sappinesteet tulee suuhun, mikä avuksi?

llllllllllllllllllllllllllllll

Tulee välillä sappinesteet suuhun ja maistuu ihan tosi pahalle ja haisee. Sitten kun rykii niin tulee kellertävää limaa. Mikä tähän vaivaan auttaa? Onko ainoa tuo refluksi leikkaus? Eikö mikään lääke auta vaivaan tai syöminen?

10

10916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasta

viasta kuin sinäkin ennen leikkausta.
      lääkärit kokeilivat kaikkia lääkkeitä suunnilleen kun sairastin kyseistä refluksivaivaa mutta mikään ei auttannut.
      kesällä leikkasivat niin vika poistui ja nyt ei ole mitään oireita.yksi mikä auttaa pikkuisen on movicol illalla yksi pussi otettuna niin suolistosi toimii nopeammin ja takaisinvirtaus helpottaa jonkinverran saat lääkettä apteekista ilman receptiä.mikään muu ei auta mitään ainakaan minulla.ruokatorvi oli aina artynnyt ja kirea oli kurkkukin.täysin paska maku oli suussa ja oli pakko pestä hampaita jatkuvasti.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

Miten leikkaus muuten meni? Oliko kauan sairaslomaa? Miten töissä suhtautuivat? Pystytkö röyhtäisemään tai oksentamaan tai syömään normaalisti? Missä leikattiin? Mietin vain,kun uusi työ ja pitäisi leikata tälläinen vaiva..

• jorvissa
        iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... kirjoitti:

Miten leikkaus muuten meni? Oliko kauan sairaslomaa? Miten töissä suhtautuivat? Pystytkö röyhtäisemään tai oksentamaan tai syömään normaalisti? Missä leikattiin? Mietin vain,kun uusi työ ja pitäisi leikata tälläinen vaiva..

espoossa.ihan hyvin se leikkaus meni 1h 45 minuuttia kesti operaatio ja samalla poistivat palleatyrän kun se painoi vatsaporttia.kaks päivää olin jorvissa sit söin aika nestemäisiä ruokia noin 3 viikkoa.alussa ei oikein meinannut osata sellaisia ruokia syödä mutta pakkohan se oli jotain syödä ja muuta kun ei voinnut syödäkkään..oli hankala niellä isompia ruokia mutta paahtoleipää söin ihan pieniä palasia melkein alusta-asti..nyt pystyn syömään ihan normaalisti kaikkea muuta paitsi oikein rasvasia ranskiksia tai meetvurstia niin niitä pitää syödä varovaisemmin syön kyllä niitäkin.
        minä en ainakaan ole katunnut hetkeäkään koska kärsin vaivasta niin kauheasti ja kukaan ei oikein osannut ymmärtää et mikä on vikana paitsi itse ties kuin paska olo oli kokoajan..oksentaminen on pikkusen hankalaa mutta kun juo vettä ekana pohjalle sit oksentaa sillain pää pönttöönpäin niin sit ihan ok jos on kontallaan pöntönjuuressa niin se sulkee vatsaporttia mut kun on seisaaltaa kumartunneena niin onnistuu.ajanmyötä tuo vatsaportti löysää niin sit se saa ihan luonnollisen tilan.
        heti kaks päivää leikkauksen jälkeen huomasin et paskamaku häipyi suusta ja oli ihana olo enkä ollut väsynnytkään kuten olin aina ennen.kärsin kauheasti sosiaalisista suhteista ja kaikkea menemistä piti välttää kun ei ollut kunnossa vaikka olen luonteeltani hauska ja siisti mies vaan eipä tartte enään jarrutella menemisiäni siinäsuhteessa.röyhtäisemään pystyn ihan hyvin.sairaslomalla olin kaksi ja puoliviikkoa.nostelenisia piti välttää aika kauan mut nyt ihan hyvin kaikki.

• Kun minullekin tulossa tuo ...
        jorvissa kirjoitti:

espoossa.ihan hyvin se leikkaus meni 1h 45 minuuttia kesti operaatio ja samalla poistivat palleatyrän kun se painoi vatsaporttia.kaks päivää olin jorvissa sit söin aika nestemäisiä ruokia noin 3 viikkoa.alussa ei oikein meinannut osata sellaisia ruokia syödä mutta pakkohan se oli jotain syödä ja muuta kun ei voinnut syödäkkään..oli hankala niellä isompia ruokia mutta paahtoleipää söin ihan pieniä palasia melkein alusta-asti..nyt pystyn syömään ihan normaalisti kaikkea muuta paitsi oikein rasvasia ranskiksia tai meetvurstia niin niitä pitää syödä varovaisemmin syön kyllä niitäkin.
        minä en ainakaan ole katunnut hetkeäkään koska kärsin vaivasta niin kauheasti ja kukaan ei oikein osannut ymmärtää et mikä on vikana paitsi itse ties kuin paska olo oli kokoajan..oksentaminen on pikkusen hankalaa mutta kun juo vettä ekana pohjalle sit oksentaa sillain pää pönttöönpäin niin sit ihan ok jos on kontallaan pöntönjuuressa niin se sulkee vatsaporttia mut kun on seisaaltaa kumartunneena niin onnistuu.ajanmyötä tuo vatsaportti löysää niin sit se saa ihan luonnollisen tilan.
        heti kaks päivää leikkauksen jälkeen huomasin et paskamaku häipyi suusta ja oli ihana olo enkä ollut väsynnytkään kuten olin aina ennen.kärsin kauheasti sosiaalisista suhteista ja kaikkea menemistä piti välttää kun ei ollut kunnossa vaikka olen luonteeltani hauska ja siisti mies vaan eipä tartte enään jarrutella menemisiäni siinäsuhteessa.röyhtäisemään pystyn ihan hyvin.sairaslomalla olin kaksi ja puoliviikkoa.nostelenisia piti välttää aika kauan mut nyt ihan hyvin kaikki.

Ja kun on tuo refluksitauti ja palleatyrä, niin lauluääni on mitä on.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ja kannattaako sinne mennä? Mietin,että saako tämän paskan maun ja hajun suusta jollain muulla kuin leikkauksella? Esim. ruokavaliolla? Eilen söin kaupan kuraläppä pitsan ja jäätelöä ja karkkia....kaikkea "roskaa" Aamulla henki haisi ja tuoksui navetalle vaikka pesin kielen ja hampaat. :( Eikä vieläkään ole häipynyt...vaikka on ilta.

• mikään

muu auta kuin leikkaus koska haponkierto on vääräänsuuntaan..mene lääkäriin ja vaadi leikkausta koska vaivasi tosipahat..vaadi myös manometriamittausta niin saavat tietää kuinka paljon happoa nousee suuhun ja ruokatorveen.minulla helpotti kyllä leikkauksen jälkeen.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
        mikään kirjoitti:

muu auta kuin leikkaus koska haponkierto on vääräänsuuntaan..mene lääkäriin ja vaadi leikkausta koska vaivasi tosipahat..vaadi myös manometriamittausta niin saavat tietää kuinka paljon happoa nousee suuhun ja ruokatorveen.minulla helpotti kyllä leikkauksen jälkeen.

..oli kokenut erikoiskirurgi. Antoi nexium kuurin 2kk....epäilen ettei auta tähän vaivaan. Söin jo lanzoa yhden kuurin ja ei apua.Nyt kokeillaan nexiumia...kirjoitti jo lähetteen ph mittausta varten. mietin vain,että jos teillä kokemusta samasta,niin kannattaisiko mennä suoraan ph mittaukseen ja kattoa sieltä tulokset? Ei vaan tän vaivan kanssa enää viittisi monia kuukausia odottaa. Lääkäri pelotteli leikkauksella ja sanoi,että 40% on pitkän ajan kuluessa epäonnistunut ja että sellaista leikkausta ei voi suositella missä ennuste noin huono. Pitääkö tämän vaivan kanssa vaan sitten elää ja onko meitä monia jolla sama vaiva. Käsitin että vähän eri asia kuin normaali refluksi.

• Onnistuneesti leikattu

..oli kokenut erikoiskirurgi. Antoi nexium kuurin 2kk....epäilen ettei auta tähän vaivaan. Söin jo lanzoa yhden kuurin ja ei apua.Nyt kokeillaan nexiumia...kirjoitti jo lähetteen ph mittausta varten. mietin vain,että jos teillä kokemusta samasta,niin kannattaisiko mennä suoraan ph mittaukseen ja kattoa sieltä tulokset? Ei vaan tän vaivan kanssa enää viittisi monia kuukausia odottaa. Lääkäri pelotteli leikkauksella ja sanoi,että 40% on pitkän ajan kuluessa epäonnistunut ja että sellaista leikkausta ei voi suositella missä ennuste noin huono. Pitääkö tämän vaivan kanssa vaan sitten elää ja onko meitä monia jolla sama vaiva. Käsitin että vähän eri asia kuin normaali refluksi.

Lue ketju "leikattu refluksi" tältä palstalta.
        siellä on kokemuksia, joskin tilanteet ( ja lääkäritkin) ovat varsin erilaisia. Vaikea neuvoa.

• siulle

ja omaltaosaltani vaivaani auttoi leikkaus..ei se ainakaan hullummaksi mene jos sinulla kauheat vaivat nyt ja jos leikkaisivat sinut niin varmaan helpottaa sen tiedän omaltakohdaltanikin..
        kannattaa se ph-mittaus tehdä heti mahdollisimman pian...käy ostamassa niitä movicol jauhepusseja apteekista niitä saa ilman receptiä ne helpottaa oloasi koska suolisto peaa paremmin ja takasinvirtaus vahenee huomattavasti.yksi pussi jokailta ennen nukkumaanmenoa kokeile sitä suosittelen olosi helpottamiseksi..

• Happoakka

Olin tähystyksessä kun on njjn pahat takaisinvirtaukset että tukehtuu, kun menee henkitorven suuhun yöllä ja ruoka tökkii että joskus täytyy oksentaa pois ja tähystys lääkäri sanoi että minulla nousee sappihapot ruokatorveen. Hampaat murenee suussa kun kiille menee eikä maistu hyvältä. Sanoin ottavani aamulla Zolti 30mg ja yöksi Silicum tonicia joka pitää sen useimmiten kurissa mutta aina ei auta sekään. Tähystysvastauksia en ole saanut, mutta näiilä pärjään kohtalaisesti ja toivon joskus pääseväni koko paskasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe