Joulukonsertti Ypäjän kirkossa 4.12

joulunlapsi

Kirkko oli tupaten täynnä väkeä urkuparvea myöden. Oli todella upeaa kuultavaa, kun Jouni Somero säesti Tapani Kansaa flyygelillä ja Tapani lauloi ilman mikrofonia. Tapani Kansan ääni on voimakas, mutta myös lumoavan tunteikas.
Yleisö antoi kovat ablodit joka laulun jälkeen. Viimeisenä kuullun Adamin " OI JOULUYÖN" jälkeen ablodit oli huikeat.

Tässä lista lauluista, jotka Tapani lauloi:

- Nyt riemuiten tänne
- Nyt syttyy valot tuhannet
- Heinillä härkien kaukalon
- Sylvian joululaulu
- Varpunen jouluaamuna
- Jouluyö, juhlayö
- Taas kaikki kauniit muistot
- Välitunti joulurauhaa
- Hiljainen joululaulu
- Mökit nukkuu lumiset
- Joulu tullut on
- Kun joulu on
- En etsi valtaa loistoa
- Oi jouluyö

12

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä olin kanssa tuolla Ypäjn kirkossa Tapsan joulukonsertissa :D
      Tiedustelin jo aiemmin Ypäjän Osuuspankista , että saako sinne konserttiin tulla muutkin , kuin Osuuspankin asiakkaat, ja kun sieltä vastattiin myöntävästi ja toivotettiin vielä ystävällisesti tervetulleeks, niin sinnehän mä sitten suuntasin, kun pääsin yhden kamuni kyydissä :D
      Kyllä kannatti lähtee. Oli tosi upee konsertti. Oli komea katseltavaa ja kuunneltavaa. Kirkko oli tosiaan ääriään myöten täynnä. Konsertin alussa joku nainen Osuuspankista toivotti yleisön tervetulleeksi ja totesi, että tämä on Ypäjän kirkon yleisöennätys.

Tuossa edellä " Joulunlapsi" jo kertoikin, että mitä joululauluja Tapsa siellä lauloi, mutta sen lisäksi Jouni Somero soitti alussa yksinään sellaisen joululaulupreludin. Eli siinä oli pätkiä eri joululauluista. Oli mm. "Konstan joululaulu" ym. Ja sitten keskivaiheeella konserttia Jouni Somero soitti yksinään " Ave Marian ". On kyllä tosi taidokas pianisti se Jouni Somero.

Tapsa lauloi siis ilman mikrofonia ja mahtavasti lauloikin.
      Ääni soi upeesti. Tosi sykähdyttäviä tulkintoja kuultiin monia. Ja sen " Oi jouluyö" laulun jälkeen yleisö tosiaan suorastaan räjähti raikuviin ablodeihin.
      Konsertti kesti tunnin.
      Tapsa ei puhunut laulujen välissä sanaakaan. Oli kyllä hyväntuulisen oloinen. Lopussa kun Tapsa taputettiin takaisin, niin Tapsa ei laulanutkaan ylimääräistä laulua, vaan toivotti vaan ihmisille hyvää joulua. Siitä jotkut mun takana istuvat kuuluivat vähän nurisevan, kun olisivat halunnet kuulla vielä jonkun laulun.
      Tapsa ja Jouni Somero saivat sai myös kukkia lopuksi. Ilmeisesti konsertin järjestäneen Osuuspankin edustajilta.

• Kiitos joulunlapsi ja Justiinax mukavista raporteista.

• Konsertti teki niin hyvän vaikutuksen minuun, että olin vielä viimeyönä unessanikin Tapsan joulukonsertissa :D

Tapsa aloitti tuon "Nyt syttyy valot tuhannet" laulun ruotsiksi ja lauloi sitten lopun suomeksi. Oli upee laulu sekin.

Ainoan miinuksen konsertista annan siitä, että Tapsa ei puhunut laulujen välissä mitään, ei sanonut edes seuravan biisin nimeä. Tosin kaikille jaettiin alussa ohjelmalehtiset, joten sen saattoi katsoa aina siitä, että mikä laulu on seuraavaksi vuorossa. Toisaalta se oli hyvä, ettei aikaa mennyt siihen puhumiseen, sillä nyt tunnissa ehdittiin kuulla monta laulua ( Kaikenkaikkiaan siis 14 vielä 2 Jouni Someron soolonumeroa).
        Olisi ollut myös kiva jos Tapsa olisi sen takaisin taputuksen jälkeen laulanut vielä yhden ylimääräisen, mutta toisaalta se "Oi jouluyö" sopii hienosti just konsertin päätöslauluksi, joten ehkä Tapsa ei sen takia enää laulanut ylimääräistä.
        ("Tuikkikaa oi jouluntähtöset" laulua Tapsa ei laulanut. Se oli vähän sääli, sillä se on tosi upee laulu , etenkin Tapsan laulamana. Tykkään siitä vielä enemmän, kun tuosta " Oi jouluyöstä", koska se on mun mielestä kauniimpi ja herkempi laulu.)

Yleisössä oli monen ikäistä porukkaa ihan vauvasta vaariin. Siellä urkuparvella oli sellainen pieni vauva isänsä sylissä ja sekin taputti innokkaasti Tapsalle :)
        Enemmistö oli kuitenkin iäkkäämpää väkeä ja olikin aika yllätys, että he taputtivat biisien jälkeen niin railakkaasti ( ajattelin etukäteen, että vanhemman väen mielestä kirkossa ei sovi taputtaa) ja tosiaan sen "Oi jouluyön" jälkeen tuntui kun kirkon katto olisi lentänyt ilmaan, niin raikuvat ablodit Tapsa sai.

Sitä täytyy, kyllä ihmetellä ja ihastella ,että miten tapsa jaksaa heti sen juhlakonserttikiertueensa jälkeen tehdä näitä joulukonserttejakin. Tapsalla ei ollut sen konserttikiertueen päättymisen jälkeen, kuin pari päivää lomaa. Tosin sekin meni varmaan joululauluja Jouni Someron kanssa treenatessa.
        Tapsan äänestä ei kuulunut minkäänlaista rasitusta ja väsymystä ja muutenkin Tapsa oli pirteän oloinen ja näköinen.

• Että mua
        Justiinax kirjoitti:

Konsertti teki niin hyvän vaikutuksen minuun, että olin vielä viimeyönä unessanikin Tapsan joulukonsertissa :D

Tapsa aloitti tuon "Nyt syttyy valot tuhannet" laulun ruotsiksi ja lauloi sitten lopun suomeksi. Oli upee laulu sekin.

Ainoan miinuksen konsertista annan siitä, että Tapsa ei puhunut laulujen välissä mitään, ei sanonut edes seuravan biisin nimeä. Tosin kaikille jaettiin alussa ohjelmalehtiset, joten sen saattoi katsoa aina siitä, että mikä laulu on seuraavaksi vuorossa. Toisaalta se oli hyvä, ettei aikaa mennyt siihen puhumiseen, sillä nyt tunnissa ehdittiin kuulla monta laulua ( Kaikenkaikkiaan siis 14 vielä 2 Jouni Someron soolonumeroa).
        Olisi ollut myös kiva jos Tapsa olisi sen takaisin taputuksen jälkeen laulanut vielä yhden ylimääräisen, mutta toisaalta se "Oi jouluyö" sopii hienosti just konsertin päätöslauluksi, joten ehkä Tapsa ei sen takia enää laulanut ylimääräistä.
        ("Tuikkikaa oi jouluntähtöset" laulua Tapsa ei laulanut. Se oli vähän sääli, sillä se on tosi upee laulu , etenkin Tapsan laulamana. Tykkään siitä vielä enemmän, kun tuosta " Oi jouluyöstä", koska se on mun mielestä kauniimpi ja herkempi laulu.)

Yleisössä oli monen ikäistä porukkaa ihan vauvasta vaariin. Siellä urkuparvella oli sellainen pieni vauva isänsä sylissä ja sekin taputti innokkaasti Tapsalle :)
        Enemmistö oli kuitenkin iäkkäämpää väkeä ja olikin aika yllätys, että he taputtivat biisien jälkeen niin railakkaasti ( ajattelin etukäteen, että vanhemman väen mielestä kirkossa ei sovi taputtaa) ja tosiaan sen "Oi jouluyön" jälkeen tuntui kun kirkon katto olisi lentänyt ilmaan, niin raikuvat ablodit Tapsa sai.

Sitä täytyy, kyllä ihmetellä ja ihastella ,että miten tapsa jaksaa heti sen juhlakonserttikiertueensa jälkeen tehdä näitä joulukonserttejakin. Tapsalla ei ollut sen konserttikiertueen päättymisen jälkeen, kuin pari päivää lomaa. Tosin sekin meni varmaan joululauluja Jouni Someron kanssa treenatessa.
        Tapsan äänestä ei kuulunut minkäänlaista rasitusta ja väsymystä ja muutenkin Tapsa oli pirteän oloinen ja näköinen.

se Kansa ällöttää!!

• <3 <3
        Että mua kirjoitti:

se Kansa ällöttää!!

Kansa on IHANA!

• mua että
        Että mua kirjoitti:

se Kansa ällöttää!!

Kansa on tosi ällö!!!

• mua että kirjoitti:

Kansa on tosi ällö!!!

Tapsa ei ole tippaakaan ällö. Tapsa on paras ja aito ! Ei ole teennäinen, niinkuin moni muu laulaja, vaan on oma ittensä.

• Zaizai
        mua että kirjoitti:

Kansa on tosi ällö!!!

Tapani Kansa ei ole lainkaan ällö. Tapani on hieno laulaja ja hyvä persoona.
        Hän ei ole läheskään niin imelä, kuin Jari Sillanpää. Ei niin laskelmoiva, kuin Danny. Ei niin nöyristelevä, kuin Kari Tapio. Ei niin jäyhä, kuin Eino Grön tai Reijo Taipale. Ei niin väritön ja persoonaton, kuin esim. Jorma Kääriäinen, Antti Huovila, Antti Raiski, Janne Tulkki tai Markku Aro...

• ootko
        Zaizai kirjoitti:

Tapani Kansa ei ole lainkaan ällö. Tapani on hieno laulaja ja hyvä persoona.
        Hän ei ole läheskään niin imelä, kuin Jari Sillanpää. Ei niin laskelmoiva, kuin Danny. Ei niin nöyristelevä, kuin Kari Tapio. Ei niin jäyhä, kuin Eino Grön tai Reijo Taipale. Ei niin väritön ja persoonaton, kuin esim. Jorma Kääriäinen, Antti Huovila, Antti Raiski, Janne Tulkki tai Markku Aro...

nyt ihan varma ettei vaan joku unohtunut? Se tuo junttimaisuus voi näköjään ilmetä noinkin!

• joulunlapsi
        mua että kirjoitti:

Kansa on tosi ällö!!!

Ei minulle ainakaan tullut ällöttävää vakutelmaa Tapanista tuossa joulukonsertissa. Hän lauloi komeasti ja oli muutenkin hyvin edukseen.
        Yhdessä vaiheessa tuolla konsertissa alkoi vauva itkeä kovaan ääneen siellä urkuparvella. Tapani ei antanut sen häiritä laulamistaan, eikä siis näyttänyt mitenkään hermostuvan ( tosin eihän kirkossa sovikkaan mitään äksyillä yleisölle... eikä tietysti muutenkaan ).
        Konsertin lopussa Tapsa kumarsi kiitokset myös sinne urkuparvelle oleville ihmisille.
        Ei se vauvan itku minua sinällään mitenkään häirinnyt, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että ihan tuollaisia muutaman kuukauden ikäisten sylivauvojen kanssa ei ehkä kannattaisi konserttiin tulla, koska on aika epätodennäköistä, että vauva sen tunnin tai ylikin malttaisi olla itkemättä. Ja ainakin varmaan jokainen isä ja äiti tietää myös sen, että kun vauva alkaa itkemään, niin ei sitä itkua useinkaan ihan hetkessä saada loppumaan.

• Joku vaan
      • joulukonsertissa istunut

Kansan joulukonsertista välittyi pakkopullamaisuus. Ei mitään kontaktia yleisöön, laulut laulettiin, ei puheita, edes kiitoksia ei herunut yleisölle, ylimääräistä numeroa ei kuultu. Kauhea kiire tuntui olevan pois. Aika pettymys oli tuokin konsertti.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      1993
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe