tapana käydä vakoilemassa muitten uskontokuntien tilaisuuksissa uusia taivaaseen johtavia vinkkejä?
Esimerkiksi onko käyntejä jehovantodistajien valtakunnansalelle ja ortodoksien kullattujen sipulikattojen alle?
Onko lestaadiolaisilla
11
690
Vastaukset
- Abimelek
Esimerkiksi ortodoksiaan, eli ihmisoppeihin.
Jehovalaiseksi en tiedä kenenkään eksyneen?- teu
Mutta alustaja , hakikin esimerkkejä . En myös ole joutunut sinne . Mutta setäni oli el. nyt helluntailainen , Minusta se on sika ruokaa mitä siellä tarjotaan . Ja olen sanonut että minä olen niin heikko etten uskalla mennä minnekään muualle, edes pieneksi hetkeksi , UT. sanoi hyvin, siellä lauletaan näin . Tuuli se purjeita pullistaa, ja kaanaaseen käy matka .
- Abimelek
teu kirjoitti:
Mutta alustaja , hakikin esimerkkejä . En myös ole joutunut sinne . Mutta setäni oli el. nyt helluntailainen , Minusta se on sika ruokaa mitä siellä tarjotaan . Ja olen sanonut että minä olen niin heikko etten uskalla mennä minnekään muualle, edes pieneksi hetkeksi , UT. sanoi hyvin, siellä lauletaan näin . Tuuli se purjeita pullistaa, ja kaanaaseen käy matka .
Heikkoutensa on totta kai helluntailaisissakin. Kasteen oppi on yksi vakavimmista.
Minulla on muutama rakas ystävä jotka ovat helluntaiseurakunnan piirissä kasvaneita ihmisiä. Todella ihania ja rakastettavia ihmisiä, aina ovat olleet valmiina palvelemaan rukouksin Jumalan tykö minuakin kun apua tarvitsen.
Älä sinä ole lapin miesten kaltainen, ja ala heti puhumaan sian ruuasta, kun et tunne sen kirkon oppia, - etkä niitä ihmisiä.
Eräs helluntailaisista ystävistäni sanoi munulle kerran, että meillä menisi varmaan kaksi päivää puhuessamme siitä millaista on elää uskonnollisesti ahdasmielisessä kodissa.
Olen hänen kanssaa samaa mieltä.
Heikkoutensa on lestadiolaisuudessa ja samoin helluntailaisuudessa. Itse kullakin on tutut puiteen ja hengellinen koti, jonka piirissä rukoilevat ja palvelevat Jeesusta lähimmäisissään, sekä kiittävät ja ylistävät kukin tavallaan Jumalaa.
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä. - liinukka.
Abimelek kirjoitti:
Heikkoutensa on totta kai helluntailaisissakin. Kasteen oppi on yksi vakavimmista.
Minulla on muutama rakas ystävä jotka ovat helluntaiseurakunnan piirissä kasvaneita ihmisiä. Todella ihania ja rakastettavia ihmisiä, aina ovat olleet valmiina palvelemaan rukouksin Jumalan tykö minuakin kun apua tarvitsen.
Älä sinä ole lapin miesten kaltainen, ja ala heti puhumaan sian ruuasta, kun et tunne sen kirkon oppia, - etkä niitä ihmisiä.
Eräs helluntailaisista ystävistäni sanoi munulle kerran, että meillä menisi varmaan kaksi päivää puhuessamme siitä millaista on elää uskonnollisesti ahdasmielisessä kodissa.
Olen hänen kanssaa samaa mieltä.
Heikkoutensa on lestadiolaisuudessa ja samoin helluntailaisuudessa. Itse kullakin on tutut puiteen ja hengellinen koti, jonka piirissä rukoilevat ja palvelevat Jeesusta lähimmäisissään, sekä kiittävät ja ylistävät kukin tavallaan Jumalaa.
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.Kyllä ne teidän omanvanhurskauden seurakunnat ovat helvetin portteja niin kuin raamattu kertoo. Väittäkää mitä hyvänsä ne ei muuksi muutu, vaikka olisi kuinka ihania ystäviä.
- Abimelek
liinukka. kirjoitti:
Kyllä ne teidän omanvanhurskauden seurakunnat ovat helvetin portteja niin kuin raamattu kertoo. Väittäkää mitä hyvänsä ne ei muuksi muutu, vaikka olisi kuinka ihania ystäviä.
Siellä valitettavasti omavanhurskaus lemuaa MONEN HENKILÖN KOHDALLA tänä päivänä pahalle. Älä sinä heikko lakihenkinen ihmispoloinen käy JEESUKSEN VERELLÄ PUHTAAKSI PESTYJEN tuomariksi, kun et ymmärrä muista liikkeistä, ja Kristuksen opista mitään. Ne jätämme Jumalan asiaksi kokonaan, hän on ainut tuomari jolla on siihen taito ja valtuudet.
Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Room. 2:2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
Itse olen vakaumukseltani luterilanen ja hengellinen kotini on lestadiolaisuus. Luterilainen Lestadiuskin oli. Mikään mahti maailmassa ei oikeuta liikettä opettamaan Jumalan sanan vastaisesti. Nyt sitä tapahtuu TODISTETTAVASTI, monessakin opin kohdassa.
- vinkkejä hakea,
mutta olen aina halunnut osallistua ortodoksijumalanpalvelukseen pääsiäisyönä. Se vaan ei ole vielä onnistunut!
Minusta on mahtava tuo toivotus, millä he tervehtivät toisiaan:"Jeesus on ylösnoussut! Totisesti hän on ylösnoussut!"
Golgatan kummulla ristin juurella eläneenä viesti ylösnousemuksesta on riemullinen!- Jultomten
palstan aloittajan kysymykset ovat siinä määrin naiveja, ettei hän näy ymmärtävän uskonaisoista mitään. kunhan kerää palstamillejä
- Kyläkissa
Kyllähän kylässä voi käydä. Ei siinä vakoilijaa tarvita.
Hoopo kysymys. uskontokunnissa juurikaan tarvitse käydä. Kristikunnassa on tarpeeksi vaihtoehtoja.
Mikäli pelastusasiassa on jotain häikkää, niin sitä pitää rukoilla Jumalalta, että Hän kirkastaisi palvelijoilleen profeetoille ja apostoleille.- täydellisyyden tavoittelija
Aloitusta lukuunottamatta aivan mielenkiintoisia kommentteja täällä satunnaiselle kävijälle =)))
Jeesuskin sanoi että en minä ole tullut tänne tuomaan rauhaa vaan sotaa ja riitaa .
Se joka ymmärtää tämän sanoman se ei ihmettele erilaisia näkemyksiä.
Mutta olkaa turvallisella mielellä ne jotka omistavat pelastusvarmuuden omalle kohdalleen ja ovat hädässä lähimmäisten pelastuksesta.
Muun kaikenlaisen taivaspaikkojen omimisen itselle tai seurakunnalleen ,sen voi jättää heidän ahdasmielisyyteen ja rusinaksi muuttuneen sielunsa puristukseen.
Mutta kuitenkin Jeesus rakastaa heitäkin niinkuin minua ja sinuakin,kunpa minustakin löytyisi sitä rakkautta edes siemenen verran.- Abimelek
Mistäpä sitä ottaa yhtään sen enempää kun on annettu ylhäältä. Lähinnä tässä penätäänkin seurakuntavastuuta, että julistajien työ olisi Raamatun mukaisesti, seursakunnan valvonnassa eikä päin vastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823792
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322639Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942146Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201657Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261478- 281461
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251401Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu701392Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111274