Hei kaikki.
Itse ajattelin ostaa poikaystävälleni myrskysytyttimen, mutta ongelmana on se millaisen ostaisin. Niitä kun tuntuu olevan markkinoilla jos jonkinlaista.
Olisi todella hienoa jos jollakin olisi asiantuntevaa kommenttia näistä butaanisytkäreistä jotka eivät "sammu" kovassakaan sateessa/tuulessa.
Budjetti on 15-45e? Ihan millä saisi sen parhaimman mahdollisen hankittua.
Tai no ei parhaimman tällä budjetilla :D
Idea olisi että se mahtuu hyvin taskuun ja on hyvä/kestävä käytössä, ei siis mitään tusinasytkäreitä.
Kiitos jos osaatte auttaa!
Myrskysytytin poikaystävälle!
4
5244
Vastaukset
- Tähtitonttu
guuggelin ihmeellinen maailma osasi löytää tällaisen: http://www.rajaviesti.fi/content/view/171/63/
Kukas sen tietää, jos ei rajavartija? :)- Tyttönen ^^
Hei.
Kiitos etsinnästäsi. Kävin myös itse katsomassa googlen tarjonnan ennenkuin kirjoitin viestini, ongelmani on nimittäin se että mikä monesta sopisi poikaystävälleni?
Eli tuosta kävi mielessä, että onkohan liian suuri taskuun? Kun ei anneta minkäänlaisia mittoja ja näyttääkin aika jykevältä.
Olisi ikävä ostaa "hyvä sytytin", mutta jota ei voi pitää mukana kokonsa vuoksi.
Olisiko jollakin omakohtaista kokemusta noista sytkäreistä, mikä ON hyvä?`Tai jos tiedätte jonkun hyvän mieluiten suomesta saatavan budjettini sisällä, niin olisi hienoa saada ilmoitus tänne :)
Kiitoksia kaikille ^^
- Tuurilainen
Tuo Silvan Helios Rope Burner on saanut ihan hyviä kommentteja. On isohko, mutta kyllä se kämmenelle mahtuu. Joku valitti lisäksi, että kaasuliekkiä ympäröivät metalliosat kuumenevat sietämättömiksi kun hehkuttaa sytkää liian kauan, se butaaniliekki kuitenkin paasaa 1300 asteen lämmöllä. Tässä pari sanaa butaanisytkien käyttäytymisestä noin yleisesti:
1. Butaani on herkkää pakkaselle. Kovalla pakkasella voipi butaanisytkään ulkotiloissa iskeä toimintaongelma. Jos ajattelit sitä eräkäyttöön poikkiksellesi, muista ettei talvisin kannata luottaa siihen yksinään.
2. Butaanin toimintavarmuus on heikkoa myös korkeilla paikoilla, kuten vuoristossa. Tosin en pidä ongelmana Suomessa sillä korkein kohtamme, Halti-tunturikin, on "vain" 1,3 kilometriä korkea. Tuo Silva Helios on käsittääkseni varma 4 kilometriin.
3. Muista että siihen "sateenkestävyteen" kannattaa suhtautua sen verran varauksella, että butaanisytkä kyllä tekee lakon jos kaasunsyötöjärjestelmiin pääsee vettä.
4. Sytkärin kaasu kannattaa valita oikein. Keltaisissa pulloissa myytävää Ronsonin kaasua on moitittu epäpuhtaaksi. Se on paha, koska epäpuhdas kaasu voi tukkia lopulta sytkärin kaasunsyötön ja panna koko vehkeen lakkoilemaan. Newport-merkkistä kaasua on kehuttu erittäin puhtaaksi, lisäksi markkinoille on tullut Zippon mustissa pulloissa myytävä kaasu josta en ole kuullut mitään, mutta Zippo noin yleisesti ei ole mikään pilipalimerkki.
5. Useimmat butaanisytkät sytyttävät kaasun nk. piezo-sähkökipinällä joka, omien kokemusteni mukaan valitettavasti saattaa tehdä lakon koska vaan ilman eri varoitusta. Ns. paremmissa sytkissä ei yleensä kuitenkaan kovin pian.
Zippo on nyt ihan hiljan tuonut markkinoille uuden ZippoBlu-mallin joka käyttää tuota sinistä butaaniliekkiä, mutta hinta valitettavasti ylittää budjettisi. Veljekset Keskisen kelloliikkeessäkin halvin lähti 65 eurolla. Kallein ylitti 90 euroa. Mutta oli kuulkaa jämerän oloinen peli. Paljon vankemman näköinen kuin nuo muovilelut. - tunturimauno
Tuo newport kaasu on aivan paskaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576