Uskova, älä koskaan

avioidu uskomattoman kanssa!

Uskovan ihmisen ei tule mennä avioliittoon uskomattoman kanssa!

'Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".' (2 Kor 6:14-18).

Tähän asiaan kannattaa kiinnittää todellista huomiota, koska VAROITTAVIA ESIMERKKIEJÄ KÄYTÄNNÖN ELÄMÄSTÄ ON AIVAN LIIAN PALJON SIITÄ MIHIN SE JOHTAA!

5

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivo..

>> Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? >>

...ja rakkaus, ja suurin niistä on rakkaus.

Rakkaus ei tarkoita uskovaista, omahyväistä itserakkautta.

• 'Rakkaus on sokea'
        Ohjeet raamatulliseen avioitumiseen ovat varteenotettavia.
        Taitaa meissä uskovissa olla aika paljon uhkapelureita, jotka otamme riskejä himojemme mukaan. Silloin ei mitkään käskyt pidättele.
        Luuletko mies tai vaimo voivasi pelastaa puolisosi? eli saada hänet uskovaksi esim seksiä aseena käyttäen?

Herra kykenee avaamaan sokeat silmät.
        Herra kykenee antamaan viisautta vaikeaan tunnemyllerrykseenkin, kun olen avoin kuulemaan Jumalan ääntä.

Hyvä on kristityn rukoillen lukea nuo Korinttolaiskirjeen ohjeet.

• hiirelläkin..
        holav kirjoitti:

'Rakkaus on sokea'
        Ohjeet raamatulliseen avioitumiseen ovat varteenotettavia.
        Taitaa meissä uskovissa olla aika paljon uhkapelureita, jotka otamme riskejä himojemme mukaan. Silloin ei mitkään käskyt pidättele.
        Luuletko mies tai vaimo voivasi pelastaa puolisosi? eli saada hänet uskovaksi esim seksiä aseena käyttäen?

Herra kykenee avaamaan sokeat silmät.
        Herra kykenee antamaan viisautta vaikeaan tunnemyllerrykseenkin, kun olen avoin kuulemaan Jumalan ääntä.

Hyvä on kristityn rukoillen lukea nuo Korinttolaiskirjeen ohjeet.

>> Taitaa meissä uskovissa olla aika paljon uhkapelureita, jotka otamme riskejä himojemme mukaan. >>

... mutta rakkauteen niitä ei voi verrata.

Rakkauden tukahduttaminen uskonnollisin perustein on uhkapeliä, sitä oikeaa ei välttämättä tule vastaan kuin kerran elämässä.´

Tässä kai pätee sama kuin muussakin jalostuneessa oikeauskoisuudessa: Kärsi, kärsi niin kirkkaamman kruunun saat.

• Markku Tampio

tulleen erottava, sitten uskoon tulonsa seurauksena jumalattomasta aviopuolisostaan, ellei puoliso tule samalla kertaa uskoon, vaan pysyy jumalattomana?

Koska Isä Jumala vihaa hylkäämistä, niin kuinka hän mahtanee suhtautua uskovan osapuolen tekemään aviopuolisonsa hylkäämiseen, jos avioliitto rikotaan uskoon tulon myötä?

Sanaa on luettava ja käytettävä viisaasti siteerauksissamme..

• xxxx!!!!

missään tapauksessa erottava, jos puoliso, joka ei usko suostuu asumaan uskovan kanssa. Raamattuhan sanoo että uskomaton puoliso pyhitetään uskovan kautta.
        Jos uskomaton eroaa, uskova on silloin vapaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe