Kun tauti nujertaa

Ylermi Mielala

Mitä sitten teette?

8

2718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkinson kumppanina neljä ...

      Älä anna periksi. Oletko ollut kuntoutuksessa. Jos et, hakeudu Parkinsonliiton kautta pikaisesti. Muista myös omatoiminen liikunta ja venyttely. Hakeudu neurologille, jonka erikoisosaamisalueeseen Parkinsonin-tauti kuuluu. Kaikki neurologit eivät välttämättä ole Parkinsonin asiantuntijoita.

      • Ylermi M.

        Toistan. Mitä teette?


      • Parkinson seuralaisena
        Ylermi M. kirjoitti:

        Toistan. Mitä teette?

        Kyllä Parkinson etenee meillä kaikilla, jotka olemme hänet seuraksemme saaneet. Mitä olet jo tehnyt, ettet tuntisi itseäsi Parkinsonin nujertamaksi? Oletko hakenut itsellesi vertaistukea? Oletko mukana Parkinson-yhdistyksen toiminnassa? Aika paljon on meistä itsestämme kiinni, miten suhtaudumme tähän tautiin ja sen aiheuttamiin aivoihin. Itse ajattelen, että minulla on vain Parkinsonin tauti. Onneksi en ole saanut ALSia eikä verisuoni ole katkennut avoissani. Pari ikäistäni työtoveria kamppailee mainittujen tautien kanssa.


      • Y.M.
        Parkinson seuralaisena kirjoitti:

        Kyllä Parkinson etenee meillä kaikilla, jotka olemme hänet seuraksemme saaneet. Mitä olet jo tehnyt, ettet tuntisi itseäsi Parkinsonin nujertamaksi? Oletko hakenut itsellesi vertaistukea? Oletko mukana Parkinson-yhdistyksen toiminnassa? Aika paljon on meistä itsestämme kiinni, miten suhtaudumme tähän tautiin ja sen aiheuttamiin aivoihin. Itse ajattelen, että minulla on vain Parkinsonin tauti. Onneksi en ole saanut ALSia eikä verisuoni ole katkennut avoissani. Pari ikäistäni työtoveria kamppailee mainittujen tautien kanssa.

        Täytynee vielä kerran toistaa kysymys.

        Kun tauti nujertaa
        Mitä sitten teette?

        En sanonut että olen tuntenut itseni Parkinsonin nujertamaksi.
        Keskustelkaa annetusta aiheesta, jos kiinnostaa!


      • sinne
        Y.M. kirjoitti:

        Täytynee vielä kerran toistaa kysymys.

        Kun tauti nujertaa
        Mitä sitten teette?

        En sanonut että olen tuntenut itseni Parkinsonin nujertamaksi.
        Keskustelkaa annetusta aiheesta, jos kiinnostaa!

        ja tuoli kumoon


    • rauhassa

      Odotan kaikessa rauhassa, että se kyllästyy ja irrottaa niskotteensa. Sen jälkeen helpottaa vähäksi aikaa.

    • vertaistukea

      Haen vertaistukea tältä palstalta.

    • hhtth

      Hätäsi taitaa suuri. Mieheni on samassa tilanteessa ja pohtii luovuttamista. Toivoisin kuitenkin, että jaksaisit ajatella positiivisesti kaikkea sitä hyvää, mitä olet elämältä saanut. Realistisesti ajatellen, kenenkään elämä ei ole alusta loppuun ruusuilla tanssimista, ellei se elämä ole sitten hyvin lyhyt kuten lapsena kuolleilla, jos heilläkään. Mieheni on sairastanut kauan ja on peloissaan. Jostain tarvitsisin lisäapua. En ole itsekään terve ja liikun näiden samojen kysymysten parissa kuin sinäkin. Parkinsonin taudissa löytyy kuitenkin aika pitkälle apua ja todella hyviä lääkkeitä. Mene hyvään lääkäriin. En osaa neuvoa ketään tiettyä, kun en tiedä, mikä on tilanteesi ja missä asut.Lue tältä palstalta viestejäni tai vastaa tähän lyhyestikin. Aina on toivoa, etkä ole yksin. Toivottavasti jaksat lukea viestini näin pitkän ajan kuluttua "hätähuutosi" jälkeen.
      Olet tärkeä ihminen ja hyvinvointisi tavoittelu on mielekästä. Palaillaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe