laajakaista on ollut nyt 2 vuotta ja nyt se on pätkinyt viimeiset puolivuotta. operaattori on sonera ja modeemina thomson (soneran pääte)
taloni kaapelointi on uusittu moneen kertaan ja on koitettu kolmella eri koneella ja neljällä eri modeemilla, mutta aina vaan sama juttu netti pätkii päivässä jopa 10 kertaa tai enemmän.
nyt tosiaan mietin että kannattaako vaihtaa operaattoria jos vaikka se ei pätkisi?
outoa pätkimistä
7
695
Vastaukset
- sonera UP
vikaa ei ole operaattorissa, jotenka operaattorin vaihto ei auttaisi.
olen jo muutaman kerran tällä palstalla maininnut mangneetti kentän joka voi pätkiä nettiä, mutta jos sinulla on ollut modeemi kokoajan (2 vuotta) samassa paikassa ja pätkiminen on alkanut, niin silloin ei ole syytä epäillä mangneetti kenttää jos nyt ei ihan käsittämättömästä syystä jostain ole tullut mangneetti kenttää. - dnalnif
minulla kyllä auttoi. oli ensin DNA ADSL ja se pätki, sitten vaihdoin soneran kaapeliin ja pienen hienosäädön jälkeen ei ole enää pätkinyt.
ei mitä tästä opimme? no sen että soneralla on mahdollisuus saada vika selville ja korjatuksi.
tämän mangneetti kenttä homman voit unohtaa sillä se on mahdottomuus että sellaista syntyy tietokoneesta, sinulla pitäisi olla kunnon bioner kaijuttimet jotta tulisi mangneetti kenttää.- finlAND
en tiedä että mistä mangneetti kenttä syntyi, mutta minulla auttoi kun siirsin modeemin eri huoneeseen! siis se ei ole mikään mahdottomuus
- bryan malone
finlAND kirjoitti:
en tiedä että mistä mangneetti kenttä syntyi, mutta minulla auttoi kun siirsin modeemin eri huoneeseen! siis se ei ole mikään mahdottomuus
tietokone ei yksin aiheuta mangneetti kenttää jos se ei ole viallinen, vaan mangneetti kenttään vaaditaan monen laitteen ns. häiriö keskenään.
mangneetti kentän torjumisen ohje: jonka kopioin netistä:
pidä keskusyksikkö ja näyttöpääte mahdollisimman kaukana toisistaan (suositus 1M)
jos käytät kaiuttimia niin vältä niiden käyttöä lähellä keskusyksikköä ja näyttöpäätettä
(suositus noin 0.5M)
lisälaitteet, kuten modeemi tulostin, FAX. ym. on pyrittävä sioittamaan siten etteivät ne aiheuta ns: hankaamis sähköä keskenään
(suositus "pieni hajurako keskusyksikköön)
muut lisälaitteet, kuten TV, digiboxi, lankapuhelin, YM. on pyrittävä pitämään mahdollisimman kaukana keskusyksiköstä
(suositus 2M)
näillä ohjeilla vältyt 100 varmasti mangneetti kentältä.
- olmenollen
saunalahden edullinen LSD yhteys on sinulle paras vaihtoehto, koska siihen et tarvitse erillistä tukiasemaa vaan netti toimii pelkällä verkko-adaptorilla ja mikä parasta verkko-adaptoriin saat jopa viisi tietokonetta yhtäaikaan nettiin, mikäli teet sellaisen saunalahden sopimuksen.
- B.Wisser
Ohjeesi ovat ihan diibadaabaa. Foliopaperiin koko veje ja se toinenkin vehje
- giga-antti
B.Wisser kirjoitti:
Ohjeesi ovat ihan diibadaabaa. Foliopaperiin koko veje ja se toinenkin vehje
ei sun jutusta nyt taas saa mitään selvää että oletko selvä vai et?
mutta joka tapauksessa LSD yhteys on kokemisen arvoinen jos päätät hankkia saunalahden liittymän.
B.wisserille nyt vaan sanon sen että ota mangaa ja tänne keskusteluun pannaa (kieltoa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399