Laskutusjakso

vajaa kk

Seuraava laskutusjakso 2.12.-29.12.!? Vajaa kuukausi? Mikä ihmeen kk-maksu mulla oikeen onkaan, kun kuukausikin on vajaa. Ihmeellistä. :(
Ja eikös tuo saldoraja katkeakkaan aina kuun vaihteessa, koska vasta tänään 2.12. saldo oli 0 min, vaikka eilen tuli soiteltua? Hirveetä kusetusta. Meinaan meni nuo puhelut meni tietämättäni saldorajan yli.
Lähetin Telefinlandille spostia. Jos vastaus ei miellytä, niin mihin liittymään kannattais vaihtaa?

16

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa vastata

      tosi sekavaa laskutusta eivätkä vastaa asiakaspalvelussa

    • Myös vajaa kuukausi

      Mun kuukausi kesti 19 päivää! Soitin asiakaspalveluun, mitään järkevää vastausta mihinkään en sieltä saanut.

      Olen tähän asti olut tyytyväinen TeleFinlandin puhepakettiin, mutta tällainen laskutuskausien omavaltainen muuttelu alkoi sapettaa todella. Itse en jaksa alkaa väsätä tämän asian kanssa, koska puhepottisopimukseni päättyy tämän kuukauden lopussa. Samalla vaihdan liittymää.

      Kaikki nuo kytkykaupat saavat mun puolesta olla. Euron päivätkin ovat aika turhia mulle loppujen lopuksi. Eipä silloin ole tullut soiteltua juurikaan tarpeellisia puheluita. Enempi ovat olleet ihan tyhjänpäiväisiä räpätyspuheluita.

      Toinen liittymä mulla on tällä hetkellä dna:n onni. Onpahan ainakin selkeä. Toista liittymää tässä mietin, että mihinkä tuon TeleFinlandin vaihdan.

      Räpätyspuheluihin olen alkanut käyttää tarjoushintaisia prepaid-kortteja. Nytkin on Ärrällä tarjouksessa.

      Sitä vaan kovasti ihmettelen, että TF saa vaihtaa laskutusjaksoja, mutta mulla ei ole oikeutta irtisanoa liittymää!

      • pula-ajan matemaatikko

        minäkin ihmettelin mistä lopussa puhuit. Menin itsekin ottamaan sen 1 kk:n perusmaksualennuksen (17,90) eli Säästöpotin koska olen ollut tyytyväinen kuuluvuuteen ja toimivuuteen. Se sitoo minua 1 vuoden ajaksi!
        Soitan vain tavallisiin "halpoihin" puhelinnumeroihin enkä käytä mitään data-palveluita. Nyt on tietysti hiukan myöhäistä lukea sopimusta.
        Mutta eihän kausimuutosten takia saisi puhepaketin rajat paukkua!


    • mirola

      Katsoin TF:n Omislta sivuilta, että ainakin minulta laskutusjakso on 1.12 - 31.12.07 eli kyseessä on täyden kuukauden kuukausimaksut.

      • Oo onnellinen

        Mun seuraava laskutusjakso näyttää olevan 27 vuorokautta.
        Puhepottia ei ole pystynyt hyödyntämään, koska ei ole edes aikaisemmin annettu tietoa laskutuskauden pituudesta.
        Vähänkö vituttaa.


      • Asiakaspalvelija
        Oo onnellinen kirjoitti:

        Mun seuraava laskutusjakso näyttää olevan 27 vuorokautta.
        Puhepottia ei ole pystynyt hyödyntämään, koska ei ole edes aikaisemmin annettu tietoa laskutuskauden pituudesta.
        Vähänkö vituttaa.

        Laskutusjaksot on joo lyhentyneet, nykyään ne on samat kun mitä Soneralla on ollut vuosikymmeniä jo. On yksi operaattori, jolla on täysi kalenterikk laskutuskausi, se on DNA. Ja siihen nyt ei periaatesyistä kukaan vaihda. TF vaihtanut soneran kanssa samoihin laskutusjärjestelmiin, sen takia nämä lyhyemmät laskutuskaudet loka-marraskuussa. Jatkossahan tuo ei toistu. Jos laskutuskautesi oli noin pari viikkoa ja sinulla on käytössä puhepaketti; soita aspalveluun niin varmasti hyvittävät puolikkaita kk-maksuja. VARMASTI.


      • Ohhohhoijaa
        Asiakaspalvelija kirjoitti:

        Laskutusjaksot on joo lyhentyneet, nykyään ne on samat kun mitä Soneralla on ollut vuosikymmeniä jo. On yksi operaattori, jolla on täysi kalenterikk laskutuskausi, se on DNA. Ja siihen nyt ei periaatesyistä kukaan vaihda. TF vaihtanut soneran kanssa samoihin laskutusjärjestelmiin, sen takia nämä lyhyemmät laskutuskaudet loka-marraskuussa. Jatkossahan tuo ei toistu. Jos laskutuskautesi oli noin pari viikkoa ja sinulla on käytössä puhepaketti; soita aspalveluun niin varmasti hyvittävät puolikkaita kk-maksuja. VARMASTI.

        Niin että varmasti hyvittävät kun soitat asiakaspalveluun. Jos sieltä jotain hyvitystä saa, niin kannattaa muistaa, että asiakaspalvelun numero on maksullinen. Toisin kuin Elisalla, Saunalahdella, Kolumbuksella, Dna:lla ja esimerkiksi GSM-Suomella. Eli jos kuukausi ei jää paljon vajaaksi, niin ei kannata paljon perään kysellä.


    • semmosta palvelua

      Meillä on 3:lla TF liittymät(puhepaketit 2:lla) ja tietämättämme laskutus jakso oli vaihtunut kk:den lopusta kuukauden puoleen väliin. Eilen hoksattiin katsoa saldoa ja järkytys oli suuri! Niin suuri, että NYT vaihtuu operaattori. On muutenkin ollut tappista noiden laskujen kanssa, että! Pari kertaa on laskua maksaessa livahtanu väärä viitenumero, niin silloin on ollut mahdotonta ollut saada korjattua asia. Kolme kertaa on vähintään pitäny soittaa, enenkuin lasku on kuitattu maksetuksi ja eka kerralla meni jopa perintään asti. Silloinkin soitin aina heti karhun saadessa ja puhelimessa asiakaspalvelu vakuutti, että asia kunnossa. Asiakaspalvelu on sieltä suoraan...kielivaikeuksien tai muun takia.
      Joo ja silloin aikoinaan ku erehty TF liittymän vaihtamaan, niin jouduttiin 1-3 viikkoa kaikki olemaan ilman kännykkää ku entiset liittymät sulkivat ja uusia eivät aukaisseet, eikä mitään hyvitystä siitä. Meni muutama tärkeä juttu ohi ja kyllä harmitti. Mutta nyt riittää.

      • puhepakettilainen

        mikä on yhtä edullinen mutta varmempi


      • mulla 7 päivän päälleikkäislaskutus!


    • pula-ajan matemaatikko

      Juuri tuli lasku, ja netissäkin lasku näkyy, siinä on aikaväli:
      Laskutus ajalta: 25.10.07 - 01.12.07
      (laskutusryhmä 12)
      Tämähän tarkoittaa että nyt meni puhepakettilaskelmat pieleen. Marraskuun aikana minulle puheaikaa kertyi n. 1/2 minuuttia alle 500 minuutin. Minulla on erittäin tarkka lähtevien puheluiden aikalaskuri Sony Ericssonissa. Se yleensä näyttää alle 1 minuutin liikaa siihen nähtynä mitä laskussa on ollut.
      Minulla oli runsas 2 euroa enemmän puhelinlasku, koska laskutujakson alku olikin alkanut muutaman päivän jo lokakuun lopusta ja loppui 1.12.2007.

      Ilmeisesti nyt pitää aina katsoa taulukosta mitä aikaväliä puhepaketin minuutit tulevat koskemaan.
      Jos haluaa olla tarkka, että ei ylitä puhepaketin aikaa, on se nyt vaikeampaa, koska laskutuskausi ei enää ole kalenterikuukausi.
      Laskutushan voi kai katketa kesken päivän - mistä sen nyt tietää, mihin kellon aikaan? Varminta olisi siis se, että ei puhu ollenkaan laskutusjakson alkupäivänä eikä loppupäivänä.

      Mistähän näkisi laskutuskaudet tietylle laskutusryhmälle? Puhepakettilaista ei ainakaan heti lämmitä tieto pelkistä laskujen eräpäivistä?

      Auttaisi, jos oma liittymä nettisivulla TF:llä olisi näkyvissä kuluvan laskutuskauden tarkka alku- ja loppupvm, ehkä kellonajatkin, sekä samat tiedot seuraavalle laskutuskaudelle.

      • sil...n ku..u

        "Auttaisi, jos oma liittymä nettisivulla TF:llä olisi näkyvissä kuluvan laskutuskauden tarkka alku- ja loppupvm, ehkä kellonajatkin, sekä samat tiedot seuraavalle laskutuskaudelle."

        Kuluvan kauden päivämäärät netistä löytyy tosin ei kellon aikoja. Mutta kaikilla ei ole nettiä. Haiskahtaa harkitulta asiakkaiden kusetukselta.


    • peeseestä

      Laskussa näkyy, että kuukausimaksu 17,90 on ajalta 1.12.-31.12., mutta netissä laskutusjakso on 2.12.-29.12. :(
      Miksei laskutusjakso voi olla sama kuin laskussa? Ei ymmärrä. Pitääkö ne Telefinlandilla asiakkaita ihan tyhmänä. Tätä menoa niiltä loppuu kusetettavat. Vaihdan liittymän.

      • myös kusetettu?

        Kuluttaja-asiamies on varmaan saanut sen verran infoa asiasta että puuttunee asiaan?

        Ikinä en ole joutunut minkään laskuttajan kanssa tämänmoiseen sähläykseen ja on se ihme ettei kuukausiliitymä ole todellakaan kuukausiliittymä.

        TF:n "neropäät" ovat todella osanneet sekoittaa pakan.

        Ihmeellistä on sekin ettei viestintävirasto ole ottanut kantaa asiaan vaikka viranomaisena asiaa valvoo.

        Halvat puhelut - sitähän puhepaketissa tarjotaan ja juuri sen vuoksi itsekin olen sellaisen liittymän ottanut.

        Se ettei laskutusjakso olekaan kalenterikuukausi vaan joku epämääräinen ajanjakso on todellakin epäreilua toimintaa.

        Jos kuuntelet musiikia tunnin ja pääset "läpi", vieläpä oman piikkin, ja tiedustellessasi saldossa näkyviä "ihmeellisiä" tekstareita sinulle kerrotaan ettei niitä laskuteta, on kyseessä virhe, ja paha selainen, ja kyllä tulee SMS-viestipaketille hintaa.


      • pula-ajan matemaatikko

        pitää minut TF:ssä. En ainakaan heti halua pois TF:stä, ja olihan se joku sopimuskin joka estää...
        Saan 1 kk:n maksut 1 v aikana pois alennuksena.

        Kesämökillä jossa vietän aikaa usein kuuluu parhaiten Soneran verkko.
        Nyt vain on näillä uusilla laskutuskausilla vaikeaa hyödyntää täyttä 500 minuutin puheaikaa. Täytyyhän se puhepaketin kausikin olla sama kuin laskutuskausi, eikä enää kalenterikuukausi. Tästä tosiaan seuraa se, että jakson alku- ja loppupäivänä olisi syytä olla soittamatta lähteviä puheluita lainkaan, koska ei tiedetä tarkkoja kellonaikoja joina laskutus katkeaa. Alku- ja loppupäivätkin tulevat ikävästi vaihtumaan eri kuukausina. Pikkuisen tässä toistan itseäni, saman totesin jo vanhemmassa viestissäni.
        Tämä siirtyminen Soneran laskutusjärjestelmiin vei minulta hiukan yli 2 euroa. Seuraavan laskun kanssa olen tarkempi, luultavasti enää tällaista ei tule. Tekstiviesteistä ei ole tullut mitään ylimääräistä laskua ja murhetta, koska en lähetä niitä puhelimellani. Lähetän silloin tällöin tekstiviestejä työpaikan tietokoneelta. Meillä on siihen jokin invianetin palvelu ostettuna.


    • on vajaa kk

      Tämmöinen spostiviesti tuli Telefinlandilta:

      "kiitos viestistäsi!Laskutusmuutokset, joista olemme tiedottaneet kirjallisesti, ovat tulleet voimaan. Jatkossa Tele Finlandin laskutuskausi ei enää ole kalenterikuukausi."

      No, jos näin on, niin myönnettäköön, että tämä kirjallinen tiedoite on jäänyt ainakin minulta lukematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe