Onko kenelläkään kokemuksia tuosta uudesta V70:n pikkudieselistä? Vääntöä näyttäisi olevan riittävästi, mutta teholukema ei päätä huimaa. Onko potkua riittävästi tavalliseen ajoon? Ovatko uuden Volvon ajo-ominaisuudet parantuneet?
Minulla on V70 vm 2003 170-heppaisella koneella. Auto on tilava, turvallinen ja lämmin. Kun ajo-ominaisuudet olisivat paremmat, auto olisi täydellinen. Ohjaustuntuma ja ajovakaus ovat mielestäni heikkoja. Mitenkähän uudessa V70:sessä?
Kävin kokeilemassa Skoda octaviaa ja sillä oli nautinto ajaa. Ohjaus oli tarkka ja vääntävä kone oli maantiellä elementissään. Skoda octavia scout (n. 35000eur) ja Volvo V70 2.0D (n.38000eur) ovat yllättäen samassa hintaluokassa! Hieman erityyppisiä, Skoda 4x4, Volvo laatuautona pidetty, mutta hinnat aika lähekkäin.
Uusi V70 2.0D vai Skoda octavia scout
63
22029
Vastaukset
- varmasti auttaa
vertailussa vanhan autosi ominaisuuksiin uuden kanssa. Koeajoraportit kyllä kertovat parantuneesta ohjaustuntumasta, mutta minä ainakin luotan mieluummin omiin arvioihini ja mieltymyksiini. Käy siis koeajolla, myös Volvolla.
Mitä sitten tulee auton vertaamisesta hinnan suhteen, niin sehän on aivan turhaa. Jos tarvitset nelivedon (asutko keski-pohjoisosissa maata?, etelässä sitä ei tarvitse), niin sitten ostat sellaisen. Ainakin omassa eteuvetoisessa luistonesto ja ajonvakautus vievät eteenpäin kelillä kuin kelillä. Eikä tule lisäkustannuksia nelivedosta.
Niin, ja Skodalla nyt ei ainakaan toistaiseksi ole laatuauton statusta, toisin kuin Volvolla.
Itse ajan... enpäs sanokaan merkkiä. Sellaisella kuitenkin, jonka katsoin vastaavan omiin tarpeisiin ja mieltymyksiin. - dflkgdjg
Tuolla pikkudieselillä olevaa V70:stä ei taida olla vielä yhtään liikenteessä edes esittelyautona - tulevat toimituksiin vasta ensi vuonna, joten ajokokemuksia ei taida löytyä. Tuosta Volvon hinnasta vielä sen verran, että listahinta on "karvalakkimallille", eli kun lisäät perushintaan tarvittavat "normaalit" lisävarusteet, niin hinta alkaa reilusti 4:llä
- tivoliman
Itse tein tänään valinnan, joka on Volvo tuolla 2.0D koneella. Kävin ajamassa V50:n tuolla koneella ja mukana oli reilu 100kg kaveri, jolloin se tasoittaa hieman V50:n ja V70:n painoeroja. Tietenkin järkevämpää on odottaa kuukausi, jolloin V70:n saa tuolla koneella.
Mutta itse koneesta voisi sanoa sen, että tosi mielyttävä ja tarpeeksi vääntävä. Pakko sanoa, että manualilaatikkolla varustetuna V50:n oli mielestäni mielyttävämpi, kuin V70 D5:n automaattina. Sanokoot muut mitä sanovat, mutta Volvon automaatti ei ole hintansa väärti. Volvolla on vielä pitkä matka BMW, Mersun ja Audin tasolle tuolla saralla. - harkinnut
Skoda ja V70 ovat aika lailla eri tyypin autoja kekskenään: Skodassa on kova sisämelu ja materiaalit on melko heppoisen oloisia, vaikka työn jälki yllättävän siistiä onkin. Volvo taas on kaikin tavoin jämäkämmän oloinen ja selvästi Skodaa suurempi tiloiltaan. Kuten joku jo tuossa mainitsi, Volvon hinta nousee varusteltuna aika lailla tuosta "hinnat alkaen"-tasosta, joskin se näkyy myös sitten joskus autoa vaihtaessa.
Maku ja raha ratkaisee..- painoa
niin ehdottomasti Skoda....Takuuajan jälkeen olet pulassa Volvon korjauskustannusten kanssa. Ainakin edellinen korimnalli oli yllättävän heikko laadultaan. Ja uudestahan ei voi vielä kellään laajempia kokemuksia ollakaan..
- passatti
painoa kirjoitti:
niin ehdottomasti Skoda....Takuuajan jälkeen olet pulassa Volvon korjauskustannusten kanssa. Ainakin edellinen korimnalli oli yllättävän heikko laadultaan. Ja uudestahan ei voi vielä kellään laajempia kokemuksia ollakaan..
ei mielestäni kuulu vertailuun ko. Volvon kanssa. Sitä paitsi ovat eri kokoluokkaa. Volvon hinta menee asiakkaalle tullessaan helposti yli nelosella alkavan luvun. Mitä tulee tuohon Volvon laatuun olen hieman eri mieltä omien kokemuksieni perusteella. Skodan tai mikä volkkari se nyt onkaan laadusta en tiedä. En ostaisi Skodaa missään tapauksessa. Jos haluaa ostaa VAG- konsernin auton, niin ostaa reilusti sitten oikean Volkkarin.
- Fomoco
passatti kirjoitti:
ei mielestäni kuulu vertailuun ko. Volvon kanssa. Sitä paitsi ovat eri kokoluokkaa. Volvon hinta menee asiakkaalle tullessaan helposti yli nelosella alkavan luvun. Mitä tulee tuohon Volvon laatuun olen hieman eri mieltä omien kokemuksieni perusteella. Skodan tai mikä volkkari se nyt onkaan laadusta en tiedä. En ostaisi Skodaa missään tapauksessa. Jos haluaa ostaa VAG- konsernin auton, niin ostaa reilusti sitten oikean Volkkarin.
Ja jos haluat Ford-konsernin auton, niin luonnollisesti ostat oikean Fordin etkä Volvoa.
- Kusetettu
Pyysin tarjousta Volvo V 70 5D Classic 07 130 tkm ajettu vaihdossa uuteen.Hyvitys 29000.Maksoin autosta 1,5 vuotta sitten n.57000.
Ei voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin että 1,5 vuodessa on kaikki "herkut" mädäntyneet - 6.Volvosti
Kusetettu kirjoitti:
Pyysin tarjousta Volvo V 70 5D Classic 07 130 tkm ajettu vaihdossa uuteen.Hyvitys 29000.Maksoin autosta 1,5 vuotta sitten n.57000.
Ei voi tehdä muuta johtopäätöstä kuin että 1,5 vuodessa on kaikki "herkut" mädäntyneetNo nehän on harvinaisen hyvin tarjonneet. Kyyitkö jostain pohjoisesta?
- Kusetettu´
6.Volvosti kirjoitti:
No nehän on harvinaisen hyvin tarjonneet. Kyyitkö jostain pohjoisesta?
Ei pohjoisesta, ihan kehäkolmosen sisäpuolelta.
- ....
Mallia pitääkin verrata Superbiib ja Octaviaa V50 malliin, niin kokoluokat on kohdallaan.
- öö eiku siis ää
passatti kirjoitti:
Sä typeryytesi paljastit. Skoda tai mikä se nyt onkaan, siis kuka mä oonkaan jne. Laadusta en tiedä, mistään mitään en tiedä jne. Silti sä heität ilmaan, Skodaa en missäään tapauksessa ostaisi. Okei, ehkä sä jo -10 luvulla faktat tiedät.
- DuranMotorCompanyLtd.
Aika yllättävän taisteluparin olet vertailuusi valinnut. Skodan laatu on varmasti tänä päivänä niin paikallaan, kun se voi VAG-konserniin vehkeissä olla. Octavia Scout on vielä näyttävän näköinenkin, mutta kuitenkin eri luokan auto kun V70. Ajotuntuma, materiaalien jämäkkyys ja melutaso ovat varmasti Volvossa aika eri luokkaa kun Skodassa. Mielestäni 2.0L kone menovedestä riippumatta on V70 Volvoon alimittainen. Jos siis Volvoa harkitset, budjetoi samalla kunnon moottoriin.
- volvossako
"Ajotuntuma, materiaalien jämäkkyys ja melutaso ovat varmasti Volvossa aika eri luokkaa kun Skodassa".
Ajotuntuma Volvossa on tosiaankin aivan eriluokkaa, kuin Skodassa. Siis Skodassa paljon, paljon paremmat! Kävin just ajamassa 300km Volvolla (V70 2003) ja ajotuntuma ei ole missään nimessä jämäkkä, pikemminkin tunnoton. Materiaalit ja melutaso ovat Volvossa varmasti paremmat.
Volvossa on kuitenkin paljon hyvää, ja olen kallistumassa sen puoleen. Skoda on kuitenkin mielessä, neliveto, alhainen kulutus ja hyvät ajo-ominaisuudet kiehtovat. Volvossa taas laadun tunne, tilavuus ja turvallisuus (?) vaikuttavat. Lisäksi, lapset antavat viedä Volvolla aivan koulun eteen:)) - elämä!
volvossako kirjoitti:
"Ajotuntuma, materiaalien jämäkkyys ja melutaso ovat varmasti Volvossa aika eri luokkaa kun Skodassa".
Ajotuntuma Volvossa on tosiaankin aivan eriluokkaa, kuin Skodassa. Siis Skodassa paljon, paljon paremmat! Kävin just ajamassa 300km Volvolla (V70 2003) ja ajotuntuma ei ole missään nimessä jämäkkä, pikemminkin tunnoton. Materiaalit ja melutaso ovat Volvossa varmasti paremmat.
Volvossa on kuitenkin paljon hyvää, ja olen kallistumassa sen puoleen. Skoda on kuitenkin mielessä, neliveto, alhainen kulutus ja hyvät ajo-ominaisuudet kiehtovat. Volvossa taas laadun tunne, tilavuus ja turvallisuus (?) vaikuttavat. Lisäksi, lapset antavat viedä Volvolla aivan koulun eteen:))No johan olet turmahaisia ja materiaa palvovia lapsia kasvattanut..taidat olla itse samanlainen "statuksen perään" oleva, turhamainen kaveri..otan osaa!.
- (?)+(!)=?/!
volvossako kirjoitti:
Volvossa on kuitenkin paljon hyvää, ja olen kallistumassa sen puoleen. Skoda on kuitenkin mielessä, neliveto, alhainen kulutus ja hyvät ajo-ominaisuudet kiehtovat. Volvossa taas laadun tunne, tilavuus ja turvallisuus (?) vaikuttavat. Lisäksi, lapset antavat viedä Volvolla aivan koulun eteen:))Mulla on omakohtaiset kokemukset sekä uutena ostetusta V70 D5:stä että utena ostetusta Skoda Superbista ja kokemuksesta voin todeta, että Vaolvo oli suuri pettymys niin ajotuntuman kuin laadun suhteen. Ihan riippumatta autolehtien mielipiteistä. Volvolla ajoin 147000 kunnes tuli mitta täyteen laaduttomasta, alinomaa korjausta vaativasta autosta. Superbilla olen ajanut nyt 100 000 ilman huolia. Vaikka Volvo oli aikanaan luja merkki, en enää hanki sellaista murhetta.
- totta kai
Älyttömän pitkä alustus, ennen kuin päästiin lopulta siihen volvonhintaiseen Skodaan.
Volvon Scout on XC70. - on tullut
nyt ajettua 90 000 km, tosin etuvetoisella bensakoneella. Ei käytännössä ole ollut mitään isompia vikoja (akun vaihto ja takaluukun lukon rasvaus, bensatankin lukon tiivisteen vaihto). Itsekin harkitsen vaihtamista Diesel-Scoutiin, koeajon perusteella vaikutti oikein hyvältä ja omasta mielestäni tyylikkäältä. Harmi vaan kun sitä ei saa dsg-vaihteistolla, toistaiseksi paras automaattilaatikko millä olen ajanut. Kyseisestä Volvosta ei ole kokemusta.
- Scout-07
Olen ajanut ko. Skodalla viime elokuusta tähän hetkeen n.38000km. Ajoin ennen Volvo XC 70:llä.
Ainoa mitä kaipaa Volvosta on paremmat penkit ja ehkä vähän laadukkaampi sisustus.
Ja jos puhutaan mitä ei kaipaa: kalliita huoltoja, varaosia, suht kovaa kulutusta. Vaikka Volvokin oli diesel, niin yllätyin Skodan hankinnan jälkeen löpölaskujen pienentymisestä.
Skodalla pääsee vaivatta sekalaisella ajolla alle 6:n litran. Volvo matka-ajossa vei reilua 7:ää.
Ajatellen vielä varusteita: Skodalla Scoutin hinnassa on jo kaikki, Volvolla karvalakkimalli.
Jos tarvii, niin kun mun, lähteä liikkeelle kelillä kuin kelillä, niin Scout-kaupoille vaan.- LSoy
Olen testannut scoutia vuoden ajan kovassa käytössä = metsäfirman puunhankinta laajalla alueella. Täydellinen peli. Hyvä pikateillä, erinnomainen( ei heilu kuten norm katumaasturi) mutkateillä joita pääasiassa ajelen, pärjää yhtä surkeilla metsäteillä kuin maasturikin. Ulokkeet erikoisen kestäviä - valitettavasti on nekin jo testattu. Kulutus(d) vuositasolla n. 6 l/100. Ei pientäkään vikaa(39 000 km). Merkki ei herätä suurta kateutta asiakkaissa. Merkki ei ehkä vielä sovellu pahimman luokan autoleuhkintaan.
- Ex v-70
Eihän Skoda nykyään huono auto ole, täytyykin vakavasti harkita Skodan ostoa.
- volvolla siis
eipäs tossa taida olla tarvetta miettiä. Skoda on hammaslääkärimailli, amalgaamit tippuu ajaessa ja muutenkin vähän hävettää...
- x V-70
Samaa mieltä, Skoda Octavia on hieno kulkuneuvo, ja mikä parasta, se on kestävä.
- ei ainakaan toijota
puhut vähän mutta asiaa... Volvo on Auto, sokota on sokota...
- Ei ikin voloooooooo
ei ainakaan toijota kirjoitti:
puhut vähän mutta asiaa... Volvo on Auto, sokota on sokota...
Raktorilla skoda ja toyata kestää kyllä pitempään.
- ei skodaa
Osta volvo,niin saat vaihdossakin jotain siitä ja on helppomyydä,skodasta et saa kuin lämpöisen käden puristuksen ja juuri ja juuri käsirahan uuteen skodaan,jos nyt skodaan menet,niin siinä sitten kannattaa olla autoilusi ajan,koska vaikea se on myydä ja tutkihan mitä saa käytetystä skodasta,muutenhan skoda on hyvä,velkaiset taksaritkin ostavat niitä,kun 3 vuotiaan saa vaihdettua aivan uuteen laittamatta rahaa väliin.
siis mieti millä ajat turvallisesti ja jälleenmyyntirahasi on samalla turvattuna eko volvoltasi,koska viherpiiperoita tuntuu lisääntyvän jatkuvasti ja he haluavat vähäpäästöisen volvo,eikä pahoja päästävää skodaa,mutta valinnanhan teet aivan itse,joten pallohan on sinulla.- ou nou
Kyllä se sokota on yhtä ruma ja vanhanaikanen muotoilultaan kuin volkkarit. Vaikka kuinka hyvä ajaa mut se on se skooda (halpa) ostaa mut kun menet vaihtamaan se leimaa ei pois saa et ikuinen itäauto ja arvo romahtaa kuin kissan häntä. Jos nyt aattelee et joku vertailee volvoa ja skoodaa niin samaa vois aatella mersusta ja rasiasta joka nyt rantautui maahan.
- ////////////
ou nou kirjoitti:
Kyllä se sokota on yhtä ruma ja vanhanaikanen muotoilultaan kuin volkkarit. Vaikka kuinka hyvä ajaa mut se on se skooda (halpa) ostaa mut kun menet vaihtamaan se leimaa ei pois saa et ikuinen itäauto ja arvo romahtaa kuin kissan häntä. Jos nyt aattelee et joku vertailee volvoa ja skoodaa niin samaa vois aatella mersusta ja rasiasta joka nyt rantautui maahan.
Ja Volvoko tunnetaan muotoilustaan?
Heh, tai no tavallaan joo. - .....
Tuulilasin mukaan paras jälleenmyyntiarvo, volvo pudotti 2 vuodessa arvoaan 40 tonnista 20 tonniin, joten siitä vaan hankkimaan hurripeliä, tai tänäpäivänä se taitaa olla Kiinalainen, eli samaa kastia kuin Korealaiset.
- kallis kokeilu
Jos noita kyseisiä verrataan keskenään, niin ei pitäsi olla epäselvyyttä.
Ostatko laatuauton vai etsitkö lähes samalla hinnalla nelivetoa ja jotain nitisevää koppaa.
Molemmilla pärjää, mutta onhan tuossa laadussa melkoinen ero. Volvoon saa myös tiukemman alustan jos et pidä mukavuuspainotteisesta alustasta, myö rengastus merkitsee paljon ajo-ominaisuuksiin.
Itse olen kokeillut muitakin merkkejä, mutta palannut pettyneenä loppujen lopuksi Volvoon.- TSI TSI
Olen ajanut 2 volvoa "loppuun", ensin V40 ja nyt V70 vm -07. Molemmat aika vikaherkkiä ja ajettavuus hyvin normaalia tasoa, nyt allani on 10 tkm ajettu Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 ambition vm -10-11, voin sanoa että nyt on auto, aivan loistava peli ajaa ja todella tehokas ja vääntävä pata, tilaa on takana istuville enemmän kuin riittävästi.
- V_70 -09
TSI TSI kirjoitti:
Olen ajanut 2 volvoa "loppuun", ensin V40 ja nyt V70 vm -07. Molemmat aika vikaherkkiä ja ajettavuus hyvin normaalia tasoa, nyt allani on 10 tkm ajettu Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 ambition vm -10-11, voin sanoa että nyt on auto, aivan loistava peli ajaa ja todella tehokas ja vääntävä pata, tilaa on takana istuville enemmän kuin riittävästi.
No niin, sitten voitkin mennä sinne Skoodapalstalle omiesi joukkoon kehumaan sitä Skoodaas.
- .....
V_70 -09 kirjoitti:
No niin, sitten voitkin mennä sinne Skoodapalstalle omiesi joukkoon kehumaan sitä Skoodaas.
Siellä on paljon sivistyneempää porukkaa, nää volvo miehet on sellaisia rahvaita duunareita.
- hauska vääntäjä
TSI TSI kirjoitti:
Vai ajoit 2007 mallin auton loppuun? Edes Skodaa ei kolmessa vuodessa kukaan aja loppuun, saati sitten Volvoa. Mieti edes hiukan mitä kirjoitelet, että joku voisi mennä halpaan.
- TSI TSI
hauska vääntäjä kirjoitti:
Vai ajoit 2007 mallin auton loppuun? Edes Skodaa ei kolmessa vuodessa kukaan aja loppuun, saati sitten Volvoa. Mieti edes hiukan mitä kirjoitelet, että joku voisi mennä halpaan.
Vain. 80 tkm vuodessa, mittarissa oli 250 tkm vaihtoon mennessä, aika lopussa tuo alkoi olemaan, oliko huono yksilö tai mitä, mutta kauempaa en uskaltanut pitää.
- aasia
hauska vääntäjä kirjoitti:
Muuten on totta, Skodaa ei aja kolmessa vuodessa loppuun, mutta kiinalais/hurripelin ajaa jo nopeamminkin.
- aasiaa joo
aasia kirjoitti:
Muuten on totta, Skodaa ei aja kolmessa vuodessa loppuun, mutta kiinalais/hurripelin ajaa jo nopeamminkin.
Valmistaja ja valmistusmaa Škoda,
Tsekki, Intia, Kiina
Valmistusaika 1996–
Luokka C-segmentti
Kori 5-ovinen Hatchback
5-ovinen Farmari
http://www.autowiki.fi/index.php/Škoda_Octavia
KIINA INTIA - buahahahah
TSI TSI kirjoitti:
Kun se pata vaan ei vääntäis Dsg.tä pa#kaksi, ei tahdo kestää minkäälaista pataa..
- ^¨^^
Mitä sä voit odottaa Kiinalaiselta/hurri autolta, tyydy siihen, tai osta laatu-auto, esim. Ammattiylpeä Skoda Superb 1.8 TSI 0-100 kmh n. 8 sekkaa (todellisia lukuja) tai 2.0 TSI vähän päälle 6 sekkaa (todellisia lukuja),
D asennossa automaatti vaihtaa niin, että et huomaa, ei siis oksenna vaihtaessa, niinkuin näissä "vanhoissa" automaateissa. Ja mikä parasta, hyvä ajaa, sekä kehtaa esitellä naapureille, ellei ole Kiinalaisia tai Ruotsalaisia.- ^¨^^
Tuttavia, sori.
- Volvo V_70
Kyllä minä olen ajatellut pysyä tässä turvallisessa Volvo-merkissä niin kauan kun ne valmistetaan Ruotsissa, ostelkaa te vain niitä Skodianne.
- TSI TSI
Volvo V_70 kirjoitti:
Kyllä minä olen ajatellut pysyä tässä turvallisessa Volvo-merkissä niin kauan kun ne valmistetaan Ruotsissa, ostelkaa te vain niitä Skodianne.
Toimitaan.
- Vertailu
Volvo V_70 kirjoitti:
Kun näitä merkkejä vertaillaan, niin mä en oikein tota V70 mallia laittaisi samaan kategoriaan Superbin kanssa, Superbin verrokit olisivat lähinnä S80, E-sarjalainen, A6 ja 500 sarjalainen.
- S-80
Vertailu kirjoitti:
Kun näitä merkkejä vertaillaan, niin mä en oikein tota V70 mallia laittaisi samaan kategoriaan Superbin kanssa, Superbin verrokit olisivat lähinnä S80, E-sarjalainen, A6 ja 500 sarjalainen.
Totta, kyllä tämä S-80:nen on näistä sieltä vertailun parhaasta päästä, kaikin puolin.
- amisteinitarhalapsi
siinä auton tärkein ominaisuus?! Miksi autoissa on niin tyhmät välitykset ja miksi ei tehtaat satsaa tuohon tärkeinpään kaikki resurssejaan?
- Laatua vaativa
amisteinitarhalapsi kirjoitti:
siinä auton tärkein ominaisuus?! Miksi autoissa on niin tyhmät välitykset ja miksi ei tehtaat satsaa tuohon tärkeinpään kaikki resurssejaan?
Siellä muutakin kehuttiin, mm. ajettavuutta ja vaihteistoa, opettele lukemaan. En jaksa uskoa, että "amisteinitarhalapsi" ajelisi tuon luokan Superbilla. Tiedoksesi, että 1.8 ja 2.0 TSI mallit DSG7 vaihteistolla, riippuen onko Ambition tai Elegans versioita, liikkuvat 4 kympin molemmin puolin.
- Volvo V-70:n Omistaj
Kyllä minun on tyytyminen Volvoon, mutta aikansa kutakin.
- iuyvbij
Volvo V-70:n Omistaj kirjoitti:
Kyllä minun on tyytyminen Volvoon, mutta aikansa kutakin.
SE, että Skoda pärjää vertailuissa, EI tarkoita että sitä voi verrata kalliimpiin autoihin. JÄRKI KÄTEEN! Tänä päivänä tavisautotkin pärjäävät monissa ominaisuuksissa "permium"autoille, eli vaakakupit ovat tasoittuneet. Mutta silti niitä ei pidä verrata keskenään vaikka hinnastosta löytyisikin samoja hintoja.
- työväkeä? ehei
iuyvbij kirjoitti:
SE, että Skoda pärjää vertailuissa, EI tarkoita että sitä voi verrata kalliimpiin autoihin. JÄRKI KÄTEEN! Tänä päivänä tavisautotkin pärjäävät monissa ominaisuuksissa "permium"autoille, eli vaakakupit ovat tasoittuneet. Mutta silti niitä ei pidä verrata keskenään vaikka hinnastosta löytyisikin samoja hintoja.
"Kyllä minun on tyytyminen Volvoon, mutta aikansa kutakin."
Joo, mulla on sama homma, mutta silti tulevaisuudessakaan Skoda ei ole minulle edes vaihtoehto vaikka se olisi maailman myydyin ja ylivoimaisin testivoittaja-auto. HALOO - .....
työväkeä? ehei kirjoitti:
"Kyllä minun on tyytyminen Volvoon, mutta aikansa kutakin."
Joo, mulla on sama homma, mutta silti tulevaisuudessakaan Skoda ei ole minulle edes vaihtoehto vaikka se olisi maailman myydyin ja ylivoimaisin testivoittaja-auto. HALOOEi, pelkäätkö että joudut muuttamaan luutuneita mielipiteitäsi? Ennenkuin seuraavaa autoa harkitset, suosittelen koittamaan Superbia ja nimenomaan Superbia 1.8 tai 2.0 TSI moottoreilla, muut Skodat ei yllä tuolle tasolle.
- ?????????????
Minä en kyllä Skodaa kehtaisi esitellä naapureille, luulisivat vielä köyhäksi. Mitä Kiinassa tehtyä Volvoa myydään Suomessa, olisi kiva käydä koeajolla?
- Ferrari.
????????????? kirjoitti:
Minä en kyllä Skodaa kehtaisi esitellä naapureille, luulisivat vielä köyhäksi. Mitä Kiinassa tehtyä Volvoa myydään Suomessa, olisi kiva käydä koeajolla?
....juoppo joka suunnitteli korimallin omasta ahkiostansa?
- ---------------
Ferrari. kirjoitti:
....juoppo joka suunnitteli korimallin omasta ahkiostansa?
Itse mietin volvo v 70 1,6d ja skoda octavia scout 2.0 tdi dsg välillä ja päädyin scouttiin. koska näin ,että sain rahalle paljon enemmän vastinetta scoutissa mm. neliveto automaatti vaihteet ja oli vielä 3000 euroa halvempi.
- eiiiiiiiiiii
????????????? kirjoitti:
Samat sanat,en kyllä kehtais volvoa esitellä edes pimeässä on se vaan niin vi... ruma.
- kiiiinaaaa..........
Valmistaja ja valmistusmaa Škoda,
Tsekki, Intia, Kiina
Valmistusaika 1996–
Luokka C-segmentti
Kori 5-ovinen Hatchback
5-ovinen Farmari
http://www.autowiki.fi/index.php/Škoda_Octavia
KIINA INTIA
- Hö?
No eihän kukaan täysipäinen ota V70:stä 1.6 dieselinä.
- hyi hyih
Skodan etugrilli on aivan saatanan ruma.
- no emmä tiiä
oliko tämä kysymys volvo vastaan skieida?
- kansanauto
kumma juttu ,,skokotaa /2007 tarjotaan V70 2002 vaihdossa.....viis vuotta
vanhempaan volvoo...en ummarra,, en sitte ymmarra...? - Ocean Race
Mihin lie "harkitseva" alkuperäinen viestittäjä päätynyt? On tavallaan hienoa, että tämä viestiketju on ollut elossa vuoden 2007 lopusta asti;) Se taitaa edelleen ilostuttaa vertaillessa kahta eri kategoriaan kuuluvaan autoa.
Me Volvolla ajavat tietenkin olemme tehneet oman ratkaisumme, mutta mikä oli sinun autosi?
Itselläni vaihtui V70 2,0D juuri V60 D3:een, kun tuo Ocean Race sattui mukavasti olemaan tarjolla. Tilaa en enää tarvitse niin paljoa, mutta automaatti start/stop-automatiikalla oli ihan hyvä vaihtoehto. En pannut pahakseni myös tyylikästä muotoilua ja tasokasta varustelua.
V70:n kanssa ei ollut vajaaan kolmen vuoden aikana mitään ongelmia ja vaihtohetkellä, kuten tapanani on, kiitin autoa luotettavista ja turvallisista kilometreistä. No ehkäpä siinä kiitos myös valmistajille meni.
Toivon samanlaisia kilometrejä myös nykyiselle autolleni. - Monen merkin ystävä
tilasin juuri elämäni ekan Volvon (V70), joten odottelen innolla kun saan sen käyttööni muutaman viikon kuluttua. Perustelunani oli tilava, automaatti, vähäpäästöinen (CO2 119g/m3) ja riittävä varustustaso. Kokemuksia on useasta eri merkistä ja pettynyt en ole koskaan ollut, koska valitsen auton aina tarpeeni mukaan.
- V702,4
Suosittelen kaikille Skodaa. Ajan itse volvolla.
- Foreman
Skoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI vm 2006 ajettu 585.000 km. Edulliset huollot, varsinkin pääkaupunkiseudun ulkopuolella! Alkuperäiset jouset ja iskarit sekä pakoputkisto. Vaihdettu yhdet ksenonit, oikea etuparkki kaksi kertaa (ei muita lamppuja!), kome tuulilasia (kuluneet), jarrut kahdesti, pyöränlaakerit eteen kahdesti (joista toiset turhaan!), taakse kerran, etuvetoakselit kerran, jne. Moottori alkuperäinen, eikä syö öljyä. Kestää suorituskykyvertailun mihin tahansa 150-170 heppaiseen. Auto on tilava ja loistava ajaa - varsinkin talvella nautinto! Tasapäisiä kiihdytyksiä Subarujen kanssa, vaikka ei ole nastoja! Veto punaisen rajalle ja nopea vaihto. Kyllä lähtee! Auto maksoi uutena lisävarusteineen 48.100 € ja sillä olisi saanut silloin (2006) Volvo V70. Olisiko kestänyt? Jatkan samalla Skodalla kevääseen! Tietenkään tällaisella Skodalla (ajettu keväällä yli 600.000 km) ei ole vaihtoarvo enkä sitä annakaan vaihdossa, mutta merkkiä en vaihda! TJ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841