Olen reservin kersantti. Omasta mielestäni olen hyvä sotilas ja jonkinlainen ryhmänjohtajakin. Mitään pakon omaista tahtoa minulla ei ole silti saada olla johtaja. Kait olen tähän arvoon eksynyt kun minua sattuu kiinnostamaan maanpuolustus. Maakuntajoukkoihin on tulollaan aliupseereita enemmän kun mahtuu ja miehistöstä on pula. Kyseessä olisi motivoitunut joukko joka harjoittelee paljon, olisin valmis menemään mukaan vaikka miehistötehtäviin, mutta tuskin kessua perusjääkäriksi laitetaan. Kelpaa se ryhmänjohtajankin homma mutta niihin on tulijoita enemmän kuin mahtuu.
Voiko sotilasarvosta
4
2684
Vastaukset
- Siellä...
Nyt sattuu olemaan senverran jo ylikessujakin, että olet kessun jämillä mitä luultavammin miehistötehtävissä, kuten minäkin (alik.). Mutta eipä haitaa, homma on mielekästä ja vastuu ei paina :-)
- intin hommat
Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.
Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...
Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen... - MHHX
intin hommat kirjoitti:
Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.
Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...
Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen...Maakuntajoukon tapauksessa kyse on miehistön matalasta innokkuudesta osallitua toimintaan. Upseereista ja aliupseereista on satojen prosenttien ylitarjontaa paikoitellen.
- Jombe
Eipä tuo haitanne, kuka ryhmää johtaa. Ja voihan sitä vaihdella. Pääasia, että on koulutusta ja harjoituksia riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195234- 492913
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312601Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231979En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111777- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231455Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101428- 971407