Monta kymmentä tunnettua vaikuttajaa on allekirjoittanut aloitteen, jossa esitetään punagraniittisen Lenin-patsaan hankkimista ja sijoittamista Lenininpuistoon Helsinkiin.
Hankkeen vetäjät toimittavat aloitteen tänään Helsingin kaupunginjohtajalle Jussi Pajuselle.
"Oltakoon aatteesta mitä mieltä tahansa, niin kyllähän Lenin oli keskeinen henkilö Suomen itsenäisyyden tunnustamisessa", perustelee Paperiliiton puheenjohtaja Jouko Ahonen patsastukeaan.
Patsaan puolesta ovat vedonneet mm. Sinikka Sokka, Jussi Raittinen, Sulevi Peltola, Pentti Linkola, Vesa Vierikko, Mika Kaurismäki ja Jouko Turkka.
Jouko Jokisalo
Helsinki. Lenin-patsaalla vankka
8
470
Vastaukset
- kannatusta
Patsashankkeella tuskin on merkittävää kannatusta muiden kuin vasemmistolaisesti ajattelevien keskuudessa.
- Hekonen
Upea juttu! Mitä siihen muuta sanomaan.
Miksipä ei perustettaisi kaikkiin julkisiin käymälöihin oma osasto, jossa 5€:n lisämaksusta saa kusta leninin päälle ja 10€:lla voi kusta kusipää kuusisen päälle. Näin kertyneet varat voitaisiin sitten käyttää kaikkien postkommunistisista oireista kärsivien stalinistien hoitokotia varten.
/Kalle, joka luopuisi kympistä aina silloin tällöin hyvän asian eteenpäin viemiseksi- T Urpo
Ja seinään isolla rautanaulalla punalippu,
johon voi pyyhkiä!
Neuvostoperinteen mukaisesti sen tilalle ei laiteta
uutta vaan kaikki pyyhkivät reaalisosialismin
nimissä samaan.
Paitsi nomenklatuura.
Että Leninin patsas! Voi saatana sentään! - T Urpo
vom kirjoitti:
ilmaiseksi Mannerheim-patsaan päälle kusijoille :))!
Kummalle saisi kusta rauhassa saamatta kuonoonsa?
Tai kummalle kustessa saisi nopeammin kuonoonsa?
Mitähän jos punapaskiaiset pitelevät näitten
punamulkkujen patsaita vain ja ainoastaan
kotonaan.
Mannerheim on ylivoimaisen suomalaisten enemmistön
mielestä suomalaisten sankari.
Kuten hyvin tiedät.
Leninin patsaalle kusijoista tulee pitkä jono.
Mannerheimin patsaalla on jono ainoastaan
siinä osastossa, joka on valmiina nykäisemään
kusijaa kuonoon. - Myöskin
vom kirjoitti:
ilmaiseksi Mannerheim-patsaan päälle kusijoille :))!
Minä saada alennusta lippuuni, kun olen sekä Turussa, että Kotkassa kussut leninin patsaan päälle.
Ei taida sinussa paljon isänmaallisuutta olla, kun puhut Mannerheimin patsaan päälle kusemisesta.
Ilman Marskia meillä ei olisi itsenäistä kotimaata. Harmi että vuonna 1918 jäi Suomalaisilta hommat kesken ja muutama punikki jäi jäljelle, niiden satoahan teikäläiset ovat...
- patsas Helsinkiin
Stalin lahjoitti Suomelle itsenäisyyden uudelleen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483