Kysymys

Lainaa tarvitseva

Inko kukaan ottanut ellos yksityislainaa niin että on käyttänyt jonkun toisen henkilötunnusta, mutta kaikki muut tiedot ovat omat? Tarkistavatko henkilötunnuksen että kuuluuko se samalle henkilölle. Huvikseni vain kokeilin toisen henkilötunnusta ja laina myönnettiin. Uskallankohan postttaa paperit eteenpäin vai selviääkö asia heille? Omalla henkilötunnuksellanikaan en saa laiana, koska luottotietoni ovat menneet :(

9

2303

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrs New

Hei kuule, älä ihmeessä sorru moiseen. Teet harkitun petoksen ja syyllistyt samalla velallisen epärehellisyyteen. Tuomio voi olla kova ja sen lisäksi, että luottotietosi ovat nyt kuralla, saat vielä rikosrekisterin, jonka jälkeen voi olla tosi hankalia tilanteita. Mikä taloutesi tällä hetkellä? Mistä syystä sait maksuhäiriömerkinnän? Oletko maksanut jo velkasi? Jos oikeasti olet järkevä, niin... Hanki takaaja tai käy panttilainakonttorissa. Mutta mieti nyt, mistä syystä tarvitset lainaa. Onko se välttämätöntä? Mitä jos säästäisit? Tai lisätöitä?? Mitä sinun oikeasti tulisi tehdä?

• Alkuperäinen kirjoittaja

Luottotietoni menivät koska vuokria jäi rästiin ja pikavippejäkin meni käräjille. Tarvitsen lainaa koska olen tehnyt petoksen jo. Olen ottanut pikavipin käyttäen omaa puhelintani, omia tietojani, paitsi henkilötunnus oli toisen. Nyt asia on jo ulosotossa, eikä kyseinen henkilö tiedä että hänellä on myös luottotedot menneet. Olen kyllä ajatellut etää käyn poliisiasemalla korjaamassa tilanteen, mutta sitten saisin rikosrekisterin. Vankilaanhan en varmaankan joudu mutta sakkoja saan ja mitä muuta siitä seuraa? Minun on pakko saada josatin rahaa parin päivän aikana, sillä muuten tämä henkilö (jonka henkilötunnuksella otin pikavipin) ei saa omia veronpalautuksiaan vaan nemenevät suoraan ulosottoon, ja sitä en halua. En tiedä mitä tehdä. En uskalla kertoakkaan tästä läheisille sillä pelkään heidän reaktiotaan. Enkä voi pyytää lainaakaan sukulaisiltani koska he ovat jo auttaneet minua aika lailla ja luulin näistä selviytyväni, mutten taidakkaan. En saa keneltäkään yksityishenkilöltäkään tarvitsemaani 1500 euroa :'( Itsemurhakin on käynyt mielessä, olen jopa kerran yrittänytkin sitä, siinä onnistumatta. Siitä on kohta 2 kk. Asiat olivat silloin jo huonosti mutta nyt ne ovat vielä huonommin. Ei ainaskaan tarvitsisi huolehtia siitä hänen reaktiostaan jos olisin kuollut.

• ???????????????????
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Luottotietoni menivät koska vuokria jäi rästiin ja pikavippejäkin meni käräjille. Tarvitsen lainaa koska olen tehnyt petoksen jo. Olen ottanut pikavipin käyttäen omaa puhelintani, omia tietojani, paitsi henkilötunnus oli toisen. Nyt asia on jo ulosotossa, eikä kyseinen henkilö tiedä että hänellä on myös luottotedot menneet. Olen kyllä ajatellut etää käyn poliisiasemalla korjaamassa tilanteen, mutta sitten saisin rikosrekisterin. Vankilaanhan en varmaankan joudu mutta sakkoja saan ja mitä muuta siitä seuraa? Minun on pakko saada josatin rahaa parin päivän aikana, sillä muuten tämä henkilö (jonka henkilötunnuksella otin pikavipin) ei saa omia veronpalautuksiaan vaan nemenevät suoraan ulosottoon, ja sitä en halua. En tiedä mitä tehdä. En uskalla kertoakkaan tästä läheisille sillä pelkään heidän reaktiotaan. Enkä voi pyytää lainaakaan sukulaisiltani koska he ovat jo auttaneet minua aika lailla ja luulin näistä selviytyväni, mutten taidakkaan. En saa keneltäkään yksityishenkilöltäkään tarvitsemaani 1500 euroa :'( Itsemurhakin on käynyt mielessä, olen jopa kerran yrittänytkin sitä, siinä onnistumatta. Siitä on kohta 2 kk. Asiat olivat silloin jo huonosti mutta nyt ne ovat vielä huonommin. Ei ainaskaan tarvitsisi huolehtia siitä hänen reaktiostaan jos olisin kuollut.

vaikka nyt sitten kaikesta huolimatta päättäisit lähettää ton elloksen lapun niin ei se sua auta jos rahat parin päivän päästä tarviit. Menee meinaan liki kaks viikkoo ennen ku ne on tililläs, että mietippä nyt sitten tarkkaan.

• Mrs New

Hei taas, en aio alkaa syytellä sinua. Tiedän, mitä on peliongelma. Pelasin itse noin 20v. Haluan auttaa sinua!! Ainoa oikea tie siihen, että saat asiasi kuntoon ja että voit taas hyvin, on se että lopetat pelaamisen. Soita a-klinikalle ja varaa aika. Toivo päivystysaikaa. Sitten kerrot siellä ihan kaiken. Rehellisesti. Oikeasti, he tietävät monenlaisista tilanteista ja osaavat neuvoa sinua. Moraalisi kynnys on madaltunut, mutta tilanteesi ei ole vielä toivoton. Älä nyt heti ryntää poliisiasemalle, mutta älä hae uutta lainaa. Ettet joutuisi isompiin vaikeuksiin. Nyt jos saatkin tuomion, siihen voi tulla lieventäviä asian haaroja useita. Jos jatkat petosta, se voidaan katsoa ja törkeäksi, ja silloin olet liemessä. Ota paperia ja kynä ja kirjoita pahimmat pelkosi. Ota tämä lappu mukaan a-klinikalle. Tarvitset suunnattomasti apua. Sitä saa, kun pyytää. Hae apua, kerro, että haluat estää elämäsi liusumisen väärään suuntaan. Voit myös varata ajan sosiaalityöntekijältä tai diakoniasta. Olet tehnyt rikoksen, mutta voit vielä selvitä siitä. Henkilö, jonka tunnusta käytit sitten. Olet joka tapauksessa nyt menettänyt hänen luottamuksensa. Ehkä olisi viisainta nyt ajatella, ettet ikinä enää tee samaa virhettä! Ota selvää, onko hän vaarassa menettää luottotietonsa. Kerro poliisille, jos tarvis. Kestä kuin mies seuraamukset ja kanna vastuu sekä lopeta töpeksiminen jatkossa. SULLA ON VIELÄ TOIVOA!!!! Älä möhli enää. Mutta kaikki lähtee siitä, että lopetat kaikenlaisen rahasta pelaamisen. Tsemppiä ja halaus. :)

Mrs New kirjoitti:

Hei taas, en aio alkaa syytellä sinua. Tiedän, mitä on peliongelma. Pelasin itse noin 20v. Haluan auttaa sinua!! Ainoa oikea tie siihen, että saat asiasi kuntoon ja että voit taas hyvin, on se että lopetat pelaamisen. Soita a-klinikalle ja varaa aika. Toivo päivystysaikaa. Sitten kerrot siellä ihan kaiken. Rehellisesti. Oikeasti, he tietävät monenlaisista tilanteista ja osaavat neuvoa sinua. Moraalisi kynnys on madaltunut, mutta tilanteesi ei ole vielä toivoton. Älä nyt heti ryntää poliisiasemalle, mutta älä hae uutta lainaa. Ettet joutuisi isompiin vaikeuksiin. Nyt jos saatkin tuomion, siihen voi tulla lieventäviä asian haaroja useita. Jos jatkat petosta, se voidaan katsoa ja törkeäksi, ja silloin olet liemessä. Ota paperia ja kynä ja kirjoita pahimmat pelkosi. Ota tämä lappu mukaan a-klinikalle. Tarvitset suunnattomasti apua. Sitä saa, kun pyytää. Hae apua, kerro, että haluat estää elämäsi liusumisen väärään suuntaan. Voit myös varata ajan sosiaalityöntekijältä tai diakoniasta. Olet tehnyt rikoksen, mutta voit vielä selvitä siitä. Henkilö, jonka tunnusta käytit sitten. Olet joka tapauksessa nyt menettänyt hänen luottamuksensa. Ehkä olisi viisainta nyt ajatella, ettet ikinä enää tee samaa virhettä! Ota selvää, onko hän vaarassa menettää luottotietonsa. Kerro poliisille, jos tarvis. Kestä kuin mies seuraamukset ja kanna vastuu sekä lopeta töpeksiminen jatkossa. SULLA ON VIELÄ TOIVOA!!!! Älä möhli enää. Mutta kaikki lähtee siitä, että lopetat kaikenlaisen rahasta pelaamisen. Tsemppiä ja halaus. :)

Itseasiassa olen nainen. Kyllä, peliongelman takia tähän onkin ajauduttu. Äskenkin meni reilu 60euroa netti pokeriin. Tuntuu todella kurjalta kun en ole voinut kertoa tästä kenellekkään läheiselleni/ystävälleni. Olen aivan yksin tämän asian kanssa. Perhe ja miesystävä ihmettelevät miksi olen kiukkuinen kokoajan, juuri tämän takia, koska pinna on niin kireällä kokoajan eikä voi puhua asiasta niin se kyllä rassaa hermoja.

• ??????????????????

minä en nyt alkuunkaan käsitä miten tuo on mahdollista, eihän minkään pitäisi onnistua ei vipin saannin eikä lainan jos nimi ja henkkarit ei täsmää????!!!!Olenko vitun tyhmä vai mättääkö jossain muualla pahasti????????????

Ei, sinä et ole tyhmä ollenkaan. Sitä itsekkin ihmettelin kun sen vipin sain toisen henkilötunnuksella. Kaikista paikoista se ei onnistukkaan mutta muutamasta kyllä. Siis että liittymä on oma ja kaikki muut tiedot paitsi henkilötunnus. Luulen että kyseinen paikka tarkistaa vaan että henkilötunnus on olemassa. Tuleeko tälle kyseiselle vippipaikalle tästä jotakin sanktiota vai tuleeko kaikki minun niskoilleni?

• tuntumalta

Ei, sinä et ole tyhmä ollenkaan. Sitä itsekkin ihmettelin kun sen vipin sain toisen henkilötunnuksella. Kaikista paikoista se ei onnistukkaan mutta muutamasta kyllä. Siis että liittymä on oma ja kaikki muut tiedot paitsi henkilötunnus. Luulen että kyseinen paikka tarkistaa vaan että henkilötunnus on olemassa. Tuleeko tälle kyseiselle vippipaikalle tästä jotakin sanktiota vai tuleeko kaikki minun niskoilleni?

tämä tuntuis provolta.
        mutta jos ei ole, niin toivottavasti tulee sinun niskoillesi kaikki, itseppä olet tohon tilanteesi ittes ajanu.

toiseksi, kaveri kenen henkilötunnuksella otit lainan, ei voi tietämättään menettää luottotietoja, koska siitä tulee aina ilmoitus postissa.
        tässä tapauksessa häneltä tuskin meneekään, koska ei ole itse lainaa hakenut ja toivottavasti tekee sinusta vielä rikosilmoituksen.

tuntumalta kirjoitti:

tämä tuntuis provolta.
        mutta jos ei ole, niin toivottavasti tulee sinun niskoillesi kaikki, itseppä olet tohon tilanteesi ittes ajanu.

toiseksi, kaveri kenen henkilötunnuksella otit lainan, ei voi tietämättään menettää luottotietoja, koska siitä tulee aina ilmoitus postissa.
        tässä tapauksessa häneltä tuskin meneekään, koska ei ole itse lainaa hakenut ja toivottavasti tekee sinusta vielä rikosilmoituksen.

Juu tuli kyllä tieto postissa mutta ikun olin laittanut oman osoitteeni hänen omansa tilalle. Tuli kyllä hänen nimellään mutta minun osoitteeseeni. Tiedän että hän ei menetä luottotietojaan, tai jos menettää niin saa ainaskin siinä vaiheessa takaisin kun tekee minusta rikosilmoituksen tai kun minä menen itse poliisin puheille. Haluaisin vain tiettäää mitä minulle tapahtuu sen jälkeen? Joudunko vankilaan vai selviänkö sakoilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe