sattuuko muita sikiön

liikkeet?

mua on vaivannut jo jonkin aikaa et sattuu sikiön liikkeet.ne on aika möyriviä nyt,ei mitään pikku potkuja enää vaan se yrittää varmaan tulla mahanahkan läpi:) hyvä että liikkuu,ei siinä mitään mutta..
kävellessä sattuu napaan kun aika sillon se jotenkin murjoo napaa.jos kumarrun niin tästäkös vauveli innostuu/hermostuu ja työntää varmaan itseään kaikin voimin mun mahasta läpi.

hieno juttu,nimittäin viikkoja VASTA 33 että vielä saa hetken kestää..

7

8332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkanen83

      Mulla on viikkoja 34 5, ja todellakin sattuu vauvan liikkeet :D viimeisen parin viikon aikana on alkanut todella tuntumaan kaikki muljahdukset ja liikkeet todella kovina. Välillä oon ihan huutanut kivusta kun vauva on vaihtanut asentoa, puskenut vatsanahkaa tai potkaissut kovaa virtsarakkoon. liikeet näkyy todella selvästi ulospäinkin, ja tuntuu siltä että vauva tosiaan yrittäisi tulla nahan läpi ulos vatsasta ;)
      Kaipa tää on ihan normaalia ;) Mutta tosi kiva kun tätä saa kestää vielä muutaman viikon ennekuin syntyy...Oon tosin kuullut ettei vauvat loppuaikana kauheesti enää liikkuis kun on kääntyneet pää alaspäin, mutta mulla kun on vauva vieläkin perätilassa...

    • lapsen liikkeitä

      vaan ennakoivia supistuksia, ne joissa tuntuu että mahan läpi tulee! Suhtaudu vakavuudella niihin. Mäkään en ajoissa tajunnut, ja sitten lapsi syntyi jo viikolla 32- joten lepäile enemmän. Onnea odotukseen.

    • täälläkin.

      vauva möyrii minkä ehtii masussa,kyl ne liikkeet ja supistukset on ihan eri juttunsa.. Kai sitä ny näkee jos vauva liikkuu masussa ja meinaa tulla masun läpi ku ihan raajat näkyy masun päälle,ainaski mulla,joskus jalka mut yleensä peppu :D
      Mullaki monesti käynyt kipeetä ja säikyn noita liikkeitä mutta hyvähän se vaa,että liikkuu :)
      Koitetaan kestää vielä muutama viikko mammat. Itellä nyt rv 34 5 menossa.

    • Jii

      Kyllä mullakin sattuu liikkeet välillä tosissaan! Ollu tosi kovia jo pari viikkoo. Nyt rv 34 2. Mulla ollut jo monta viikkoo pää alaspäin, ja nyt ne vasta onkin alkanu sattuun. Just se möyriminen, kun tuntuu oikein kova muljahdus niin kyllä sattuu, välillä tonne alas virtsarakkoon, välillä "mahan taakse". Ja sit kylkiluihin kun ojentaa oikeen jalkojaan...

      Mulla myös supistuskipuja, mitkä oli mulle yllätys, kun kävin äippäpolilla niin selvis että niitäkin on. Oli nimittäin paikat pehminny ja sormelle auki....Olen luullut kaikkia kipuja vauvan liikkeistä johtuviksi, mutta nyt tajuan että kokonaisvaltainen koko mahan kipu, ahistava olo, pinkeys joka kestää jonkun aikaa ennenkuin laukee, on siis supistus. Mulla ainakin lapsen liikkeista johtuva kipu on paikallisempaa ja ihan hetkellistä.

    • susineito92

      siis mitä ihmettä! itsellä rv.20 menossa ja kyllä sattuu sikiön tekemät muutamat liikkeet ihan hitosti ja täällä toiset kirjottelee tyyliin ``VASTA 30rv menossa```:O kuinkahan kivuliasta mulla tulee olemaa sitten noilla 30viikoilla!!!! :OOO

    • kolmastulossa

      täällä myös "vasta" viikko 22 menossa ja sikiön liikkeet sattuu ajoittain, mutta minulla johtunee nuista endometrioosi pesäkkeistä, mitä on kohdun ympärillä.. :/

      Kahdessa aikasemmassa raskaudessa ei ollut vielä endoa ja silloin liikkeet sattuikin vasta loppu vaiheessa raskautta, onhan sillä pikkusella aika paljon voimaa siellä. Ja ei kannata katsoa Alien-elokuvia raskauden loppu vaiheessa! :D se lapsen "työntyminen" navasta voi muistuttaa sitä alienia :D

    • Pinkkibataatti

      Mulla rv 37 0 ,ja eilinen oli ihan hirveetä kipujenkaa. Oikeepuoli vatassa tuntu repeävän,napa kipuja mulla ollu ennenkin mut eilen se kipu laajeni oikealle sivuille... käveleminen sattuu,asennon vaihtaminen ha etenkin ylös nouseminen ,AUTS!

      Itelläni pahimpien kipujen ollessa paras asento oli olla paikallaan puoli iatuvassa asennossa. Niin pitkään kun vaan pysty aloillaan oleen ku 2,5v taloudessa :D

      Yö meni onneks hyvin ,tuin vatsaa tyynyillä ja vauva rauhottu yöks niin sain nukuttua.

      Kiva se tosiaan on että liikkuu mut vähän vähemmän "terävät" iskut vois olla mukavempi ;) :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe