Paikallispuudutus hammaslääkärissä

yksi potilas

käväisin juuri hammaslääkärissä ja he tekivat hampaaseeni täytön. hampaan ympäristö paikallispuudutettiin. Mainitsin raskaudestani ennen tuoliin istumista ja siihen suuhygienisti, ettei siitä ole mitään haittaa.

Kuitenkin jäi hieman vaivaamaan.. Eikö puudutetta muka mene veren kautta sikiöön? Vai pysyykö paikallispuudutus nimensä mukaisesti paikallaan?

6

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

itse olen joutunut ravaamaan oikein urakalla h-lääkärissä raskauden aikana ja joka kerta ovat puuduttaneet. ei kuulemma ole haittaa. kyllä kai sitä voi vähän verenkiertoonkin mennä, mut ei tosiaan ole haittaa. ja he kyllä osaavat valita sellaisen puudutteen, mikä sopii. :)

• nalle22

tästä on jo kyllä aikaa, mutta tuli tosta mieleeni kun äitini kertoi että odotusaikanaan joutui käydä hammaslekurissa, ja silloin sanottiin että tietyn määrän voi puudutetta laittaa, siihen oli siis ainakin silloin raja...en mä kyllä jaksa uskoa että sinänsä asiat ois tässä vuosien varrella muuttunu ainakaa siihen suuntaan että ei sais ollenkaa puuduttaa..

• kysymys....
        nalle22 kirjoitti:

tästä on jo kyllä aikaa, mutta tuli tosta mieleeni kun äitini kertoi että odotusaikanaan joutui käydä hammaslekurissa, ja silloin sanottiin että tietyn määrän voi puudutetta laittaa, siihen oli siis ainakin silloin raja...en mä kyllä jaksa uskoa että sinänsä asiat ois tässä vuosien varrella muuttunu ainakaa siihen suuntaan että ei sais ollenkaa puuduttaa..

Olin just aloittamassa uuden ketjun, kunnes huomasin tämän. Eli lisään oman kysymykseni joukon jatkoksi :)
        Olen joutunut ramppaamaan hammaslääkärillä aika usein, ja viime kerralla kun puudutus alkoi haihtumaan tuli ihan järkyttävän huono olo. Oksetti ja vatsa meni sekaisin. Puudutusta jouduttiin lisäämään, ja mietinkin olisiko siinä syy. Samaa ajattelin minäkin, että onko niistä aineista haittaa vauvalle?

• hammashoitaja
        kysymys.... kirjoitti:

Olin just aloittamassa uuden ketjun, kunnes huomasin tämän. Eli lisään oman kysymykseni joukon jatkoksi :)
        Olen joutunut ramppaamaan hammaslääkärillä aika usein, ja viime kerralla kun puudutus alkoi haihtumaan tuli ihan järkyttävän huono olo. Oksetti ja vatsa meni sekaisin. Puudutusta jouduttiin lisäämään, ja mietinkin olisiko siinä syy. Samaa ajattelin minäkin, että onko niistä aineista haittaa vauvalle?

Puudutteista ei tosiaan ole mitään haittaa vauvalle.Puudutteen määrät ovat erittäin pieniä ja puudutusalueet paikallisia.Olkaa huoleti ;)

• luin

juuri pharmaca fennicasta (2005), että joku ubistesin-puudute ei ole hyvä raskauden aikana tai sen mahdollisia haittoja raskauden aikana ei tunneta. juuri tuota ovat minulle joka kerta käyttäneet..

• veitikka 1

Olin rvkolla 36 hammaslekurilla jossa mulla paikattiin erittäin vaikeassa paikassa oleva hammas.Puudutusta eivät uskaltaneet enää näin pitkällä kun olin laittaa.Vaikka sanoin että mä meen alta pois.Mulla aina puudutettu.No laittovat sit väliaikaisen paikan,kun mua niin vihlaisi.Ja ens vuonna sit oikea paikka kun saa taas puuduttaa,kun vauva syntynyt..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe