Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kylmää vettä veteraanien niskaan

metallikukko

jo toistamiseen.
Ensimäisen kerranhan sitä tuli heti sotien jälkee valtiovallan puolelta.

Ja tälla kertaa siihen katsoo olevan oikeutettu muuan keskinkertainen teatteriohjaaja Tuntematon -tulkinnallaan.

Kannattaisi siinä kapinahengessään kuitenkin miettiä että ilman näitä rohkeita miehiä herra ohjaajakin särppisi laihaa kaalisoppaa henkensä pitimiksi mutta elämme aikaa jolloin tuollaisilla neitimäisillä mikki hiirillä on tilausta.

Ihmetyttää se että valtiolla on varaa tukea tällaista paskaa kun terveydenhuollon ammattilaisten palkkoihin rahaa ei löydy joka lienee huomattavasti tärkeämpää.

Ehdotankin siis kaikkien valtion kulttuurimäärärahojen lopettamista.

Ja terveisiksi Kristian Smedille lainaan erään Tuusulalaisen yrittäjän kommenttia työntekijälleen.
-Sinuna olisin ennen ampunut itseni kuin tehnyt tällaista paskaa.

19

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISO PASKA!

      PILKKAAN!! ON SAATANAN SUURI VÄÄRYYS ETTÄ KOKONAISET IKÄLUOKAT ANTOIVAT KAIKKENSA, OSA TERVEYTENSÄ, OSA HENKENSÄ TUOLLAISTEN VITUN IDIOOTTIEN JA VETERAANIEN ÄLYÄ HALVEKSIVIEN KAAPPIHOMOJEN TAKIA KUTEN SINÄ, "METALLIKUKKO". SINÄ PERKELEEN PASKA NÄIVÄRE, LUULETKO SINÄ ETTÄ VETERAANIT OVAT YHTÄ TYHMIÄ KUIN SINÄ???? NEUVOISIN SINUA LUKEMAAN EDES ESITYKSEN ARVOSTELUJA ETTÄ TIETÄISIT MISTÄ KO. NÄYTELMÄSSÄ ON KYSE. TULEE TUNNE ETTÄ MIEHET TAISTELIVAT AIVAN TURHAAN, KUN OSA ON AIVAN VAPAAEHTOISESTI NOIN JUMALATTOMAN TYHMIÄ. SAATANA ETTÄ OLET

      • metallikukko

        älyn loistollaan hetkauta.
        Minä en ala tuollaisten puskista huutelevien mitättömyyksien kanssa jankkaamaan.


      • välillä

        Metallikukko jakaa sen kansanosan tunnot ja kokemuksen jolla ei ole niin lämmintä suhdetta 70-luvun kulttuuriradikaalien ja taistolaisten suuntaan. Silloinhan tuo taho lietsoi halveksuntaa ja vihaa ukeillemme ja isillemme, jotka siellä sodassa toden totta joutui olemaan!

        Nim.merkki "Isopaska" tuolla kirjoituksellasi loukkaat kaikkia tällä sivulla kävijöitä. Joko olet vaipumassa jonkinlaiseen rajatilapsykoosiin tai sitten olet turhautunut, onneton taiteilijan urasta haaveileva alkoholisti. Kenties molemmat, mutta ota yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon. Siellä autetaan mielellään. Voi hyvin.


      • se kuuluu!
        välillä kirjoitti:

        Metallikukko jakaa sen kansanosan tunnot ja kokemuksen jolla ei ole niin lämmintä suhdetta 70-luvun kulttuuriradikaalien ja taistolaisten suuntaan. Silloinhan tuo taho lietsoi halveksuntaa ja vihaa ukeillemme ja isillemme, jotka siellä sodassa toden totta joutui olemaan!

        Nim.merkki "Isopaska" tuolla kirjoituksellasi loukkaat kaikkia tällä sivulla kävijöitä. Joko olet vaipumassa jonkinlaiseen rajatilapsykoosiin tai sitten olet turhautunut, onneton taiteilijan urasta haaveileva alkoholisti. Kenties molemmat, mutta ota yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon. Siellä autetaan mielellään. Voi hyvin.

        suomettumisen aika on ohi(toivottavasti) voitaisiin Suomen Sotien Veteraaneja häpäisevä kirjallisuus kieltää, etunenässä Väinö Linna nimisen kommarin Tuntematon sotilas. TS:llä on omat hyvätkin puolensa mutta Linna oli komukka ja isänmaanpetturi. Linnan "romaani" antaa Suomalaisista Sotilaista aivan väärän kuvan. On oikeitakin Suomalaiselle Sotilaalle kunniaa tekeviä sotakirjoja kuten Lehväslaihon, Lauttamuksen, Tikkasen ja Otso Kukkosen sotaromaanit, vain muutamia mainitakseni. Kunnian palautus niille joille


      • pienellä

        kirjoita pienellä. kiitos!


    • Dameon

      Mistähän ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että Smedsin tulkinta jotenkin halveksisi tai väheksyisi veteraaneja tai heidän tekemäänsä työtä?? Päinvastoin!

    • *Elsi*

      Metallikukko taitaa olla yksi niistä, jotka Iltiksen lööpit luettuaan ovat ehdottomasti sitä mieltä, että veteraanejahan tässä pilkataan. Kannattaisiko käydä katsomassa ko. esitys ja aloittaa meuhkaaminen vasta sitten, hiukan realistisemmalta pohjalta?

    • Ihanykstyyppivaan

      Ihan nyt vain pakko tähän todeta, että kyseinen teos ilmestyttyään joutui kritiikin kohteeksi siitä että se ei kuvannut suomalaista korpisoturia tarpeeksi ylväässä valossa, menivät muuten jopa sensuroimaan kirjaa. Jotkun kun kokivat että kyseinen kirja pilkkasi suomalaista sotilasta, tai korjaus; meidän mielikuvaa suomalaisesta sotilaasta.

    • viitsi

      Olet saastuttanut itseäsi käsin jo neljäkymmentä vuotta ja pääsi on pehmeä kuin mätä kaali. Älä kirjoittele mällikukko tänne enempää.

    • Villehart

      Kyllä tämä teos halventaa sekä veteraanejamme,että myös Mannerheimia.
      Olen kyseisen esityksen nähnyt,joten tiedän mistä puhun,tosin tuon julki vain ja ainoastaan oman mielipiteeni.

      • Dameon

        Mielenkiintoinen näkemys Villehart...Itse olen myös nähnyt esityksen ja mielestäni se ei missään nimessä halventanut veteraaneja, saatika Mannerheimia. Päinvastoin! Ettei sinulla vain olisi olleet mustavalko-silmälasit päässä esityksen aikana?


      • Villehart
        Dameon kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkemys Villehart...Itse olen myös nähnyt esityksen ja mielestäni se ei missään nimessä halventanut veteraaneja, saatika Mannerheimia. Päinvastoin! Ettei sinulla vain olisi olleet mustavalko-silmälasit päässä esityksen aikana?

        jos esimerkiksi marskin kuvassa pää on välillä ankka ym ym
        ja kun Lahtinen pyllistelee paljasta persettä näyttäen..... ja esityksen ainoa lotta on paksuna....Koskela "pakottaa"yleisöä laulamaan mukanaan.... ym ym ....


      • metallikukko
        Villehart kirjoitti:

        jos esimerkiksi marskin kuvassa pää on välillä ankka ym ym
        ja kun Lahtinen pyllistelee paljasta persettä näyttäen..... ja esityksen ainoa lotta on paksuna....Koskela "pakottaa"yleisöä laulamaan mukanaan.... ym ym ....

        kuvataan aivottomana tapporobottina , mikä sopisi paremmin Vietnamin ajan jenkkisolttuihin ,jotka pärjäsivät vain niin kauan kuin esimies pysyi elossa.

        Samoin tuo panssarin tuhoamisen vertaaminen johonkin ladan hajottamiseen mellakassa luo lähinnä mielleyhtymän suomisotureista neuvostoyhteiskunnan anarkisteina joilla pointtina on vain saada särkeä jotain.

        Hyvä pätkä varmasti mutta nimi on väärä.


      • Dameon
        Villehart kirjoitti:

        jos esimerkiksi marskin kuvassa pää on välillä ankka ym ym
        ja kun Lahtinen pyllistelee paljasta persettä näyttäen..... ja esityksen ainoa lotta on paksuna....Koskela "pakottaa"yleisöä laulamaan mukanaan.... ym ym ....

        Eli sinulla on ollut mustavalko-silmälasit päässä :D Selvä. Kiitos.


    • metallikukko

      sanoessaan ettei löytänyt näytelmästä jujua ja ihmekkös tuo kun sitä ei ole.
      Koko spektaakkeli perustuu sivari- Smedin päälle jääneelle puberteettiangstille auktoriteetteja ja armeijaa vastaan.
      Tulee näitten kehujien puheista mieleen ne sadun keisarin uudet vaatteet.

      • Joskus väsyttää tällainen

        Itse olet säälittävä pelle, joka toistelee kaikuna skandaalilööppien "totuuksia". Vanhanen, joka ei ole koko näytelmää edes nähnyt, ei ole mielestäni kovinkaan pätevä arvioimaan näytelmän jujua. Hiukan pistää miettimään, pohjautuuko pääministerin päätöksenteko muissakin asioissa niin hatariin tietoihin ja mutu-tuntumaan.


      • -Metallikukko-
        Joskus väsyttää tällainen kirjoitti:

        Itse olet säälittävä pelle, joka toistelee kaikuna skandaalilööppien "totuuksia". Vanhanen, joka ei ole koko näytelmää edes nähnyt, ei ole mielestäni kovinkaan pätevä arvioimaan näytelmän jujua. Hiukan pistää miettimään, pohjautuuko pääministerin päätöksenteko muissakin asioissa niin hatariin tietoihin ja mutu-tuntumaan.

        kun tietää miten herkkä aihe tämä on.
        Jokainenhan tietää itse mistä tykkää ja katkotaanhan aasiassa sormiakin muodin vuoksi.
        Mutta hyvää joulua siitä huolimatta.


      • Meidän Matti : )
        Joskus väsyttää tällainen kirjoitti:

        Itse olet säälittävä pelle, joka toistelee kaikuna skandaalilööppien "totuuksia". Vanhanen, joka ei ole koko näytelmää edes nähnyt, ei ole mielestäni kovinkaan pätevä arvioimaan näytelmän jujua. Hiukan pistää miettimään, pohjautuuko pääministerin päätöksenteko muissakin asioissa niin hatariin tietoihin ja mutu-tuntumaan.

        yksityiselämänsä asiat hän on hoitanut mallikkaasti ja hyvää arvostelukykyä osoittaen!


    • asdfjaslkj

      Olin tänään katsomassa (koulun kautta). Esityksen jälkeen veteraani-ikäinen pariskunta antoi seisovat aplodit, mikä kuvaa hyvin myös omia tuntemuksiani ko. teoksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe