Olen reservin kersantti. Omasta mielestäni olen hyvä sotilas ja jonkinlainen ryhmänjohtajakin. Mitään pakon omaista tahtoa minulla ei ole silti saada olla johtaja. Kait olen tähän arvoon eksynyt kun minua sattuu kiinnostamaan maanpuolustus. Maakuntajoukkoihin on tulollaan aliupseereita enemmän kun mahtuu ja miehistöstä on pula. Kyseessä olisi motivoitunut joukko joka harjoittelee paljon, olisin valmis menemään mukaan vaikka miehistötehtäviin, mutta tuskin kessua perusjääkäriksi laitetaan. Kelpaa se ryhmänjohtajankin homma mutta niihin on tulijoita enemmän kuin mahtuu.
Voiko sotilasarvosta
4
2837
Vastaukset
- Siellä...
Nyt sattuu olemaan senverran jo ylikessujakin, että olet kessun jämillä mitä luultavammin miehistötehtävissä, kuten minäkin (alik.). Mutta eipä haitaa, homma on mielekästä ja vastuu ei paina :-)
- intin hommat
Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.
Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...
Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen... - MHHX
intin hommat kirjoitti:
Heh, ei taida armeijan hommissa aina kysyntä ja tarjonta vastata toisiaan. Jos kerran maakuntajoukoissa rj-koulutuksen saanut alikki ja kessu tekee miehistöduunia ja ylikessut vääntää rj-hommia.
Sitten taas armeijan omissa kertausharjoituksissa menee vähän toisin päin. Meikä oli kessun natsoilla kerran joukkueenjohtaja ja toisen kerran joukkueen varajohtaja. Siinä tuli välillä kiire...
Olisiko jossain porukoissa vähän ylikoulutusta ja jossain taas alikoulutusta? Ei mikään ihme intin hommat tietäen...Maakuntajoukon tapauksessa kyse on miehistön matalasta innokkuudesta osallitua toimintaan. Upseereista ja aliupseereista on satojen prosenttien ylitarjontaa paikoitellen.
- Jombe
Eipä tuo haitanne, kuka ryhmää johtaa. Ja voihan sitä vaihdella. Pääasia, että on koulutusta ja harjoituksia riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049