Paroxetin ratiopharm??Kokemuksia...

milu-24

Tartteisin nyt toisten kokemuksia, miten teillä on kyseisen lääkkeen kanssa ollu? Onko hyvä lääke vai ei? Onko pahat haittavaikutukset? Itselläni on kyseinen lääke käytössä paniikkihäiriöön 10 mg mut nyt nostin 20 mg, kun on edessä stressaavimpia aikoja. Mut tuntuu jo alussa niin paljon puristavan päätä ja on aika heikko olo..niin oon vaan ruvennu miettimään, onko tosiaan sen arvosta. Pääseekö siitä sit koskaan enää eroon, jos rupeaa syömään. Ja tekeekö se jotain muutoksia lopullisesti aivoissa? Auttakaa jakamalla kokemuksianne, pelottaa mitä lääkkeen käyttö voi aiheuttaa negatiivisia juttuja! Ja oisko mahdollisesti jostain joogaamisesta tai vastaavasta apua paniikkiin tai luonnonlääkkeistä?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne =)

14

9759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahamaineisimpia

      näistä myrkyistä, sivuvaikutukset ja riippuvuus/vieroitusoireet ovat pahimmasta päästä.

      Mm. Jokelan ampujan aivokemia oli sotkettu tällä aineella.

      2x E-Epa, 600mg karnosiini, magnesium, b-vitamiini ... noista on hyvä aloittaa ja lisäksi joogaa ja meditaatiota ehkä jokin sinulle sopiva terapiamuoto, esim. emdr.

      Opettele tuntemaan itsesi ja tarkastele sitten persoonallisuutesi ja elämäsi sopivuutta toisiinsa, itse olen karsinut elämästäni stressitekijöitä ja lisännyt palkitsevia tekoijöitä ja lääkkeisiin en enää suostu koskemaan edes aseella uhaten.

      • ole totta..

        paroxetin/seroxat on serotiinin välittäjä ainee tasaaja,
        minä olen 20 vuotta syönyt 20mg joka aamu,,,eikä mun oo tarvinnut tappaa ketään ,enkä ole tunteeton,sitä paitsi tämä lääke ei koukuta,,meillä jokaisela on avoissa serotiinii jos se häiriintyy ni on paniikin oireet..
        jousari ampujalla ei ollut kyseitä lääkettä käytössä siitä olen sata,
        sinä ,joka juuri olet aloittanut kokeile itse ja miltä tuntuu voi olla pientä väsymystä ,huimausta,mutta ne mene parissa päivässä ohi minä ainaki turvallisesti olen pystynyt syömään ,eikä tuu paniikei jo 20 vuotta ja lääkärini sanoi kun noin pieni annos toimii ni jatketaan vaan,,ei ole tarvinnut ikinä nostaa annosta.


      • Anonyymi

        Jopa e-epa sisältää serotoiinia, sekä tuolla siun syönnilläs sitä on paljon enempi siun kehossas kun niillä jotka syö mielialalääkkeitä. Mielialalääkket ei tee kenestäkään tappajaa. Ainoastaan pieleen mennyt kasvatus ja traumat kuten arvon jokelan pojalla.


    • kummallista+++

      että ihmiset yrittävät tällä palstalla peloitella toisia että muka lääkkeesi olisi sieltä huonommasta päästä. Se on ihan henkilökohtaista mikä lääke sopii kellekkin ja juuri tämä lääke on ihan yhtä hyvä kun muutkin mieliala lääkkeet. Silloin kun on päästy sopivaan annokseen niin se sujuu ihan hyvin. Toisille riittää 10 mg ja toiset tarvitsevat 40 niin että lääkärin kanssa keskusteleminen on parasta. Nämä aineet eivät aiheuta riippuvaisuutta mutta kun lopettaa niiden nauttimisen niin se tehdään vähitellen ajan kanssa pienentämällä annosta. Ja Turhaan pelottelee tuo ihminen sinua Jokelan tapauksella kaikkien tilanteet ovat erinlaisia ja myös lääkitys. Toivon kaikkea hyvää sinulle vastaisuudessa

      • jos kertoo

        aineen todetuista haitoista? SSRI-lääkkeiden taipumus aiheuttaa osalle käyttäjistä itsetuhoisuutta ja väkivaltaisia psykooseja on tunnettu jo vuosikymmeniä ja se on todettu aiheuttajaksi useissa murhajutuissa oikeudessa. Vaikka riski on pieni ~6 % käyttäjistä, olisi aihetta varoittaa siitä sillä jos se sattuu kohdalle, se tuhoaa koko elämän peruuttamattomasti.

        "Yhdysvaltalaistutkimuksessa on selvitetty paroksetiinin tehoa ja turvallisuutta lasten vaikean masennuksen hoidossa. Tutkimukseen osallistui 206 lasta, jotka olivat 7 - 17-vuotiaita. Lapsilla oli diagnosoitu vaikea masennus. He saivat kahdeksan viikon ajan 10 - 50 mg paroksetiinia päivässä tai lumevalmistetta. Masennusta arvioitiin Children's Depression Rating-asteikolla.

        Ryhmien välillä ei todettu eroja masentuneisuudessa kahdeksan viikon kohdalla. Haittavaikutuksina paroksetiinia saaneilla ilmeni yskää, ruoansulatushäiriöitä, pahoinvointia ja huimausta enemmän kuin lumehoitoryhmässä. Paroksetiinia saaneista kuudella ilmeni vakavia haittavaikutuksia, mutta vain yhdellä lumehoitoa saaneella. Itsetuhoista käyttäytymistä todettiin paroksetiiniryhmässä lähes kaksi kertaa todennäköisemmin kuin lumeryhmässä. Näyttää siltä, että paroksetiini ei tehoa lumehoitoa paremmin lasten ja nuorten vakavaan masennukseen. Paroksetiini aiheuttaa sitä paitsi paljon haittavaikutuksia ja voi kohottaa itsemurhariskiäkin."

        Lähde: Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry 2006;45:709-719


      • siltä´´´´
        jos kertoo kirjoitti:

        aineen todetuista haitoista? SSRI-lääkkeiden taipumus aiheuttaa osalle käyttäjistä itsetuhoisuutta ja väkivaltaisia psykooseja on tunnettu jo vuosikymmeniä ja se on todettu aiheuttajaksi useissa murhajutuissa oikeudessa. Vaikka riski on pieni ~6 % käyttäjistä, olisi aihetta varoittaa siitä sillä jos se sattuu kohdalle, se tuhoaa koko elämän peruuttamattomasti.

        "Yhdysvaltalaistutkimuksessa on selvitetty paroksetiinin tehoa ja turvallisuutta lasten vaikean masennuksen hoidossa. Tutkimukseen osallistui 206 lasta, jotka olivat 7 - 17-vuotiaita. Lapsilla oli diagnosoitu vaikea masennus. He saivat kahdeksan viikon ajan 10 - 50 mg paroksetiinia päivässä tai lumevalmistetta. Masennusta arvioitiin Children's Depression Rating-asteikolla.

        Ryhmien välillä ei todettu eroja masentuneisuudessa kahdeksan viikon kohdalla. Haittavaikutuksina paroksetiinia saaneilla ilmeni yskää, ruoansulatushäiriöitä, pahoinvointia ja huimausta enemmän kuin lumehoitoryhmässä. Paroksetiinia saaneista kuudella ilmeni vakavia haittavaikutuksia, mutta vain yhdellä lumehoitoa saaneella. Itsetuhoista käyttäytymistä todettiin paroksetiiniryhmässä lähes kaksi kertaa todennäköisemmin kuin lumeryhmässä. Näyttää siltä, että paroksetiini ei tehoa lumehoitoa paremmin lasten ja nuorten vakavaan masennukseen. Paroksetiini aiheuttaa sitä paitsi paljon haittavaikutuksia ja voi kohottaa itsemurhariskiäkin."

        Lähde: Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry 2006;45:709-719

        éttä et välitä kirjoittajan mielentilasta mitään jos minä voisin huonosti niin pelkäisin ja en uskaltaisi ottaa lääkkeitä tuollaisten kirjoitusten jälkeen. Kai ymmärrät rttä ihminen joka on saanut lääkkeet ei ole saanut niitä huvin vuoksi ja siksipä on tärkeää ettei tuollaisia kirjoituksia ole tällä palstalla. Tunnen erään joka lopetti lääkkeiden syönnin kun sinunlaisesi vaikutti, en viitsi sanoa edes miten siinä kävi. Olen itse hoito alalla töissä ja olen nähnyt niin monen parantuvan huonovointisuudestaan tämän lääkkeen kanssa että siksi sanon että ei pidä yleistää se mikä passaa minulle ei passaa jollekkin toiselle, sama koskee kaikkia metodeita hoidossa, niin että lääkärit saavat seurata potilaitaan ja me muut ei sanota mitään jos ei ole mitään sanottavaa joka auttaisi läheistä tuskaisessa tilanteessa.


      • milu-24

        ...ja kokemuksistanne. Itselläni tunnen, että lääke mahdollisesti vaikuttaa positiivisesti paniikkiini ja jos alkaa olemaan ihmeellisiä haittavaikutuksia (kuten todella huonovointisuutta) niin lopetan lääkkeen vähitellen. Mutta ei ainakaan ole tähän mennessä ollut mitään kauheita sivuvaikutuksia, joita en olisi kestänyt (kun olen syönyt aika pitkään 10 mg/pv). Ja ajattelin, että kun pääsen tasapainoon elämässäni, niin aloitan syömään karnosiinia ja E-epaa ja pyrin sitten pääsemään Paroxetinista eroon kokonaan. Toivottavasti onnistuu, sillä en kuitenkaan haluaisi syödä kyseistä lääkettä hamaan tulevaisuuteen..
        Mutta edelleen olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne!


      • jokujokujoo
        milu-24 kirjoitti:

        ...ja kokemuksistanne. Itselläni tunnen, että lääke mahdollisesti vaikuttaa positiivisesti paniikkiini ja jos alkaa olemaan ihmeellisiä haittavaikutuksia (kuten todella huonovointisuutta) niin lopetan lääkkeen vähitellen. Mutta ei ainakaan ole tähän mennessä ollut mitään kauheita sivuvaikutuksia, joita en olisi kestänyt (kun olen syönyt aika pitkään 10 mg/pv). Ja ajattelin, että kun pääsen tasapainoon elämässäni, niin aloitan syömään karnosiinia ja E-epaa ja pyrin sitten pääsemään Paroxetinista eroon kokonaan. Toivottavasti onnistuu, sillä en kuitenkaan haluaisi syödä kyseistä lääkettä hamaan tulevaisuuteen..
        Mutta edelleen olisi kiva kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne!

        paroksetiinia olen käyttänyt aika pitkään, mitään haittavaikutuksia siitä koskaan ole huomannut. Sopinut hyvin ja elämäni paljon parempaa mitä ennen kuin lääkärille uskalsin. Itsekään en aio käyttää koko elämääni tätä, pitää jossain vaiheessa kokeilla ilman mutta eipä tässä mitään kiirettä ole.
        tsemee ;)


    • teijale

      mä olin eilen psykiatrilla ahdistuneisuuden ja pniikkihäiriön vuoksi. Meillä miehen kanssa häät oli 4 vkoa sitten ja jotenkin vaan mun ahdistus jäi päälle kaiken sen häästressin jälkeen. Mulle määrättiin xanor ja sen rinnalle tää kyseinen "paro". Eilen otin vaan puolikkaan ja tänäään kokonaisen. Aamulla pahoinvointia ja tosi heikko olo. siis aivan kun olis kipeenä, sellasen loputtoman uupunut. Olkoon muut mitä mieltä, mut mä kokeilen näitä lääkkeitä ja käyn terapiassa. Mä vaan haluan elää taas ihan täysillä. Suosittelen muillekin avoimuutta. siis älkää pelätkö kokeilla ja tuntea niitä huonojakin oloja (paraskin puhuja kun itte olen ihan rikki kun on huono olo). Tsemppiä muillekin..

    • HeartOfLilith

      Paroksetiinilääkkeiden vieroitusoireet (vaikka ei lopettaisi edes kerralla vaan vähitellen) voivat sitten olla aivan helvetillisiä. Itse kärsin niistä tällä hetkellä toista päivää, eikä ikinä varmaan ole ollut näin huono olo.

      Muuten en ota kantaa tuohon, joillekin ne lääkkeet sopivat ja joillekin ei. Itselleni eivät sopineet, siksi vaihdan ne toisiin.

      • haluaisin tietää.

        moikka.
        mulla alkoi justiinsa paroxetin kuuri, aiemmin söin sertraliinia joka auttoi jotenkin n puolivutta.
        millaiset teidän vieroitus oireet ovat olleet kun ootte syöny tota paroxetiiniä?


    • fucked up

      vitun idiootit "Yhdysvaltalaistutkimuksessa on selvitetty paroksetiinin tehoa ja turvallisuutta lasten vaikean masennuksen hoidossa. Tutkimukseen osallistui 206 lasta, jotka olivat 7 - 17-vuotiaita. Lapsilla oli diagnosoitu vaikea masennus. He saivat kahdeksan viikon ajan 10 - 50 mg paroksetiinia päivässä tai lumevalmistetta. Masennusta arvioitiin Children's Depression Rating-asteikolla.

      siis jenkit. ja toi on laillista. vittu. ne nääräs tota paskaa mulle, parempi vaan meditoida ja kulkea buddhan kanssa käsi kädessä. oi sidhartha missä olet?

      • ErkkiV

        Suomessa tätä ei käytetä lapsilla lainkaan, eikä pidäkään. Jenkeissä tehdään paljon huonoja tutkimuksia, ei kannata uskoa. Lääkkeiden sopivuus on yksilöllistä. Para yksi turvallisimmista. Alussa oli vatsa vähän sekaisin. Sen jälkeen ok. Kertaheitolla lopetuksesta ei itselleni tullut mitään haittavaikutusta.


      • Anonyymi

        En suosittelen uskomaan valtamediaa, varsinkaan amerikkalaisia valtamesioilla, jotka muutenkin uskoo että raamatun kautta maailmanloppu tulee vuodessa vähintään 4 kertaa. Lääkevastaisia on aina, niiltä kuulee vain itkemistä. Mitä Jokelan tapaukseen tulee on halveksittavaa että joku voi syyttää mielialalääkkeitä tästä asiasta, kyse oli raivosta koulukiusaaja kohtaan. Jota tämä kyseinen pelle ei hallinnut tai päästänyt irti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe