Onko kellään kokemuksia epilääkkeiden ja masennuslääkkeiden yhteiskäytöstä? Mulle määrättiin efexor masennukseen ja lisäksi syön Lamictal ja trileptal. Lisäävät kuulemma kouristusriskiä. Onko kokemuksia? En uskalla aloittaa jos saan kohtauksen. Muuten kohtauksia on vuosien välein. Olis kiva jos joku kohtalotoveri haluais kirjoitella sähköpostiinkin. [email protected]
masennuslääkkeet ja epi
12
1433
Vastaukset
- Telle
Minulla on Citalopram-masennuslääke ja Keppra Lamictal -coctail. En tiedä muuta kuin että olen ihan sekaisin! Toi Lamictal taisi olla minulle liikaa; huimaa niin mahtavasti että...Samoin näen kaiken kahtena ja joudun siristelemääm silmiäni esim. tv:tä katsoessani. Aloittamisestani on jo n. kk aikaa, joten oireiden pitäisi jo rauhoittua.
- anneli75
Juu, niin mullaki huippaa tuo lamictal, sellasta heitehuimausta. Inhottavaa mutta oon yrittäny kestää. Mulla on kokeiltu joitain masislääkkeitä mut kaikista alkoi tuleen noita epioireita.
kyllä tietää mitä lääkkeitä pystyy yhdistelemään ja mitä ei - ehdottomasti. Minulla oli särkylääkkeenä vanha niin sanottu trisyklinen masennuslääke pieninä annoksina hermosärkyyn (Noritren) ja kun sain sen valtavan epi-kohtauksen niin Meilahden neurologi kielsi sen käytön koska nämä vanhat niin sanotut trisykliset masennuslääkkeet saattavat provosoida epilepsiakohtauksia.
Uudet joissa on käytetty toisia aineita eivät sitä tee.Jos olet ilmoittanut lääkärillesi mitä epilepsialääkkeitä syöt niin kyllä hänen on täytynyt varmistaa lääkkeiden yhteensopivuus samalla kun määrää masennuslääkkeen.
Yksilölliset haittavaikutukset ovat sitten eri juttu - näinhän se tuntuu olevan itse epilepsialäääkityksenkin osalta.Mikä poistaa kohtaukset toisilta ei tee seitä toiselle ja mikä aiheuttaa muita haittavaikutuksia toiselle ei haittaa toista juuri lainkaan. Terveisiä MLL- anneli75
Kolmea lääkettä kokeiltu, eikä ole sopinut, vaikka neurollakin ja mll:ssa sanottiin sopivan. Aika toivoton tilanne kun ei mikään tunnu sopivan.
- eräs gaijin
anneli75 kirjoitti:
Kolmea lääkettä kokeiltu, eikä ole sopinut, vaikka neurollakin ja mll:ssa sanottiin sopivan. Aika toivoton tilanne kun ei mikään tunnu sopivan.
vaikeita ne lääkkeet, uskon kyllä. Söin joku viitisen vuotta sitten Seroxatia jonkun aikaa. En ollut vielä silloin (uudestaan) epileptikko mutta aavistuksia on, että siitä kaikki saattoi alkaa..
Anyway, ko. lääke ei sopinut mulle ollenkaan mutten sitä silloin tajunnut. Olo paheni radikaalisti ja tein kaikenlaisia hölmöilyjä. Nyt myöhemmin luin, että alkuvaiheessa pitäisi käydä lääkärin juttusilla useasti (en mennyt koskaan kun ei "käsketty") ja valvoa, ettei (masis)tila pahene. No joo. Jossain vaiheessa alle vuoden niitä syötyäni lopetin itsekseen ja pikkuhiljaa monien elämänmuutosten kautta nousin takaisin normi-ihmisten keskuuteen. Nyt sitten sairastuttuani luin, että epilepsiaan taipuville ihmisille niitä pitäisi syöttää erittäin varovasti ja tiukan kontrollin alla? Hmm.
Toivottavasti joku sitten löytyy sinullekin. Alkuvaihe vaikuttaa olevan lääkkeessä kuin lääkkeessä (ei vain epilepsian suhteen) melko riskaabeli. Omaa lääkettäni en suosittelisi kenellekään:(
- se peeveli
Nämä kaksi surullista ampumatapausta on tehty saman masennuslääkkeen vaikutuksen alaisena, jos joku teistäkin olisi siitä lukenut. Siis, ei niiden joita te joudutte ottamaan, vaan jossain lehdessä se luki. Itsellenikin määrättiin sesetoniinia lisäävää ja olin sillekin allerginen, joten en tällä hetkellä syö mitään masikseen. Kun lääkärit eivät oppineet saman ampumaseuran ensimmäisestä tapauksesta, ei ne tiedä mitä muutenkaan lääkkeet vaikuttavat keskenään ja mitä kellekin. Pitäisi saada päivystävä puhelin, jonne voisi soittaa, kun ei lääkäreitä saa kiinni, että mitä tekee, kun ei kaikki ole reilassa. Meneekö lääkäreiltä ao-valmistajille edes tiedot jota potilaat kartovat ja uskovatko edes ?????????????????
- sauvatar
kohtauksien määrää.
Sain paniikkihäiröön Sepramia jota
käytetään myös Masennukseen ja mitään
ongelmia ei tullut.
Mun epilääkitys on Apydan=Trileptal ja
Topimax.
Monet käyttävät ja sujuu ongelmitta. - cartman
Joo on kokemusta...reilun vuoden oon paria eri masennuslääkettä popsinu...nykyään toi Citalopram.
Siihen ku laitetaan kepra, rivatrill ja deprakine särkylääkkeet niin viimesen viikon lopputulos on mm. seuraava :
kolmena päivänä nukkunu aina yli 20 tuntia (yöunet ja päikkärit ja muut koomatirsat)
sitten kaks yötä ollu nyt etten oo saanu ollenkaan nukuttua.
Mutta voishan nää asiat kait huonomminkin olla...kohtauksia ei ole ollut käet nyt vapisee aina paitsi kännissä...
Tsemppiä ja vointeja teille jotka näitä yhistelmiä jouvutte käyttää ja uskon, että on aikasta monta. - Dr american
ei saa käyttää,jos on epi.Kaikilla niillä on haittana kouristuskohtauksia.
- mutta kiitos
Tuhannet kiitokset etukäteen antamastasi tiedosta! Tiedän tulevaisuuttani varten mitä sanoa tk-lääkäreille ja psykiatreille tilanteen tullessa.
- nimessä sovi
yhteen. Itse sain kohtauksia tuon tuosta masislääkityksen aikana. Oli pakko lopettaa ja pärjätä ilman. Loppujenlopuksi on mukavinta olla ihan selväpäisenä ja täysijärkisenä, ilman mitään huumausaineita.
- katkeranuori
Muistakaa että epilepsia ja alkoholi (etenkään jos on lääkitys epiin) EIVÄT sovi yhteen.
Tästä pitäisi jokaisen lääkärin mainita ja alleviivata asiaa. Minullekin neurologini sanoi vaan ympäripyöreesti "alkoholia ei sitten _saisi_ juoda, kyllähän sä voit lasillisen viiniä ottaa jos tahdot ja.. enhän mä voi sua kieltää juomasta"...
ANTEEKSI MITÄ? Käsittääkseni lääkäri kyllä voi kieltää juomisen. Se on tietysti jokaisen eri asia totteleeko lääkärin määräyksiä vai ei... Ja lukemani mukaan aika harva täällä tuntuu tottelevan... Joko jätetään annoksia ottamatta tai sitten itse lähdetään säätelemään annosta ja otetaan vähän viinaa samalla. Sitten itketään kun tulee kouristelukohtauksia ja lääkkeet ei toimi ja yhyy yhyy. Sitä saa mitä tilaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723