Liikennevahinko ja Fennia

asdsa

Kävipä tuossa eilen niin että eräs auto peruutteli parkkipaikalta tielle suoraan meikäläisen auton nokkaan. Autostani tuli ajokelvoton, se hinattiin korjaamolle. Molemmilla vakuutukset Fenniassa, toinen osapuoli myönsi syyllisyytensä. Koska en pärjää ilman autoa edes työmatkoja, hain sijaisauton samasta paikkaa jonne autoni hinattiin. Syyllinen tekee liikennevakuutuksen piikkiin ilmoituksen vahingosta. Fennia haluaa että minä tekisin täyskaskoni piikkiin myös ilmoituksen koska ei voi olla varma että syyllinen tekee ilmoituksensa.

Jos teen täyskaskoni piikkiin ilmoituksen, eikös se silloin tarkoita sitä että minä myönnän syyllisyyteni? Joudun silloin maksamaan 500e omavastuuta ja sijaisauton (36e/vrk bensat).

Mitä yleensä on vaadittu käyttöselvitykseen että myöntävät sijaisauton? En tosiaan pärjää ilman sijaisautoa mutta minulla ei ole varaa myöskään maksaa tuota omasta pussista. Fenniasta sanottiin että heillä kestää 1-2 viikkoa käsitellä paperit ja sitten saa korjaamo aloittaa korjaustoimenpiteet. Onko kaikissa paikoissa näin perkeleen pitkät käsittelyajat? Hermohan tässä menee odotellessa että maksaako Fennia tuon sijaisauton vai ei.

Todella töykeää palvelua sain kyseisestä firmasta muutenkin, eivät edes osanneet vastata kysymykseen onko heillä jokin yhteistyökumppani minkä kautta sijaisautoja saa vai onko ihan sama mistä sen haen.

13

9571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoja sulle

Ensin siitä vuokra-autosta. Voit hyvin käyttää omaa kaskovakuutustasi vuokra-auton kuluihin mikäli sinulla on vapaaehtoinen keskeytysvakuutus tai vuokra-autovakuutus. Siitä ei mene bonukset ja ei aiheuta sinulle mitään muitakaan menetyksiä tai maksukorotuksia. Kaskon muista turvista vuokra-auton kuluja ei makseta.
      Liikennevakuutuksesta on mahdollista saada keskeytyskorvausta, mutta silloin auton käyttötarpeen pakko on voitava osoittaa. Esim työmatka kohtuullisen pitkä tai keikka hommissa. Se riittääkö liikennevakuutuksen korvaus auton vuokraukseen on toinen juttu. Bensoja se ei kuitenkaan maksa. Onko sulla 500€ kaskon omavastuu vai mistä repäisit 500€? Avis-autovuokraamo on fennian yhteistyökumppani läpi Suomen. Vahinkoilmoituksen tekeminen ei tee sinusta syyllistä, eikä pakota sinua vastaanottamaan korvausta jne. En näe kyllä mitään syytä miksi sinun pitäisi tehdä vahinkoilmoitus ennen kuin päätös liikennevahingosta on tullut. Tosin jos vahinko ei mene kaverin liikennevakuutuksesta, niin sit ei oo paljoa vaihtoehtoja. Muista vaan pitää rauhallinen mieli ja ole ystävällinen niin sinullekin ollaan. Ihmisiä tässä kaikki ovat (ainakin melkein) ;)

• asdsa

Ei satu olemaan kaskossani keskeytysturvaa, enkä ainakaan löytänyt mainintaa että se korvaisi myöskään sijaisautoa. Auton vakuutukset on rahoitusyhtiön kautta eli en niihin ole itse päässyt vaikuttamaan mitä sisältää. Bensoja en toki oletakaan vakuutusyhtiön maksavan.

Meillä käyttää työmatkoihin autoa kaksi henkilöä, toisella matka 40km ja toisella 20km. Itse teen sekalaista vuoroa (työajat jotain 00-24 välillä) eli julkisia ei kulje niin että voisin niitä työssä käyttää, lisäksi joudun välillä käymään työajalla omalla autolla parissa muussa paikassa. Riittääkö tämä yleensä perusteeksi?

Kaskon omavastuu on 500 euroa.

Kummallista kun ei asiakaspalvelu tiennyt tuosta Aviksesta.. Nyt on Toyota Rentin kautta sijaisauto käytössä kun aspa käski itse ottaa autovuokraamoista ja huolloista selvää.

Vahinko menee kyllä käsittääkseni toisen osapuolen liikennevakuutuksesta, hänhän se syyllinen oli ja autoni päälle peruutti pihasta ilman vilkkua. En ymmärrä miten minä voisin joutua syylliseksi kun toinen osapuoli on jo myöntänytkin syyllisyytensä.

Eli teenkö nyt kaskooni sen vahinkoilmoituksen vai odotanko että vastapuoli tekee liikennevakuutukseen sen? Ilmeisesti yhtä pitkät käsittelyajat molemmissa.

Saisin auton viikon sisällä takaisin ajokuntoon kun on nyt sopiva rako huollossa mutta Fennian käsittelyajat pitkittävät ja pahimmassa tapauksessa joudun odottamaan tammikuun puoleenväliin että ehtivät huollossa seuraavan kerran ottamaan työn alle.

Ärsyttävää vaan odotella, etenkin tuo vuokra-auton maksaminen pelottaa kun se on jo viikossa yli 200 euroa. Jos kaksi viikkoa kestää käsitellä pelkkiä papereita niin menee 400 euroa ja mulla ei sellasia rahoja ole :(

• asdsa
        asdsa kirjoitti:

Ei satu olemaan kaskossani keskeytysturvaa, enkä ainakaan löytänyt mainintaa että se korvaisi myöskään sijaisautoa. Auton vakuutukset on rahoitusyhtiön kautta eli en niihin ole itse päässyt vaikuttamaan mitä sisältää. Bensoja en toki oletakaan vakuutusyhtiön maksavan.

Meillä käyttää työmatkoihin autoa kaksi henkilöä, toisella matka 40km ja toisella 20km. Itse teen sekalaista vuoroa (työajat jotain 00-24 välillä) eli julkisia ei kulje niin että voisin niitä työssä käyttää, lisäksi joudun välillä käymään työajalla omalla autolla parissa muussa paikassa. Riittääkö tämä yleensä perusteeksi?

Kummallista kun ei asiakaspalvelu tiennyt tuosta Aviksesta.. Nyt on Toyota Rentin kautta sijaisauto käytössä kun aspa käski itse ottaa autovuokraamoista ja huolloista selvää.

Vahinko menee kyllä käsittääkseni toisen osapuolen liikennevakuutuksesta, hänhän se syyllinen oli ja autoni päälle peruutti pihasta ilman vilkkua. En ymmärrä miten minä voisin joutua syylliseksi kun toinen osapuoli on jo myöntänytkin syyllisyytensä.

Eli teenkö nyt kaskooni sen vahinkoilmoituksen vai odotanko että vastapuoli tekee liikennevakuutukseen sen? Ilmeisesti yhtä pitkät käsittelyajat molemmissa.

Saisin auton viikon sisällä takaisin ajokuntoon kun on nyt sopiva rako huollossa mutta Fennian käsittelyajat pitkittävät ja pahimmassa tapauksessa joudun odottamaan tammikuun puoleenväliin että ehtivät huollossa seuraavan kerran ottamaan työn alle.

Ärsyttävää vaan odotella, etenkin tuo vuokra-auton maksaminen pelottaa kun se on jo viikossa yli 200 euroa. Jos kaksi viikkoa kestää käsitellä pelkkiä papereita niin menee 400 euroa ja mulla ei sellasia rahoja ole :(

Miten todistan että tarvitsen autoa töiden takia?

• Neuvoja sinulle
        asdsa kirjoitti:

Miten todistan että tarvitsen autoa töiden takia?

Jaa sulla on liikennekasko rahoitusyhtiön kautta. Oot oikeassa niissä on yleensä 500€ omavastuu kolareissa. Keskeytys tai vuokra-autovakuutuksesta pitäisi olla maininta vakuutuskirjassa. Ne ovat lisäturvavakuutuksia.
        Tee ihmeessä vahinko ilmoitus, sillä ei ole kiellettyä millään tavalla ottamasta vahinkoa omasta vakuutuksesta. Sitäpaitsi jos sulla on liikennekaskopaketti, niin ei sun tartte bonuksista edes murehtia. Saat sen auton kuntoon nopeammin kuin se että odottaisit SVT:n tuomioita ja hidasta korvauskäsittelyä liikennevahingoissa. Eikä se tarkoita, että myöntäisit syyllisyytesi vaan sinulla on vain oikeus käyttää omaa vakuutustasi.
        Mikäli sinulla nyt ei ole sitä keskeytysvakuutusta, niin ainoa vaihtoehto saada korvausta sijaisautosta on se toisen osapuolen liikennevakuutus. Ihan riittävät on sun perusteet mitä luettelit. Kerros sitten miten kävi.

• neuvoja sinulle
        asdsa kirjoitti:

lisäys vielä: kato sit kans et se syyllisempi osapuoli tekee sen vahinkoilmoituksen. Soita sille ja varmista tai meette kimppaan käymään konttorilla.

• ifin asiakas

Itselläni kävi hieman samanlainen tapahtuma tuossa kuukausi sitten. Onneksi oli vakuutukset ifissä ja merkkivakuutus, sain sijaisauton tunnin päästä käyttööni ja vahinkotapahtuman käsittely alkoi heti ja seuraavana päivänä alettiin autoani jo korjaamaan. Olen joutunut käyttämään tuota toisenkin kerran kun auto sammui tien varteen teknisen vian vuoksi, soitin merkkivakuutusten vahinkopalveluun, käskettiin soittaaa hinuri ja mennä korjaamolle odottamaan sijaisautoa.

Ifissä minulla ei ole muita vakuutuksia, koska olen ollut tyytyväinen erääseen toiseen vakuutusyhtiöön, kaikki autoujen vakuutukset on kuitenkin ifissä, muualta kun noita merkkivakuutuksia ei saa.

• toiseen yhtiöön

Tässä on ollut muillakin ongelmia Fennian kanssa.

• Faktio

Jos vastapuoli on syyllinen, niin maksat itse 6 % siitä vuokra-auton kuluista. Loput menee vastapuolen liikennevakuutuksesta.

• Pettynyt

Sen verran tekee mieli osallistua keskusteluun, että itselläni on myös erittäin huonoja kokemuksia Fenniasta. Käsittelyajat täysin kohtuuttomia, palvelu on jopa niin törkeätä, että tekisi mieli tehdä valitus kuluttaja-asiamiehelle. Seuraava on suora lainaus Fennian puhelinpalvelusta vastanneelta naiselta, kun tiedustelin miksi luvattu 3 päivän käsittelyaika oli venynyt 10 päiväksi: "Kuka teille 3 päivän käsittelyajan on luvannut? Meillä on vähintään viikon jono autovahinkopuolella. Soittakaa sitten sinne *sensuroitu* toimistoon jos kerran siellä semmoista ovat luvanneet!" ja äänenä erittäin kyllästynyt ja vihamielinen nainen. Kunhan saan rahani Fenniasta vaihdan taatusti yhtiötä. En usko, että tästä voi enää rimaa alittaa.

• vahingonkärsinyt

Minulla on todella positiivinen kokemus kolaritilanteessa Fenniasta,siellä oli nopeaa ja mutkaton palvelua.Olin kolarissa,jossa vastapuoli oli Fennian asiakas,itse olen suomalaisen toisen isomman pankin omistaman vakuutusyhtiön asiakas,
      jossa kun oli kolaritilanne niin asian hoitaminen
      oli hidasta ja tarkastaja yritti vähentään ja nyhtää joka paikasta.
      Fennian hyvän ja nopean palvelun johdosta vaihdoin kaikki vakuutukseni Fenniaan,siellä saan myös henkilökohtaista palvelua,ei tarvi soittaa johonkin puhelinnroon,jossa puhelua yhdistellään jonnekin...
      Kiitos Fennialle hyvästä palvelusta.

• Terve asenne käyttöön

On mielenkiintoista seurata ihmisten kommentteja vakuutusyhtiöiden palvelusta,tälläisiä negatiivisia
      kokemuksia meillä jokaisella on jokaisesta vakuutusyhtiöistä.
      Useinmiten meillä asiakkailla olisi syytä katsoa peiliin.
      Minulla on kokemusta 5 eri yhtiöistä,Pohjola,If,
      Tapiola,Lähivakuutus ja Fennia.
      Parasta palvelua olen saanut Fenniasta ja lähivakuutuksesta,Pohjolan ja IF:n palvelu oli pohja noteeraus,varsinkin Pohjolan.

• Määnää

Kannattaa olla yhteydessä sinne vakuutusyhtiöön, eikä täällä keskusteluissa pohtia näitä juttuja! Nimittäin näissä jutuissa on jo niin monta virhette ja väärää neuvoa, että varmaan saat oikean tiedon VAAN vakuutusyhtiöstä :)

• Onneksi on muita
        Määnää kirjoitti:

Kannattaa olla yhteydessä sinne vakuutusyhtiöön, eikä täällä keskusteluissa pohtia näitä juttuja! Nimittäin näissä jutuissa on jo niin monta virhette ja väärää neuvoa, että varmaan saat oikean tiedon VAAN vakuutusyhtiöstä :)

Kannattaa olla yhteydessä vakuutusyhtiöön, varsinkin jos se on jokin muu kuin Fennia. Saattaa saada jopa palvelua, Fennialaisilla on niin paljon hommia, etteivät ehdi töitä tekemään....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      352
      2816
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1058
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe