Vähän ennen seitsemää illalla olin menossa pohjoiseen Oulun kohdilla, kun motarilla ohittaessani taakseni liimautui puskuriin kiinni farmarimallin Volvo. Tietähän se oli vaatimassa ja heti saikin, kun olin ohitukseni suorittanut. Se vain sopii hyvin, jos joku ajaa lujempaa ja ohi. Nytkin minulla oli ihan oikea kiire Etelä-Lapin kaupunkiin, mutta olin liikkeellä autolla, jossa ei ollut piippareita ja muita hienouksia.
Siispä annoin Volvon kiinnittää mahdollisten poliisien katseet ja seurasin ripeää etenemistä hyvän matkaa takana. Volvokuski ajoi aina toisten takapuskureihin vaatimaan tietä, mutta sitten viimein ohitusten jälkeen meno meinasi hiipua, kun edessä ei hetkeen ketään ollut. Olisin voinut ohittaakin, mutta en halunnut, kun ajotyylistä arvasin, että vauhtia saa kyllä lisääkin, kunhan hiukan osaa pyytää.
Siispä siinä just ennen motarin muuttumista leveäkaistatieksi hurautin Volvosta reippaasti ohi vasenta kaistaa ja Volvokuskihan sai kiesinsä vauhtiin, ohitti minut oikealta ajaen edellään ajavan persauksiin kiinni ja leveäkaistatiellä heti muutamasta ohi. Hyvähyvä, tiesin saaneeni jälleen jonkun hölmön edelleni vetäjäksi. Temppu onnistuu muuten aika usein, luulevat typeryyksissään, että haluan kisailla. En halua, saan vaan noista tolloista hyvän etuauton itselleni nopeaan etenemiseen. Joiltakin on lähtenyt korttikin siinä hommassa (nopeus on ollut sitä luokkaa), mutta itselläni se on säilynyt, eikä matkaankaan ole tullut keskeytyksiä.
Volvokuski piti siis reipasta nopeutta yllä, ohitteli keltaisten viivojen yli, mikä sopi hyvin minulle ainakin nopeuden puolesta. Minä en sentään rikkonut ohituskieltoja, sillä en halunnut kenekään soittavan perääni poliiseja sen asian tiimoilta. Volvokuskin ohituksia eivät hidastaneet edes vastaantulijat, siitä vaan keltaviivojen yli, noo, onhan siinä leveäkaistoilla tilaa.
Tultiin sitten Iihin ja Volvo kääntyi pian sen Haukiputaan liittymän jälkeen vasemmalle, harmin paikka. Olis vaan saanut jatkaa Lappiin saakka, edes Kemiin. Iin jälkeen kun on tylsää 80:n rajoitusta ja ilman piipparia ei tohdi kovin suuria nopeuksia käyttää, vaikka kuinka olisi kiire. Sen verran reippaasti Oulu-Ii kuitenkin tultiin, että arvelin ajan riittävän suunnilleen kympin ylinopeudella loppumatkan. Poliisejakin kun oli liikkeellä, yksi parkissa Iin sillan lähellä.
Pitipä sitten vielä saavuttaa samaan suuntaan edelläni mennyt poliisiauto (K 123). Eipä siitä ohikaan viitsinyt ajaa, kun ajoivat suunnilleen rajoituksen mukaan ja onneksi nostivat hiukan nopeutta sen ollen enimmillään 95 km/h todellista 80:n alueella.
Ehdin ajoissa määränpäähäni ja aikaa jäi vielä 2 min. Sen jälkeen ei tarvinnutkaan kellon kanssa ajaa. Kiitos osallistujille, ehti niitä olla Tampereelta saakka.
Farkkuvolvo Oulu-> Ii, eilen
8
681
Vastaukset
- hohoijjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
evvk.
Yhtä tylsää kuin ajaminen pitkillä matkoilla alhaisilla rajoituksilla ilman tutkanpaljastinta ja muita härveleitä.
- lähteä ajoissa
Ajan itse usein Suomea päästä päähän. Minulla ole ollut oikeastaan koskaan niin kiire, että pitäisi sen vuoksi ajaa yli rajoitusten. Se on asennekysymys ja elämäntapa, että osaa varata aikaa itselleen ja elämälle. Jos sitä ei osaa, kaikenlainen tekeminen on rankkaa ainaisessa kiireessä.
Lähdin nimittäin jo keskiviikkona aamulla, kolme päivää ajoa eri puolilla Suomea, sitä ennen Ruotsissa. Ensi viikolla taas maanantaista alkaen ja niitä ajoja ei pysty vielä aloittamaan, koska kukaan ei ole viikonloppuna tavattavissa.
Ei tää rankkaa ole, asennekysymys.
- kairalettu
Jopas olit suuri sankari, hurraata huudamme ja aaltoja teemme sinulle ansioistasi.
- The Rat
Tämä jäi vaivaamaan:
> Volvokuskin ohituksia eivät hidastaneet edes vastaantulijat,
> siitä vaan keltaviivojen yli, noo, onhan siinä leveäkaistoilla tilaa.
Jos kyse oli leveäkaistatiestä (kuten tuosta olisin ymmärtävinäni), niin miksei volsukuski ohittanut omalla puolella tietä? Silloinhan se olisi laillistakin, oli keltaisia viivoja tai ei.
Vai oliko leveäkaistatiellä taas nukahtanut joku rattiin ja päästeli keskellä kaistojaan...Oli siellä muutama sellainen, jotka ajoivat keskellä sitä leveää kaistaa niin, että ohitukset piti suorittaa vastaantulijoiden kaistaa käyttäen.
Kairakettu kirjoitti:
Oli siellä muutama sellainen, jotka ajoivat keskellä sitä leveää kaistaa niin, että ohitukset piti suorittaa vastaantulijoiden kaistaa käyttäen.
Tyypilliset Suomalais autoilijat ajavat 10 cm keskiviivan oikealla puolen, olipa tie kuinka leveää tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017373
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?764850- 794769
- 1324198
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82988- 522599
- 402511
- 462166
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102161Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211800