Kun tauti nujertaa

Ylermi Mielala

Mitä sitten teette?

8

2825

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkinson kumppanina neljä ...

Älä anna periksi. Oletko ollut kuntoutuksessa. Jos et, hakeudu Parkinsonliiton kautta pikaisesti. Muista myös omatoiminen liikunta ja venyttely. Hakeudu neurologille, jonka erikoisosaamisalueeseen Parkinsonin-tauti kuuluu. Kaikki neurologit eivät välttämättä ole Parkinsonin asiantuntijoita.

• Ylermi M.

Toistan. Mitä teette?

• Parkinson seuralaisena
        Ylermi M. kirjoitti:

Toistan. Mitä teette?

Kyllä Parkinson etenee meillä kaikilla, jotka olemme hänet seuraksemme saaneet. Mitä olet jo tehnyt, ettet tuntisi itseäsi Parkinsonin nujertamaksi? Oletko hakenut itsellesi vertaistukea? Oletko mukana Parkinson-yhdistyksen toiminnassa? Aika paljon on meistä itsestämme kiinni, miten suhtaudumme tähän tautiin ja sen aiheuttamiin aivoihin. Itse ajattelen, että minulla on vain Parkinsonin tauti. Onneksi en ole saanut ALSia eikä verisuoni ole katkennut avoissani. Pari ikäistäni työtoveria kamppailee mainittujen tautien kanssa.

• Y.M.
        Parkinson seuralaisena kirjoitti:

Kyllä Parkinson etenee meillä kaikilla, jotka olemme hänet seuraksemme saaneet. Mitä olet jo tehnyt, ettet tuntisi itseäsi Parkinsonin nujertamaksi? Oletko hakenut itsellesi vertaistukea? Oletko mukana Parkinson-yhdistyksen toiminnassa? Aika paljon on meistä itsestämme kiinni, miten suhtaudumme tähän tautiin ja sen aiheuttamiin aivoihin. Itse ajattelen, että minulla on vain Parkinsonin tauti. Onneksi en ole saanut ALSia eikä verisuoni ole katkennut avoissani. Pari ikäistäni työtoveria kamppailee mainittujen tautien kanssa.

Täytynee vielä kerran toistaa kysymys.

Kun tauti nujertaa
        Mitä sitten teette?

En sanonut että olen tuntenut itseni Parkinsonin nujertamaksi.
        Keskustelkaa annetusta aiheesta, jos kiinnostaa!

• sinne
        Y.M. kirjoitti:

Täytynee vielä kerran toistaa kysymys.

Kun tauti nujertaa
        Mitä sitten teette?

En sanonut että olen tuntenut itseni Parkinsonin nujertamaksi.
        Keskustelkaa annetusta aiheesta, jos kiinnostaa!

ja tuoli kumoon

• rauhassa

Odotan kaikessa rauhassa, että se kyllästyy ja irrottaa niskotteensa. Sen jälkeen helpottaa vähäksi aikaa.

• vertaistukea

Haen vertaistukea tältä palstalta.

• hhtth

Hätäsi taitaa suuri. Mieheni on samassa tilanteessa ja pohtii luovuttamista. Toivoisin kuitenkin, että jaksaisit ajatella positiivisesti kaikkea sitä hyvää, mitä olet elämältä saanut. Realistisesti ajatellen, kenenkään elämä ei ole alusta loppuun ruusuilla tanssimista, ellei se elämä ole sitten hyvin lyhyt kuten lapsena kuolleilla, jos heilläkään. Mieheni on sairastanut kauan ja on peloissaan. Jostain tarvitsisin lisäapua. En ole itsekään terve ja liikun näiden samojen kysymysten parissa kuin sinäkin. Parkinsonin taudissa löytyy kuitenkin aika pitkälle apua ja todella hyviä lääkkeitä. Mene hyvään lääkäriin. En osaa neuvoa ketään tiettyä, kun en tiedä, mikä on tilanteesi ja missä asut.Lue tältä palstalta viestejäni tai vastaa tähän lyhyestikin. Aina on toivoa, etkä ole yksin. Toivottavasti jaksat lukea viestini näin pitkän ajan kuluttua "hätähuutosi" jälkeen.
      Olet tärkeä ihminen ja hyvinvointisi tavoittelu on mielekästä. Palaillaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      83
      1946
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      36
      1251
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      964
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      200
      889
    5. 90
      774
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      71
      753
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      681
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      647
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      42
      599
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    13. 36
      524
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      442
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      434
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    19. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      429
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      427
    Aihe