Oikea uskova

ei saa olla järkevä.

2 Kor 10:
5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Eikä tietenkään saa ajatella muuta kuin raamatullisia asioita.

Jumalahan antaa uskovalle ruoan, vaatteet ja muun elämiseen tarvittavan. Uskova voi siis omistautua 100% jumalalleen uhraamiseen.

7

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kadun-nainen

      Uskova voi todeta 3 ulottuvuutta, 5 aistia, myös sielullista; mieli, järki, sisäinen tunto, viisaus ja tieto ja olevansa täysin vajaa selittämään olevaista.

      Taivaalla on nyt erikoisia hologrammeja jotka välkehtivät vuorottain. ( päivällä) Ne ovat ihmisen hahmoisia. Ei ole hihhulismia.

    • Ja lisäksi

      jotenkin hyötysuhteeltaan epätaloudellista toimintaa. Nimittäin:
      Esin Jumala antaa uskovaiselle kaiken mitä tämä jotenkin käsiinsä saa. Sitten uskovainen antaa osan näistä Jumalalta saamistaan varoista takaisin Jumalalle.
      Minkä kummantakia Jumala ei suoran pidätä osuuttaan siitä minkä skovaiselle antaa? Olisi vähemmän vaivaa ja turhaa työtä, kun ei tarvitsisi varoja edestakaisin siirrellä. Lisäksi, joku voi pluffatakin Jumalalle kuuluvan osuuden takaisin maksamisessa. Tältäkin vältyttäisiin kun Jumalan osuus pidätettäisiin suoraan ihmiselle hänen antamistaan saatavista.

      • ""

        Voi käydä kalpaten, niikuin Ananiaan ja Safiran kävi, heidän yrittäessään salata Pyhältä Hengeltä perimmäisiä tarkoituksiaan antaessaan, muka kaiken, vaikka antoivat vain osittain.
        Jumala näkee sydämeen, sen perimmäisiin sopukoihin!


      • kymmennyksistä..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        ""

        Voi käydä kalpaten, niikuin Ananiaan ja Safiran kävi, heidän yrittäessään salata Pyhältä Hengeltä perimmäisiä tarkoituksiaan antaessaan, muka kaiken, vaikka antoivat vain osittain.
        Jumala näkee sydämeen, sen perimmäisiin sopukoihin!

        ... käsitettävä sanatarkasti, vaiko vertauskuvallisesti ? Moniko helluntailainen lahjoittaa maksamiensa verojen lisäksi 10% bruttotuloistaan srk'lle ?
        Tarkkailevatko srk't jäsentensä kuuliaisuutta vertaamalla saatuja kymmennyksiä julkisiin veroluetteloihin ?


      • kymmennyksistä.. kirjoitti:

        ... käsitettävä sanatarkasti, vaiko vertauskuvallisesti ? Moniko helluntailainen lahjoittaa maksamiensa verojen lisäksi 10% bruttotuloistaan srk'lle ?
        Tarkkailevatko srk't jäsentensä kuuliaisuutta vertaamalla saatuja kymmennyksiä julkisiin veroluetteloihin ?

        Jos seurakunnat eläisivät lain alla tai poliisin omaisesti, olisi valvonta perusteltua.
        Raamatun kehotus on, 'antakoon kukin niinkuin hänen sydämensä vaatii'. En ole hellarilainen mutta 10% bruttotuloista ei silti tunnu kohtuuttomalta. Monet antavat sydämen halusta paljon enemmänkin. Jos 'laki' vaatii kymmenykset, se ei vielä ole uhraamista sydämen mukaan, ainoastaan 'velvollisuus'. Uhraaminen alkaa vasta kolehdin antamisen jälkeen.


      • hellarilta
        kymmennyksistä.. kirjoitti:

        ... käsitettävä sanatarkasti, vaiko vertauskuvallisesti ? Moniko helluntailainen lahjoittaa maksamiensa verojen lisäksi 10% bruttotuloistaan srk'lle ?
        Tarkkailevatko srk't jäsentensä kuuliaisuutta vertaamalla saatuja kymmennyksiä julkisiin veroluetteloihin ?

        Helluntaisrk kuuluva ei maksa kirkollisveroja, se on valtionkirkon (luterilaiset, ortodoksit) "varainhankintaa".

        Helluntaisrk annetaan vapaaehtoinen lahja. Pakkoa ei ole antaa senttiäkään...


      • VT ei ole..
        hellarilta kirjoitti:

        Helluntaisrk kuuluva ei maksa kirkollisveroja, se on valtionkirkon (luterilaiset, ortodoksit) "varainhankintaa".

        Helluntaisrk annetaan vapaaehtoinen lahja. Pakkoa ei ole antaa senttiäkään...

        ...(esim. Mooses 3, 27:30-32) voimassa enää nykyaikana vaiko niin että määräykset kymmenyksistä koskevat vain maanviljelijöitä ?


        ** myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua.
        ** Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe