Voiko sotilasarvosta

luopua

Olen reservin kersantti. Omasta mielestäni olen hyvä sotilas ja jonkinlainen ryhmänjohtajakin. Mitään pakon omaista tahtoa minulla ei ole silti saada olla johtaja. Kait olen tähän arvoon eksynyt kun minua sattuu kiinnostamaan maanpuolustus. Maakuntajoukkoihin on tulollaan aliupseereita enemmän kun mahtuu ja miehistöstä on pula. Kyseessä olisi motivoitunut joukko joka harjoittelee paljon, olisin valmis menemään mukaan vaikka miehistötehtäviin, mutta tuskin kessua perusjääkäriksi laitetaan. Kelpaa se ryhmänjohtajankin homma mutta niihin on tulijoita enemmän kuin mahtuu.

4

2855

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellä...

Nyt sattuu olemaan senverran jo ylikessujakin, että olet kessun jämillä mitä luultavammin miehistötehtävissä, kuten minäkin (alik.). Mutta eipä haitaa, homma on mielekästä ja vastuu ei paina :-)

• intin hommat

Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.

Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...

Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen...

• MHHX
        intin hommat kirjoitti:

Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.

Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...

Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen...

Maakuntajoukon tapauksessa kyse on miehistön matalasta innokkuudesta osallitua toimintaan. Upseereista ja aliupseereista on satojen prosenttien ylitarjontaa paikoitellen.

• Jombe

Eipä tuo haitanne, kuka ryhmää johtaa. Ja voihan sitä vaihdella. Pääasia, että on koulutusta ja harjoituksia riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe