Onko Teillä tapana luottaa uusiin tuttavuuksiin, pärstäkertoimen, mitä olet kuullut "juttuja" hänestä, vaiko vain oman Rehellisyytesi peruusteella?
Toisin sanoen oletko järkevästi ajatteleva, vaiko (järkevästi) ajatteleva Sinisilmäinen?
Omat silmäni ovat hyvinkin siniset ;)
Voinko Luottaa Sinuun?
47
1836
Vastaukset
- Ei tarvitse!
Minä en luota sinuun ja tuskinpa moni muukaan pastalla.
- namisuku
...ehkä hieman valoittavasti perustella?
- helisevä
Siksipäjuuri me löydämme kadottamamme tavarat ;)
Toki joskus pitää skarpata ja miettiä voiko luottaa,mutta harvoin pettyy joskin ex mieheen-sekin koitui onnekseni.- namisuku
...että "annetaan uusille tutavuuksille mahdollisuus näyttä kuinka rehellisiä he ovat";)
- mies-v57
Huomenta sinulle ja iloista päivää.
Kelkkakelit olisi aika hyvät!
Kun petyt ihmiseen niin kumpaa mielestäsi teet:
Tuletko epäluuloisemmaksi ihmisiä kohtaan
yleensä?
Vai opitko mielestäsi paremmin kiinnittämään
huomiosi olennaisiin asioihin.Asioihin
jotka luotettavuuden kannalta on tärkeitä?
- Otto-Vaan
Ajattelemaan.
Tässä tarttis nyt neuvottelijaa.
Mun aivot on tehnyt lakon.
Silmätkään ei suostu kattomaan silmästä silmään,jotta näkisin onko ne siniset.:)- "Huolestunut"
nyt silleen?
- namisuku
...Sinulle neuvottelijoita pilvin pimein, eiks niin?
Terveisin Namsku - Otto-Vaan
"Huolestunut" kirjoitti:
nyt silleen?
Toi olotila on ollut ihan normaalia jo pienestä pitäen.:)
- Otto-Vaan
namisuku kirjoitti:
...Sinulle neuvottelijoita pilvin pimein, eiks niin?
Terveisin NamskuHypnotisoimallako meinasitte vai kauko parantamalla
alkaa piiskaamaan minun aivotoimintaa parempaan laukkaan ?
Koska itse olen rehellinen ja luotettava, luotan myös muihin ihmisiin - takapuheista huolimatta - kunnes itselleni tulee syitä arvioida asia uudelleen. Olen hyväuskoinen, mutten yleensä kieltäydy käyttämästä järkeä. ;))
Toivon, etten koskaan täysin menettäisi uskoani ihmisiin. Elämä maistuisi varmaan vähemmän hyvältä sen jälkeen.
Hyvää päivää sinulle ja muillekin palstalaisille!- Otto-Vaan
Sie sitä osaat niin somasti pyöritellä tuota pännää käsissäsi.:)
Saanen tässä kysästä sulta,kun sinä aikaa sitten
annoit mulle ajo ohjeita Porvoon lähistöllä olevalle
koti teurastamolle ja lihatuote valmistus/myynti paikalle.
Minä olen paikan nimen unohtanut,onko sulla muistin
lokeroissa ylhäällä ko paikan nimi.Etsin sitten kyllä sijainnin. - namisuku
...Sinullekkin Orvokki=)
Jus sitä ajoin takaa, kun olen itse ainaskin olevinani välillä liiankin rehellinen(siitä kuulee joskus takanapäin) niin ajattelee että tietty toisetkin ovat:)
Hyvä esimerkki, tosi hyvä ja huvittavakin: jätin aikoinani lompsan kahvihuoneeseen, vahingossa, poliisien kahvihuoneeseen.
Muutaman tunnin kuluttua huomasin asian ja lähdin lompakkoa hakemaan,Todella) yllätys, se oli kadonnut...enkä ole lompsaa nähnyt sen jälkeen:/
Minkähän johtopäätöksen tästäkin voisi vetäistä? Otto-Vaan kirjoitti:
Sie sitä osaat niin somasti pyöritellä tuota pännää käsissäsi.:)
Saanen tässä kysästä sulta,kun sinä aikaa sitten
annoit mulle ajo ohjeita Porvoon lähistöllä olevalle
koti teurastamolle ja lihatuote valmistus/myynti paikalle.
Minä olen paikan nimen unohtanut,onko sulla muistin
lokeroissa ylhäällä ko paikan nimi.Etsin sitten kyllä sijainnin.Hei Otto-Vaan,
kiitos kohteliaisuudesta. Tietäisit vaan, kuinka vaikealta oikean kynän pyörittäminen nykyään tuntuu, kun näillä koneilla kaikki käy niin nopeasti ja helposti nykyään. Osaakohan sitä kohta enää allekirjoitustakaan kynällä. ;))
Kaivoin vanhan viestin esille, kopioin ja täydensin sitä. Ajo-ohjeeksi voisin antaa seuraavan:
Kuninkaantietä Porvoota lähestyttäessä tien sivussa on viitta: Lihansavustamo. Arvelen poikkitien kulkeneen pohjois-etelä -suuntaan, joka tapauksessa toisessa päässä tienviitassa luki Karleby ja toisessa päässä Tyysteri. Lihansavustamo Lindroos, Knutsintie jotain.
Heillä oli kaikenlaista mielenkiintoista tarjolla, mm. erilaisia viljapossujuttuja, naudanlihaa, riistaa, strutsia, kengurunfilettä, erilaisia lihaisia makkaroita, puolivalmisteita ja vaikkapa hyviä hodareita. Pakkaavat kaikkea myös tyhjiöpakkauksiin asiakkaan toiveiden mukaan. Viimeksi käydessäni myivät uutuustuotteena artisokka-makkaraa, joka ensimaistamisella maistui hyvältä, mutta osoittautui jääkaapissani hämmästyttävän riittoisaksi.;)
Hithaaran hakemistosta löysin seuraavan tiedon: Tyysterin Lihasavustamo, Knuutsintie, Tyysteri, Puh 019-652006.
Teurastamoa niillä ei taida siellä olla, mutta savustushommiin kehittelevät jatkuvasti jotain uutta ja lihaa myyvät myös tuoreena. En ole asiantuntija, mutta luulen, että hinnat eivät olisi mitenkään erityisen edullisia. Voihan siellä poiketa maistelemassa ja testaamassa, jos siellä päin liikkuu.
Pitäisiköhän lähteä Porvoon vanhaan kaupunkiin jouluisille ikkunaostoksille ja iltapalalle.;)namisuku kirjoitti:
...Sinullekkin Orvokki=)
Jus sitä ajoin takaa, kun olen itse ainaskin olevinani välillä liiankin rehellinen(siitä kuulee joskus takanapäin) niin ajattelee että tietty toisetkin ovat:)
Hyvä esimerkki, tosi hyvä ja huvittavakin: jätin aikoinani lompsan kahvihuoneeseen, vahingossa, poliisien kahvihuoneeseen.
Muutaman tunnin kuluttua huomasin asian ja lähdin lompakkoa hakemaan,Todella) yllätys, se oli kadonnut...enkä ole lompsaa nähnyt sen jälkeen:/
Minkähän johtopäätöksen tästäkin voisi vetäistä?että siellä on tainnut käydä ihmisiä. ;))
Jos kaivelee vanhoja sananlaskuja tai vanhojen sanontoja, voisi löytyä jotain sopivaa. Äitini olisi varmaan sanonut: "Huolimattoman tavarat korjataan aina parempaan talteen."
Minä muuten korjasin äskettäin parkkipaikalta naisen laukun pikkuostoksineen, lompakoineen ja kännyköineen. En vieläkään tiedä kuinka arvokkaan löydön tein, kun omistaja oli niin kiireissään, ettei edes kiitosta ehtinyt sanoa. Seuraavalla kerralla tavatessamme kysyin, oliko kaikki tallessa. Onneksi oli, muuten olisin ollut tosi nolossa tilanteessa. - Se tuli mieleeni vasta jälkeenpäin. Kun en nähnyt parkkipaikalla ketään, päätin vaan korjata laukun talteen ja yrittää toimittaa omistajalle.
Yritetäänpä pitää hyvää huolta omista tavaroistamme, erityisesti jouluostoksilla, vaikkei olisi poliiseja paikalla.;))- Otto-Vaan
optimisti-orvokki kirjoitti:
Hei Otto-Vaan,
kiitos kohteliaisuudesta. Tietäisit vaan, kuinka vaikealta oikean kynän pyörittäminen nykyään tuntuu, kun näillä koneilla kaikki käy niin nopeasti ja helposti nykyään. Osaakohan sitä kohta enää allekirjoitustakaan kynällä. ;))
Kaivoin vanhan viestin esille, kopioin ja täydensin sitä. Ajo-ohjeeksi voisin antaa seuraavan:
Kuninkaantietä Porvoota lähestyttäessä tien sivussa on viitta: Lihansavustamo. Arvelen poikkitien kulkeneen pohjois-etelä -suuntaan, joka tapauksessa toisessa päässä tienviitassa luki Karleby ja toisessa päässä Tyysteri. Lihansavustamo Lindroos, Knutsintie jotain.
Heillä oli kaikenlaista mielenkiintoista tarjolla, mm. erilaisia viljapossujuttuja, naudanlihaa, riistaa, strutsia, kengurunfilettä, erilaisia lihaisia makkaroita, puolivalmisteita ja vaikkapa hyviä hodareita. Pakkaavat kaikkea myös tyhjiöpakkauksiin asiakkaan toiveiden mukaan. Viimeksi käydessäni myivät uutuustuotteena artisokka-makkaraa, joka ensimaistamisella maistui hyvältä, mutta osoittautui jääkaapissani hämmästyttävän riittoisaksi.;)
Hithaaran hakemistosta löysin seuraavan tiedon: Tyysterin Lihasavustamo, Knuutsintie, Tyysteri, Puh 019-652006.
Teurastamoa niillä ei taida siellä olla, mutta savustushommiin kehittelevät jatkuvasti jotain uutta ja lihaa myyvät myös tuoreena. En ole asiantuntija, mutta luulen, että hinnat eivät olisi mitenkään erityisen edullisia. Voihan siellä poiketa maistelemassa ja testaamassa, jos siellä päin liikkuu.
Pitäisiköhän lähteä Porvoon vanhaan kaupunkiin jouluisille ikkunaostoksille ja iltapalalle.;)Kiitos Orvokki kovasti suuresta vaivan näöstäsi.
Jos noilla kartanlukijan ohjeilla ei osaa niin sillon on kuskissa vika.:)
Kylläpäs on ollutkin tosi hyvät "ikkuna" kelit ei
pääse pää kuumenemaan liikaa kun herkkuja ja muuta
rompetta näyte akkunoista vilkuilee.Voi vitalis kun
vanhan Porvoon kuppilat on niin arvokkaita käydä
kaffeet hörppäämässä.Viime syksynä meinasin saada
halvauksen kun kupillisella siellä kävin,eikä siinä
ollu vielä edes yö lisääkään.:).
- CannedHeat
omaan päähänhän nuo aistien informaatio tulee. Joskus luottaa itseensä ja toisinaan taas ei. Harjoittelemista on vielä paljon.
- namisuku
...kyllä joskus pääkopassani ajatuksen, voinko edes luottaa itseeni, asioita on vain niin monia:(
- CannedHeat
namisuku kirjoitti:
...kyllä joskus pääkopassani ajatuksen, voinko edes luottaa itseeni, asioita on vain niin monia:(
itseluottamuksestahan luottamus toisiinkin lähtee.
- namisuku
CannedHeat kirjoitti:
itseluottamuksestahan luottamus toisiinkin lähtee.
..tuon niin että, olla hyvä itseluottamus ja petollinen, et näe etkä varsinkaan koe toisen rehellisyyttä.
Voisit vaikka käyttää sisisilmäistä ystävääsi hyväksi? - CannedHeat
namisuku kirjoitti:
..tuon niin että, olla hyvä itseluottamus ja petollinen, et näe etkä varsinkaan koe toisen rehellisyyttä.
Voisit vaikka käyttää sisisilmäistä ystävääsi hyväksi?eihän "minussa" tai minun lapsissa ole mitään vikaa:)
Juuri tuostahan luottamus syntyy:) ?
- minä'
sinuun?
- namisuku
..sydänmestäni olemaan rehellinen ja luotettava:)
- JokuEki
Naiset varsinkin ovat ovelia pyörittäjiä ja jotkut hyväksikäyttävät pienempiäkin miehen heikkouksia. Aina pitää olla hiukka varuillaan kun nainen sanoo olevansa hyvinkin sinisilmäinen ja samalla vinkkaa silmää. Minuun kyllä voi luottaa hyvinkin;)
- Kaivanto
perusluonteeni estää suinpäin uskomasta kehenkään tai melkeinpä mihinkään kyselemättä. Vakuutteluista huolimatta... Haluan itse muodostaa mielipiteeni. Ja kantaa siis myös vastuun erehdyksistä: niitähän ei aina voi välttää.
Itse olen todella luotettava, voit uskoa minuun.- mies-v57
Tuo tulee sitten testattua kun tulee se
100 vuotta täyteen ja tulen ovelle koputtamaan.....
Oikein kivaa ja iloista päivää sinulle.
Muistitko avata luukun? - Kaivanto
mies-v57 kirjoitti:
Tuo tulee sitten testattua kun tulee se
100 vuotta täyteen ja tulen ovelle koputtamaan.....
Oikein kivaa ja iloista päivää sinulle.
Muistitko avata luukun?sitten... aikanaan.
Luukku on avattu, kiitos kysymästä. Hauskaa päivää myös sinulle.
- Otto-Vaan
Järkevästi ajatteleva.:)Monta asiaa tekisin näin
jälkeenpäin aivan toisin.
Minulla on se paha tapa luottaa liikaa tai liian
pian alkaa luottamaan uusiin ihmisiin.Kokemus on
senkin osoittanut todeksi.
Eipä silti me ihmiset olemme myös muuttuvaisia,
vanhojenkin ystävien luotettavuus on saanut kokea
kolahduksia,siitäkin on ilkeitä kokemuksia.
Tästä päätellen olen hyvinkin sinisilmäinen,
vaikken vieläkään saa silmiäni siihen asentoon
jotta voisin nähdä silmästä silmään.:)- namisuku
...voi kyllä kieltämättä tulla iso "kolhu" sydämeen taikka matti kukkaroon:(
- enkelitrio-A
Hyvähän sitä on luottaa,kun ei pahemmin ole luottamiinsa pettynyt.Tai,jos onkin,niin anteeksi annon jälkeen luotto palaa....tai sitten ei.
Ihmistuntemukseni on ollut tosi hyvä,mutta ei parane
liikoja kehuskella.
Ps.Ajattelen enempi tunteella. luotettava kuin junan vessa.
Olen myös yhtä varmatoiminen yksinkertainen rakenteeltani, että vallan!;)
Muihinkin yksinker..., ei kun konstailemattomiin ihmisiin uskon ja luotan.- namisuku
...mieleen että yksinkertaisuus ja sinisilmäisyys ovat joittenkin mielestä yksi ja sama asia?
namisuku kirjoitti:
...mieleen että yksinkertaisuus ja sinisilmäisyys ovat joittenkin mielestä yksi ja sama asia?
yksinkertaisuus, pitääkö sitä vielä tällä iällä olla niin ...., sinisilmäinen"?
Näinhän sitä sinisilmäiselle jälkiviisaat päivittelevät.:))
- Noitanokinenu
Minuun voi luottaa, mutta minä en luota kehenkään. No...läheisiini kyllä, joihin luen ainoastaan perheeni jäsenet. (Sinisilmäisyys on tavallaan kyllä herttaista, mutta toisinaan johtaa murheisiin, koin sen nuorena.)
- namisuku
...ihana tunne kun voi varauksettomasti luottaa ihmiseen, ytävään tai puolituttuun, aivan vieraaseenkin:)
- HTZA
tasan tarkkaan vain yhden mahdollisuuden.
Ja sen mahdollisuuden hän saa käyttää ihan itse.
Juoruja ja huhuja en laske minkään arvoiseksi eka kerralla.- CannedHeat
lienee "kasvatusta", jossa ei virheitä sallita?
- syysunelma
CannedHeat kirjoitti:
lienee "kasvatusta", jossa ei virheitä sallita?
joku, joka pudottaa maan pinnalle ja särkee illuusion. (sanoo nimimerkki kokemusta on)
Anteeksianto ja virheiden salliminen kuuluu inhimillisyyteen. - HTZA
syysunelma kirjoitti:
joku, joka pudottaa maan pinnalle ja särkee illuusion. (sanoo nimimerkki kokemusta on)
Anteeksianto ja virheiden salliminen kuuluu inhimillisyyteen.tarvitaan inhimillisyyteen? Montako poskea?
Montako tappoa?, Murhaa? Lasten heitteillejättöä, väärinkäyttöä, hölmöilyä, idiotismia?
Yhden virheen ymmärrän, muuta en ja kaikki ei ole edes virheitä vaan synnynnäistä vammaa, homo, lesbo, lastenrakkaus, ruumiidenrakkaus, mitä niitä geenivirheitä sitten onkaan. - syysunelma
HTZA kirjoitti:
tarvitaan inhimillisyyteen? Montako poskea?
Montako tappoa?, Murhaa? Lasten heitteillejättöä, väärinkäyttöä, hölmöilyä, idiotismia?
Yhden virheen ymmärrän, muuta en ja kaikki ei ole edes virheitä vaan synnynnäistä vammaa, homo, lesbo, lastenrakkaus, ruumiidenrakkaus, mitä niitä geenivirheitä sitten onkaan.omalta kannaltani ja jätän turhat pohdiskelut pois, ei se maailma siitä parane, vaikka itkisin itseni kuiviin. Yritän elää ketään loukkaamatta ja yritän oppia virheistäni. Kiltti ihminen olen, sen olen kuullut monta kertaa. Ehkä siksi toivon muillekin hyvää, mikäpä minä olen sitä ensimmäistä kiveä heittämään. Tiedän erään, joka tappoi ihmisen nuoruudessaan ja hän on katunut tuota tekoaan syvästi, pyysi jopa uhrin omaisilta anteeksi. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, anteeksi voi antaa, mutta unohtaa ei aina voi. Katkeruudessa eläminen on silti turhaa, pitää nauttia niistä päivistä, jotka meille on annettu.
Kerran voi ajaa humalassa, toista kertaa en ymmärrä, enkä ehkä antaisi anteeksi. Lapsiin kohdistuvat rikokset ovat hirveitä ja niihin syyllistyvät vain sairaat ja julmat ihmiset. Heillä ei kyse taida olla virheestä, vaan "elämäntavasta", eivät edes tajua tekojaan, syyttelevät niistä muita.
Kääntäisin kysymyksen näin, voitko luottaa itseesi.
Minä luotan itseeni, ja siksi voin luottaa omiin vaistoihini.- jartsev
Minä kyllä yleensä luotan ihmisiin jos ei ole mitään olemassa olevaa syytä epäluottamukseen, saatan kyllä olla varovainen aivan vieraiden kanssa. Olen ollut hyvin luottavainen ja varmasti myös "sinisilmäinen" ja on minua petetty elämäni aikana monta kertaa, joskus pahastikin.
- pitänyt luottaa
Uskoin ihmisen vilpittömyyteen,mutta karvaasti sain pettyä.Luulin ystävättäreni olevan rehellinen,aito ja luotettava,mutta eipä näin ollut.En uskonut kun joku sanoi että hän on ystävää niinkauan kun voi siitä hyötyä,näinhän siinä kävi.Olen niin pettynyt että se on kipuna syvällä,ja tiedän että koskaan en häneen voi luottaa enää.Minä olen tosi surullinen,mutta tiedän uusi aamu tulee ja kaipa viisastun ja opin,en luota enää kehenkään!!!
- kiike
muuhun tässä maailmassa ei voi luottaa kuin omaan puhtaaseen jälkeen ja jos tunteet tulevat mukaan niin ei voi luottaa enään itteensäkään.
- namisuku
..asia on että sydän ja järki eivät kulje käsikädessä:()
namisuku kirjoitti:
..asia on että sydän ja järki eivät kulje käsikädessä:()
oman nykyisen vaimon kanssa seurusteluvaihe. Ei tullut paljoa alussa utsittua ja asunnon avaimet tyrkkäsin käteen ja kosin melkein saman tien. Ehkä luottamuksen anto ilman mitään avo tai koeaikoja vain vahvisti osakkeita. Voin olla väärässäkin, mutta mitä sitä toinenkaan turhaa ketkuilemaan, jos rehdisti kohtelee kaveriaan.
Ehkä määrätyissä tilanteissa ei pitäisi olla sinisilmäinen, mutta kyllä sitä ihminen jotain negatiivista vaistoaa vaaroista tai ikävät asiat tulee jotain kautta esiin jossain vaiheessa.
En tiedä, mutta oma mottoni on, että luottamuksen anto antaa vasta luottamustakin.- Puidenhalaaja
Mettäläinen kirjoitti:
oman nykyisen vaimon kanssa seurusteluvaihe. Ei tullut paljoa alussa utsittua ja asunnon avaimet tyrkkäsin käteen ja kosin melkein saman tien. Ehkä luottamuksen anto ilman mitään avo tai koeaikoja vain vahvisti osakkeita. Voin olla väärässäkin, mutta mitä sitä toinenkaan turhaa ketkuilemaan, jos rehdisti kohtelee kaveriaan.
Ehkä määrätyissä tilanteissa ei pitäisi olla sinisilmäinen, mutta kyllä sitä ihminen jotain negatiivista vaistoaa vaaroista tai ikävät asiat tulee jotain kautta esiin jossain vaiheessa.
En tiedä, mutta oma mottoni on, että luottamuksen anto antaa vasta luottamustakin....kun ammoin ostin kummlahjaa nyt jo aikuiselle kummipojalleni. Olin kesätöissä siellä pikkupaikkakunnalla enkä ollut käynyt ennen siinä kultasepänliikkeessä. Rahani eivät riittäneet ja kastajaiset olivat ennen tilipäivää. "No, käyt maksamassa loput sitten tilipäivänä", sanoi omistaja, vanha herra. Oli semmoinen luottamuksen osoitus, että muistan sen vieläkin. Ja olin kyllä luottamuksen arvoinenkin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu7003743Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3761573Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303