Harjavallan KELA

JOS METSÄÄN HALUAT MENNÄ NYT..

niin takuulla yllätyt, saman laulun voisi laulaa kelasta. olen kuullut niin paljon negatiivista siitä paikasta ja asiakaspalvelusta.nyt jouduin itse asioimaan siellä ja meinasi taju lähtee... eihän siellä mitään osattu neuvoa, silmiä ja päätä pyöriteltiin ja esite käteen että lue tuosta. pääsin kotiin niin soitin huittisten kelaan ja vajaa viiden minuutin puhelun aikana sain jopa sellaista opastusta mitä en olisi itse älynnyt kysyä. kirjoitelkaa kokemuksia. tehdään kansalais adressi jotta henkilökunta saataisiin uudelleen koulutukseen tai ainakin päivittämään tietonsa.

9

1771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut................

Niin kauan kun itse muistan (yli 20v.) on touhu ollut samanlaista. Kumma kyllä. Onneksi en enää ole Harjavataainen. Ei muuta kun vaitusta kehiin.......

• Samassa veneessä keinutaan

on Harjavallan kelasta ja yleensäkin kelasta samankaltaisia kokemuksia kuin minulla on.

Teen osa-aikatyötä ja yleensä työtä on 4h/päivä joskus 3h/päivä. Yhtenä kuukautena työtunteja oli kuitenkin enemmän.

Täytin työmarkkinatukihakemuksen normaalisti ja odotin koska tuki(osa-päivätyön palkan lisäksi, jonka työn-antaja maksaa)tuli tililleni. Siis soviteltu päiväraha, jonka kela maksaa.

Odottelin, rahaa ei näkynyt tilillä ja päätöstä ei tehty. Sitten tuli kelalta kotiin kirje eli: "Tässä kuussa olette varmaan tehneet työtä koko-päiväisesti, sillä palkkanne on niin hyvä."

No toimitin työn-antajan todistuksen että osa-aikaista työtä teen yhä ja sovitellun päivärahan käsittely kesti tämänkin jälkeen vielä noin puolitoista viikkoa.

Eli kun teet osa-aikatyötä ja sinulle kuuluu soviteltu päiväraha, varaudu että hakemuksen käsittely kestää ja kestää. Soitin Porin kelaan ja siellä sanottiin että hakemus pitäisi käsitellä parissa päivässä.

Toisin on käytäntö, hyvinkin kestää kaksi viikkoa!

Lisäksi kun soitat Harjavallan kelaan ja kysyt hakemuksen käsittelystä, he sanovat"emme tiedä, missä kelassa hakemuksenne käsitellään." Käsittely voi tapahtua missä vaan satakunnan kelassa."

Minunkin soviteltu päivärahahakemukseni on käsitelty sekä mm.vammalassa että kankaanpäässä ja ties missä.Loppujen lopuksi käsitelty, kun olen ensin soittanut miljoona kertaa, missä rahat viipyy. Lähettänyt sähköpostia, anonut ja melkein jo kiristänyt.

Että työn-antajanikin totesi, "Kela on kettumainen laitos." Ja tehän kaikki tiedätte, mitä se suomeksi tarkoittaa.!!!

• Nyt kun on netti-aika ja

lomakkeen saa lähettää kelaan sähköisesti, niin viimeinen täyttöpäivä mulla on huomenna eli 30.11. ja lomakkeen saan täyttää vasta 01.12. eli lauantaina, joten raha(toivottavasti) laitetaan vasta maanantaina maksuun.

Kysyin Kelasta, jos voin tuoda paperilomakkeen jo huomenna, kun on viimeinen päivä, ei käynyt. Lauantaina 01.12. vasta saa tuoda/postittaa/läöhettää entin kautta.

• ettälomakkeen

saa lähettää siis netin kautta, ei "entin" kuten kirjoitin äsken.

No huumorinkukkia kaikille teille lukijoille, elämää tämä kaikki vain on!!!

• hakemukset käsiteltäs
        ettälomakkeen kirjoitti:

saa lähettää siis netin kautta, ei "entin" kuten kirjoitin äsken.

No huumorinkukkia kaikille teille lukijoille, elämää tämä kaikki vain on!!!

missä kelassa tahansa, se tieto avautuu kaikille ja kaikkialle kun vaan osaa sitä konetta käyttää. mitä teemme asian hyväksi?? eikös jossain ole paikka mihin saa käydä laittamassa adressin alulle ja toimitetaan se jollekkin pääjehulle. pakko toi kelan toiminta on muuttaa, on se niin kauan ollu tommonen.

• ent opiskelija
        hakemukset käsiteltäs kirjoitti:

missä kelassa tahansa, se tieto avautuu kaikille ja kaikkialle kun vaan osaa sitä konetta käyttää. mitä teemme asian hyväksi?? eikös jossain ole paikka mihin saa käydä laittamassa adressin alulle ja toimitetaan se jollekkin pääjehulle. pakko toi kelan toiminta on muuttaa, on se niin kauan ollu tommonen.

kuinka väärin ne kela tädit hoitivat opintoraha asiat. paljon jouduin maksamaan takaisin enkä varmaan ollut ainoa. vaikka joka kuukausi toimitin tarvittavat laput niin silti... hyvä että joku aloitti tämän keskustelun, samaa mieltä siitä että jotain on tehtävä.

• nhu
        ent opiskelija kirjoitti:

kuinka väärin ne kela tädit hoitivat opintoraha asiat. paljon jouduin maksamaan takaisin enkä varmaan ollut ainoa. vaikka joka kuukausi toimitin tarvittavat laput niin silti... hyvä että joku aloitti tämän keskustelun, samaa mieltä siitä että jotain on tehtävä.

Harjavallan kelassa ei ole koskaan toiminut mikään asia. Vaikka mitä papereita koitat sinne viedä niin aina sulta mukamas puuttuu joku lippu tai lappu joka tarvitaan liitteeksi. Samoin asioiden käsittely venyy huomattavan pitkäksi ottaen huomioon että jotkut ihmiset todella tarvitsevat kelarahoja ihan vain elääkseenkin!
        Henkilökunnassa on ainakin ollut yksi ainoa naisihminen joka on koittanut neuvoa asioita niin että asiakas siitä hyötyisikin. muut kyllä jättävät tehokkaasti asioita kertomatta, esim. mitä etuuuksia saisit. Tuntuu kuin henkilökunta oikein pimittäisi tietoa, tai sitten he ovat yksinkertaisesti niin tyhmiä etteivät osaa vastata kysymyksiimme.
        Jaksamista paskakelan kanssa. näin harjavallassa.

p.s Kokemäellä kela toimii suht hyvin.

• Sain Kelalta tänään sähköpo...

Heippa,

eli olen osa-aika työssä ja saan soviteltua työttömyyspäivärahaa/työmarkkinatukea. Se tarkoittaa sitä, että työmarkkinatuesta on joka kuukausi tehtävä erillinen päätös, ennen kuin minulle kuuluva summa menee maksuun.

Viime kuussa eli marraskuussa minulla ei kuitenkaan ollut yhtään työtuntia, joten käsittääkseni olisin aivan hyvin voinut täyttää työmarkkinatukihakemuksen myös sähköisesti verkossa.

Lähetin Kelaan eilen sähköpostitse kyselyn kyseistä aiheesta(eilen aamulla klo 09.05.) ja sain vastauksen tänään illalla kello 15.30. Eli nopeaa toimintaa Kelalta sähköpostin välityksellä.

Ja millainen vastaus: en tajunnut yhtään ja varsinaiseen kysymykseeni ei edes vastattu, vaan jotakin ihan kummaa tekstiä, itsestäänselvyyksiä.

Eli näin vastattiin:

Hei!

Kysyit sähköisen ilmoituksen antamisesta työttömyysajalta marraskuulta 2007. Koska edellinen päätös on annettu määräajalle 1.10.-31.10.2007, täytyy 1.11.2007 alkaen antaa uusi päätös työmarkkinatuesta. Tämän vuoksi et voi maksaa ko. aikaa itse sähköisesti. Mikäli työt päättyvät kokonaan ja päätös työmarkkinatuesta annettaisiin toistaiseksi, pystyisi työmarkkinatuen maksamaan itsenäisesti verkossa.

Minulta meni yli hilseen, olin hetken aikaa kuin puulla päähän lyöty.

Täytin hakemuksen paperilomakkeella, mutta kaikesta huolimatta aion lähettää Kelaan myös sähköisen lomakkeen.

Ja vielä: työn-antajani ihmetteli, miksi tarvitsen työn-antajan todistuksen Kelalle, ettei töitä viime kuussa ollut. Miksi henkilöä itseään ei uskota?

• valtio! huh huh

Useammassa paikkakunnassa asuneena, ole huoleti täällä on asiallinen kela.
      Kokemäen kelan kanssa tappelin oikeusteitse ja voitin, onneksi. Ja oikeus voitti, kerrankin. Euran kela arvioi käyttäytymisen asiakkaasen vaatetuksen ja sukupuun perusteella.
      Raisio on jo niin iso paikka että asiakas on vain numero, ei ihminen ensinkään. Ei paljon kiinnosta vaikka työt loppu ja päivrahaa ei kuulu mutta kun nälkä mun tulee silti.
      Laitilan kela on huippu saavutus asiakas palvelusta. Tee sitä, hae tuo ja täytä ja tuot tänne... virkailijan käyttäytyminen on kuin ansaitsisin sakot työpäivän häirinnästä. Mitään ei neuvota kuin jälkikäteen ja taas päätös venyy.
      Harjavallan kela on siis minulla parhaimman listan kärkitasoa. Vaikka kelassa aina kestää eikä sillä ole mitään tekemistä kansan hyvinvoinnin kanssa. Apua jos toimeentulotukikin sinne siirretään, miten se toimisi??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe