Helsinki. Lenin-patsaalla vankka

kannatus.

Monta kymmentä tunnettua vaikuttajaa on allekirjoittanut aloitteen, jossa esitetään punagraniittisen Lenin-patsaan hankkimista ja sijoittamista Lenininpuistoon Helsinkiin.

Hankkeen vetäjät toimittavat aloitteen tänään Helsingin kaupunginjohtajalle Jussi Pajuselle.

"Oltakoon aatteesta mitä mieltä tahansa, niin kyllähän Lenin oli keskeinen henkilö Suomen itsenäisyyden tunnustamisessa", perustelee Paperiliiton puheenjohtaja Jouko Ahonen patsastukeaan.

Patsaan puolesta ovat vedonneet mm. Sinikka Sokka, Jussi Raittinen, Sulevi Peltola, Pentti Linkola, Vesa Vierikko, Mika Kaurismäki ja Jouko Turkka.

Jouko Jokisalo

8

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannatusta

      Patsashankkeella tuskin on merkittävää kannatusta muiden kuin vasemmistolaisesti ajattelevien keskuudessa.

    • Hekonen

      Upea juttu! Mitä siihen muuta sanomaan.

    • Miksipä ei perustettaisi kaikkiin julkisiin käymälöihin oma osasto, jossa 5€:n lisämaksusta saa kusta leninin päälle ja 10€:lla voi kusta kusipää kuusisen päälle. Näin kertyneet varat voitaisiin sitten käyttää kaikkien postkommunistisista oireista kärsivien stalinistien hoitokotia varten.

      /Kalle, joka luopuisi kympistä aina silloin tällöin hyvän asian eteenpäin viemiseksi

      • T Urpo

        Ja seinään isolla rautanaulalla punalippu,
        johon voi pyyhkiä!

        Neuvostoperinteen mukaisesti sen tilalle ei laiteta
        uutta vaan kaikki pyyhkivät reaalisosialismin
        nimissä samaan.

        Paitsi nomenklatuura.

        Että Leninin patsas! Voi saatana sentään!


      • ilmaiseksi Mannerheim-patsaan päälle kusijoille :))!


      • T Urpo
        vom kirjoitti:

        ilmaiseksi Mannerheim-patsaan päälle kusijoille :))!

        Kummalle saisi kusta rauhassa saamatta kuonoonsa?

        Tai kummalle kustessa saisi nopeammin kuonoonsa?

        Mitähän jos punapaskiaiset pitelevät näitten
        punamulkkujen patsaita vain ja ainoastaan
        kotonaan.

        Mannerheim on ylivoimaisen suomalaisten enemmistön
        mielestä suomalaisten sankari.

        Kuten hyvin tiedät.

        Leninin patsaalle kusijoista tulee pitkä jono.

        Mannerheimin patsaalla on jono ainoastaan
        siinä osastossa, joka on valmiina nykäisemään
        kusijaa kuonoon.


      • Myöskin
        vom kirjoitti:

        ilmaiseksi Mannerheim-patsaan päälle kusijoille :))!

        Minä saada alennusta lippuuni, kun olen sekä Turussa, että Kotkassa kussut leninin patsaan päälle.
        Ei taida sinussa paljon isänmaallisuutta olla, kun puhut Mannerheimin patsaan päälle kusemisesta.
        Ilman Marskia meillä ei olisi itsenäistä kotimaata. Harmi että vuonna 1918 jäi Suomalaisilta hommat kesken ja muutama punikki jäi jäljelle, niiden satoahan teikäläiset ovat...


    • patsas Helsinkiin

      Stalin lahjoitti Suomelle itsenäisyyden uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe