jos pitäisi lähtä evakkoon tunnin sisällä?
Mitäpä mukaan..
80
2168
Vastaukset
- Sinimarjanen
tietysti.:)))
- Pirre*
siis kaverit mukaanko..:)
- Sinimarjanen
Pirre* kirjoitti:
siis kaverit mukaanko..:)
Jaettu ilo, on kaksinkertainen ilo.:))
- Pirre*
Sinimarjanen kirjoitti:
Jaettu ilo, on kaksinkertainen ilo.:))
oisi aikaa pysähtyä rupattelemaan palstalla, ja löytyisi pistorasioita matkalla..:)
Mie en taitaisi tietsikkaa..viittiä raahata :) - enkelini mun
unohdit, vai etkö vain ääneen....
- Otto-Vaan
Pari laukullista vaatteita ja pari kolme pyyheliinaa.:)
- Pirre*
eka kertaa evakossa, muka? :))
- Otto-Vaan
Pirre* kirjoitti:
eka kertaa evakossa, muka? :))
Lähti sitten mihin ilman suuntaan tahansa.
Auto mieluusti sitten vielä ettei tarvii raahata
kaksin käsin laukkua koko ajan.
Pankki ja luotto korttikin varalta jos sattuu tarviimaan.:) - Pirre*
Otto-Vaan kirjoitti:
Lähti sitten mihin ilman suuntaan tahansa.
Auto mieluusti sitten vielä ettei tarvii raahata
kaksin käsin laukkua koko ajan.
Pankki ja luotto korttikin varalta jos sattuu tarviimaan.:)hyvä ja arvotavarat, timangit ja kultaharkot..oisi millä vaihtaa leipää, ja lunastaa henki jos paha paikka tulis. :)
- Otto-Vaan
Pirre* kirjoitti:
hyvä ja arvotavarat, timangit ja kultaharkot..oisi millä vaihtaa leipää, ja lunastaa henki jos paha paikka tulis. :)
Arvo tavaroita (työ kaluja lukuun ottamatta)
Vanhoja vaatteen retaleita vain mitä pakata.
Naisilla se onkin eri juttu kun pitää haalia
kaikenlaista mukaan otettavaa,kaste todistuksesta
lähtiin.:)
Rekka autolla pitäs sitten päästä evakko matkalle. - Pirre*
Otto-Vaan kirjoitti:
Arvo tavaroita (työ kaluja lukuun ottamatta)
Vanhoja vaatteen retaleita vain mitä pakata.
Naisilla se onkin eri juttu kun pitää haalia
kaikenlaista mukaan otettavaa,kaste todistuksesta
lähtiin.:)
Rekka autolla pitäs sitten päästä evakko matkalle.pihamaata etemmä kerkiis? :)
- Otto-Vaan
Pirre* kirjoitti:
pihamaata etemmä kerkiis? :)
Pitemmälle.:)
Haulikko ja panokset minä vielä kahmisin mukaan,
sais pitää suset ja maantie rosvot etäämmällä.
hevosta ottais.
- Pirre*
varmaan pitäs jättää, mutta mitä ottaisit.., vai riippuiko se pako suunnasta? :)
Pirre* kirjoitti:
varmaan pitäs jättää, mutta mitä ottaisit.., vai riippuiko se pako suunnasta? :)
silloin kun lähdetään tunnin varoitus ajalla,hätä ja pelko on suuri.
Siksi ajattelin jättää olemattoman hevosen, koska hevoseton poika on huoleton.
Vakavasti puhuen kait työkaluja mahdollisimman paljon,alustahan seuraavassa paikassa olisi aloitettava.
kun kuulen Lavin evakko laulun se koskettaa.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
silloin kun lähdetään tunnin varoitus ajalla,hätä ja pelko on suuri.
Siksi ajattelin jättää olemattoman hevosen, koska hevoseton poika on huoleton.
Vakavasti puhuen kait työkaluja mahdollisimman paljon,alustahan seuraavassa paikassa olisi aloitettava.
kun kuulen Lavin evakko laulun se koskettaa.pakki mukkaan, ja menoksi..voisi ollakin viisaasti valittu, jos siitä se leipäsi lähtee..
Pirre* kirjoitti:
pakki mukkaan, ja menoksi..voisi ollakin viisaasti valittu, jos siitä se leipäsi lähtee..
ja aloin tässä yksin istuskellessa miettiä oikein että mitä tää koti on mulle.
Kun se omin käsin on tehty,se on raaris paikka.
Kyllä siinä ensin koitettais kenen jakussa napit kestää,kun ryysyjä revitään.- Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
ja aloin tässä yksin istuskellessa miettiä oikein että mitä tää koti on mulle.
Kun se omin käsin on tehty,se on raaris paikka.
Kyllä siinä ensin koitettais kenen jakussa napit kestää,kun ryysyjä revitään.kamala paikka, on se myönnettävä miunki.., mutku mie en ole käyny armeijjaa..:(
Olen miettiny monesti että ainakin tulleen iskisin mökin ennen lähttöö..se on varma, ei tiällä muutka juhlisi.
- Wenla-G
otin kysymyksesi tosissani. Anteeksi vielä kerran!
- Pirre*
, ihan oikeasti jos sanottaisiin että naapuri vaikka tulee..aikaa lähteä tunti..mitä haalisit mukkaan siinä kiireessä?
Täällä vaan ei vastata tosissaan..:)
Se on tämä elämisen sietämätön keveys..näin pikkujouluaikaan kai..:) Pirre* kirjoitti:
, ihan oikeasti jos sanottaisiin että naapuri vaikka tulee..aikaa lähteä tunti..mitä haalisit mukkaan siinä kiireessä?
Se on tämä elämisen sietämätön keveys..näin pikkujouluaikaan kai..:)olin naama peruslukemilla,tosipaikan tullen ikävä tilanne.
- Wenla-G
Pirre* kirjoitti:
Se on tämä elämisen sietämätön keveys..näin pikkujouluaikaan kai..:)vähissä. Naamat vähintäänkin peruslukemissa.
Itse ole monesti, kuten jo poistamassani viestissä ihmetellyt, miten ihmiset kuitenkin pystyivät jokseenkin normaaliin elämään.
Mitenhän olisi nykyihmisten laita, samassa tilanteessa? Wenla-G kirjoitti:
vähissä. Naamat vähintäänkin peruslukemissa.
Itse ole monesti, kuten jo poistamassani viestissä ihmetellyt, miten ihmiset kuitenkin pystyivät jokseenkin normaaliin elämään.
Mitenhän olisi nykyihmisten laita, samassa tilanteessa?se olis synk paik,minä kun paljolti eläydyn musiikkiin niin toi Evakon laulu on aina pysähdyttävä.
Näen ne lapset rekien pohjalla ja vanhukset karjan kanssa.- Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
se olis synk paik,minä kun paljolti eläydyn musiikkiin niin toi Evakon laulu on aina pysähdyttävä.
Näen ne lapset rekien pohjalla ja vanhukset karjan kanssa.niin vasikan kauhu, lehmän hätä, loppumaton evakkorekien letka, pommitukset, polkupyörien kaato, kun lentokoneet ampuvat.
Kaikki tuo olisi voinut olla meidänkin osanamme. - Pirre*
Wenla-G kirjoitti:
Mitenhän olisi nykyihmisten laita, samassa tilanteessa?vaikka ihmisen eloonjäämisvietti on kuulemma kaikkein voimakkain vieteistämme (vaikka ei uskos), kai se tulisi päälle tuossa tilanteessa, vieläkin..luulisin niin.
Mutta mitenkähän meidät saisi uskomaan, että nyt on tosi kyseessä..se voisi olla pahin este tuollaiselle äkkilähölle.. Wenla-G kirjoitti:
niin vasikan kauhu, lehmän hätä, loppumaton evakkorekien letka, pommitukset, polkupyörien kaato, kun lentokoneet ampuvat.
Kaikki tuo olisi voinut olla meidänkin osanamme.mitä eri ikäluokat kokee, ja ei ne johtajat paljoa kysele kun elintilaa levennetään.
Se pieni ihmihen vaan yrittää siellä jaloissa selvitäitse toivon rauhaa ja vakaita oloja- Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
mitä eri ikäluokat kokee, ja ei ne johtajat paljoa kysele kun elintilaa levennetään.
Se pieni ihmihen vaan yrittää siellä jaloissa selvitäitse toivon rauhaa ja vakaita olojaettä jokainen riittää niihin muotteihin, jotka hänelle on valmiiksi valettu??
Silti, nuo kaikki sotien kauhut, tuntuu, ettei itse niistä olisi selvinnyt, ken ties? - pitää..
Wenla-G kirjoitti:
Mitenhän olisi nykyihmisten laita, samassa tilanteessa?..aina olla auttamassa muita "Suomessa".
Ja sit kun nuo evakolliset on asunet pari polvea, niimpä ne on kuin olis aina olleet täällä isäntiä?
Itse olenkin jo kyselyt pakolaispassia itselleni.
Mut meinaavat että kun osaan Suomea niin ei muka tarvi,.. vaan kun toivoisin et minullakin olis tuo Suomen lain suoma oikeus! Wenla-G kirjoitti:
että jokainen riittää niihin muotteihin, jotka hänelle on valmiiksi valettu??
Silti, nuo kaikki sotien kauhut, tuntuu, ettei itse niistä olisi selvinnyt, ken ties?mut viimesen vuoden perusteella, voin sanoo et sä et tierä omii vahvuuksias ennen kuin niitä tarvitaa.
Pidin pellepuheena sitä että jaksaa vaikka ei jaksaiskaa,ei oo roskaa.
Jotenkin sitä vaan keskittyy siihen tärkeimpään asiaan ja hoitaa sitä muut odottaa reservissä.
Sitä jotenkin priorisoi jutut.- Wenla-G
pitää.. kirjoitti:
..aina olla auttamassa muita "Suomessa".
Ja sit kun nuo evakolliset on asunet pari polvea, niimpä ne on kuin olis aina olleet täällä isäntiä?
Itse olenkin jo kyselyt pakolaispassia itselleni.
Mut meinaavat että kun osaan Suomea niin ei muka tarvi,.. vaan kun toivoisin et minullakin olis tuo Suomen lain suoma oikeus!ei ole minulla oikeastaan mitään muuta kokemusta, kuin että naapurissa asui pikkuinen mummo, joka oli evakko.
Ei mitään hienoa, ei mitään kadehdittavaa. Vain ikävää Karjalaan, koskaan enää tavoitettavaa.
Ajattelepa omalle kohdallesi!!
Ikävä, jonka kohde ei koskaan enää tule luo.
Itse en sitä täysin ymmärrä. - Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
mut viimesen vuoden perusteella, voin sanoo et sä et tierä omii vahvuuksias ennen kuin niitä tarvitaa.
Pidin pellepuheena sitä että jaksaa vaikka ei jaksaiskaa,ei oo roskaa.
Jotenkin sitä vaan keskittyy siihen tärkeimpään asiaan ja hoitaa sitä muut odottaa reservissä.
Sitä jotenkin priorisoi jutut.jaksaa, ja pystyy, vai mitä?
Niinhän sanotaan, että sille annetaan, vastoinkäymisiäkin, kai, joka ne pystyy selvittämään.
Sinun sydämesi on hieno taideteos, vai mitä?
Sinä sodassa, nuori mies? Wenla-G kirjoitti:
jaksaa, ja pystyy, vai mitä?
Niinhän sanotaan, että sille annetaan, vastoinkäymisiäkin, kai, joka ne pystyy selvittämään.
Sinun sydämesi on hieno taideteos, vai mitä?
Sinä sodassa, nuori mies?lapsena ja 30v sota vaimon kans,veteraaneja ollaan ja tunne vammasia, mitä sekin mahtaa tarkoittaa?
- Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
lapsena ja 30v sota vaimon kans,veteraaneja ollaan ja tunne vammasia, mitä sekin mahtaa tarkoittaa?
lähti jo kauan selän alta.
Usko pois, minua hymyilyttää teidänkin onni. Se onni, jonka eläessään löytää, ei haikallessaan muuta.♥ Wenla-G kirjoitti:
lähti jo kauan selän alta.
Usko pois, minua hymyilyttää teidänkin onni. Se onni, jonka eläessään löytää, ei haikallessaan muuta.♥ja nyt nukkumaa huomen on taas julma päivä.
Yksin kun painaa joutuu olemaan monena,sä oot ,jaa empäs sanokkaan tuut itterakkaaks kumminkin,öitä wenla.- pitänyt..
Wenla-G kirjoitti:
ei ole minulla oikeastaan mitään muuta kokemusta, kuin että naapurissa asui pikkuinen mummo, joka oli evakko.
Ei mitään hienoa, ei mitään kadehdittavaa. Vain ikävää Karjalaan, koskaan enää tavoitettavaa.
Ajattelepa omalle kohdallesi!!
Ikävä, jonka kohde ei koskaan enää tule luo.
Itse en sitä täysin ymmärrä...itse lähteä ruottiin, juuri sen takia hommiin.
Eli voi sanoa et muut sai lähteä evakkoon. Noiden karjalasta siirrettyjen takia,. Tosin on sielläkin aikalailla heitä.
Mut minun sukuni on asustaneet tätä paikka ainakin niin kauan kuin arkistoista löytyy tietoa. Sodista yn muista huolimatta. - Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
ja nyt nukkumaa huomen on taas julma päivä.
Yksin kun painaa joutuu olemaan monena,sä oot ,jaa empäs sanokkaan tuut itterakkaaks kumminkin,öitä wenla.puhu tyhmästi, kun sanon, että olet aarre!
Aarresaaresta, aarrearkusta löydetty! :)) - Kaivanto
ja käslaukku kätteen. Laukussa Visa, muuta ei tarvihe tään päevän evakkomatkal.
- Pirre*
Kaivanto kirjoitti:
ja käslaukku kätteen. Laukussa Visa, muuta ei tarvihe tään päevän evakkomatkal.
jos esim. miehittäjä lakkauttaisi meidän pankit ja/tai jäädyttäisi tilien varat, olisiko Visalla mitään virkaa..
- Kaivanto
Pirre* kirjoitti:
jos esim. miehittäjä lakkauttaisi meidän pankit ja/tai jäädyttäisi tilien varat, olisiko Visalla mitään virkaa..
... sitten täytyis vaan olla nopeempi!
- vaitelias neljäs mies
Wenla-G kirjoitti:
puhu tyhmästi, kun sanon, että olet aarre!
Aarresaaresta, aarrearkusta löydetty! :))Et suinkaan puhu turhaa. Olet vapauttanut aarre aarteen arkusta, punasamettisesta, tammisesta, hiekalla peitetystä.
- Wenla-G
vaitelias neljäs mies kirjoitti:
Et suinkaan puhu turhaa. Olet vapauttanut aarre aarteen arkusta, punasamettisesta, tammisesta, hiekalla peitetystä.
Eikös merilaki sano, että löytäjä saa pitää?
Siis, onko näin? ;)) - sä löysit
Wenla-G kirjoitti:
Siis, onko näin? ;))jos vaitelias neljäs mies ei ole oikeuksiaan peräämässä, vai onko mitään oikeuksia merirosvolla aarteeseen ehkä löytäjällä paremminkin.
- Wenla-G
sä löysit kirjoitti:
jos vaitelias neljäs mies ei ole oikeuksiaan peräämässä, vai onko mitään oikeuksia merirosvolla aarteeseen ehkä löytäjällä paremminkin.
neljäs mies tunnistuttaa itseään, taitaisi olla muutama syyte odottamassa, kolme ainakin? :=O
Mutta, pitäisikö se aarre peittää uudelleen, ettei aiheuta kateutta? Niinhän Eikka-suurikin käski.
Käy vain itse sitä aika ajoin ihailemassa, salassa hiljaa. - aarre jos
Wenla-G kirjoitti:
neljäs mies tunnistuttaa itseään, taitaisi olla muutama syyte odottamassa, kolme ainakin? :=O
Mutta, pitäisikö se aarre peittää uudelleen, ettei aiheuta kateutta? Niinhän Eikka-suurikin käski.
Käy vain itse sitä aika ajoin ihailemassa, salassa hiljaa.se on kaikkien nähtävillä eikä neljäs mieskään ole sitä peräämässä, puujalkain varmaan lahonnut ja soutajat aarteen kanssa kuopattu. Kyllä se on peitetävä ja vain mun pieni punapää saa tietää kartan sijainnin.
- Wenla-G
koti-kiusattu kirjoitti:
mitä eri ikäluokat kokee, ja ei ne johtajat paljoa kysele kun elintilaa levennetään.
Se pieni ihmihen vaan yrittää siellä jaloissa selvitäitse toivon rauhaa ja vakaita olojasen kartan, meinaan. Jos siitä on piirretty kartta, syön sen, ettei joudu joron jäljille.
Sitten koko aarre on minun, ja vain minun. - muuten
Wenla-G kirjoitti:
Siis, onko näin? ;))aare eikä mikkä aarre,ymmärsiks?
- Wenla-G
muuten kirjoitti:
aare eikä mikkä aarre,ymmärsiks?
sen älysin. Näissä hommissa on käytettävä salakieltä, ettei ihan äkkiä paljastu.
- tällä palstalla.
muuten kirjoitti:
aare eikä mikkä aarre,ymmärsiks?
Huikeaa näyttää mielikuvilla keikarointi, pikku petkutus ja ns:ttu "nenästäveto" En oikein pidä siitä kun näyttää että samoilla henkilöillä nimimerkkejä on jos jonkin moisia ja vaikka kuinka paljon. Lisäksi rekisteröimättömät huuhaa puheet ovat valtaosassa mielipide heittoja, vähän meikäläiselle liikaa. Rehellisyys on liian kaukana vaikka anonyymeinä keskustelua käydäänkin. Olen melko vakuuttunut että tämänkin ketjun aarre, aare, aaret, aarteet kartan nielaisut ei kyllä tiedä keltä kartan sai ja ketä arkusta löytyy, vaan jos itseään tietoisesti antaa höpläyttää niin mikäpä siinä. Minun tarinani jää kuitenkaan lyhykäiseen käyntiin. En pidä epärehellisyydestä.
tällä palstalla. kirjoitti:
Huikeaa näyttää mielikuvilla keikarointi, pikku petkutus ja ns:ttu "nenästäveto" En oikein pidä siitä kun näyttää että samoilla henkilöillä nimimerkkejä on jos jonkin moisia ja vaikka kuinka paljon. Lisäksi rekisteröimättömät huuhaa puheet ovat valtaosassa mielipide heittoja, vähän meikäläiselle liikaa. Rehellisyys on liian kaukana vaikka anonyymeinä keskustelua käydäänkin. Olen melko vakuuttunut että tämänkin ketjun aarre, aare, aaret, aarteet kartan nielaisut ei kyllä tiedä keltä kartan sai ja ketä arkusta löytyy, vaan jos itseään tietoisesti antaa höpläyttää niin mikäpä siinä. Minun tarinani jää kuitenkaan lyhykäiseen käyntiin. En pidä epärehellisyydestä.
mutta en monilla nikeillä,on vain yksi kotikiusattu,kaikkien sorrettujen kaveri.
Tällä palstalla ei ole ryppyotsaisuus pakko,ei tämä ole kapakan rippituoli,pitemmältä ajalta tulee tuttuja ,on yhteisiä huulia.
Äkkiseltään palstalla kävijältä jää moni asia tajuamatta,mutta tahallaan en yritä ketään huijata.
Valkoiset valheet täällä lepattaa,tämä on harmitonta rupattelua ,liity seuraan ja anna tarinan kuljettaa.
- maissi55
...reppuni vain ja matkaan.
Se on muutenkin aina lähtövalmiina.
Sisältää kaiken tarpeellisen.- Pirre*
oletko kätilö? :)
- maissiii
Pirre* kirjoitti:
oletko kätilö? :)
...monesta kiperästä paikasta olen selviytynyt sen kaverin kanssa,
eipä ole pulaan vielä koskaan jättänyt.
Eikä jättäisi silloinkaan jos lähtö tulisi, voisinpa vielä naapurin tenavat kopata kainaloon... - Pirre*
maissiii kirjoitti:
...monesta kiperästä paikasta olen selviytynyt sen kaverin kanssa,
eipä ole pulaan vielä koskaan jättänyt.
Eikä jättäisi silloinkaan jos lähtö tulisi, voisinpa vielä naapurin tenavat kopata kainaloon...pitänee siis hommata sellainen reppu, kyllä se tuo käsiveska on vähä hupanen selviytymistä ajatellen..huulipuna ja puuteri eivät paljoa pelasta - enää :)
- pitäsi..
..lähteä evakkoon.
Oon kyllä niin vanha ja viisas et jäisin kotio.- Pirre*
uus isojako maista..?
- pitäsi..
Pirre* kirjoitti:
uus isojako maista..?
..saada ekana ne vanhat oikeudet takaisin.
- Pirre*
pitäsi.. kirjoitti:
..saada ekana ne vanhat oikeudet takaisin.
vai Suomen?
- pitäsi..
Pirre* kirjoitti:
vai Suomen?
Juuri niin,...ei pakolaisten.
Tuo OY Suomi ei ole antanut mitään.
On aina vaatimassa jotain mikä muka heille kuuluisi. - Pirre*
pitäsi.. kirjoitti:
Juuri niin,...ei pakolaisten.
Tuo OY Suomi ei ole antanut mitään.
On aina vaatimassa jotain mikä muka heille kuuluisi.vain tilistä, sinulla taitaapi olla isot kiinteistöt ja kalliilla paikkakunnalla?
:) - pitäsi.
Pirre* kirjoitti:
vain tilistä, sinulla taitaapi olla isot kiinteistöt ja kalliilla paikkakunnalla?
:)..ekana realisoida kiinteistöt, tietäis mitä tilin saldo olisi.
Niin huomenta vain, sinne itä Suomeen. Olemmehan joskus nekin asiat läpi käyneet.
Nyt mulla on kätevä nettiyhteys, kun kulkee mukana., Vaikka taskussa. Siis 24-tuntia. Sim-kortin vaihtaa vain toiseen "koneeseen" tai puhelimeen. - Pirre*
pitäsi. kirjoitti:
..ekana realisoida kiinteistöt, tietäis mitä tilin saldo olisi.
Niin huomenta vain, sinne itä Suomeen. Olemmehan joskus nekin asiat läpi käyneet.
Nyt mulla on kätevä nettiyhteys, kun kulkee mukana., Vaikka taskussa. Siis 24-tuntia. Sim-kortin vaihtaa vain toiseen "koneeseen" tai puhelimeen.Kätevää, nettiyhteys puhelimessa vai?
- pitäs..
Pirre* kirjoitti:
Kätevää, nettiyhteys puhelimessa vai?
..olla et saa hyvän nopeuden. Mut ei koko Suomessa oo vielä kuin 40% (isot kylät) jossa pääsee vaikka 1M nopeuteen, mutta pikku hiljaa niin lankoja ei tarvitse vetää mukana. Sielläkin teitin rannassa toimis kait jotenkin jos normaali känny toimii. ;)
Tuollainen lelu: http://www.3g.co.uk/PR/August2006/3443.htm
"Olemmeko?"
Voi ollaanhan me turistu tällä palstalla vaik mitä. - Pirre*
pitäs.. kirjoitti:
..olla et saa hyvän nopeuden. Mut ei koko Suomessa oo vielä kuin 40% (isot kylät) jossa pääsee vaikka 1M nopeuteen, mutta pikku hiljaa niin lankoja ei tarvitse vetää mukana. Sielläkin teitin rannassa toimis kait jotenkin jos normaali känny toimii. ;)
Tuollainen lelu: http://www.3g.co.uk/PR/August2006/3443.htm
"Olemmeko?"
Voi ollaanhan me turistu tällä palstalla vaik mitä.on varmaan turistu, ja mieki turissu ties monenko kanssa :))
Tuota..enpä viittisi tiirata nettiä tuommoisesta läpäköstä, vaikka oisi miten fiini, ja nopeuskin vaikka mitä..tällä rannassa toimiikin tää langaton laajakaistayhteyskin vaik miten hianosti.
- muuta
yrittäisin haalia mukaan, mutta sinut jättäisin sinne.
- Pirre*
tosissaan..?
- hui kauhistus
perunoita kellarista, kaikki kuivamuona jääkaapintyhjennys ja pakasteesta kaikki mahdollinen.Kattila ja kahvipannu.
Vaatteet, kenkiä mitä nyt kerkiää kerätä, tulitikut, kynttilöitä, taskulamppu,
Ja kun kysyit että tunin sisällä niin, paljon tavaraa autoon kuin vaan mahdollista, ja ei ku menoksi.- ajattelematon
tätä ei ollut tarkoitettu nikittömlle, kun vastailet ensin vaan nikillisille.
Sori että oon olemassa, sori kun sekaannuin vastaamaan tähän. - Pirre*
ajattelematon kirjoitti:
tätä ei ollut tarkoitettu nikittömlle, kun vastailet ensin vaan nikillisille.
Sori että oon olemassa, sori kun sekaannuin vastaamaan tähän.vastaamaan niin nopeasti, - ei minua haittaa vaikka olet kasvotonkin.
Minua nauratti tuo tavaramäärä ja lajitelmasi, perunat esim..:)) - Pirre*
tosiaan sanoa toivottavasti sulla ei ole hirmu isoa autoa :))
Kaksi alakoululaista, vanhemmat työssä.
Mitäpä muuta mukaan pitäisi ottaa, kuin se välttämätön, tähän aikaan vuodesta, asianmukaiset vaatteet.- Anskuliini
miten pitkäksi aikaa. Lyhyeen evakkoon vain peseytymisvälineet ja tarpeelliset vaatteet.
Jos tietäisin etten enää koskaan voi palata kotiin ja saisin ottaa jonkin verran, ottaisin valokuvat, kirjan, perusvaatetuksen, makuupussin, retkipatjan, tyynyn, peseytymisvälineet, passin, lompakon visakortteineen ja korut tietenkin.
Luultavasti olis aikamoinen kiire ja kaaos, joten puolet listasta vois unohtua.- Pirre*
vissiin pieni kaaos tulisi, jos vain tuntikin olisi aikaa haalia "tarpeellista".
Mieki ottasin makarin ja makuualustan.
Rinkan survoisin vaatetta täyteen, ja vähäiset koruni sopisivat taskuuni.
Luottokorttiakaan en omista, joten töihin oisi päästävä äkkiä..
- henrii
pilkkirepun ja jääkairan.
- henrii
jatig-matigin.
- Pirre*
henrii kirjoitti:
jatig-matigin.
muka on, ja mitä sie sillä evakossa tekisit ? :)
- henrii
Pirre* kirjoitti:
muka on, ja mitä sie sillä evakossa tekisit ? :)
ajttelin että sillä saa jotain syötävää grilliin.
Tarkemmin kun ajttelen en sitä ruotsissa (hotellipakolaisen) tarvikaan. - Pirre*
henrii kirjoitti:
ajttelin että sillä saa jotain syötävää grilliin.
Tarkemmin kun ajttelen en sitä ruotsissa (hotellipakolaisen) tarvikaan.arvelit lähteväsi..
Mutta oikeasti ei tarvi lähtä koskaan, eikä ketään pakoon..
:) - henrii
Pirre* kirjoitti:
arvelit lähteväsi..
Mutta oikeasti ei tarvi lähtä koskaan, eikä ketään pakoon..
:)voi lähtö olla lähellä. Toivottavasti niin ei kuiteskaan käy.
- tarkkailija'
Tämä on liian vakava asia näin puolihuolimattomasti heittää keskusteltavaksi.
Ajatelkaa miltä se on joskus tuntunut niiltä, jotka ovat joskus joutuneet lähtemään.- Pirre*
aiheeseen voi olla tämän palstan ihmisillä kosketuspintaa.
Eihän periaatteellasi täällä voisi ottaa mitään aihetta käsittelyyn, aina on joku jota se koskee henk.kohtaisestikin, ajatellaanpa vaikka avioeroa..?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all231840Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531681- 301423
- 691093
- 501022
- 53880
- 49851
- 23850
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?175832Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.
Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä174710