Onko lestaadiolaisilla

taivastavoittelijoilla

tapana käydä vakoilemassa muitten uskontokuntien tilaisuuksissa uusia taivaaseen johtavia vinkkejä?
Esimerkiksi onko käyntejä jehovantodistajien valtakunnansalelle ja ortodoksien kullattujen sipulikattojen alle?

11

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abimelek

      Esimerkiksi ortodoksiaan, eli ihmisoppeihin.

      Jehovalaiseksi en tiedä kenenkään eksyneen?

      • teu

        Mutta alustaja , hakikin esimerkkejä . En myös ole joutunut sinne . Mutta setäni oli el. nyt helluntailainen , Minusta se on sika ruokaa mitä siellä tarjotaan . Ja olen sanonut että minä olen niin heikko etten uskalla mennä minnekään muualle, edes pieneksi hetkeksi , UT. sanoi hyvin, siellä lauletaan näin . Tuuli se purjeita pullistaa, ja kaanaaseen käy matka .


      • Abimelek
        teu kirjoitti:

        Mutta alustaja , hakikin esimerkkejä . En myös ole joutunut sinne . Mutta setäni oli el. nyt helluntailainen , Minusta se on sika ruokaa mitä siellä tarjotaan . Ja olen sanonut että minä olen niin heikko etten uskalla mennä minnekään muualle, edes pieneksi hetkeksi , UT. sanoi hyvin, siellä lauletaan näin . Tuuli se purjeita pullistaa, ja kaanaaseen käy matka .

        Heikkoutensa on totta kai helluntailaisissakin. Kasteen oppi on yksi vakavimmista.
        Minulla on muutama rakas ystävä jotka ovat helluntaiseurakunnan piirissä kasvaneita ihmisiä. Todella ihania ja rakastettavia ihmisiä, aina ovat olleet valmiina palvelemaan rukouksin Jumalan tykö minuakin kun apua tarvitsen.

        Älä sinä ole lapin miesten kaltainen, ja ala heti puhumaan sian ruuasta, kun et tunne sen kirkon oppia, - etkä niitä ihmisiä.

        Eräs helluntailaisista ystävistäni sanoi munulle kerran, että meillä menisi varmaan kaksi päivää puhuessamme siitä millaista on elää uskonnollisesti ahdasmielisessä kodissa.
        Olen hänen kanssaa samaa mieltä.

        Heikkoutensa on lestadiolaisuudessa ja samoin helluntailaisuudessa. Itse kullakin on tutut puiteen ja hengellinen koti, jonka piirissä rukoilevat ja palvelevat Jeesusta lähimmäisissään, sekä kiittävät ja ylistävät kukin tavallaan Jumalaa.

        Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.


      • liinukka.
        Abimelek kirjoitti:

        Heikkoutensa on totta kai helluntailaisissakin. Kasteen oppi on yksi vakavimmista.
        Minulla on muutama rakas ystävä jotka ovat helluntaiseurakunnan piirissä kasvaneita ihmisiä. Todella ihania ja rakastettavia ihmisiä, aina ovat olleet valmiina palvelemaan rukouksin Jumalan tykö minuakin kun apua tarvitsen.

        Älä sinä ole lapin miesten kaltainen, ja ala heti puhumaan sian ruuasta, kun et tunne sen kirkon oppia, - etkä niitä ihmisiä.

        Eräs helluntailaisista ystävistäni sanoi munulle kerran, että meillä menisi varmaan kaksi päivää puhuessamme siitä millaista on elää uskonnollisesti ahdasmielisessä kodissa.
        Olen hänen kanssaa samaa mieltä.

        Heikkoutensa on lestadiolaisuudessa ja samoin helluntailaisuudessa. Itse kullakin on tutut puiteen ja hengellinen koti, jonka piirissä rukoilevat ja palvelevat Jeesusta lähimmäisissään, sekä kiittävät ja ylistävät kukin tavallaan Jumalaa.

        Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.

        Kyllä ne teidän omanvanhurskauden seurakunnat ovat helvetin portteja niin kuin raamattu kertoo. Väittäkää mitä hyvänsä ne ei muuksi muutu, vaikka olisi kuinka ihania ystäviä.


      • Abimelek
        liinukka. kirjoitti:

        Kyllä ne teidän omanvanhurskauden seurakunnat ovat helvetin portteja niin kuin raamattu kertoo. Väittäkää mitä hyvänsä ne ei muuksi muutu, vaikka olisi kuinka ihania ystäviä.

        Siellä valitettavasti omavanhurskaus lemuaa MONEN HENKILÖN KOHDALLA tänä päivänä pahalle. Älä sinä heikko lakihenkinen ihmispoloinen käy JEESUKSEN VERELLÄ PUHTAAKSI PESTYJEN tuomariksi, kun et ymmärrä muista liikkeistä, ja Kristuksen opista mitään. Ne jätämme Jumalan asiaksi kokonaan, hän on ainut tuomari jolla on siihen taito ja valtuudet.

        Room. 2:1   Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        Room. 2:2   Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.

        Itse olen vakaumukseltani luterilanen ja hengellinen kotini on lestadiolaisuus. Luterilainen Lestadiuskin oli. Mikään mahti maailmassa ei oikeuta liikettä opettamaan Jumalan sanan vastaisesti. Nyt sitä tapahtuu TODISTETTAVASTI, monessakin opin kohdassa.


    • vinkkejä hakea,

      mutta olen aina halunnut osallistua ortodoksijumalanpalvelukseen pääsiäisyönä. Se vaan ei ole vielä onnistunut!

      Minusta on mahtava tuo toivotus, millä he tervehtivät toisiaan:"Jeesus on ylösnoussut! Totisesti hän on ylösnoussut!"

      Golgatan kummulla ristin juurella eläneenä viesti ylösnousemuksesta on riemullinen!

      • Jultomten

        palstan aloittajan kysymykset ovat siinä määrin naiveja, ettei hän näy ymmärtävän uskonaisoista mitään. kunhan kerää palstamillejä


    • Kyläkissa

      Kyllähän kylässä voi käydä. Ei siinä vakoilijaa tarvita.
      Hoopo kysymys.

    • uskontokunnissa juurikaan tarvitse käydä. Kristikunnassa on tarpeeksi vaihtoehtoja.

      Mikäli pelastusasiassa on jotain häikkää, niin sitä pitää rukoilla Jumalalta, että Hän kirkastaisi palvelijoilleen profeetoille ja apostoleille.

    • täydellisyyden tavoittelija

      Aloitusta lukuunottamatta aivan mielenkiintoisia kommentteja täällä satunnaiselle kävijälle =)))
      Jeesuskin sanoi että en minä ole tullut tänne tuomaan rauhaa vaan sotaa ja riitaa .
      Se joka ymmärtää tämän sanoman se ei ihmettele erilaisia näkemyksiä.
      Mutta olkaa turvallisella mielellä ne jotka omistavat pelastusvarmuuden omalle kohdalleen ja ovat hädässä lähimmäisten pelastuksesta.

      Muun kaikenlaisen taivaspaikkojen omimisen itselle tai seurakunnalleen ,sen voi jättää heidän ahdasmielisyyteen ja rusinaksi muuttuneen sielunsa puristukseen.

      Mutta kuitenkin Jeesus rakastaa heitäkin niinkuin minua ja sinuakin,kunpa minustakin löytyisi sitä rakkautta edes siemenen verran.

      • Abimelek

        Mistäpä sitä ottaa yhtään sen enempää kun on annettu ylhäältä. Lähinnä tässä penätäänkin seurakuntavastuuta, että julistajien työ olisi Raamatun mukaisesti, seursakunnan valvonnassa eikä päin vastoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2427
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1461
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1241
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1159
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1055
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1017
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      980
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      911
    Aihe