Kysymys Visasta

käyttövara ja tilisiirto

Mulla on käytössä sellainen toiminto, jolla saa visalta siirrettyä rahaa omalle pankkitilille.
Tuleeko se käyttövara aina käytettäviiin kuun eka päivä vaikka laskua ei olisi vielä maksettu?
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, maksaisin visalaskuni visalla. Kun on vaan sellainen tilanne, että ei ole rahaa. Mitä sitä selittämään. Onneksi tilanne on vaan väliaikainen. Kysyin luottokunnalta lisää maksuaikaa mutta osa olisi pitänyt maksaa heti ja loputkin tämän kuun puolella. Visalaskun eräpäivä on siis huomenna ja periaatteessa kun vuorokausi vaihtuu lauantaiksi pitäisi käytettävissäni olla taas käyttövarani verran rahaa josta voin siirtää rahaa tililleni. Aina olen laskuni maksanut ajallaan ja aina on käyttövaraa ollut, mutta mitäs siis jos laskua ei ole maksettu. Kuinka reaaliaikaisia nämä asiat ovat?
Enkä kehdannut suoraan luottokunnalta kysyä koska hieman nolottaa oma rahatilanne.
Asiallisia vastauksia kiitos, ei vittuilua.

11

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin olla väärässäkin..

      Voin olla väärässä, mutta ainakin omassa Visassani (ei suomalaisen pankin) on ehdottomasti niin, että käyttövaraa vapautuu vasta kun edellinen lasku on maksettu, tai osa siitä.

      Voisi kuvitella että myös Suomessa on näin. Ainakin se olisi järkevää.

      Koska jos käyttövara palautuisi aina täydelle tasolle heti kuun vaihtuessa, riippumatta edellisestä laskusta, niin silloinhan Luottokunnan tappioriski olisi aina kaksi kertaa luottoraja, ei pelkkä luottoraja.

      Esim. luottoraja 2500 euroa, joku vetää tappiin asti, sitten heti kuun vaihduttua nostaa rahaa 2500 euroa. Eikä maksa ollenkaan. Luottokunnan tappiot 5000 euroa, vaikka luottoraja on vain 2500.

      • Jos Visa on myönnetty maksuaikakorttina ja sen käyttöraja on vaikkapa 1.000 euroa/kk, voit ostaa kahden peräkkäisen kuukauden aikana yhteensä 2.000 eurolla. Kunkin kuukauden ostot erääntyvät maksettaviksi seuraavan kuukauden viimeisenä päivänä.

        Jos taas Visa on myönnetty "luotollisena" (esim. Nordea Visa) ja siinä ei ole määritelty käyttörajaa vaan 1.000 euron luottoraja, eri kuukausina tehtyjen ostosten maksamaton luottotilisaldo ei saa millään hetkellä ylittää 1.000 euroa. Laskua voi maksaa pois pienissä erissä kuukausittain. Jos maksat jonakin päivänä esim. 400 euroa, luottoa on heti sen jälkeen taas 400 euroa enemmän käytettävissä.


    • provotko

      Luopukaa korteistanne, jos ei ihan peruskäyttöä tunneta tuon paremmin- hyi hyi hävetkää.

      Automaatilta voit kuun vaihduttua nostaa taas rahaa- näinhän se on aina ollut.Ei se sinne luottotilille heti kirjaudu suoraveloituksellakaan, vaan päivä pari menee- mikä sinänsä on aika kummaa...

      • Oletko täysin varma

        Niinpä, sinullahan setä/täti on tietysti kaikki tieto hallussasi ja kaikki muut ovat "lapsia".

        Mutta tiedätkö itsekään Visan peruskäytön? Oletko täysin varma?

        Viestistäsi saa sen käsityksen, että olet tätä mieltä: jos Visan luottoraja on 2000 euroa, ja Visa-lasku, joka odottaa maksamistaan, on 1500 euroa, niin heti kun kuukausi vaihtuu, voi automaatilta nostaa jälleen 2000 euroa ilman ongelmia? Vaikka edellistä laskua ei ole vielä maksettukaan?

        Tätäkö tarkoitit?

        Miksi sitten Luottokunnan sivuilla sanotaan:

        "Visa-kortissasi voi myös olla käyttörajan sijaan luottoraja. Tällöin Visa-kortissa on automaattisesti sekä maksuaika- että luotto-ominaisuus. Luottoraja kertoo kuinka paljon avointa velkaa sinulla saa olla Visa-kortillasi."

        Siis "kuinka paljon AVOINTA VELKAA sinulla saa olla".

        Jos ihmisellä on luottoraja 2000 euroa, ja hän on jo velkaa 1500 euroa, niin minun logiikkani mukaan hänellä on varaa nostaa enää 500 euroa.

        Muuten, tuo sinun päähänpinttymäsi, jonka mukaan kaikki tänne kirjoittavat ovat jotain provoavia lapsia, on todella ärsyttävä. Hae noihin vainoharhoihisi apua, ennen kuin on myöhäistä.


      • luottokunalta

        Hyvä asiakkaamme,

        kiitos yhteydenotostasi. Mikäli Visa-korttia käyttää vaikka lasku on maksamatta, me emme voi taata kortin toimivuutta. Erääntynyt saldo voi vaikuttaa niin, että kortti ei toimi. Suositeltavaa on käyttää korttia vasta kun lasku on maksettu.

        Ystävällisin terveisin


        Visa-asiakaspalvelu
        Luottokunta


      • sieltähän se
        luottokunalta kirjoitti:

        Hyvä asiakkaamme,

        kiitos yhteydenotostasi. Mikäli Visa-korttia käyttää vaikka lasku on maksamatta, me emme voi taata kortin toimivuutta. Erääntynyt saldo voi vaikuttaa niin, että kortti ei toimi. Suositeltavaa on käyttää korttia vasta kun lasku on maksettu.

        Ystävällisin terveisin


        Visa-asiakaspalvelu
        Luottokunta

        tuli- ihan hyvin voi käyttää.


      • No joo
        sieltähän se kirjoitti:

        tuli- ihan hyvin voi käyttää.

        No joo, vaatii kyllä aikamoisen luovaa mielikuvitusta ja heikkoa luetunymmärtämistä vääntää tuosta Luottokunnan lausunnosta väite "Ihan hyvin voi käyttää".


      • ymmärrystä osoittaa
        No joo kirjoitti:

        No joo, vaatii kyllä aikamoisen luovaa mielikuvitusta ja heikkoa luetunymmärtämistä vääntää tuosta Luottokunnan lausunnosta väite "Ihan hyvin voi käyttää".

        se, että tekee kärpäsestä härkäsen tässäkin
        tapauksessa. Totuus vaan että esim. tänään maksettu suoritus ei näy vielä huomenna kortin
        saldossa ja siitä huolimatta voit taas kuun vaihduttua vaikkapa nostaa Visalla rahaa uuden
        kuun käyttörajan puitteissa. Näin se vaan on ollut iät ja ajat ja on edelleenkin.Sitä en ymmärrä miksei sitä suoritusta yhden yön aikana saada näkymään. Jos oikein olisi haluja niin tehdä, niin se muutos varmaan olisi jo tehty.


        Eiköhän tuossakin taas seisoteta rahaa ylimääräisiä
        öitä korkoetujen tms. vuoksi- ja niin kauan kun näin tehdään tarkoituksella, niin kauan homma pelaa näin.


      • asiasta
        ymmärrystä osoittaa kirjoitti:

        se, että tekee kärpäsestä härkäsen tässäkin
        tapauksessa. Totuus vaan että esim. tänään maksettu suoritus ei näy vielä huomenna kortin
        saldossa ja siitä huolimatta voit taas kuun vaihduttua vaikkapa nostaa Visalla rahaa uuden
        kuun käyttörajan puitteissa. Näin se vaan on ollut iät ja ajat ja on edelleenkin.Sitä en ymmärrä miksei sitä suoritusta yhden yön aikana saada näkymään. Jos oikein olisi haluja niin tehdä, niin se muutos varmaan olisi jo tehty.


        Eiköhän tuossakin taas seisoteta rahaa ylimääräisiä
        öitä korkoetujen tms. vuoksi- ja niin kauan kun näin tehdään tarkoituksella, niin kauan homma pelaa näin.

        Kun lasku on maksettu arkipäivänä klo 17 mennessä, suoritus näkyy heti seuraavana päivänä. Se kirjautuu jossain kohti yötä. Tarkempaa aikaa on mahdoton sanoa. Näin kertoi luottokunta.
        Joka tapauksessa sain laskuni maksettua, joten ei tarvitse tätä asiaa enää murehtia.
        Sen kyllä taas kerran huomasin, että kannattaa kysyä asioita suoraan siltä taholta joka ne tietää varmasti vaikka kuinka nolottaisi. Tää palsta on niin suolesta.


      • ole kenellekään
        Oletko täysin varma kirjoitti:

        Niinpä, sinullahan setä/täti on tietysti kaikki tieto hallussasi ja kaikki muut ovat "lapsia".

        Mutta tiedätkö itsekään Visan peruskäytön? Oletko täysin varma?

        Viestistäsi saa sen käsityksen, että olet tätä mieltä: jos Visan luottoraja on 2000 euroa, ja Visa-lasku, joka odottaa maksamistaan, on 1500 euroa, niin heti kun kuukausi vaihtuu, voi automaatilta nostaa jälleen 2000 euroa ilman ongelmia? Vaikka edellistä laskua ei ole vielä maksettukaan?

        Tätäkö tarkoitit?

        Miksi sitten Luottokunnan sivuilla sanotaan:

        "Visa-kortissasi voi myös olla käyttörajan sijaan luottoraja. Tällöin Visa-kortissa on automaattisesti sekä maksuaika- että luotto-ominaisuus. Luottoraja kertoo kuinka paljon avointa velkaa sinulla saa olla Visa-kortillasi."

        Siis "kuinka paljon AVOINTA VELKAA sinulla saa olla".

        Jos ihmisellä on luottoraja 2000 euroa, ja hän on jo velkaa 1500 euroa, niin minun logiikkani mukaan hänellä on varaa nostaa enää 500 euroa.

        Muuten, tuo sinun päähänpinttymäsi, jonka mukaan kaikki tänne kirjoittavat ovat jotain provoavia lapsia, on todella ärsyttävä. Hae noihin vainoharhoihisi apua, ennen kuin on myöhäistä.

        niin paljon rahaa, että olisi varaa vittuilla kenellekään


      • jos joku teistä
        ole kenellekään kirjoitti:

        niin paljon rahaa, että olisi varaa vittuilla kenellekään

        on vaan niin fittans tyhmä, niin kannattaa pitää turpa supussa- ääliöt!!!!

        Vittu että sylettää Suomenmaassa tämä 90- luvun laman aikana syntynyt tietty ikäluokka , jotka kaikki tarttisi "isukilta" selkäsaunan, mutta kun ei ole isukkia, on vaan niska limassa 2-5 työpaikassa raatava äiti, jota nämä paskapäät vetää 6- 0 koko ajan ohimoon. Saakelin luuserit!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe