Elän sairaudessani oman itseni vankina. En kykene muodostamaan parisuhdetta koska olen ujo, arka, erakko, hullu ja en osaa olla luonteva. Kunpa kuolisin pian että ei tarvitsisi teeskennellä iloista muiden saavuttaessa onnea: rahaa, häitä, riemua ja leveilyä. Häpeällinen matka on elämä, harmi että synnyin.
olen surkea ihminen
6
1701
Vastaukset
- jätkä___89___
minä en varsinaisesti toivo kuolemaani, mutta koen olevani myös hullu ja epäluonteva.. ja surkea ihminen.
myöskin täydellisen erakko, arka ja kykynemätön muodostamaan suhteita.. - keijukainen.....
Aika moni tuntee elämässä jossain vaiheessa samoin. Jokaisella on aikoja jolloin tuntee itsensä hunoksi ja syrjityksi. Mutta tiedätkö, aika moni asia on sinusta itsestäsikin kiinni.
Päätä tehdä sille jotain. Itsetunto esim. paranee fyysisen kunnon parantuessa. Jos kykenet, mene kuntoilemaan,salille tms. siellä on muita, jotka varmasti juttelevat ja auttavat alussa. tulokset huomaat jo muutamassa kuukaudessa.
Hakeudu harrastuksiin joista pidät. Sieltäkin saat itsetuntoa. Jokin asia on lähellä sydäntäsi, tee sitä. Käy kirjastossa ja lue elämäntaito oppaita. Jostain niistä löydät sen sinun jutun, joka avaa elämäsi uuteen valoon. Ihan totta! Näin se toimii.
Jos pidät eläimistä, mene niiden luo. Ne eivät valikoi, vaan rakastavat sinua yhtä paljon kuin kaikkia muitakin.
Anna, jaa omaa rakkauttasi. Tee hyviä tekoja ja hymyile ihmisille. Monilla on vaikeaa ja hymysi voi pelastaa jonkun elämän. Käy vanhoilla tädeilläsi tai sedillä. Mene vanhainkotiin käymään ja juttele vanhusten kanssa. Kerro itsestäsi. Jaa elämääsi ihmisten kanssa. Muidenkin on helpompaa auttaa, jos olet avoin.
Ammattiapu on siitä hyvä, että heillä on tietoa enemmän kuin muilla. He osaavat auttaa laajemmin ja heillä on kokemusta. Lähes kaikenlaisista asioista. Auttavista nuorten puhelimista neuvotaan tarkemmin.
Kun otat vastaan avun mitä on tarjolla, huomaat ennen pitkää elämän voittavan. Saat takaisin elämäniloin ja jalkasi kantavat taas. Tiedätkö, että olet kaiken sen arvoinen. Sinä olet tärkeä monelle.
Ei saa antaa periksi.
Aluksi otat pieniä askelia ja etenet niiden turvin. Pienet teot muuttavat sinua ja elämääsi kohti sitä hyvää, mikä odottaa juuri sinua siellä jossain.
Sitä hyvää kohti kannattaa ponnistella. Noin mäkin ajattelen itestäni. Ja rumakin olen. Vaikka tuskin tän kuuleminen hirmusesti sun oloa helpottaa...
- mie vaan
Toivon sinulle voimia kasvaa ulos ujoudsta ja arkuudesta! jokainen elämä on arvokas! Elämä on lahja. Maailma tarvitsee sinua. Velvollisuutesi on nauttia siitä mitä sinulla on ja auttaa tekemään maailmasta parempi paikka. Varo että et koko ajan vain ryve itsesäälissä vaan muista ilahduttaa itseäsi ja muita ihmisiä. Anna muille sitä mitä itse tarvitset ja kohta saat sitä itsekin - se toimii, ihan tosi!
- lissku90
Olen samaa mieltä, olen ujo, arka, erakko, hullu ja en osaa olla luonteva. Missä ikinä olenki (koulussa, konsertissa, lomalla) olen yksin. Kukaan ei ikinä kysele minulta mitään ja minä en taas uskalla sanoa kelleen mitään. ompa siinä ongelmia, mutta kuitenkin toivon, että vielä joskus minäkin muutun "normaaliksi" :)
- mmm
onhan olemassa muitakin jotka tuntevat samoin. Eli jos on esim. nainen joka tuntee noin ja sitten on mies joka tuntee noin, niin eikös se nainen hyväksyis sen miehen ja päin vastoin? tai mies ja mies ja nainen ja nainen, kaveripohjalta ihan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047