Paratiisin portit suljettiin

Haukiputaan lossi

1. Moos. 3:23   Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
1. Moos. 3:24   Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
1. Moos. 4:1   Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."

14

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haukiputaan lossi

      Room. 5:12   Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ...

      ... ja synnin kautta kuolema, ...

      ... niin kuolema on tullut ..

      **kaikkien ihmisten** osaksi, ..

      ... koska **kaikki** ovat syntiä tehneet -

      • Oi rakas synti, älä vain karkaa minnekkään...

        Jeesuksesta ei niin tarvitse kertoa???????


      • Haukiputaan lossi

        Tuntuu olevan aivan hämmästyttävän kovasti ymmärtämisvaikeuksia tuon KAIKKI sanan kanssa.
        Se todellakin tarkoittaa niokmaista joka on hedelmöittyny kantasoluksi, vaikka ei olisi kehittynyt yntään kohdussa, on jo siemenen vuoksi kokonaan syntinen ihminen. Ja sellaisena myös pysyy kuolinhetkeensä asti. Ainut poikkeus ovat ne syntiset jotka ottavat Jumalan armon lahjana vastaan. Jeesuksen veri pesee heidät koko ajan keskeytyksettä, kuin vuolaasti virtaava vesi. Kaikki muut syntiset menevät kadotukseen.

        Room. 5:17   Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta,

        niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -

        Room. 5:18   Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,

        niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;


      • Haukiputaan lossi kirjoitti:

        Tuntuu olevan aivan hämmästyttävän kovasti ymmärtämisvaikeuksia tuon KAIKKI sanan kanssa.
        Se todellakin tarkoittaa niokmaista joka on hedelmöittyny kantasoluksi, vaikka ei olisi kehittynyt yntään kohdussa, on jo siemenen vuoksi kokonaan syntinen ihminen. Ja sellaisena myös pysyy kuolinhetkeensä asti. Ainut poikkeus ovat ne syntiset jotka ottavat Jumalan armon lahjana vastaan. Jeesuksen veri pesee heidät koko ajan keskeytyksettä, kuin vuolaasti virtaava vesi. Kaikki muut syntiset menevät kadotukseen.

        Room. 5:17   Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta,

        niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -

        Room. 5:18   Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,

        niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

        Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.

        Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.

        Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.

        Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.


      • Haukiputaan lossi
        vihne kirjoitti:

        Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.

        Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.

        Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.

        Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.

        Nimenomaan et lue Raamattua sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan otat mukaan järjen päätelmät.
        Tuo järki poloinen omine johdonmukaisine päätelmineen kun on monelle niin suloinen sanan "selittäjä".


        Raamattu sanoo AIVAN selkeästi että kaikki ovat pois poikenneet, se puolestaan johtuu Aadamista asti peritystä geenivirheestä. Tämä asia ei selittelemällä miksikään muutu.

        Palastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa, se ei ole ihmisen lapsuudessa eikä vanhuudessa. Autuus ei ole ihmisen vammaisuudessa eikä vahvuudessa. Eikä autuus ole missään laisuudessa, vaan se On jumalan sanan lupauksissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kuinka monen pitää mennä helvettiin sen vuoksi, että uskoo oman järkensä johdonmukaisiin päätelmiin ja hylkää sen tähden Jumalan sanan. Niitä ressukoita ei ole vähän myöskään uskoa tunnustävissa.

        Siitä on hyvänä esimerkkinä muutama jae Jeremian kirjan 17 luvussa.

        Jer. 17:5   Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
        Jer. 17:6   Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Eihän se mene järkeen että pieni lapsi joka on syntynyt syntisistä vanhemmista perii synnin vanhempiensa siemenessä. Näin se vaan on Jumalan sanan mukaan. Jokaisen ihmisen pitää UUDESTISYNTYÄ HENGESTÄ, siis Jumalan siemenestä päästäkseen taivaaseen. Tämä on totuus, ihan jokaisen on synnyttävä uudesti.


      • teu
        vihne kirjoitti:

        Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.

        Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.

        Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.

        Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.

        Itselleen kaikkea ei tarvitse tänne kirjoittaa.


      • ko sinuun
        vihne kirjoitti:

        Oi rakas synti, älä vain karkaa minnekkään...

        Jeesuksesta ei niin tarvitse kertoa???????

        Sattuiko sinuun?
        Puhe syntisyydestä on hyvä silloin kun turvataan synnittömyyteen, tai rakennetaan jotain oppia joidenkuiden synnittömyydellä.


      • kaikki on kaikki
        vihne kirjoitti:

        Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.

        Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.

        Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.

        Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.

        Lapset eivät ole syntyneet paratiisissa, vaan kirotun maan päällä paratiisista karkotettuina.

        Onko sinulla ihan oma raamattusi?


      • satunnainenmatkaaja
        Haukiputaan lossi kirjoitti:

        Nimenomaan et lue Raamattua sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan otat mukaan järjen päätelmät.
        Tuo järki poloinen omine johdonmukaisine päätelmineen kun on monelle niin suloinen sanan "selittäjä".


        Raamattu sanoo AIVAN selkeästi että kaikki ovat pois poikenneet, se puolestaan johtuu Aadamista asti peritystä geenivirheestä. Tämä asia ei selittelemällä miksikään muutu.

        Palastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa, se ei ole ihmisen lapsuudessa eikä vanhuudessa. Autuus ei ole ihmisen vammaisuudessa eikä vahvuudessa. Eikä autuus ole missään laisuudessa, vaan se On jumalan sanan lupauksissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kuinka monen pitää mennä helvettiin sen vuoksi, että uskoo oman järkensä johdonmukaisiin päätelmiin ja hylkää sen tähden Jumalan sanan. Niitä ressukoita ei ole vähän myöskään uskoa tunnustävissa.

        Siitä on hyvänä esimerkkinä muutama jae Jeremian kirjan 17 luvussa.

        Jer. 17:5   Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
        Jer. 17:6   Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.

        Eihän se mene järkeen että pieni lapsi joka on syntynyt syntisistä vanhemmista perii synnin vanhempiensa siemenessä. Näin se vaan on Jumalan sanan mukaan. Jokaisen ihmisen pitää UUDESTISYNTYÄ HENGESTÄ, siis Jumalan siemenestä päästäkseen taivaaseen. Tämä on totuus, ihan jokaisen on synnyttävä uudesti.

        "niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"

        Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.

        Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.

        Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?

        Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.

        Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?

        Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....

        Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan

        -Satunnainen ohikävelijä-


      • ylpeydelläsi
        satunnainenmatkaaja kirjoitti:

        "niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"

        Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.

        Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.

        Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?

        Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.

        Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?

        Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....

        Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan

        -Satunnainen ohikävelijä-

        Minusta viestisi oli ylimielisyydessään typerä.

        Totta kaikki ovat vanhurskaita, MUTTA uskon kautta.(ilman uskoa eivät, eivät edes lapset)

        Kaikki kuitenkin ovat syntistiä, aivan kaikki.


      • Haukiputaan lossi
        satunnainenmatkaaja kirjoitti:

        "niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"

        Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.

        Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.

        Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?

        Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.

        Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?

        Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....

        Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan

        -Satunnainen ohikävelijä-

        Siinähän on selvä ehto tämä koskee ainoastaan niitä kaikkia jotka uskovat Kristukseen. häneen kastettuina.

        Joh. 3:16   Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Joh. 3:17   Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joh. 3:18   Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;

        mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.


    • ollaan niin

      Meidän tulee miettiä kuka se herra on?
      2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."

      • teu

        Sinä se jaksat, Mieti vaan , mutta älä mieti liian kauan , Herra on yksi vain Häntä tulee meidän kumartaa eikä , noita sinun sota miehiäsi. Pitää muistaa, että minun HERRA JUMALA on hukuttanut kaikki Faaraon sota miehet, tarvittaessa Hän tekee sen uudelleenkin .


    • teu

      Ennen pois ajoa , Hän vaivutti heidät uneen , ja suoritti tärkeän leikkauksen , Hän poisti heiltä ikuisenelämän elimen . Siksi ihmisellä on ,umpisuoli pohjukkais suoli, ja joitakin muitakin joita ei nimetä taida .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      80
      3659
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2434
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      85
      2060
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1597
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1429
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1384
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1347
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

      Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1095
    Aihe