Oikeutta eläimille- uskottavuus

Riina.

Jokin aika sitten tv:stä tuli ohjelma (45- minuuttia?) jossa vierailtiin broileritilalla. Ohjelmaan oli kutsuttu Oikeutta eläimille yhdistyksen edustaja, joka sai esittää kysymyksiä tilan emännälle.

Olen itse asiasta, eläinten elinolosuhteista täsmälleen samaa mieltä kuin Oikeutta eläimille- yhdistys ainakin mitä tulee tehotuotantoeläinten olosuhteisiin. Ja mielestäni myös salaa kuvatut materiaalit on perusteltuja koska kaikkihan tietävät ettei tilojen todellisia olosuhteita koskaan näytettäisi suurelle yleisölle. Tyhmäkin tajuaa että julkisivu siistittäisiin ennenkuin tilalle päästettäisiin ketään jos sinne ylipäänsä ketään päästettäisin. Kummasti myös broileritilalla sattui juuri haastattelun aikaan olemaan suursiivous käynnissä. ;-)

Mutta en voi sille mitään, että joku tuossa Oikeutta elämille- toiminnassa on ärsyttävää. Joku siinä tavassa tuoda asioita esille on mennyt pieleen.
En ensinnäkään tajua miksi joka kerta kun nämä eläintensuojeluyhdistykset esiintyvät julkisuudessa, he laittavat edustajakseen jonkun 16v aneemisen saparopään keskustelemaan tästä vakavasta asiasta. Eikö eläintensuojeluyhdistykset tajua että se vie uskottavuutta näiden yhdistysten omalta sinänsä tärkeältä toiminnalta, että heidän edustajansa julkisuudessa elävät vielä jotain "pupuja ei saa kiduttaa koska puput on mun kavereita" -vaihetta? Tuossakin ohjelmassa esiintynyt tyttöparka näytti siltä hänet oli suurinpiirtein kesken pupuleikkiensä sysätty telkkariin, hyvä kun oli pupunkorvat muistanut ottaa pois ennen esiintymistään. Ei kovin vahvaa uskottavuutta tuo näille yhdistyksille se, että heidän edustajansa on poikkeuksetta henkilö, jolla on suuria vaikeuksia edes olla pillahtamatta itkuun kesken haastattelun.

Eikö noista yhdistyksistä löydy vähän vanhempia, ja uskottavampia henkilöitä esiintymään julkisuudessa? En usko että näidne hdistysten toiminta todella pyörii vain teinityttöjen voimin.

18

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sitten

Voipi olla että joillain tiloilla siivotaan eläinten tiloja niinkuin kuuluukin tehdä, ei eläinten kuulu omassa paskassaan kävellä, tai no, paskaahan ei voi välttää, mutta noin kohtuudella jne.

Mutta muuten olet asiassa oikeassa, pitäisi olla joku ihminen joka esittäisi ajatuksia loogisissa ketjuissa, eikä ideologian ja oman kauhistelukykynsä voitelemina, ja olisi yhteistyössä niiden ihmisten kanssa jotka nimenomaan päättävät omalla kohdallaan tilojen olosuhteista, saarnaajia ja julkisuuspellejä ei kukaan kaipaa, mutta neuvoja ja tukea. Lomittajat ja eläinlääkärit ovat tärkeitä tahoja maaseudulla, ja eiköhän kun ihminen kohdataan ihmisenä, niin sinne mahtuisi joku jolla on ideoita siihen suuntaan että kuinka homma voisi toimia paremmin. Kannattaa opetella tuntemaan ihmisiä, työntekijöillekin olisi tarvetta, palkka ei varmaan olisi kummoinen tosin, ja jos joku haluaa ihan vain tutustua siihen että minkälaista "siellä" on, niin eiköhän semmoinenkin onnistu. Jos haluaa suojella eläimiä, niin kannattaa aloittaa siitä eläimestä, mistä muuten tiedät mistä eläin pitää ja mitä se kaipaa, millainen luonne kullakin lajilla on?

Kuinka moni suojelija on edes koskenut lehmää tai sikaa?

• ohjelma tuli

televisiosta? Haluaisin katsoa sen netti tv:stä mutta en löytänyt mitää broileritilaan viittaavaa!

• laittaneet

Telkkuun ketään uskottavampaa edustajaa kun ei löydy, tämä oli paras edustaja :)

Lisäksi kaikki OE:n tyypit ovat juuri noita 13-16v aneemisia saparopäitä..."poika" jäseniä voisi kuvailla sanoin, aneemisen tyttömäisiä hintin alkuja.

• oli kyllä aika naiivia

Kyllä oli lapselliset näkemykset tytöllä "Etkö sinä tekisi kaikkesi, jos voisit pelastaa tuhansia ellet miljoonia".

Että näin hyvää mainosta OE:lle ;)

• aloittaja

Joo tuo naiivius vie pohjan pois koko asialta. Asialta joka on tärkeä ja joka pitäisi mitä pikimmiten korjata. Ei kukaan tervejärkinen voi puolustella tehotuotantoeläinten olosuhteita, ja se asia täytyy korjata niin nopeasti kuin mahdollista. Kukaan, jolla on toimivat aivot päässä, ei voi puoustella millään sitä millä tavalla tehotuotantoeläimiä kohdellaan ja miten tehotuotantoeläimiin asennoidutaan. Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään puolusteltavaa.

Mutta voi saakeli soikoon kun nämä puputytöt menevät kaivamaan kuoppaa koko asialle. Vahingoittavat itse omaa asiaansa. Tekevät perkule kaikista eläinsuojelijoista pelkkiä pellejä!

• aloittaja kirjoitti:

Joo tuo naiivius vie pohjan pois koko asialta. Asialta joka on tärkeä ja joka pitäisi mitä pikimmiten korjata. Ei kukaan tervejärkinen voi puolustella tehotuotantoeläinten olosuhteita, ja se asia täytyy korjata niin nopeasti kuin mahdollista. Kukaan, jolla on toimivat aivot päässä, ei voi puoustella millään sitä millä tavalla tehotuotantoeläimiä kohdellaan ja miten tehotuotantoeläimiin asennoidutaan. Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään puolusteltavaa.

Mutta voi saakeli soikoon kun nämä puputytöt menevät kaivamaan kuoppaa koko asialle. Vahingoittavat itse omaa asiaansa. Tekevät perkule kaikista eläinsuojelijoista pelkkiä pellejä!

Kuka on naivi? - Se joka katsoo sivusta kun liukuhihnalta kuskataan tehotuotettuja eläimiä teuraaksi 150 000 yksilöä vuorokaudessa, vai se joka kamppailee tämän turhan julmuuden lopettamiseksi?

Miten esim. "puputyttöjen" kotoisen tehotuotannon epäkohtia päivänvaloon tuonut kampanja oli typerää, ja vahingoitti heidän ajamaansa asiaa?

Olisit tietenkin tyytyväisempi kuvitellessasi joulupöydässä hotkivasi onnellisen possun perää!

• nii koska se broileri juttu...
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

Kuka on naivi? - Se joka katsoo sivusta kun liukuhihnalta kuskataan tehotuotettuja eläimiä teuraaksi 150 000 yksilöä vuorokaudessa, vai se joka kamppailee tämän turhan julmuuden lopettamiseksi?

Miten esim. "puputyttöjen" kotoisen tehotuotannon epäkohtia päivänvaloon tuonut kampanja oli typerää, ja vahingoitti heidän ajamaansa asiaa?

Olisit tietenkin tyytyväisempi kuvitellessasi joulupöydässä hotkivasi onnellisen possun perää!

televisiosta? Haluaisin katsoa sen netti tv:stä mutta en löytänyt mitää broileritilaan viittaavaa!

• naiivi ja typerä

montako olet pelastanut noista 150 000:sta? kamppailusi on pelkästään täällä viisastelua ja ininää, tavallaan jutuillasi "ostat" itsellesi hyvän omantunnon, siihen vielä kasvissyönti päälle niin oletkin jo täydellinen yksilö:)

• naiivi ja typerä kirjoitti:

montako olet pelastanut noista 150 000:sta? kamppailusi on pelkästään täällä viisastelua ja ininää, tavallaan jutuillasi "ostat" itsellesi hyvän omantunnon, siihen vielä kasvissyönti päälle niin oletkin jo täydellinen yksilö:)

Eiköhän vegaani säästä aika monta eläinhenkeä vuosittain.

Peilaamme maailmaa ja moraalia omatuntomme kautta, eli jos jostain saa halvalla hyvän omantunnon, niin osta hitossa, ja kerro mullekin ihmeessä, sillä mua ei pohjimmiltaan kauheasti kiinnosta "saarnata" ja popsia porkkanoita!

• Riina.

"Miten esim. "puputyttöjen" kotoisen tehotuotannon epäkohtia päivänvaloon tuonut kampanja oli typerää, ja vahingoitti heidän ajamaansa asiaa?"

Kuka niin sanoi? Oli kysymys _henkilöistä_ joita nämä hyvin idealistiset eläinoikeusyhdistykset laittavat edustamaan itseään _julkisuudessa_. Kysymykseni ei ollut itse kampanjoista.

Olet profiilisi mukaan 32- vuotias mies. Miksi teitä 32- vuotiaita miehiä ei näy julkisuudessa edustamassa asiaanne? Onko turvallisempaa laittaa nuo naiivit pikkutytöt asialle ettei itse tarvitse pelätä seuraamuksia? Onks sieltä pensaasta turvallisempaa huudella? Ja tanssittaa noita sinisilmäisiä marionettejanne julkisuudessa mielenne mukaan?

Kunnon mies kait seisoisi asiansa takana jopa julkisuudessa ihan omalla naamallaan. Miksi teitä kolmekymppisiä aikuisia miehiä ei julkisuudessa koskaan näy tämän asian tiimoilta? Raukkikset!

"Olisit tietenkin tyytyväisempi kuvitellessasi joulupöydässä hotkivasi onnellisen possun perää!"

Zorry, mutta en ole syönyt lihaa 11- vuoteen. Joulukinkun popsiminen ei siis kovin suuresti mieltäni nostattaisi. Olen katsos sitä mieltä että näiden joulukinkkujen elinolosuhteet ovat epäinhimilliset eikä niitä voi puolustella millään. Samoin on kalkkuniden laita.

En tiedä sitten hotkitko itse salavihkaa kalkkunaa kun suuren yleisön silmä välttää... ;-P

• Lasketaanko.

Peilaamme maailmaa ja moraalia omatuntomme kautta, eli jos jostain saa halvalla hyvän omantunnon, niin osta hitossa, ja kerro mullekin ihmeessä, sillä mua ei pohjimmiltaan kauheasti kiinnosta "saarnata" ja popsia porkkanoita!

kaikki eläimet mukaan? vai ne vaan mitkä vegaanin uskontoon kuuluu? montako murkkua vegaani talloo? montako hyönteistä kuolee auton tuulilasiin millä vege ajaa tai on kyydissä? ym..ym..että eipäs hurskastella siellä...sinä senkin puhtaan omantunnon ostaja, anekauppahan oli ennen jeesustelijoiden juttu...tänä päivänä vegaanien juttu.

• tuhat kertaa
        Riina. kirjoitti:

"Miten esim. "puputyttöjen" kotoisen tehotuotannon epäkohtia päivänvaloon tuonut kampanja oli typerää, ja vahingoitti heidän ajamaansa asiaa?"

Kuka niin sanoi? Oli kysymys _henkilöistä_ joita nämä hyvin idealistiset eläinoikeusyhdistykset laittavat edustamaan itseään _julkisuudessa_. Kysymykseni ei ollut itse kampanjoista.

Olet profiilisi mukaan 32- vuotias mies. Miksi teitä 32- vuotiaita miehiä ei näy julkisuudessa edustamassa asiaanne? Onko turvallisempaa laittaa nuo naiivit pikkutytöt asialle ettei itse tarvitse pelätä seuraamuksia? Onks sieltä pensaasta turvallisempaa huudella? Ja tanssittaa noita sinisilmäisiä marionettejanne julkisuudessa mielenne mukaan?

Kunnon mies kait seisoisi asiansa takana jopa julkisuudessa ihan omalla naamallaan. Miksi teitä kolmekymppisiä aikuisia miehiä ei julkisuudessa koskaan näy tämän asian tiimoilta? Raukkikset!

"Olisit tietenkin tyytyväisempi kuvitellessasi joulupöydässä hotkivasi onnellisen possun perää!"

Zorry, mutta en ole syönyt lihaa 11- vuoteen. Joulukinkun popsiminen ei siis kovin suuresti mieltäni nostattaisi. Olen katsos sitä mieltä että näiden joulukinkkujen elinolosuhteet ovat epäinhimilliset eikä niitä voi puolustella millään. Samoin on kalkkuniden laita.

En tiedä sitten hotkitko itse salavihkaa kalkkunaa kun suuren yleisön silmä välttää... ;-P

täälläkin todistettu että jtggfjghj on pelkkä suomi24:llä roikkuva LÄHIÖLÄLLÄRI.

• Riina. kirjoitti:

Tutustuisit asiaan vähän paremmin ennekuin avaat sanaisen arkkusi.

Suurin osa OE:n jäsenistä sattuu vain olemaan naisia ja tyttöjä.

Toiminta perustuu täysin vapaaehtoisuuteen - ketään ei käsketä tai ohjata toimimaan missään.

Mitä olen EO-väkeä viimeaikoina telkusssa nähnyt niin lähemmäs kolmekymppisiä "tyttöjähän" he ovat olleet - vai?

Ja mun naama on niin ruma, ja olemus ihmisinhoa huokuva, ettei julkisen esiintymiseni jälkeen eläinaatetta pelastettaisi edes tuhannella kettutarhaiskulla.:)

• Se asia

Toiminta perustuu täysin vapaaehtoisuuteen - ketään ei käsketä tai ohjata toimimaan missään.

Mitä olen EO-väkeä viimeaikoina telkusssa nähnyt niin lähemmäs kolmekymppisiä "tyttöjähän" he ovat olleet - vai?

Ja mun naama on niin ruma, ja olemus ihmisinhoa huokuva, ettei julkisen esiintymiseni jälkeen eläinaatetta pelastettaisi edes tuhannella kettutarhaiskulla.:)

Enpä usko että sillä suurestikkaan on väliä, kuka tai miltä näyttävä ja miten käyttäytyvä tuon eläinoikeusaatteen esittää.

Eläinsuojelu on kyllä perusteltua ja hyvä juttu, mutta tuo eläinoikeusaate on niin kauas realismista karannuttta ettei sitä kukaan ota vakavasti.

Tai no kukaan...muutamat kymmenet tai sadat kai maassamme. Kuinkahan moni heistäkän ihan aidosti?

Eläinoikeusaate on kuin vesimeloni. Päältäpäin vihreä, mutta kun sen halkasee on väri punainen:)

• Misantropiaasi

inhoat itseäsi ja tietysti samaistut ihmisenä muihin ihmisiin joten inhoat myös heitä, hakeudu psykiatrin vastaanotolle hoitamaan pääsi kondikseen...ulkonäöllekkin voi nykyään tehdä ihmeitä.

• silloin

Vajaat 2 vuotta sitten helsingissä oli suuri ongelma rotista. Rotat myrkytettiin ja ne kärsivät hitaan ja tuskallisen kuoleman. Muistan lukeneeni arvion, että helsinki-vantaa-espoon alueella oli vähintäänkin 1 rotta jokaista asukasta kohden. Eli yli miljoona rottaa.

Rotta on kokoisekseen eläimeksi älykäs ja väittäisin että jopa tiedostava olento. Rotta ei olisi levinnyt ilman älyykkyyttään ja sopeutumistaan ihmisen mukana. Rottia esiintyy kaikkialla missä ihmisiäkin. Rottia esiintyy jopa kodeissa ja ihmisen sallimana, toivottuna siinä määrin että jotkut ottavat niitä lemmikeiksi.

Mutta...se ei ole rotan lajityypillistä käyttäytymistä.Rotta tykkää tehdä pesän kotiisi seinienvälisiin täytteisiin tai lattian alle ja lisääntyä noin neljä kertaa vuodessa. Rotta on sukukypsä noin 4kk iässä. Rotta saa kerralla noin 6-12 jäkeläistä. Se ei tykkää olla vangittuna häkissä, vaan tahtoo viettää sille lajityypillistä elämää. Rotta tahtoo vierailla syömässä ruokiasi ja sotkea niitä ulosteillaan öisin tai silloin kun et ole näkemässä. Rotta ei pidä luonnostaan seurastasi, vaan se välttelee sinua.

Rotta on älykkyydeltää ja tiedostavuudeltaan vähintäänkin kissan tasolla.

Missä sinä olit silloin kun tuo julma myrkyttäminen tapahtui?

Mitä teit estääksesi tämän tapahtumasta? Asiasta oli juttua hesarissa ja muuallakin jo ennakkoon.

Jos et mitään niin miksi et?

Osaat kirjoitella tyylillisesti ihan fiksusti, mutta pistäppä jotain vastinetta...ja perustellen. Miksi rotta ei saisi asua villinä juuri sinun kodissasi viettäen lajityypillistä elämäänsä?

Oliko paha? :)

• silloin kirjoitti:

Vajaat 2 vuotta sitten helsingissä oli suuri ongelma rotista. Rotat myrkytettiin ja ne kärsivät hitaan ja tuskallisen kuoleman. Muistan lukeneeni arvion, että helsinki-vantaa-espoon alueella oli vähintäänkin 1 rotta jokaista asukasta kohden. Eli yli miljoona rottaa.

Rotta on kokoisekseen eläimeksi älykäs ja väittäisin että jopa tiedostava olento. Rotta ei olisi levinnyt ilman älyykkyyttään ja sopeutumistaan ihmisen mukana. Rottia esiintyy kaikkialla missä ihmisiäkin. Rottia esiintyy jopa kodeissa ja ihmisen sallimana, toivottuna siinä määrin että jotkut ottavat niitä lemmikeiksi.

Mutta...se ei ole rotan lajityypillistä käyttäytymistä.Rotta tykkää tehdä pesän kotiisi seinienvälisiin täytteisiin tai lattian alle ja lisääntyä noin neljä kertaa vuodessa. Rotta on sukukypsä noin 4kk iässä. Rotta saa kerralla noin 6-12 jäkeläistä. Se ei tykkää olla vangittuna häkissä, vaan tahtoo viettää sille lajityypillistä elämää. Rotta tahtoo vierailla syömässä ruokiasi ja sotkea niitä ulosteillaan öisin tai silloin kun et ole näkemässä. Rotta ei pidä luonnostaan seurastasi, vaan se välttelee sinua.

Rotta on älykkyydeltää ja tiedostavuudeltaan vähintäänkin kissan tasolla.

Missä sinä olit silloin kun tuo julma myrkyttäminen tapahtui?

Mitä teit estääksesi tämän tapahtumasta? Asiasta oli juttua hesarissa ja muuallakin jo ennakkoon.

Jos et mitään niin miksi et?

Osaat kirjoitella tyylillisesti ihan fiksusti, mutta pistäppä jotain vastinetta...ja perustellen. Miksi rotta ei saisi asua villinä juuri sinun kodissasi viettäen lajityypillistä elämäänsä?

Oliko paha? :)

Kun ihmiset arvottavat eläimet, tai tässä tapauksessa elukat, on juuri rotta pahnanpohjimmaisena - ei siksi, että rotta oli osa syyllinen mustaan surmaan, tai, että se levittäisi tauteja ja paskaa, vaan siitä syystä, että se on torakan lisäksi ainoita eläimiä jotka haastavat ihmisen aseman luomakunnankruununa.

Rottien myrkytys on silkkaa sadismia, en tiedä onko olemassakaan inhimillisempiä rotanmyrkkyjä kuin tuo tavanomainen, jonka vaikutuksiin on moni koiran omistajakin tutustunut, piskin ahmittua vajan nurkasta makupalan?

Kesyrotasta sen verran, että se kyllä kiintyy, tai ainakin tottuu omistajansa seuraan, eikä toki kaikki rotan omistajat pidä rattuksiaan kokoajan kahlevankeudessa.
        Syyttäkää spesismistä jos haluatte, mutta kesyrottana olossa on se etu, etteivät myrkyt tapa, joudu kamppailemaan muita rottia tai nälkää vastaan, ja juoksupyöräänkin voi jäädä koukkuun.

Koska Rotta-Odysseia on yksi lempikirjoistani, niin jos joku rotta välttämättä haluaa nurkkiini asumaan ja paikkoja sotkemaan niin siitä vain, vaikka toisaalta mä puolestani en ole tunkemassa kenenkään rotan kotiin.

Rottaongelmaan olisi keksittävä muitakin ratkaisumalleja kuin vain karkea ja julma hävitys, joka ei mielestäni ole muuta kuin hysteeristen aikuisten lapsellinen reaktio.

Miten olisi parempi hygienia, E-pillerit, kemiallinen kastraatio ja geeniteknologian avustamana rottien perimän muokkaaminen niin, ettei rotan pusseissa kuhisisi enää yhtä runsaslukuisina nopeita, vahvoja ja elinvoimaisia siittiöitä (kuulostaa scifiltä, mutta jos kerran kykenemme lentämään kuuhun, niin miksei... ).
        "Rottapitävät" rakennukset ja yleinen sietokyvyn nosto, vaikka sitten rauhoittavien turvin.

Parasta tietenkin olisi kesyttää rotasta teollisuuseläin, niin se saisi viettää niin hiton mukavaa ja virikkeiden täyteistä elämää, viettäähän sen kesyt lajitoverit jo yltäkylläistä eloaan koe-labroissa, sulassa sovussa ihmisten keskellä.

On vaikea toimia rottien puolesta juuri muuten kuin laittamalla nimensä adressiin, mielipiteensä lehteen, pitämällä rottamarseja, sekä lahjoittamalla rahaa (kaikkien) eläinten oikeuksia puolustaville tahoille.

Tälläisiä tiloja hesaankin, esim. Munkkiniemeen.:)

http://www.youtube.com/watch?v=gOk8iC-WhwU

• tyhjennykset ja täytöt

siivous taukoineen on aikataulutettu pitkälle tulevaisuuteen. Mielestäni toimittajan (vai oliko se nyt sen saparopään) kysymys siitä, tyhennetäänkö hallia tämän kohun takia, oli aivan älytön.

Eikös näidenkin kahden olisi tarvinnut sentään sen verran hankkia taustatietoa ennen tilalle menoa, että edes perusasiat olisivat selvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5080
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2309
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      247
      2270
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2257
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1434
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1423
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      988
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      986
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      917
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      899
    Aihe