan sana, joka ei vielä hevosista tiedä mitään. Jos nyt kuitenkin olet jo luiskahtanut 10 aikuisemmalle puolelle, kunnioita nyt hyvä ihminen hienoa eläintä. Ihan aikuisten oikeesti se on "hevonen"
        Vai???

        täälä kolmen lapsen äiti,heppa sanaa mäkin käytän :D


      • :O:OO
        kanan kontit kirjoitti:

        Ai että olet "heppaa" ostamassa...ihankos oikeesti? Kuulostat 10-v haaveilijalta, joka on nähny kun kaveri kävi virtuaalitallilla...
        Heppa on sellasen mukulan sana, joka ei vielä hevosista tiedä mitään. Jos nyt kuitenkin olet jo luiskahtanut 10 aikuisemmalle puolelle, kunnioita nyt hyvä ihminen hienoa eläintä. Ihan aikuisten oikeesti se on "hevonen"
        Vai???

        ihan sekoo meininkiä..., mäkin sanon hepaks ja teitääkseeni se on vain hevos-sanan lyhenne heppa :D heppa tai hevonen, hälläväliä


    • Karolazion

      Jos haluat esteitä hypätä puoliverisen kanssa niin se kyllä onnistuu mutta riippuu minkä ikäistä olet ostamassa. Jos osaat kouluttaa hyvin hevosta niin on suurinpiirtein se ja sama minkä hevosen ostat mikä soveltuu hyppäämään. Itse tunnen monta puoliverisen omistajaa jotka ovat olleet tyytyväisiä;P

      • pääpoliisi

        Puokkari on ihan hyvä luultavasti, myös monet muut rodut sopii kenttään hyvin ehkä paremminkin joten kannattaa tutustua myös muihin siihen lajiin sopivia hevosia. Kuten esim. monet ponirodut (jos olet sen kokoinen) käyvät kuten new forest, connemara... Hevosroduista ehkäpä suomenhevonen, Eestinhevonen, puoliverinen, KWB:t jne. Myös risteytys olisi myös ihan mukava, riippuen yksilöstä.


      • pv fani
        pääpoliisi kirjoitti:

        Puokkari on ihan hyvä luultavasti, myös monet muut rodut sopii kenttään hyvin ehkä paremminkin joten kannattaa tutustua myös muihin siihen lajiin sopivia hevosia. Kuten esim. monet ponirodut (jos olet sen kokoinen) käyvät kuten new forest, connemara... Hevosroduista ehkäpä suomenhevonen, Eestinhevonen, puoliverinen, KWB:t jne. Myös risteytys olisi myös ihan mukava, riippuen yksilöstä.

        Mulla on Viron puoliverinen ja se hyppää kivasti. Oon hypänny sillä 130.


    • zasre

      no hanki mielummin pv ku andalusialainen jos tykkäät enempi esteist ja kenttärats ku koulust

      • KWPN

        Samaa mieltä, Andalusialaiset on suomessa suht. harvinaisia, pitäs melkeinpä ulkomailta hakea. Puokkarit on tosi hyviä esteillä ja kentilläki, itelläni KWPN-tamma ja se hyppää ratsastajan kanssa 130cm, irtona 150! Kenttääki ollaa kokeiltu mutta heppani on vähän neitimäinen, eli kauheen pitkälle ei olla päästy :D


    • emsux

      Ei se niinkään rodusta riipu. Kun löydät hyvän kokoisen, kivasti liikkuvan, oikean kokoisen ja kenttään ja esteille sopivan hepan, ei siinä yleensä katsota onko se sitten juuri se andalusialainen vaiko puoliverinen.
      Ei se hevonen mikään koriste ole, jolla sitten ylpeilet.

      Puoliverinen on kumminkin lajiin kuin lajiin sopiva. On pienempäää ja suurempaa, siroa ja raamikkaampaa ja väriä kun väriä. Eikä niitä andalusialaisia myydä ihan milla vaan hinnalla ja ei ne nyt niin mitenkään suuremmoisia estehevosia ole. Joten kyllä pv on semmonen lajiin ku lajiin oleva kaveri. :)

    • tosiaan11111

      Puoliverinen on tosi hyvä vaihtoehto! Omat vikansa niissäkin on ne on niin isoja useimmiten ei nivel ja muutenkin jalka ongelmia aikas monella, myös selän kipeytyminen yleistä. Oma pv:ni tuntuu ainakin olevan aina näistä kotaa kipeänä. Sillä on kumminkin niin mahtava luonne ja oma persoonallisuus etten luopuisi mistään hinnasta!

    • hippis

      Siis olettehan tietoisia että puoliverinen ei ole rotu? Se on yleisnimitys kaikille kylmien ja täysveristen "risteymä"roduille. Esim trakehner, esh, fwb, wielkopolski, hannoveri, baijerilainen jne, ovat puoliverisiä hevosrotuja.
      Puoliverinen on lämminverinen ratsuhevonen, mutta rotu se ei sinällään ole.
      Vähän ehkä pilkunviilausta, mutta puhutaan asioista niiden nimillä.
      Samaa mieltä olen siitä, että väliäkö sillä mitä rotua, väriä tai sukupuolta hevonen edustaa, kunhan tuntuu sinusta hyvältä ja jos kerran haluat hypätä, niin osaa hypätä.
      Pienen neuvon antaisin, osta hevonen joka on esim 9 käsitellä ja hoitaa ja 6 hypätä, kuin toisinpäin.
      Pääsääntöisesti estetyöskentelyä pystyy hiomaan, mutta perusluonnetta yleensä ei..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe