Koeajoin MB 320S CDi:n

Vaihtokuume

Alla on 2001 S-type V8.
Vuoden olen yrittänyt löytää jotain vaihtelua alle. Audi S6, BMW 540, MB joku, jne, jopa muutamasta japanialaisesta merkistä (Lexus)... mutta eipä löydy. Monet karmean näköisiä ja mikä pahinta kaikki sisältä muovia vaikka leikkiraha ei kelpaa maksuvälineenä. Ajattelin laittaa vaikka reilumminkin (100.000e) lisää rahaa tiskiin ja ostaa oikein kunnon auton, jos sellainen löytyy.
Joo, kyllä se uusi S-korinen on hieno auto. Mutta alustaltaan ei S-Typeä parempi. Eikä se ole hiljaisempikaan. Diiseliksi kulkee kyllä aika kivasti, mutta ulos kuuluva nakutus on aika järkytys V8:iin tottuneelle. Kokonaistuntumassa MB on jäykkä (ohjaus jne), kun S-Type on taas erittäin kevyt ja "helppo". Pisteenä "ei" sanalle oli tien tuntuminen suoraan rattiin ja käsille. Olin suoraan sanoen pettynyt.
Ainoa vaihtoehto lienee XJ.

19

3073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unistas

      Hyppää siihen Ladaas että kerkiit ajoissa liukuhihnalle tienaamaan. Unelmoi sitten illalla taas.

      • Vaihtokuume

        Sori, mä en ole töissä.
        Taisit itse olla vain katkera vanhalla savuttavalla Mersulla kurvaileva luuseri.


      • Toisilla on paremmin

        Aina löytyy joku, joka luulee toisten elämää unelmaksi. Ja toisaalta, jos tuo tuntuu unelmalta niin aika helpostihan sen voi toteuttaa. Kannattaisi hankkia elämä ja lopettaa Ladan työtäminen toisille!


    • Kalle

      sitikan C6:sta. Ainakin näin 3-litraisella XM:llä ajamaan tottuneena mikään yllä mainituista autoista ei tunnu miltään. Jaggea en ole päässyt ajamamaan.

      • Uskon puute

        Mulla oli joskus muutaman kuukauden BX GTi. Niin ja C5 farkku silloin kun 2003 ostin uuden E320:n (Veho antoi alle odotusajaksi). Duunikaverilla oli XM 3.0 ja naapurilla on C5. C6 on vieras ja näyttelyssä sitä vilkaisin, mutta kuten niin montaa Jaguarissa epäilyttää laatu niin tuossa minua sama juttu. Koputapa joskus C5 farkun takaluukkua; boong boong kuin tyhjä 210 litran rautatynnnyri. Ainakin BX:ssä rattia painamalla painuni koko kojelauta. Oven kun laittaa C5:ssä kiinni kuuluu pläp. En mitenkään jaksa uskoa, että C6 pääsisi edes lähelle S-Typen tasoa, vaikka ulkonäkö kyllä on hieman vastaavalla tavalla erilainen.
        Jos jotain pitäisi kehua, niin se on todella hyvä ajaa suoralla tiellä suoraan. Siinä Citikan nestejousitus on omaa luokkaansa. Mutta sillä on myös kääntöpuoli. Kun ajat (C5) ratakiskojen yli kuuluu karmea rämähdys. Mutkainen hiekkatie on jo hengenvaarallinen hiemankin kovempaa ajettaessa.
        Ja sitten yksi juttu on se ikuinen ruostuminen. 5v ikäisissä rupeaa jo kukkimaan, mutta toisaalta sen varmaankin voi välttää teettämällä itse kunnon käsittelyn (n.800e).
        Entä jälleenmyyntiarvo?
        Lähinnä kyllä sanoisin, että sen karmean alustan takia jäisi ostamatta. Töyssyissä kuuluva pauke on sitä luokkaa, että joko pitää ajaa niitä vältellen tai sitten kestää ne, kun kuitenkin tapahtuvat harvakseltaan ainakin minulle. Mutta kun samallsa rahalla saa autoja, jotka eivät rämise...


      • nähnytkään
        Uskon puute kirjoitti:

        Mulla oli joskus muutaman kuukauden BX GTi. Niin ja C5 farkku silloin kun 2003 ostin uuden E320:n (Veho antoi alle odotusajaksi). Duunikaverilla oli XM 3.0 ja naapurilla on C5. C6 on vieras ja näyttelyssä sitä vilkaisin, mutta kuten niin montaa Jaguarissa epäilyttää laatu niin tuossa minua sama juttu. Koputapa joskus C5 farkun takaluukkua; boong boong kuin tyhjä 210 litran rautatynnnyri. Ainakin BX:ssä rattia painamalla painuni koko kojelauta. Oven kun laittaa C5:ssä kiinni kuuluu pläp. En mitenkään jaksa uskoa, että C6 pääsisi edes lähelle S-Typen tasoa, vaikka ulkonäkö kyllä on hieman vastaavalla tavalla erilainen.
        Jos jotain pitäisi kehua, niin se on todella hyvä ajaa suoralla tiellä suoraan. Siinä Citikan nestejousitus on omaa luokkaansa. Mutta sillä on myös kääntöpuoli. Kun ajat (C5) ratakiskojen yli kuuluu karmea rämähdys. Mutkainen hiekkatie on jo hengenvaarallinen hiemankin kovempaa ajettaessa.
        Ja sitten yksi juttu on se ikuinen ruostuminen. 5v ikäisissä rupeaa jo kukkimaan, mutta toisaalta sen varmaankin voi välttää teettämällä itse kunnon käsittelyn (n.800e).
        Entä jälleenmyyntiarvo?
        Lähinnä kyllä sanoisin, että sen karmean alustan takia jäisi ostamatta. Töyssyissä kuuluva pauke on sitä luokkaa, että joko pitää ajaa niitä vältellen tai sitten kestää ne, kun kuitenkin tapahtuvat harvakseltaan ainakin minulle. Mutta kun samallsa rahalla saa autoja, jotka eivät rämise...

        C5 tai C6 tai edes jaggea kummassakin ovi menee kiinni enemmänkin toisella tapaa kuin kuvailit ja ruosteen suhteen taitaa olla aivan toisin.
        Ainakin saksalaisten mukaan C5 ruostuu vähiten ja jaguar on jo eri juttu, harvoin on niin että niistä ei pidetä huotla...
        Joooo


      • Enkä asu siellä
        nähnytkään kirjoitti:

        C5 tai C6 tai edes jaggea kummassakin ovi menee kiinni enemmänkin toisella tapaa kuin kuvailit ja ruosteen suhteen taitaa olla aivan toisin.
        Ainakin saksalaisten mukaan C5 ruostuu vähiten ja jaguar on jo eri juttu, harvoin on niin että niistä ei pidetä huotla...
        Joooo

        Sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä miten auto Saksassa ruostuu kun en ajele siellä. Ovetg menee kiinni just kuten sanoin ja sen voi jokainen käydä jossain testaamassa jos haluaa. Mulla on ollut nuo kaikki paitsi C6. Ehkä se olisi iloinen yllätys. Käynpä katsomassa kun joku yllytti.
        Otapa pari olutta lisää niin tekstisi muuttuu ihmeteltävän sijasta naurettavaksi.


      • TheJagMan

        en ottais millään.


    • toinen vaihtoehto

      Just. Miljunäärit taas kyselee täällä miljunäärien palstalla mitä reilun sadan tonnin autoja kannattaisi aina silloin tällöin ostella.

      Oikeesti hei, jos ei vuoden ankaralla etsinnällä ole löytynyt voittajaa 20 tonnin arvoiselle ikivanhalle jagelle, lopeta etsintä ja pidä se.
      Se on ilman muuta kaikista maailman autoista paras.

      • Niin tein

        Jagge on edelleen tallissa ja toistaiseksi pysyy. Vaikka rahaa olisi laittaa roskiin saakka niin jotain sillä sadallatuhannella pitäisi saada lisää muutakin kuin uutuutta.

        Jos 2001 on ikivanha niin minkähän ikäinen oma uutukaisesi onkaan?

        Isot tulot ja pienet menot... vituttaako? Ihme homma, että jos painaa enemmän duunia niin aina on joku vinkumassa kun siitä saa rahaa. Menisit itse perkele töihin etkä makaisi kaiken aikaa turhan panttina.


      • kertaa rahaa?
        Niin tein kirjoitti:

        Jagge on edelleen tallissa ja toistaiseksi pysyy. Vaikka rahaa olisi laittaa roskiin saakka niin jotain sillä sadallatuhannella pitäisi saada lisää muutakin kuin uutuutta.

        Jos 2001 on ikivanha niin minkähän ikäinen oma uutukaisesi onkaan?

        Isot tulot ja pienet menot... vituttaako? Ihme homma, että jos painaa enemmän duunia niin aina on joku vinkumassa kun siitä saa rahaa. Menisit itse perkele töihin etkä makaisi kaiken aikaa turhan panttina.

        Niinpä.
        Omani on -07, ei toki edes sadan tonnin auto, mutta ympäristöystävällinen. -01 V8 alkaa olla seitsemän vuotta vanha, yhteistä ilmaa kohtuuttomasti saastuttava lintta.

        No huh huh, mitä retoriikkaa ja brittiaristokraatilla vaan ajellaan. :)
        Rahalla meuhkaamisesi kertoo, että sitä ei oikeasti ole, tai sitten sitä on "duunattu" ns. ensimmäisessä polvessa.
        Ei jaksa innostua. Meillä sitä on ollut aina.


      • molemmat tältä palstalta
        kertaa rahaa? kirjoitti:

        Niinpä.
        Omani on -07, ei toki edes sadan tonnin auto, mutta ympäristöystävällinen. -01 V8 alkaa olla seitsemän vuotta vanha, yhteistä ilmaa kohtuuttomasti saastuttava lintta.

        No huh huh, mitä retoriikkaa ja brittiaristokraatilla vaan ajellaan. :)
        Rahalla meuhkaamisesi kertoo, että sitä ei oikeasti ole, tai sitten sitä on "duunattu" ns. ensimmäisessä polvessa.
        Ei jaksa innostua. Meillä sitä on ollut aina.

        Tuonkaltainen keskustelu ei todellakaan kuulu oikeille jaguar ihmisille.Tehkää treffit ja "puhukaa" kasvotusten niin loppuu se jauhaminen.


      • ...pitäisi häipyä?
        molemmat tältä palstalta kirjoitti:

        Tuonkaltainen keskustelu ei todellakaan kuulu oikeille jaguar ihmisille.Tehkää treffit ja "puhukaa" kasvotusten niin loppuu se jauhaminen.

        Oliko kirjoitukseni Mersun koeajosta jotenkin sopimaton Jaguar-palstalle? Jos oli, niin voinet jotenkin selventää miten. Siihen olen syytön jos joku työtön pojankloppi ilmestyy takavasemmalta pillittämään omaa tyhjyyttään tai tojotaansa.


      • Sinullakin?
        kertaa rahaa? kirjoitti:

        Niinpä.
        Omani on -07, ei toki edes sadan tonnin auto, mutta ympäristöystävällinen. -01 V8 alkaa olla seitsemän vuotta vanha, yhteistä ilmaa kohtuuttomasti saastuttava lintta.

        No huh huh, mitä retoriikkaa ja brittiaristokraatilla vaan ajellaan. :)
        Rahalla meuhkaamisesi kertoo, että sitä ei oikeasti ole, tai sitten sitä on "duunattu" ns. ensimmäisessä polvessa.
        Ei jaksa innostua. Meillä sitä on ollut aina.

        Jos 7 vuotta vanha auto on mielestäsi lintta, niin sellaisia tehdään japaniassa. Jaguarissa sellainen ei vielä tunnu missään. Paljastit itse itsesi ainarahattomaksi kadehirviöksi. Joku tuolla suositteli homopalstaa.


    • Porsas

      Käyppä Viikin Porsche Centerissä kokeilemassa löytyykö Jaguaarille korvaaja.

      • tarjous.

        Vähän kuin vaihtaisi shampanjan konjakkiin?


      • kiinnostaa...

        Ei kai kukaan edes harkitse Jaguarin vaihtamista saksalaiseen??


      • Se sama taas
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Ei kai kukaan edes harkitse Jaguarin vaihtamista saksalaiseen??

        Tässä vähän ehdin jo sättimään sitä jotain, jolla oli aina ollut enemmän rahaa kuin minulla, mutta oli hänellä ihmeteltävääkin. Tarina oli nimittäin tosi ja olin itsein siitä suuresti hämmästynyt. Toisaalta toki kiva kun säästyy kolikot ja on edelleen loistava auto alla, mutta kun olisi halunnut paremman vaikka olisikin saksalainen... muualta tuskin vaihtoehtoja juurikaan löytyy.


      • tosiaan löydy?
        Se sama taas kirjoitti:

        Tässä vähän ehdin jo sättimään sitä jotain, jolla oli aina ollut enemmän rahaa kuin minulla, mutta oli hänellä ihmeteltävääkin. Tarina oli nimittäin tosi ja olin itsein siitä suuresti hämmästynyt. Toisaalta toki kiva kun säästyy kolikot ja on edelleen loistava auto alla, mutta kun olisi halunnut paremman vaikka olisikin saksalainen... muualta tuskin vaihtoehtoja juurikaan löytyy.

        Kenelläkään viestiketjussa ei ole ollut enempää rahaa kuin sinulla. Et käy töissä, sinulla on paljon rahaa ja arvelet, että se "vituttaa" muita, mm. luusereita ja työttömiä pojankloppeja. Ehdotat, että muut menisivät töihin, eivätkä "perkele makaisi kaiken aikaa turhan panttina".
        Ketju on tuossa yläpuolella. :)

        Tässä muutama ehdotus, jos -01 S-Jaggesi korvaaja löytyisi sittenkin Saksan ulkopuolelta:
        Ranskalainen Bugatti Veyron?
        Tai ruotsalainen Koenigsegg CCX?
        Italiasta löytyisi Maserati Quattroporte.
        Entä Ferrari Superenzo?
        Lamborghini Murcièlago?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe