Kolumbialainen telenovela alkaa nelosella

Rhanna

Varmasti monelle tuttu Zorron tarina alkaa tammikuussa nelosella Kolumbialaisena telenovelana.

Klassinen sankari palaa ruutuun uudessa kolumbialaisessa telenovelassa, joka nähdään iltapäivisin joka arkipäivä. Zorro on Diego de la Vega, kauniin intiaaniprinsessan ja espanjalaisen aatelismiehen poika, joka naamioituna Zorrona taistelee julmaa diktaattori Hernando Sánchez de Moncadaa vastaan. Jännittävässä sadussa nähdään yllättäviä tapahtumia, ihmeellisiä sattumia, romantiikkaa, yliluonnollisia käänteitä ja toinen toistaan värikkäämpiä henkilöitä. Ja tietenkin Zorro rakastuu pahimman vihamiehensä kauniiseen tyttäreen Esmeraldaan, jolla on synkkä salaisuus.

Sarja alkaa perjantain 11.1. ko.14.40 ja jatkossa sitä siis esitetään joka arkipäivä klo.15.

Sarjan rooleissa nähdään seuraavat henkilöt:
* Christian Meier - Diego de la Vega y El Zorro
* Marlene Favela - Esmeralda Sánchez de Moncada
* Arturo Peniche - Gobernador Fernando Sánchez de Moncada
* Andrea López - Mariángel Sánchez de Moncada
* Harry Geithner - Comandante Ricardo Montero
* Osvaldo Ríos - Alejandro de la Vega
* Luly Bosa - Almudena Sánchez de Moncada
* Andrea Montenegro - María Pía de la Vega
* Raúl Gutiérrez - Olmos
* Héctor Suárez Gomis - Capitán Aníbal Pizarro
* Ricardo González - Bernardo
* Adriana Campos - Yumalai
* Jorge Cao - Padre Tomás Villarte
* Erick Elías - Renzo, el gitano
* Natasha Klauss - Sor Suplicios
* César Mora - Sargento García
* Carmen Marina Torres - Dolores
* Anabolena Meza - Sara Kalí
* Margarita Giraldo - Azucena, la gitana
* Germán Rojas - Jonás, el gitano
* Natalia Bedoya - Laisha, la gitana
* Orlando Venezuela - Miguel, el gitano
* El Francés - El caballo Tornado

Sarja on siis Kolumbialaista tuotantoa v.2007. Sarjan tunnusmusiikkina on kappale nimeltään "Amor Gitano" ja sen esittävät Alejandro Fernández ja Beyoncé Knowles.

Christian Meier = Zorro
http://www.rpp.com.pe/images/portada/entretenimiento/142884.jpg

Marlena Favela = Esmeralda
http://usuarios.lycos.es/risaenvena/galleries/Carteles/Television/marlene_favela.jpg

23

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nannero

      Miksi tälläinen aika? Olis tullu muutaman tunnin myöhenpään niin kaikki halukkaat pystys kattomaan? Eihän tätä voi/pysty kattoon kukaan työssä/koulussa käyvä ihminen?

      • Bella Chiqui #

        Aika on huono, ja muutenkin en ole mikään Kolumbialaisten telenoveloiden fani, vaan Venezuelalaisten.....


      • dhyr3ygf
        Bella Chiqui # kirjoitti:

        Aika on huono, ja muutenkin en ole mikään Kolumbialaisten telenoveloiden fani, vaan Venezuelalaisten.....

        Kuinka paljon luulet kolumbialaisten ja venezuelalaisten telenoveloiden eroavan toisistaan?Tai yleensä maiden kulttuurien?samanlaista tavaraa,tuskin juurikaan eroa...


      • Chiquitita
        dhyr3ygf kirjoitti:

        Kuinka paljon luulet kolumbialaisten ja venezuelalaisten telenoveloiden eroavan toisistaan?Tai yleensä maiden kulttuurien?samanlaista tavaraa,tuskin juurikaan eroa...

        Idea onkin siinä, että Venezuelalaisissa telenovelissa voi olla samoja näyttelijöitä mitä Tuhkiksessakin ja muutenkin Venezuela nyt vaan rulettaa! Kyllähän kolumbialaiset eroaa venezuelalaisista, esimerkiksi jos kaikki puhuu tossa kolumbialaisessa telenovelassa niin kuin Tuhkiksen Consuelo(se on kolumbialainen), niin kyllä kiinnostaa paljon enemmän kuunnella venezuelalaisten espanjaa... ;)


      • Rhanna
        Chiquitita kirjoitti:

        Idea onkin siinä, että Venezuelalaisissa telenovelissa voi olla samoja näyttelijöitä mitä Tuhkiksessakin ja muutenkin Venezuela nyt vaan rulettaa! Kyllähän kolumbialaiset eroaa venezuelalaisista, esimerkiksi jos kaikki puhuu tossa kolumbialaisessa telenovelassa niin kuin Tuhkiksen Consuelo(se on kolumbialainen), niin kyllä kiinnostaa paljon enemmän kuunnella venezuelalaisten espanjaa... ;)

        Maailmaan mahtuu monia monia eri telenoveloja ja kaikki mitä meillä tv:ssä esitetään, eivät voi olla Venezuelalaisia. Onhan meillä nähty jo venäläinen (Anastasia) telenovela, niin miksi emme anna nyt mahdollisuutta näille kahdelle uudelle, saksalaiselle (Lemmen Viemää) ja kolumbialaiselle (Zorro)? Alun alkaenhan MGB:n päätyttyä piti alkaa kolumbialainen telenovela, jos se olisi alkanut, olisitteko nostaneet yhtä ison haloon? Jonain päivänä varmasti vielä saamme ruutuun venezuelalaisen telenovelan, mutta katsotaan nyt ensin mitä muilla mailla on tarjottavanaan. On mielestäni rikkaus että saamme ylipäänsä nähdä muitakin kuin vain amerikkalaisia tai brittiläisiä sarjoja, joskus se vain on näin että aina ei saa sitä mitä toivoo!


      • chiquitita 22
        Chiquitita kirjoitti:

        Idea onkin siinä, että Venezuelalaisissa telenovelissa voi olla samoja näyttelijöitä mitä Tuhkiksessakin ja muutenkin Venezuela nyt vaan rulettaa! Kyllähän kolumbialaiset eroaa venezuelalaisista, esimerkiksi jos kaikki puhuu tossa kolumbialaisessa telenovelassa niin kuin Tuhkiksen Consuelo(se on kolumbialainen), niin kyllä kiinnostaa paljon enemmän kuunnella venezuelalaisten espanjaa... ;)

        Oon niin smaa mieltä sun kaa...Venezuela rulettaa! Espanja Venezuelan aksentilla on maailman kaunein kieli. Mä tulen todella ikävöimään tuhkista...:(
        Voihan näitä uusiakin kattoa mut mä epäilen etteivät ole yhtä hyviä kuin Juana la virgen tai Tuhkis...Katoitko muuten ihmeiden aikaa silloin kun se tuli? Humberto oli niin ihana. :)


      • nannero
        chiquitita 22 kirjoitti:

        Oon niin smaa mieltä sun kaa...Venezuela rulettaa! Espanja Venezuelan aksentilla on maailman kaunein kieli. Mä tulen todella ikävöimään tuhkista...:(
        Voihan näitä uusiakin kattoa mut mä epäilen etteivät ole yhtä hyviä kuin Juana la virgen tai Tuhkis...Katoitko muuten ihmeiden aikaa silloin kun se tuli? Humberto oli niin ihana. :)

        varmastikkin kolunbialaista telenovelaa jos vaan aika olis parenpi. Kyllähan näitä tänne mahtuu kunhan vaan olis sopivat katseluajat niin vois kaikki halukkaat kattoo. Luulen ainakin näin.


      • Chiquitita
        Rhanna kirjoitti:

        Maailmaan mahtuu monia monia eri telenoveloja ja kaikki mitä meillä tv:ssä esitetään, eivät voi olla Venezuelalaisia. Onhan meillä nähty jo venäläinen (Anastasia) telenovela, niin miksi emme anna nyt mahdollisuutta näille kahdelle uudelle, saksalaiselle (Lemmen Viemää) ja kolumbialaiselle (Zorro)? Alun alkaenhan MGB:n päätyttyä piti alkaa kolumbialainen telenovela, jos se olisi alkanut, olisitteko nostaneet yhtä ison haloon? Jonain päivänä varmasti vielä saamme ruutuun venezuelalaisen telenovelan, mutta katsotaan nyt ensin mitä muilla mailla on tarjottavanaan. On mielestäni rikkaus että saamme ylipäänsä nähdä muitakin kuin vain amerikkalaisia tai brittiläisiä sarjoja, joskus se vain on näin että aina ei saa sitä mitä toivoo!

        Kyllä mäkin aion katsoa noita muunkin maalaisia, olisi vaan kivempaa nähdä lisää venezuelalaisia... :)


      • ja venezuelalainen
        dhyr3ygf kirjoitti:

        Kuinka paljon luulet kolumbialaisten ja venezuelalaisten telenoveloiden eroavan toisistaan?Tai yleensä maiden kulttuurien?samanlaista tavaraa,tuskin juurikaan eroa...

        Kolumbialainen ja venezuelalainen telenovela-tuotanto tuskin eroavat dramaattisesti toisistaan mut kyllä maiden kulttuureissa on eroja. Onhan molemmat tosi isoja maita joiden sisällä on itsessäänkin paljon erilaisia kulttuureita, esim molemmissa maissa Karibian alueen kulttuurit eroaa paljon sisämaista ja sitten on Kolumbian sademetsäalueet ja taas Venezuelan puoleinen Amazonin viidakko alue, mut ne nyt ei taas näihin sarjoihin ehkä paljon kuulu...

        Ja musiikkikulttuureissa on eroja: Kolumbiassa cumbiaa ja merenque'ä, Venezuelassa llaneraa ja joropoa.


      • aksentti
        chiquitita 22 kirjoitti:

        Oon niin smaa mieltä sun kaa...Venezuela rulettaa! Espanja Venezuelan aksentilla on maailman kaunein kieli. Mä tulen todella ikävöimään tuhkista...:(
        Voihan näitä uusiakin kattoa mut mä epäilen etteivät ole yhtä hyviä kuin Juana la virgen tai Tuhkis...Katoitko muuten ihmeiden aikaa silloin kun se tuli? Humberto oli niin ihana. :)

        No ei se Venezuelan aksentti tai espanja hirveesti eroa kolumbialaisesta espanjasta. Olennainen ero on Etelä-Amerikan espanja ja Euroopan Espanjan espanja, jonka huomaa esim kun kattoo Serranon perhettä; itse en espanjalaisten espanjasta paljoo saa selvää mut et-amerikan espanjaa melkeen kuuntelee ilman tekstitystä, se on niin selkeetä, vaikka ne h-aspiraatiot välillä sekottaakin.

        Mielenkiintosta ois jos tulis t-novela jossa puhuttais Argentiinan espanjaa,koska se on todella aika erilaista, esim llorar= itkeä, joka lausutaan yleensä et-amerikassa jorar, niin argentiinalaiset lausuu sen ja noi muutki ll-äänteet melkeen = dzoraar.
        Mut mä luulen et Argentiinassa ei paljoo näit noveloita tehdä vai tehdäänkö?

        Ja sitä paitsi, Juana la Virgen oli meksikolainen sarja!

        Itse en saksalaisista noveloista välitä, mun mielestä lajityyppi on aidosti etelä-amerikkalainen.


      • moinen
        aksentti kirjoitti:

        No ei se Venezuelan aksentti tai espanja hirveesti eroa kolumbialaisesta espanjasta. Olennainen ero on Etelä-Amerikan espanja ja Euroopan Espanjan espanja, jonka huomaa esim kun kattoo Serranon perhettä; itse en espanjalaisten espanjasta paljoo saa selvää mut et-amerikan espanjaa melkeen kuuntelee ilman tekstitystä, se on niin selkeetä, vaikka ne h-aspiraatiot välillä sekottaakin.

        Mielenkiintosta ois jos tulis t-novela jossa puhuttais Argentiinan espanjaa,koska se on todella aika erilaista, esim llorar= itkeä, joka lausutaan yleensä et-amerikassa jorar, niin argentiinalaiset lausuu sen ja noi muutki ll-äänteet melkeen = dzoraar.
        Mut mä luulen et Argentiinassa ei paljoo näit noveloita tehdä vai tehdäänkö?

        Ja sitä paitsi, Juana la Virgen oli meksikolainen sarja!

        Itse en saksalaisista noveloista välitä, mun mielestä lajityyppi on aidosti etelä-amerikkalainen.

        väite?

        >Ja sitä paitsi, Juana la Virgen oli meksikolainen sarja! <

        Sehän tapahtui Caracasissa ja oli paljon samoja näyttelijöitäkin kuin Gorda Bellassa.


      • chiquitita 22
        nannero kirjoitti:

        varmastikkin kolunbialaista telenovelaa jos vaan aika olis parenpi. Kyllähan näitä tänne mahtuu kunhan vaan olis sopivat katseluajat niin vois kaikki halukkaat kattoo. Luulen ainakin näin.

        Joo voishan sitä zorroa kattoa, tää uus Saksalainen on kans ok


      • chiquitita 22
        aksentti kirjoitti:

        No ei se Venezuelan aksentti tai espanja hirveesti eroa kolumbialaisesta espanjasta. Olennainen ero on Etelä-Amerikan espanja ja Euroopan Espanjan espanja, jonka huomaa esim kun kattoo Serranon perhettä; itse en espanjalaisten espanjasta paljoo saa selvää mut et-amerikan espanjaa melkeen kuuntelee ilman tekstitystä, se on niin selkeetä, vaikka ne h-aspiraatiot välillä sekottaakin.

        Mielenkiintosta ois jos tulis t-novela jossa puhuttais Argentiinan espanjaa,koska se on todella aika erilaista, esim llorar= itkeä, joka lausutaan yleensä et-amerikassa jorar, niin argentiinalaiset lausuu sen ja noi muutki ll-äänteet melkeen = dzoraar.
        Mut mä luulen et Argentiinassa ei paljoo näit noveloita tehdä vai tehdäänkö?

        Ja sitä paitsi, Juana la Virgen oli meksikolainen sarja!

        Itse en saksalaisista noveloista välitä, mun mielestä lajityyppi on aidosti etelä-amerikkalainen.

        Kyllä Argentiinassa tehdään telenovelloja. Taitaa olla suurtuottaja...Juana la virgen oli Venezuelalainen...kyl jokaisella maalla on oma aksentti.


      • chiquitita 22
        moinen kirjoitti:

        väite?

        >Ja sitä paitsi, Juana la Virgen oli meksikolainen sarja! <

        Sehän tapahtui Caracasissa ja oli paljon samoja näyttelijöitäkin kuin Gorda Bellassa.

        Sitä mäkin ihmettelin! Sarja on kuvattu Venezuelassa ja joku väittää et se on meksikosta.


      • Zorrotyttö_
        Chiquitita kirjoitti:

        Idea onkin siinä, että Venezuelalaisissa telenovelissa voi olla samoja näyttelijöitä mitä Tuhkiksessakin ja muutenkin Venezuela nyt vaan rulettaa! Kyllähän kolumbialaiset eroaa venezuelalaisista, esimerkiksi jos kaikki puhuu tossa kolumbialaisessa telenovelassa niin kuin Tuhkiksen Consuelo(se on kolumbialainen), niin kyllä kiinnostaa paljon enemmän kuunnella venezuelalaisten espanjaa... ;)

        pitääkö aina niitä samoja naamoja nähdä? Eikö ole kiva tehdä myös uusia tuttavuuksia? Jos kaikki olisivat yhtä ahdasmielisiä kuin sinä suomessa ei olisi ikinä näytetty mitään latino telenovelia ei venezuelalaisia eikä kolumbialaisia tai mitään muutakan vaan ainoastaan tuttuja ja turvallisia amerikkalaisia sarjoja. Onneksi subtv oli avoinmielinen ja päätti kokeill ajotain erilaista ja uutta. Ole sinäkin avomielinen niin saatat yllättyä positiivisesti.
        Oletpas ahdasmielinen jos luulet, että kaikki Kolumbialaiset puhuvat niinkuin Consuelito. Tiesitkö, että myös tuhkimotarinan Orestes,Gladiola ja Juan Angel ovat kolumbialaisia, eivätkä puhuu niinkuin consuelito. Ja olen itse latino ja voin sanoa ettei Kolumbiassa ja Venezuelass aole paljon eroa.
        Tiesitkö että Kolumbia, Venezuela, Ecuador ja Panama olivat ennen yhtenäinen valtio nimeltään "Gran Colombia" Suomeksi: Suur Kolumbian tasavalta. Myöhemmin tämän valtion eri osat itsenäistyivät. Jos nämä 2 maa ovat joskus ollet yksi ja sama valtio niin eikö se kerro jo yhtäläisyyksistä. Sama kieli, sama kulttuuri,sama uskonto, sama musiikki, samat ruuat, saman näköiset ihmiset.. ´
        Kielessä on tietysti murre eroja, mutta niitä on jopa niin pienen valtion kuin suomenkin sisällä niin luonnollisesti niitä eri valtioiden välillä. Muttei Kolumbian espanjaa ole minun mielestä mitenkään rumempaa kuin venezuelan.


      • Annurgaia
        ja venezuelalainen kirjoitti:

        Kolumbialainen ja venezuelalainen telenovela-tuotanto tuskin eroavat dramaattisesti toisistaan mut kyllä maiden kulttuureissa on eroja. Onhan molemmat tosi isoja maita joiden sisällä on itsessäänkin paljon erilaisia kulttuureita, esim molemmissa maissa Karibian alueen kulttuurit eroaa paljon sisämaista ja sitten on Kolumbian sademetsäalueet ja taas Venezuelan puoleinen Amazonin viidakko alue, mut ne nyt ei taas näihin sarjoihin ehkä paljon kuulu...

        Ja musiikkikulttuureissa on eroja: Kolumbiassa cumbiaa ja merenque'ä, Venezuelassa llaneraa ja joropoa.

        Vaikka Zorro on columbialainen sarja, on sarjan on käsikirjoittanut venetzuelalainen ja esim. Arturo Peniche on meksikolainen näyttelijä, Andrea Montenegro perulainen jne. Et ei tota voi puhtaasti minkään maalaiseksi kutsua.


      • Marlene&lt;3

        Mä käyn koulua ja pystyn ihan hyvin kattoo joka päivä, paitsi jos on jotain menoo! Käyn neljättä luokkaa.


      • katriosa

        moi. mistä saisin zorron tunnusmusikin. on mielestäni hyvä vaikka kännyyn.


    • zorrofani

      mikä mahtaa olla tunnusmusiikki ja mistä saa ladattua?

      • Neena

        Tunnusmusiikki on Beyoncén ja Alejandro Fernándezin Amor Gitano. Löytyy joltain Beyoncén levyltä.

        Noista Etelä-Amerikan telenvelloista sen verran, että kai niitä tehdään aika paljon yhteistyönä. Törmäsin sellaiseen sarjaan etsiessäni tietoa Christian Meieristä (Diego/Zorro), missä hän näyttelee pääosia yhdessä Tuhkimotarinan Natalia Streignardin kanssa. Sen nimi on La Tormenta.


      • esmeraldafan

        Miks Esme on kiinnostuneenpi Zorrosta??!!Diegohan on paljastanut esmelle jo että on zorro.


    • esmeralda_diego

      tietääkö ketään mistä saisin zorron la espada y la rosan ne laulujen sanat suomkesi sen amor gitano ja corazon yo te pido ???

    • koska

      Kukas tietää mikä kappale on kyseessä - olikohan A-studio tai Ulklinja - sellainen tutkakuva ja siinä musiikkina sellainen tun du tun tudu tudu tun du tun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe