Amerikkalaisten M16 on tarkin ja kevyin rynkky. Kalashnikov on kevyempi kuin suomalisten rk ja myös tarkempi. Jos totta puhutaan suomalaisten rk eli rynnäkkökivääri on erittäin epätarkka(varsinkin hämärässä). Kalashnikov on toimintavarma kaikissa olosuhteissa. Myös märässä ja kosteassa ilmastossa. M16 kärsii jos viedään viidakkoon(Vietnam) mutta jos huolletaan on tarkka ja tulivoimainen. Kaikista huonoin on rk 62 eli Suomen armeijan rynnäkkökivääri joka on paitsi painava myös epätarkka. Eli siis perkeleen sako 62.
rynnäkkökivääreistä
11
1291
Vastaukset
- ajasta jäljessä
nykyisin käytössä rk 95 pimeätähtäimineen, Acog jne. joten metsään meni sulla nyt vuodatus.
- suosta kammettuna
meikäläinen RK, vanhempikin malli, kestää sadetta, räntää, pakkasta, mutaa paremmin kuin mikään. Se on Kalashnikovista monin tavoin parannettu malli.
- epätarkka
Toimintavarma sissiase eli Kalshnikov on tulivoimainen vaikka mudassa uitettaisin ja pakkasessa. Jenkit joutui pinteesen omiensa M14 kiväärien kanssa Vietnamissa jossa ne ei toiminut kun ei ollut aina huoltomiehiä lähellä. Sako 62 toimii ja on tulivoimainen mutta sillä ei osu ja se on raskas kivääri kun vertaa esim. jenkkien M 14.aan. Kalashnikov on kevyempi ja tarkempi ja uudemmilla voi ampua myös kranaatteja.
- ressu-79
M14 taistelukivääri ei rynnäkkö kivääri,m16 on rynnäkkökivääri,suurvaltojen armeijat ihmettelevät monesti suomanlaisten varusmiesten ampumataitoa ja kykyä huoltaa varusteensa.Esimerkki suomalianen huoltorekka hajoaa kosovossa,Kuljetta pystyy itse sanomaan noin suurin piirtein mikä on vikana,kuljetta pystyy itse käyttämään viestivälineitä saadakseen apua ja pystyy osallistumaan vartiointiin.Briteissä ja jenkeissä ei toimita näin. Rk ei ole paras mahdollinen ase mutta kestävä,yksinkertainen ja toimintavarma....
- painanava ja epätarkka
ressu-79 kirjoitti:
M14 taistelukivääri ei rynnäkkö kivääri,m16 on rynnäkkökivääri,suurvaltojen armeijat ihmettelevät monesti suomanlaisten varusmiesten ampumataitoa ja kykyä huoltaa varusteensa.Esimerkki suomalianen huoltorekka hajoaa kosovossa,Kuljetta pystyy itse sanomaan noin suurin piirtein mikä on vikana,kuljetta pystyy itse käyttämään viestivälineitä saadakseen apua ja pystyy osallistumaan vartiointiin.Briteissä ja jenkeissä ei toimita näin. Rk ei ole paras mahdollinen ase mutta kestävä,yksinkertainen ja toimintavarma....
Rk-62 toimii mudassa uitettuna ja kovassa pakkasessa mutta tarkkuus on epätarkka. Mutta sillä ei kai ole suurta merkitystä tulevassa sodassa. Kun vain tähtää ja tulittaa .
- haukka
Se on kuule ampujasta kiinni... rk 95 kun valat täysin liikkumattomaan tilaan ja ammut niin hajonta on 150metrillä olematonta. 300 metristäkin napsii ihan helposti makuulta ihmisen torsoja metallitähtäimilläkin jos osaa ampua. Ainoo ongelma oli tosiaan ammusten ajoittainen jumittuminen mut sekin oli jotain 1 ammus viidestä lippaasta keskimäärin (jos oli hiekkaa tai ammuit sarjatulta yms) ja sen saa pois helposti kun kerran nykäs siitä boltista (mikä vittu lie suomeks :D).Niin ja lippaan sivuttaisliike mut sen sai tähdätessä eliminoitua tukikäden kyynärpäällä painaen. Ite yllätyin täysin kuinka yksinkertanen ja pomminvarma tappokone se on. En oo kokeillu muita rynkkyjä mut tiedän sen verran että voisin kyllä tollanen kädessä sotia ja luottaa siihen että myös ase toimii ja osuu. Pistää siihe vaikka vielä kiinni taitettavat tukijalat ja jonkun keski-etäisyyden optisen tähtäimen niin se on jo helvetin pelottava ase mun mielestä...
- Homoseksuaali
Tässä langassa alaikäiset ovat kovia airsoft-pelien harrastajia.
- Kahlil Gibran
Entä israelilaisten Galil? Miksi he sellaisen tekivät, kun kerran oli M16?
- Sniper 83
Perän takana vika jos ei osu. Ne on tarkkoja aseita jos osaa ampua
- aaakooo12
Taitaa tämä uusi AK 12 olla m2lko pätevä peli
- nocobce
Hohhoijjaa, vai on se helvetin pelottava ase tuo rynnäkkökivääri?
Onhan se hienoa ihannoida että suomalaisen rynkyn kanssa kun pääsisi sotimaan niin pelottava on rynkky, on sillä kuule vihollisellakin rynkky ja se tuntuu vielä pelotavammalle, ei se kuule niin ole kuin räiskintäpeleissä että lämpimät villasukat jalassa ja hampurilainen odottamassa limpparin kera siinä pelikoneen vieressä. Toista se olisi kun joutuisit tuonne pakkaseen tai räntäsateeseen taivas-alle odottaamaan milloin rävähtää ensimmäinen luotikuuro vastaan ja osuuko ekana itseesi ja kuinka pahasti ja kuinka helvetisti se sattuisi.
Kyllä minä mieluummin katson vaikka putousta teeveestä ja syön sipsejä kuin ihannoin sotimista tai sitä kuinka tarkka ja toimintavarma rynkky on ihmisen tappamiseen. VAIKKA OLENKIN RES.KERS NIIN MIELUUMMIN OLEN RAUHASSA KUIN SODASSA.
Koskaan en ole kertaakaan pelannut räiskintä-enkä sotapelejä enkä pelaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847