Voiko keliakikko juoda Solia? Pääasiallinen valm.aine maissi, mutta myös mallasta vähän (ohra???)
Keliakikolle Sol-olutta???
6
17000
Vastaukset
- eos...
En osaa sanoa Solista, mutta se mikä keliaakikolle käy on Light-olut. Siis ns. "laihdutusolut". Se on täysin gluteeniton. Maku hieman erilainen, mutta olutta tuo silti on. Kevyehköä. Kannattaa kokeilla, jospa vaikka tykkääkin.
- kukkofani
Keliakialiiton sivulta: "Huom! Nimestään huolimatta maissi- tai riisioluet eivät käy, sillä niidenkin valmistusaineena käytetään pääasiassa ohraa (vähintään 70%)."
Eli en menisi juomaan. - jasmiina
Keliaakikoille ja kotimaisille viljoille allergisille löytyy taatusti turvallista ja hyvää luontaisesti gluteenitonta olutta, useampaakin eri laatua. Merkki on Green's. Sitä ei joka kaupassa myydä, mutta tältä sivustolta löydät esim. ostopaikkoja ja ravintoloita, joista sitä saa. http://www.luontaisestigluteenitonolut.fi/
"Luontaisesti gluteeniton olut?" -viestiketjussa löydät lisää tietoa aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001084&posting=22000000028171102 - dw
http://www.slv.se/upload/dokument/risker/allergi/K2_olsorter2008.pdf
Ruotsissa asioissa edellä, suomessa vähän turhaa tietämättömyydestä johtuvaa ylilyöntiä - Haloo?
Pelkkä Light-oluessa ei kyllä tarkoita sitä, että se olisi gluteenitonta.
- a-m1
Ei mutta sen merkkinen olut kun light (kotka tais olla kyljessä) on gluteeniton sekä kukko on gluteenitonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634