mua on vaivannut jo jonkin aikaa et sattuu sikiön liikkeet.ne on aika möyriviä nyt,ei mitään pikku potkuja enää vaan se yrittää varmaan tulla mahanahkan läpi:) hyvä että liikkuu,ei siinä mitään mutta..
kävellessä sattuu napaan kun aika sillon se jotenkin murjoo napaa.jos kumarrun niin tästäkös vauveli innostuu/hermostuu ja työntää varmaan itseään kaikin voimin mun mahasta läpi.
hieno juttu,nimittäin viikkoja VASTA 33 että vielä saa hetken kestää..
sattuuko muita sikiön
7
8763
Vastaukset
- kukkanen83
Mulla on viikkoja 34 5, ja todellakin sattuu vauvan liikkeet :D viimeisen parin viikon aikana on alkanut todella tuntumaan kaikki muljahdukset ja liikkeet todella kovina. Välillä oon ihan huutanut kivusta kun vauva on vaihtanut asentoa, puskenut vatsanahkaa tai potkaissut kovaa virtsarakkoon. liikeet näkyy todella selvästi ulospäinkin, ja tuntuu siltä että vauva tosiaan yrittäisi tulla nahan läpi ulos vatsasta ;)
Kaipa tää on ihan normaalia ;) Mutta tosi kiva kun tätä saa kestää vielä muutaman viikon ennekuin syntyy...Oon tosin kuullut ettei vauvat loppuaikana kauheesti enää liikkuis kun on kääntyneet pää alaspäin, mutta mulla kun on vauva vieläkin perätilassa... - lapsen liikkeitä
vaan ennakoivia supistuksia, ne joissa tuntuu että mahan läpi tulee! Suhtaudu vakavuudella niihin. Mäkään en ajoissa tajunnut, ja sitten lapsi syntyi jo viikolla 32- joten lepäile enemmän. Onnea odotukseen.
- täälläkin.
vauva möyrii minkä ehtii masussa,kyl ne liikkeet ja supistukset on ihan eri juttunsa.. Kai sitä ny näkee jos vauva liikkuu masussa ja meinaa tulla masun läpi ku ihan raajat näkyy masun päälle,ainaski mulla,joskus jalka mut yleensä peppu :D
Mullaki monesti käynyt kipeetä ja säikyn noita liikkeitä mutta hyvähän se vaa,että liikkuu :)
Koitetaan kestää vielä muutama viikko mammat. Itellä nyt rv 34 5 menossa. - Jii
Kyllä mullakin sattuu liikkeet välillä tosissaan! Ollu tosi kovia jo pari viikkoo. Nyt rv 34 2. Mulla ollut jo monta viikkoo pää alaspäin, ja nyt ne vasta onkin alkanu sattuun. Just se möyriminen, kun tuntuu oikein kova muljahdus niin kyllä sattuu, välillä tonne alas virtsarakkoon, välillä "mahan taakse". Ja sit kylkiluihin kun ojentaa oikeen jalkojaan...
Mulla myös supistuskipuja, mitkä oli mulle yllätys, kun kävin äippäpolilla niin selvis että niitäkin on. Oli nimittäin paikat pehminny ja sormelle auki....Olen luullut kaikkia kipuja vauvan liikkeistä johtuviksi, mutta nyt tajuan että kokonaisvaltainen koko mahan kipu, ahistava olo, pinkeys joka kestää jonkun aikaa ennenkuin laukee, on siis supistus. Mulla ainakin lapsen liikkeista johtuva kipu on paikallisempaa ja ihan hetkellistä. - susineito92
siis mitä ihmettä! itsellä rv.20 menossa ja kyllä sattuu sikiön tekemät muutamat liikkeet ihan hitosti ja täällä toiset kirjottelee tyyliin ``VASTA 30rv menossa```:O kuinkahan kivuliasta mulla tulee olemaa sitten noilla 30viikoilla!!!! :OOO
- kolmastulossa
täällä myös "vasta" viikko 22 menossa ja sikiön liikkeet sattuu ajoittain, mutta minulla johtunee nuista endometrioosi pesäkkeistä, mitä on kohdun ympärillä.. :/
Kahdessa aikasemmassa raskaudessa ei ollut vielä endoa ja silloin liikkeet sattuikin vasta loppu vaiheessa raskautta, onhan sillä pikkusella aika paljon voimaa siellä. Ja ei kannata katsoa Alien-elokuvia raskauden loppu vaiheessa! :D se lapsen "työntyminen" navasta voi muistuttaa sitä alienia :D - Pinkkibataatti
Mulla rv 37 0 ,ja eilinen oli ihan hirveetä kipujenkaa. Oikeepuoli vatassa tuntu repeävän,napa kipuja mulla ollu ennenkin mut eilen se kipu laajeni oikealle sivuille... käveleminen sattuu,asennon vaihtaminen ha etenkin ylös nouseminen ,AUTS!
Itelläni pahimpien kipujen ollessa paras asento oli olla paikallaan puoli iatuvassa asennossa. Niin pitkään kun vaan pysty aloillaan oleen ku 2,5v taloudessa :D
Yö meni onneks hyvin ,tuin vatsaa tyynyillä ja vauva rauhottu yöks niin sain nukuttua.
Kiva se tosiaan on että liikkuu mut vähän vähemmän "terävät" iskut vois olla mukavempi ;) :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312