Eduskunnan puhemies Sauli Niinistö (kok) arvostelee hallituksen talouspolitiikkaa hiekalle rakennetuksi.
Niinistö sanoo Turun Sanomien ja Väli-Suomen sanomalehtien haastattelussa, että hallitus maalaa tietoisesti taloudesta liian hyvän kuvan.
Erityisen huolestuttavana hän pitää sitä, ettei hallituksen näkemystä kritisoida.
Entisen valtiovarainministerin mielestä ongelma luotiin jo silloin, kun hallitus kirjasi ohjelmaansa, että se tavoittelee talousennusteita selvästi vahvempaa talouskasvua.
"Hallitus ei ole sinällään antanut vääriä tietoja, koska ekonomistien tekemät oikeatkin arviot papereista löytyvät. Ongelma on siinä, että hallitus ohitti ne uskomalla kauniimpaan tulevaisuuteen."
Jos tavoite ei toteudu, täytyy valtion ottaa Niinistön mukaan velkaa jo vaalikauden lopulla. Niinistö pitää tätä huolestuttavana. Hallituksen alkuperäisen tavoitteen mukaan silloin piti olla ylijäämää, jolla varaudutaan ikääntymisen aiheuttamiin kustannuksiin.
Mannertenvälinen nahjus Zero-Matti Vanhanen on saattamassa Suomen täyteen kaaokseen.
Hallituksen talouspolitiikka utopistista
6
220
Vastaukset
- VALEHTELEVA-PASKA:
n sitkeyttä...
kymmeniä aloituksia ja "ennustuksia", ei kyllä yhtään oikeaan osunutta, mutta kuitenkin...- näitä sinun
Känä kirjoitti:
No tässä on KEPUlilla mitä mainioin nikki
:)))"totuuksiasi":
127.Missä Vanhasen kemikaalivirasto?
Ei missään, sillä tällaista virastoa ei koskaan edes perusteta. Vanhanen menetti Suomelle jo luvatun elintarvikeviraston kun häntä vietiin kuin litran mittaa EU-kokouksessa. Vanhanen luuli saaneensa jotain tilalle kun ei oikein herrojen puheesta...
15.3.2005 - kirjoittanut: Känä
- Uuno Joutsen
Matti Vanhasen osaamattomuus käy kalliiksi Suomelle ja suomalaiselle. Loppulaskun maksaa veronmaksaja.
- verot valtion
maksettaviksi...
tähän asti veronmaksajat on saaneet pelkkiä veron alennuksia...nyt alkaa pikkuhiljaa näkyä myös vielä maltillisia veronkorotuksia....mutta odottakaahan kun ilmastonmuutos pääsee jylläämään ja energia ja kulutusveroja joudutaan nostamaan moninkertaisiksi...
joo tottakai ketjun aloittaja, VALEHTELEVA-PASKA, on sitä mieltä, että ilmastonmuutoskin on keppanoiden ja vanhasen syy... - on Känän homokaveri
ja Känä kakki äsken Uunon aisalle. Ho hoh hooo buaah buaaah hah hooo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466