kävin siis eilen baarissa kahvilla...

hui kauhistus!

Olin saada sätkyn-kahvi,oli tosin posliinimukissa,oikea lasi, limsaa,pieni ja kaksi n. puolentoista pasteijan kokoista piirakkaa...11.00 euroa! Oikeesti...vanha kuuskymppiä ja risat...kuuskymppiä...saapi tehä jo tunnin töitä pienipalkkanen moiseen lystiin!
(olen aina ollut siata ja köyhä...siksi järkytyin,mutta kerrankin aattelin laittaa elämän risaseksi...ei olis pitäny...olisin saanu pariks päiväks oikeeta ruokaa tolla hinnalla!!)

11

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan

termarin esim. automatkoille. Ei kannata pistäytyä baariin kahville, kun kaikki on niin kovin kallista. Olen oppinut nauttimaan noista yksinäisistä kahvihetkistä autossa. Saa valita mieleisensä maiseman ja lepuuttaa silmää kauniissa luonnossa!

• frage1

enään baareissa käy kahvilla on se törkeen kallista,on ainakin helvatin hyvä kate,puolenkilon paketista kun tekee n. 30 kupillista.Vai ei muka EU-nosta hintoja

• Pirre*

euroaikaan muuttuminen vääristää rahan arvon, kaksi euroa muka pieni raha, joka kolikehtaa jossain taskun pohjalla kuin ennen markka.

• en halua

Kun siirryimme EU: hun, olin reissussa napapiirillä ja eräällä huoltoasemalla ostin kupin teetä,haaleaa vettä jossa sai teepussia uittaa, maksoi toista euroa.Silloin päätin että en osta kahvia enkä teetä mistään. Juon kotona, onneksi kahvia ei tee mieli kun aamulla 2 kuppia.
      Hyvin olen pärjännyt ilman baarien juomia.
      Periaate kysymys tämä minulle, voi rahansa parempaankin tärvätä.

• Noihan..

..kait tekee ilmaiseksi töitä noissa baareissa ja ravintelissa? Ja ne kiinteistöt joku antaa ilmaiseksi noille kahvin yn muun keittäjille.

Muuten tuolla 11€ olis vissin saanut pullon kossua?
      en tiedä mut oon niin kuulut että olis jotain viidenkympin paikkeilla.

Minä olisin ostanut tuolla rahalla loppu elämäksi paljon suolaa. Ja se olis myös säilynyt.

• Otto-Vaan

Kartuttamassa kuppilan kassaa.
      Yleensä matkalle mukaan tipautan termarin kahvia
      täyteen ja muljautan muutaman leipä palan ja sämpylän kaveriksi.
      Tuleepi paljon paljon edullisemmaksi matkan teko sillai.

• Puidenhalaaja

...kun uinnin jälkeen kävin kahveella uimahallin kahviossa. Melkein saman maksoi kuin uinti:(( Onhan ihan kiva istuskella siinä ja katsella uimareita ja antaa tukan kuivua, vaan taidanpa ensi kerralla istuskella kuivin suin ja kiehauttaa sumpit sitten kotona. Jos kerta viikossa juon siellä sinänsä edulliset pullakahveet 2.60 ekua, se tekee vuodessa 130 ekua, 10 vuodessa 1300 ekua, sadassa vuodessa...

• sumppi.

No joo, tossa vähän aikaa sitten kummastelin ku joku huoltoasemaketju mainosti jotain ruoka-annosta 14 ekellä. Siis huoltikka murkinaa. Tosin nykyajan huoltoasemat ovat lähinnä ravintoloita.

Sitä olen kummastellut että kebabin saa alle neljän eken ja pitsan alle vitosen. Ne on vissiin niitä tax-free ravintoloita...

Ai niin 11.sta ekellä saa muuten ison pullon kirkasta viinaa ja jää vielä pajatso rahatkin.

Jossain marketissa olin pudota hanurillilleni kun edellä joku osti kärryllisen murkinaa kuudellasadalla. Itsellä oli kärryllinen kanssa ja se maksoi viiskymppiä. Ruokaa on niin monen hintaista, tarjousmaksalaatikosta brassihärän fileeseen. Ruuassa se ikävä puoli että sitä tarvitsee noin määrällisesti tietyn määrän. Vaikkakin graavilohi on kilohinnaltaan arvokasta niin monikohan sitä jaksaa kiloa vetää?

• tunnin työ riitä alkuunkaan kuvaamasi kahvittelun maksamiseen. Tuntipalkka voi bruttona jäädä alle kympin ja siitä vähennetään verot ym. maksut.

Hintahaitari on venynyt uskomattoman suureksi kahviloissa ja ravintoloissa. Joitain oppii yhden käynnin jälkeen karttamaan ja joissain paikoissa saa nautiskella koko rahan edestä. Jos kukkaro on kevyt, kannattaa tosiaan tarkistaa hinnat ennen tilaamista; esim. erikoiskahvit ja pikkuleivonnaiset voivat olla uskomattoman kalliita, eikä kalliskaan aina ole hyvää.

• isoa kahvia, kaksi mitä tahansa sämpylää, kaksi 'aitoa' tamperelaista parikymmentäsenttistä höyrymakkaraa!

Hinta alle yksitoista euroa.

Paikka kotimainen h-asema tampereen laidalla.
      On todella hyvä ilmastointi, ja tupakkatilat järjestetty, eikä tarvitse viedä astioita pöydästä.

Poikkean yleensä kerran pari viikossa, tänään viimeksi.

• kuultava

Se ihana ja niiiiin haluttu eurovaluutta on mahdollistanut kaiken sen...

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      23
      1840
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1681
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1423
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      69
      1093
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      50
      1022
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      53
      880
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      851
    8. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      23
      850
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      175
      832
    10. Mitä Keskisarja tarkoitti maahanmuuttajien heikkolaatuisuudella? Sanomista vääristellään. Totta kai.

Seurasin A-studiota, jossa Teemu Keskisarja irrotteli verbaalisesti saaden valtavan määrän vihaa niskaansa. Kieltämättä
      Maailman menoa
      174
      710
    Aihe