Koiranpennuista

5 koiraa

Hei!Selailin tässä huvikseni Apula-palstan myytävänä olevia koiria.Eräs asia minua jäi kummastuttamaan;sekarotuisista pennuista pyydettävät hinnat!Koirahan on sekarotuinen,jos siinä on kahta tai useampaa rotua,mutta silti hintapyyntöinä oli huikeimmillaan 900 euroa.Miksi?En aliarvioi sekarotuisia,ne ovat ihania ja terveitäkin,itsellänikin ollut kaksa aivan mainiota seropia,mutta en olisi valmis maksamaan sellaisesta rotukoiran hintaa.Jokainen tietää,että rodunjalostus maksaa,astutus maksaa,rekisteröinti myös ja eläinlääkärikulutkin.sirutuskaan ei ole ilmainen.Näistä kehkeytyy osa rotukoiran hintaa mm.Seropin jalostus ei loppupelissä maksa mitään,lukuunottamatta eläinlääkärikuluja.Joita kaikki myyjät eivät ole edes maksaneet.Joissain kasvattajilla tapaa myös ns.vahinkopentuja,joka on tietenkin valitettava "työtapaturma",mutta eikö se ole oman kasvatustyön väheksymistä,jos näistä "rakkauspennuista"pyydetäänkin liki rotukoiran hinta?Toki seropistakin kannattaa maksaa,en sitä kiellä.Onhan myyjällä ollut niistäkin kova vastuu,ruokinta ja hyvä hoito,jotta pieni elämä saa kunnon eväät elämään.Mutta kulukorvaus ei varmaan pyöri puolessa tonnissa..

12

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta 5 koiraa

      pentueen hinta ei edes kata kuluja, on näyttelyitä, lonkkakuvaus ja muita kuvauksia ja tarkastuksia.
      Jos haluaa koirastaan tehdä kansainvälisen muotovalian, täytyy lähteä ulkomaillekin näyttelyihin.
      Kuka oikeasti edes maksaa sekarotuisesta koirasta 900 euroa? Minä en ainakaan.
      Työpaikallani oli jokin aika sitten vahinko pentue, pennut lähtivät 250 eurolla, vaikka el.lääk. tarkastikin ja söivät samaa ruokaa, kuin rotupennutkin. Hintakin oli vain sitä varten, että varmasti menisivät hyviin koteihin. Tuo summa ei kattanut pentueen kuluja, mutta ei sen ollut tarkoituskaan.
      Rotukoiria kuuluu jalostaa rakkaudesta kys. rotuun, sekarotuisten pentueiden takana ei melkein koskaan ole rakkaus vaan ahneus, ainakin noilla hinnoilla.

      • monta koiraa

        Minun sekarotuisella nartulla syntyi vahinkopentue, naapurin uros kävi astumassa kotipihassa. Mietiskelin sitten sitä hintaa ja loppujen lopuksi päädyin 150 euroon, mikä mielestäni oli aika paljon seropista. Itse oon sen verran maksanu yhteensä neljästä seropistani vuosien varrella.. No siihen hintaan kuitenkin päädyin ja sain paljon soittoja et "mikä näissä on vikana ku ovat niin halpoja".. Jäi jälkikäteen harmittaa, olis pitäny pyytää enemmän..


      • omistava
        monta koiraa kirjoitti:

        Minun sekarotuisella nartulla syntyi vahinkopentue, naapurin uros kävi astumassa kotipihassa. Mietiskelin sitten sitä hintaa ja loppujen lopuksi päädyin 150 euroon, mikä mielestäni oli aika paljon seropista. Itse oon sen verran maksanu yhteensä neljästä seropistani vuosien varrella.. No siihen hintaan kuitenkin päädyin ja sain paljon soittoja et "mikä näissä on vikana ku ovat niin halpoja".. Jäi jälkikäteen harmittaa, olis pitäny pyytää enemmän..

        Minulla on 14 kk.vanha labbiksen harha-askel tyttö.Aivan ihana.Isä karhuk. ja norjanharmaan sekoitus.Pennusta maksoin 80 €.Oli eläinlääkärin todistus mukana.Pennut oli tarkastettu ja ruokaa saatiin reilusti mukaan pennulle.Myös yhteyttä kasvattajaan pidetään ainakin kuukausittain.Pentutapaamisia on ollut neljät.
        Siis on tällaisiakin myyjiä,eikä vain rahastajia.
        Tämä pentue oli myös Apulan sivujen kautta myynnissä.Tässä oli hinta kohdallaan ja olen todella tyytyväinen.


      • Kohta 5 koiraa
        monta koiraa kirjoitti:

        Minun sekarotuisella nartulla syntyi vahinkopentue, naapurin uros kävi astumassa kotipihassa. Mietiskelin sitten sitä hintaa ja loppujen lopuksi päädyin 150 euroon, mikä mielestäni oli aika paljon seropista. Itse oon sen verran maksanu yhteensä neljästä seropistani vuosien varrella.. No siihen hintaan kuitenkin päädyin ja sain paljon soittoja et "mikä näissä on vikana ku ovat niin halpoja".. Jäi jälkikäteen harmittaa, olis pitäny pyytää enemmän..

        olisi pitänyt pyytää enemmän?


      • monta koiraa
        Kohta 5 koiraa kirjoitti:

        olisi pitänyt pyytää enemmän?

        Siksi olisi pitänyt pyytää enemmän ettei olisi ollut näitä "mikäs niissä on vikana"-kyselijöitä.. Siinä meni monta tosi hyvää kotia kun eivät oikein uskoneet että koirissa ei mitään vikaa kun olivat niin halpoja, vaikkakin kaikki oli kunnossa. Ell tarkistus, madotukset yms.. Mut pääasia et koirat kuitenkin saivat hyvät kodit!


    • ..zZzZz..

      ..Ja aivan ihanan onkin. Apulasta löysin ilmoituksen ja ostin koirani 150€:lla. Hinta oli mielestäni kohtuullinen. Mutta 900€ seropista on kyllä aivan liikaa, melkein sillä hinnalla sain rekisteröidyn kultaisennoutajani. Yli paria sataa en maksaisi seropista.

    • se on

      tyhmä ei ole se joka pyytää,vaan se joka maksaa... itselläni on periaate että yli 100€ en maksa koirasta,jos se sitten ei ole esim. tuonti koira jolla on passit,sirut,rokotukset yms. kunnossa.itse etsin kolme kuukautta kohtuu hintaista seropia suomesta apulan ja vähän joka palstan kautta. viimein onnisti ja löytyi ihanan pieni tyttö josta maksoin 70€. mutta jossain vaiheessa hintoja seuratessa päätin,että jos suomesta ei löydy kohtuu hintaista seropia,minä otan mielummin kodittoman pennun ja maksan siitä 150,kuin se että ostan suomesta joltain pentutehtailialta 100-600€ pennun,jota ei ole edes eläilääkärillä käytetty ja teetetty vain rahan hankinta tarkoituksessa.
      rotukoirien hinnan vielä ymmärtää,mutta ovat nekin nousseet huimaa vauhtia.

      • en ymmärrä

        mikä ero on sekarotuisella ja rotukoiralla, voin kertoa sen. kuka haluaa kunnolla jalostetun sisäsiittoisen rotukoiran kun tarjolla on terveitä ja tervepäisiä sekarotuisia jotka oppivat nopeammin terävän älynsä ja terveen fysiikkansa ansiosta sen mitä omistaja haluaa niiden omaksuvan. niinkuin eräs eläinlääkäri minulle sanoi," en enää tämän omistamani saksanpaimenkoiran jälkeen osta samaa rotua olevaa koiraa, köska ne ovat tänä päivänä niin piloille jalostettuja, että koirat ovat pelkiä näyttelykoiria ja kärsivät jalostuksen takia lonkka ja liikuntaelinten vaivoista jatkuvasti. onko koira pelkkä omistajansa status ja näyttely esine vai perheenjäsen joka elää ja tuntee ja antaa sitä parasta uskollisuutta sekä pyyteetöntä rakkautta omistajalleen. mikä on liian suuri hinta seropista sitä miettiköön jokainen itsekseen


      • en ymmärrä..
        en ymmärrä kirjoitti:

        mikä ero on sekarotuisella ja rotukoiralla, voin kertoa sen. kuka haluaa kunnolla jalostetun sisäsiittoisen rotukoiran kun tarjolla on terveitä ja tervepäisiä sekarotuisia jotka oppivat nopeammin terävän älynsä ja terveen fysiikkansa ansiosta sen mitä omistaja haluaa niiden omaksuvan. niinkuin eräs eläinlääkäri minulle sanoi," en enää tämän omistamani saksanpaimenkoiran jälkeen osta samaa rotua olevaa koiraa, köska ne ovat tänä päivänä niin piloille jalostettuja, että koirat ovat pelkiä näyttelykoiria ja kärsivät jalostuksen takia lonkka ja liikuntaelinten vaivoista jatkuvasti. onko koira pelkkä omistajansa status ja näyttely esine vai perheenjäsen joka elää ja tuntee ja antaa sitä parasta uskollisuutta sekä pyyteetöntä rakkautta omistajalleen. mikä on liian suuri hinta seropista sitä miettiköön jokainen itsekseen

        "mikä ero on sekarotuisella ja rotukoiralla, voin kertoa sen. kuka haluaa kunnolla jalostetun sisäsiittoisen rotukoiran kun tarjolla on terveitä ja tervepäisiä sekarotuisia jotka oppivat nopeammin terävän älynsä ja terveen fysiikkansa ansiosta sen mitä omistaja haluaa niiden omaksuvan."

        Mistä sitten johtuu se ,että rotukoirat ovat osoittautuneet ylivoimaisesti seropeja paremmiksi työ- ja harrastuskoirina?

        Kaikilla seropeilla ei ole tervettä päätä,eikä fysiikkaa ja nehän ovat näiden "sisäsiittoisten ja jalostettujen" rotukoirien jälkeläisiä. Ne kärsivät ihan samoista sairauksista kuin rotukoiratkin.

        "onko koira pelkkä omistajansa status ja näyttely esine vai perheenjäsen joka elää ja tuntee ja antaa sitä parasta uskollisuutta sekä pyyteetöntä rakkautta omistajalleen."

        yhtähyvin seropi voi olla omistajalleen pelkkä status ja näyttelyesine ja rotukoira perheenjäsen.


    • onnellinen uusi koiranomistaja

      Samaa ihmettelin itsekin. Olin aivan äimistynyt hinnoista joita sekarotuisesta koirasta pyydettiin. Kahden pienen rotukoiran sekoituksesta 750e ja 600e! Oli koirassa rotuja 2 tai useampi se on silti sekarotuinen ja tuollaiset hinnat aivan liikaa koska samalla hinnalla saa jo puhdasrotuisia. Itse maksoin koirastani jossa on kahta rotua 400e (tosin pitkin hampain). Annoin itselleni periksi hinnassa koska etsin tietynlaista pentua todella kauan ja joka sattui olemaan sopivan matkan päässä asuinpaikastani. Toki ymmärrän että monet pyytävät hintaa siksi että pennut saisivat pysyvän kodin eikä niitä otettaisi hetken mielijohteesta mutta joku raja sentään.

    • ?????

      Kyllähän 900 euroa on aika paljon sekarotuisesta mutta ainahan voi ajatella että koirassa on kahta tai jopa useampaa koiraa niinpä koira voi olla paljon monipuolisempi kuin puhdasrotuinen. yleensähän sekarotuiset ovat myös terveitä. Lisäksi tuohon hintaan voi kuulua mahdlolliset eläinlääkärikulut ja ruuat. Ehkä pennuilla on hyväluontoiset vanhemmat että kasvattaja/omistaja ajatteli että kyseinen hinta olisi kohtalainen. Jos on hankkimassa koiraa ei saisi mietti liikaa hintoja.

      • Sanzi

        Kennelliitto tai vakuutusyhtiö, en muista kumpi, määrittelee paperittoman koiran arvoksi 100e. Omilla koirillani on aina vakuutus, lääkärissäkäynnit saattavat tulla yllättävänkin kalliiksi. Eli siis tuo 100e on korvattavan summan enimmäismäärä vuodessa paperittomalla koiralla. Ja tämä on syy miksi minä en maksaisi sekarotuisesta enempää kuin 100 e.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe