topimax ta topiramaatti

Taavi-boy

200mg topimax ei ole enää korvattava :(
100mg on, joten otin niitä. Ei mitään
järkeä tossakaan.
No ihan sama vaikka ottaa 2 tablettia.
Topiramat niminen valmiste on tullut rinnakkaistuotteeksi joka on korvattava mutta sitä ei voi suoraan vaihtaa topin reseptillä vaan pitäisi anoa uusi resepti
lääkäriltä.

(topimaks on kuulemma hinnoiteltu nyt niin kalliiksi siksi sitä ei korvata)

7

2215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telle

Minä olen ihan sekaisin näiden lääkkeiden kanssa! Mulle, jolla on vaikeahoitoinen epilepsia ei annettu Topimaxia. Tuntuu oudolta; entistäkin lääkitystä laskettiin.

Voimia sinulle tuon byrokratian kanssa! Itse joutunen menemään yksityiselle, kun Männikkö ei vastaa huutoon.

• sauvatar

jos Topimaxin aloitat niin jokaisella
        on tuo henk.koht. annostus joka riittää.

Mulle riittää 50mg 75mg tämä siis
        päivittäin =)

Aloitetiin 25mg:sta.

Kela korvaa ja maksan vain tuon 3e/3kk.

Tapauskohtausta....

• ansuliina
        sauvatar kirjoitti:

jos Topimaxin aloitat niin jokaisella
        on tuo henk.koht. annostus joka riittää.

Mulle riittää 50mg 75mg tämä siis
        päivittäin =)

Aloitetiin 25mg:sta.

Kela korvaa ja maksan vain tuon 3e/3kk.

Tapauskohtausta....

Pitkästä pitkästä aikaa!!!

Toivottavasto todellakin korvataan, sillä mä syön aamuin illoin 150 mg topimaxia ja mulla on jo muutoinki ollu apteekin kanssa vaikeuksia sen kanssa... Joskus silloin selitinki täällä niistä. Nyt jos tulee jotaki ihme säädöksiä, ni mä oon meidän apteekkarin kanssa todellaki ihmeessä... :(...

Kaiken lisäks mulla pitäis nytte alkaa uus lääke frisium ja pelottaa ku oon kuullu että se ois ihan hullu lääke.. Pitääkö paikkansa??

t.ansuliina, joka palaa riveihin =) (entistä ehompana!)

• Taavi-boy
        ansuliina kirjoitti:

Toivottavasto todellakin korvataan, sillä mä syön aamuin illoin 150 mg topimaxia ja mulla on jo muutoinki ollu apteekin kanssa vaikeuksia sen kanssa... Joskus silloin selitinki täällä niistä. Nyt jos tulee jotaki ihme säädöksiä, ni mä oon meidän apteekkarin kanssa todellaki ihmeessä... :(...

Kaiken lisäks mulla pitäis nytte alkaa uus lääke frisium ja pelottaa ku oon kuullu että se ois ihan hullu lääke.. Pitääkö paikkansa??

Se on ainakin (frisium) mule ihan ok lääke vaikka
        luulin nukahtavani siihen, se on vähän sellanen
        unettava, mutta sittenhän on "rauha maas" oikein käytännössä kunolla jos kramppaa :)
        Frisiumia on minulla aamullakin.

Minulle on tähän asti sopinut ihan kaikki lääkkeet mitä ikinä minulle on kokeiltu.
        Kokeilematta on enää lyrica.

Syy miksi sopii on mahdollisesti neurolokin mielestä on siinä koska kuntoilen aikalailla ja
        olen täysin raitis. Kestäminen myös kohtuuttoman suurta gm määrää vuositasolla ilman kuolemaa, johtuu hyvästä kunnosta ja raittista elämäntavasta.

Älkää piip lähinnä heitelkö pyyhkeitä päin lärviä, se oli neurolokin ajatus, ei minun.

• sauvatar
        ansuliina kirjoitti:

Mukavaa kun joku palaa ehompana
        kuin mitä oli viimeksi =)

Frisiumia en ole kokeillut ja jokainen
        kokee nuo läääkkeet niin yksilöllisesti
        joten toivoa vaan sopii,
        että on juuri sinulle sopiva lääke.

Toivon, että Taavin tietämys Topimaxista
        ei pidä paikkaansa ja senhän saa
        varmistettua apteekista, joten ensi
        kerralla kysäise sieltä.

Energiat eivät riitä nyt jokapäiväiseen
        käyntiin täällä joten siksi näin myöhäinen vastaus.
        Tosin kaikkia en viitsi edes lukea.

Muisti pelaa sillä sinut muistin =)

Vointeja =)

• topi ja frisium
        ansuliina kirjoitti:

Hei!

Minulla on topimax joka ilta ja aamu 200mg ja samalla menee frisium iltaisin, mutta empäs nyt lonkalta muista määrää (oisikohan sivuvaikutuksena muistin menetys :)). Kohtauksia eivät ole minulta vieneet, vaikka annostusta on nyt vuoden ajan nostettu ja nostettu, mutta katsotaan mitä seuraavaksi tehdään. Sivuvaikutukset on lähinnä tullut topimaksista, frisiumusta tuli vaan ihan kamala väsymys. Välillä tuntui kun se aloitettiin, että voisi nukkua päivän putkeen. Nyt kun se on sen vuoden ollut, niin ei mitään ongelmaa. Mutta tämähän nyt on taas aika yksilöllistä.Kuitenkin minusta topimax on aiheuttanut enemmän sivuoireita ja sen kanssa painin päivittäin. Topimaksista sain muunmuassa paniikkihäiriön, joka onneksi on hieman laantunut, mutta lääkärin mielestä lääkettä ei kannata lopettaa koska on vähentänyt kohtauksia huomattavasti..

Frisiumista tosin on vaikea sanoa mitään, kun menee toinenkin lääke yhtä aikaa ja välillä meni kolmaskin, ei tiedä mikä on minkäkin sivuvaikutusta...mutta kylläpä näiden kanssa elää..

Ja ainakin minun topimaxit on korvattu tähän asti kun satasina syön ne?

• minä vaan

topimax on hyvä lääke kelle käy mutta kallis söin 3 kuukautta jonka jälkeen sain allergisen reakdion ja levottamat jalat ja kädet jotein jouduin lopettamaan lääkeen joska oli apuva migreeniin nyt on ehdottu että aloittaisin uudelleen lääkityksen mutta en uskalla koska paljastu sokeritauti en tiedä mikä olis lääkkeiden yhteinen haitta vaikutus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      153
      2984
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      370
      2069
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1825
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      39
      1796
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      112
      956
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe