Kannattaako ostaa käytetty akvaario?

Ninni

Hei, onko teillä kokemusta käytetyista akvaarioista? Haluaisin isomman akvaarion (nykyinen 140 litraa) ja opiskelijan pienillä varoilla käytetyt kiinnostaa. Mutta kannattaako ostaa pelkkä akvaario vai välineiden kanssa mm. suodatin... Onko kokemuksia kuinka hyviä ja toimivia ne yleensä ovat?

8

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiris

Itse ostin pitkän harkinnan jälkeen toisen akvaarion käytettynä suoraan harrastajalta. Takuitahan ei saa, mutta haastattelemalla myyjää saa yleensä melko hyvän käsityksen akvaarion kunnosta ja käytöstä. Aktiiviset harrastajat eivät yleensä myy roskaa, kyllästyneet voivat olla eri juttu.
      Hintahan minullakin ratkaisi. Vastaava olisi uutena kaikkine tarvikkeineen maksanut viisinkertaisesti enemmän.
      Eli kokeneempi voi mielestäni ostaa käytetynkin, kun tietää mitä haluaa, ja osaa tarkastaa tuotteen.
      Siitä vaan Keltaista Pörssiä lukemaan. Kuljetusasiat kannattaa miettiä etukäteen ja näkemättä ei pidä missään nimessä ostaa mitään.

• akva

Minä olen ostanut kaksi akvaariota käytettynä. Toinen on ollut toiminnassa jo 6 vuotta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tässä ei valitettavasti ollut laitteita mukana. Toisen ostin laitteiden kanssa, mutta nyt olen vaihtanut tekniikan uudempaan ja parempaan. Tämänkin akvaario on ollut ehjä.

Kannattaa kuitenkin varmistaa silikonit ja laitteiden kunto käytettyjä ostaessa. Minä esimerkiksi näin tämän toisen akvaarion toiminnassa, joten näin että kaikki laitteet toimivat.

• Martsu

Olen itse ostanut akvaarion käytettynä ja ollut erittäin tyytyväinen. Jos harkitset akvaariosi myymistä uuden tieltä tässä saattaisi olla yksi ostajaehdokas.

• fisuli

kyllähän sen voi (ja kannataakin, jos on rahasta puutetta) ostaa, mutta oisi hyvä nähdä koko paketti toiminnassa, mutta jos ei, niin ainakin tarkistaa silikonit, naarmut, ja laitteiden toimivuus. minäkin olen kaikki altaat(3) käytettynä hankkinut, ja tyytyväinen olen ollut.

• elainrakas
        fisuli kirjoitti:

kyllähän sen voi (ja kannataakin, jos on rahasta puutetta) ostaa, mutta oisi hyvä nähdä koko paketti toiminnassa, mutta jos ei, niin ainakin tarkistaa silikonit, naarmut, ja laitteiden toimivuus. minäkin olen kaikki altaat(3) käytettynä hankkinut, ja tyytyväinen olen ollut.

me ostettiin meiän akvaarion käytettynä ja hyvin on toiminu...sen puolisen vuotta. Ei maksanu kun mitä se oli 400 mk...about. Ja siin oli 128 l allas...suodatin ja kaks valaisinta, mut toiseen pitää ostaa lamppu. Ja niin ei kai muuta. Kun vertas joihinkin hintoihin toi oli oikee superale!=)

• Tulppis
        elainrakas kirjoitti:

me ostettiin meiän akvaarion käytettynä ja hyvin on toiminu...sen puolisen vuotta. Ei maksanu kun mitä se oli 400 mk...about. Ja siin oli 128 l allas...suodatin ja kaks valaisinta, mut toiseen pitää ostaa lamppu. Ja niin ei kai muuta. Kun vertas joihinkin hintoihin toi oli oikee superale!=)

Ostin viime kesänä käytetyn akvaarion yksityiseltä, eikä mitään vikaa ole löytynyt. Ja se akvaario oli vielä sen henkilön ite tekemä. Hinnas säästin huomattavasti verrattuna liikkeisiin.
        Itse ostin pelkän akvaarion ja valaisimen, koska kotoa löytyi tarvittavat muut välineet...!

• jenni

mä oon ostanu 2 käytettyä avaarioo ja kumpiki on ollu hyviä ne kannattaa tietty pestä hyvin ettei tuu tauteja. kannattaa myös tarkastaa silikonit ettei oo vuotokohtia ja kattoo ettei oo hirveesti naarmuja.. jne.

• opiskelija

Ostin reilu kuukausi sitten 200 litraisen kaapistolla ja laitteilla(valaisinkotelo,ulkosuodatin, lämmitin, pohjalappo, kanto, hiekat, saavi, lämpömittari, haavi, levänpuhdistusvälineet jne.) Maksoin 1000mk. Näin altaan silloin, kun se oli toiminnassa ja testasin vielä kuljetuksen jälkeen vedenpitävyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe