Voiko laatikkokameroissa ja paljekameroissa käyttää filmin tilalla mustavalkoista valokuvapaperia?
Kuvaaminen valokuvapaperille
4
1077
Vastaukset
- jos tykkää negatiiveista
muutoin on pieni mutka matkassa....
- Joo..
Kun halusi kääntää valokuvauspaperilla positiivin negatiiviksi..
Annettiinko siinä välivalotus kesken kehittämisen .. vai miten se meni?
Mulla on tuossa sellaisia paperikuvia mutta en muista miten helkkarissa tein niitä 70 luvulla.. - nöyrä köyhä
Joo.. kirjoitti:
Kun halusi kääntää valokuvauspaperilla positiivin negatiiviksi..
Annettiinko siinä välivalotus kesken kehittämisen .. vai miten se meni?
Mulla on tuossa sellaisia paperikuvia mutta en muista miten helkkarissa tein niitä 70 luvulla..Saattohan se olla silviisiikin, mutta sattuman osuus niin suuri että nykyisin heittäsin paperinegan scanneriin ja työstäisin eteenpäin digitaalisesti. Toinen vaihtoehto on tietennii kontaktipinnakkainen paperille, kalvo kalvoa vasten ja selkäpuolelta valottaen. Terävyys kärsii, joten hätäratkaisu, josta toki kokemusta on.
Tietääkö arvoisa aloittaja mistä herkkyydestä aloittaa valotuskokeilut? Siellä jossain 5 ISOn paikkeilla liikutaan, muistaakseni.
Varsin hienoa jälkeä sai aikaan Bremer senior pistämällä ison koon kameraan Cibachromea, suoraan positiivikuvan antavaa väripaperia. Vaihtui nimeltään Ilfochromeksi ja nykyinen hyllystä saatavuus on mulle arvoitus. - Jotain.
nöyrä köyhä kirjoitti:
Saattohan se olla silviisiikin, mutta sattuman osuus niin suuri että nykyisin heittäsin paperinegan scanneriin ja työstäisin eteenpäin digitaalisesti. Toinen vaihtoehto on tietennii kontaktipinnakkainen paperille, kalvo kalvoa vasten ja selkäpuolelta valottaen. Terävyys kärsii, joten hätäratkaisu, josta toki kokemusta on.
Tietääkö arvoisa aloittaja mistä herkkyydestä aloittaa valotuskokeilut? Siellä jossain 5 ISOn paikkeilla liikutaan, muistaakseni.
Varsin hienoa jälkeä sai aikaan Bremer senior pistämällä ison koon kameraan Cibachromea, suoraan positiivikuvan antavaa väripaperia. Vaihtui nimeltään Ilfochromeksi ja nykyinen hyllystä saatavuus on mulle arvoitus.Aiheesta http://www.sksl.fi/turun.kamerat/tk_albumi11.html Filmillä..
Toimii paperillakin ..
Paperi pois altaasta ja lampulla valoa ...ja taas kehitetään ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1106887KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3846533Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653297Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521262832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082430- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään351587Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257