Huomenta, rakkaat!
Kuningas saapuu, pienen maailman täyttäen. Haavat käsissään, todeksi näyttäen.
Vain sinun luonasi, Oi Jeesus, rauhan saan.
(Juha Tapion levyltä Hämärä huone)
Kuningas saapuu!
34
553
Vastaukset
- umpihetero.
että ihan kuningas saapuu. ei ole sitten varmaan tuo demokraattinen järjestelmä voimassa...
- todé
Tämä kuningas käy myös minulle, sosiaalistille.
Juuri päättyneessä radiojumalanpalveluksessa tuo Tode'n viesti kerrottiin julki raamatun sanasta Mark.11 luvusta.
Vaikka teksti onkin kirjoitettu alunperin n. 1940 vuotta sitten,silloin tapahtuneeksi todettuna, sama Herra lupauksensa mukaan tulee uudestaan Kunnian Kuninkaana.
Sitä kristikunta odottaa!- todé
holav kirjoitti:
Juuri päättyneessä radiojumalanpalveluksessa tuo Tode'n viesti kerrottiin julki raamatun sanasta Mark.11 luvusta.
Vaikka teksti onkin kirjoitettu alunperin n. 1940 vuotta sitten,silloin tapahtuneeksi todettuna, sama Herra lupauksensa mukaan tulee uudestaan Kunnian Kuninkaana.
Sitä kristikunta odottaa!ko. jumista.
On ihanaa, että YLE sentään lähettää vielä jumalanpalveluksia medioissaan. - heheh.
Kuningaskunnissako ei ole demokratiaa?
Oletko idiootti?
Eikö Ruotsissa ja Tanskassa ole mielestäsi demokratiaa? - umpihetero.
heheh. kirjoitti:
Kuningaskunnissako ei ole demokratiaa?
Oletko idiootti?
Eikö Ruotsissa ja Tanskassa ole mielestäsi demokratiaa?se täällä? etkö sinä tiedä että todellisella kuningaskunnalla ja demokratialla on todella suuri ero? ne ovat yhtä kaukana toisistaan kuin itä on lännessä. todellisessa kuningaskunnassa päättää yksi ihminen. demokratiassa on jokaisella kansalaisella yksi ääni.
et ilmeisesti tiedä edes sitä, että ruotsin kuninkaalla on itse asiassa vähemmän valtaa kuin tavallisella sven svensonilla? ruotsin kunkku kun ei saa äänestää.
arvelet siihen tulemiseen olevan vielä aikaa?
- todé
Uusi kiinnostuksen kohde, Herran tulemus! (Jokos ne maan tukipylväiden koostumukset ovat selvinneet?)
Kun kirjoitin tuota viestiä, tarkoitin sitä, että minun Kuninkaani on jo saapunut. Hän on näyttänyt minulle todeksi haavansa.
Sinä taidat kuitenkin tarkoittaa Jeesuksen 2. tulemusta? Mitä todennäköisemmin siihen tapahtumaan ei kulu enään tuhansia vuosia. Hän saapuu Öljymäelle tämän vuosituhannen kuluessa. Jees! Kalenteriimme ei ole merkittynä, milloin puetaan puku päälle.
Siis oltava valmiina joka hetki, eikä pukupakkoa ole.- umpihetero.
todé kirjoitti:
Uusi kiinnostuksen kohde, Herran tulemus! (Jokos ne maan tukipylväiden koostumukset ovat selvinneet?)
Kun kirjoitin tuota viestiä, tarkoitin sitä, että minun Kuninkaani on jo saapunut. Hän on näyttänyt minulle todeksi haavansa.
Sinä taidat kuitenkin tarkoittaa Jeesuksen 2. tulemusta? Mitä todennäköisemmin siihen tapahtumaan ei kulu enään tuhansia vuosia. Hän saapuu Öljymäelle tämän vuosituhannen kuluessa. Jees!kai sinulla on nyt vähän tarkempi päivämäärä antaa? tulee missä kuussa ja mikähän olisi päivä? ynnä kai sinä nyt kellonajankin tiedät...
- umpihetero.
holav kirjoitti:
Kalenteriimme ei ole merkittynä, milloin puetaan puku päälle.
Siis oltava valmiina joka hetki, eikä pukupakkoa ole.vai että valmiina joka hetki. jopas nyt vitsin murjaisit. mutta kai sitä nyt jotain paikkoja, jossa on "parempi" olla silloin kun se jumalanne saapuu. ajattelin vain että jos vaikka sattuu silloin istumaan vessanpöntöllä, niin eiks se ole aika säädytöntä silloin? jää vielä takapuolikin pyyhkimättä...
todé kirjoitti:
Sinä taidat kuitenkin tarkoittaa Jeesuksen 2. tulemusta? Mitä todennäköisemmin siihen tapahtumaan ei kulu enään tuhansia vuosia. Hän saapuu Öljymäelle tämän vuosituhannen kuluessa. Jees!ei ole vielä selvinnyt eivätkä kaikki muutkaan oudot asiat. En tiedä tarkalleen sitäkään, miten kummassa joku Peukaloinen voi olla niin pieni, että pystyy ratsastamaan hangen selässä.
- todé
umpihetero. kirjoitti:
kai sinulla on nyt vähän tarkempi päivämäärä antaa? tulee missä kuussa ja mikähän olisi päivä? ynnä kai sinä nyt kellonajankin tiedät...
Miten ois?
- todé
Työmies2 kirjoitti:
ei ole vielä selvinnyt eivätkä kaikki muutkaan oudot asiat. En tiedä tarkalleen sitäkään, miten kummassa joku Peukaloinen voi olla niin pieni, että pystyy ratsastamaan hangen selässä.
juuri pienuuden takia Peukaloinen ei voisi ratsastaa hanhen selässä?
- todé
umpihetero. kirjoitti:
vai että valmiina joka hetki. jopas nyt vitsin murjaisit. mutta kai sitä nyt jotain paikkoja, jossa on "parempi" olla silloin kun se jumalanne saapuu. ajattelin vain että jos vaikka sattuu silloin istumaan vessanpöntöllä, niin eiks se ole aika säädytöntä silloin? jää vielä takapuolikin pyyhkimättä...
puhtaudestaan (Jes. 1:18).
- umpihetero.
todé kirjoitti:
Miten ois?
oikein tarkoitat? maailmassa on nimittäin eri aikavyöhykkeitä ja meidän tämä päivä on muualla jo huominen...
- todé
umpihetero. kirjoitti:
oikein tarkoitat? maailmassa on nimittäin eri aikavyöhykkeitä ja meidän tämä päivä on muualla jo huominen...
plus: "huominen kasvaa tänään".
Tie, Totuus, Ylösnousemus ja Elämä, joka tulee ja menee elämässämme joka aika ja monella eri tavalla, ja jokaiselle sukupolvelle on noutaja tullut!
Joh. 14:19 Jeesus sanoi:
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää".todé kirjoitti:
juuri pienuuden takia Peukaloinen ei voisi ratsastaa hanhen selässä?
että miten voi joku olla niin pieni. Rupesin tosin muistelemaan, että haltijahan se taisi hänet kutistaa, kun oli jotain pillosia Peukaloinen mennyt tekemään.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
että miten voi joku olla niin pieni. Rupesin tosin muistelemaan, että haltijahan se taisi hänet kutistaa, kun oli jotain pillosia Peukaloinen mennyt tekemään.
Mutta pieneksi kasvaminen avarsi myös Holgerssonin näkemyksiä elämästä.
Ihan sama kuviohan se on Jumalallakin: minun tulee vähetä, jotta kasvaisin uskossa ja elämässä. - umpparille
umpihetero. kirjoitti:
vai että valmiina joka hetki. jopas nyt vitsin murjaisit. mutta kai sitä nyt jotain paikkoja, jossa on "parempi" olla silloin kun se jumalanne saapuu. ajattelin vain että jos vaikka sattuu silloin istumaan vessanpöntöllä, niin eiks se ole aika säädytöntä silloin? jää vielä takapuolikin pyyhkimättä...
Umpparin pitäisi opiskella äidinkieltä, vai onko lukihäiriö?
JEESUS saapuu hakemaan omat,varmaan huomaat kun suomestakin katoaa satoja tuhansia ihmisiä,sillä onneksi meitäkn uudestisyntyneitä on tässä maassa..ja tempaus tapahtuu silmänräpäysessä..
aksu521 kirjoitti:
JEESUS saapuu hakemaan omat,varmaan huomaat kun suomestakin katoaa satoja tuhansia ihmisiä,sillä onneksi meitäkn uudestisyntyneitä on tässä maassa..ja tempaus tapahtuu silmänräpäysessä..
jos oon oikein ymmärtänyt niin vauvat ja pikkulapset tullaan myös tempaamaan ylös koska he ovat tavallaan viatomia..
- käy vähän..
aksu521 kirjoitti:
jos oon oikein ymmärtänyt niin vauvat ja pikkulapset tullaan myös tempaamaan ylös koska he ovat tavallaan viatomia..
>> vauvat ja pikkulapset tullaan myös tempaamaan >>
... myöhässä oleville syntymättömille sikiöille ? käy vähän.. kirjoitti:
>> vauvat ja pikkulapset tullaan myös tempaamaan >>
... myöhässä oleville syntymättömille sikiöille ?.....
- ikäisten..
aksu521 kirjoitti:
.....
...sikiöiden kohdalla raja menee, vai temmataanko kaikki kaksituntisetkin ?
- umpihetero.
umpparille kirjoitti:
Umpparin pitäisi opiskella äidinkieltä, vai onko lukihäiriö?
palstalla helluntailaisuudesta vaiko äidinkielestä? miten olisi jos sinä vaikka opettelisit ensi tuota lukemisen ymmärtämistä.
ikäisten.. kirjoitti:
...sikiöiden kohdalla raja menee, vai temmataanko kaikki kaksituntisetkin ?
sekä tämä näkyväinen "sielullinen ruumis" että näkymätön "hengellinen ruumis", ja koska aina on kaksi samaa sukupuolta olevaa samassa työssä tai vuoteessa, joista "yksi otetaan ja toinen jätetään", niin lienee helppo päätellä, kumpi näistä kahdesta otetaan! Lisäksi Paavali sen kertoikin kyllin selvästi, vaikka sen monet väärin selittävät:
"kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen ruumis". [1.Kor.15:44]- vastaus..
ekivaari kirjoitti:
sekä tämä näkyväinen "sielullinen ruumis" että näkymätön "hengellinen ruumis", ja koska aina on kaksi samaa sukupuolta olevaa samassa työssä tai vuoteessa, joista "yksi otetaan ja toinen jätetään", niin lienee helppo päätellä, kumpi näistä kahdesta otetaan! Lisäksi Paavali sen kertoikin kyllin selvästi, vaikka sen monet väärin selittävät:
"kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen ruumis". [1.Kor.15:44].., mutta mihin kysymykseen ?
Sä vaan täällä saivartelet joutavia etkä ole vielä haravoinut Paavalin kirjeistä jakeita joissa hän muka kääntyy.
- todé
Kuten sanottu, sanaa "käännyin" ei löydy, mutta kai sinä nyt jonkinlaista aivotoimintaa omaavana osaat esim. Apt. luvun 26 luettuasi yhdistää Paavalin kertomuksen kääntymyskertomukseksi?
Kun Paavali kertoo kunkku Agrippalle, "ettei voinut olla tottelematta taivaallista näkyä (jakeet 15-18), niin siinähän se on, todistus kääntymyksestä eli uskoon tulemisesta. todé kirjoitti:
Kuten sanottu, sanaa "käännyin" ei löydy, mutta kai sinä nyt jonkinlaista aivotoimintaa omaavana osaat esim. Apt. luvun 26 luettuasi yhdistää Paavalin kertomuksen kääntymyskertomukseksi?
Kun Paavali kertoo kunkku Agrippalle, "ettei voinut olla tottelematta taivaallista näkyä (jakeet 15-18), niin siinähän se on, todistus kääntymyksestä eli uskoon tulemisesta.ja paljon myöhenmmin kirjoitettu.
Paavali ei itse kerro kääntyneensä.- todé
Pe.ku kirjoitti:
ja paljon myöhenmmin kirjoitettu.
Paavali ei itse kerro kääntyneensä.ovat seurakunnan historiaa, ja Jumalan sanaa mitä suuremmassa määrin.
todé kirjoitti:
ovat seurakunnan historiaa, ja Jumalan sanaa mitä suuremmassa määrin.
Paavali ei itse myönnä kääntyneensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195203Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5602658Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192392Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512220- 242027
- 821654
- 1461545
- 1271261
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40899