Kyfoottinen kaularanka?

niskavaivainen potilas

Hei lukijat, osaisiko joku selittää, mitä tarkoittaa kyfoottinen kaularanka ihan suomen kielellä?
Minulta on niskakipujen takia kuvattu niskat, ja sieltä löytyi vain tuo selitys kivuilleni.

Oireet on nämä, vasemmalta puolen niskasta tuntuu terävä kipu joka ei helpota missään asennossa.
Jokapäiväinen tuntemus on myös muurahaisen kävely niska-hartiassa, jatkuen kokonaan vasempaan käteen.

Vasen käsi puutuu, terävä kipu tulee myös hauiksen kohdalle, ei muualle.
Muurahaisen kävely tuntuu myös kädessä.

Röntgenkuvissa ei näy mitään, ja olen fysiatrin luona käynyt, joka selitti oireeni stressiksi.
Fysiatri myös sanoi että oireeni johtuvat liikerajoitteista pään kierrossa ja vasemmassa kädessä.

7

16205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avun saanut

      En osaa vastata kysymykseesi, mutta itse sain pysyvän avun niska-hartiavaivaani koulutetulta kiropraktikolta, joka osaa käsitellä myös kaularangan.

      Myös koulutettu naprapaatti tai osteopaatti voi osata auttaa sinua.

      Mutta sinun täytyy selvittää etukäteen, jotta osaa käsitellä kaularankaa, koska aniharva sitä käsittelee.

      • kuten tässä

        käytetäänb nimitystä härkäniskä, toimistotyöntekijän niskä ym ym tulee etukumarasta asennosta pitkin päivää vaikka 30 vuotta nin homma selvä.
        etsi asian osaava kansanparantaja jos et asu hesassa niin vaikeempi homma, sillä kun on.
        toinen joka auttaa niin H.Timonen mynämäki.


    • kivulias

      Hei,
      aivan kuin omasta vaivastani kuvatut oireet,mulla vaan oikealla puolella.Hirveä kipu jos taivuttaa päätä alas tai alaviistoon,terävä kipu hauiksessa ja oikeassa peukalossa"muurahaisen kävelyä".Nukkua ei voi kuin selällään.Vaiva alkoi "yhtäkkiä" noin kk sitten ja hoidettiin ensin ihan vaan lihasjumituksena ,mutta oireitten pahennuttua alettiin tutkia tarkemmin.Kaularanka kuvassa diagnoosina tuo kyfoottinen ryhti ja löytyi myös 5 ja 6 nikaman väli painunut.Hoidoksi edelleen tulehduskipulääkitys ja kovaan kipuun panacodia tarvittaessa ja lähete fysikaaliseen.Lääkärin mielestä pitäisi ns venytyshoidolla parantua täysin.Sinne pääsyä nyt odottelen ja toivon ,että apu löytyisi.

      • niskavaivainen potilas

        Minulla on aluperin epäilty piiskaniskuvammaa, mutta fysiatri tyrmäsi sen täysin.
        Olen kaksi vuotta tapellut tämän kanssa ja ollut sairaslomilla.

        Olen ollut nikamakäsittelyssä ja siitä oli apua puoleksi vuodeksi.


      • Tyttönen.

        tuollaisia tuntemuksia alaraajassani, kun selän neljännen ja viidenndennen nikamaväliin oli tullut välilevyn pullistuma.
        Pullistuma painoi jalkaan johtavia hermoja, ja liian pitkälle päässyt hermovaurio aiheutti lopunelämäkseni tunnottoman pakaran ja jalkapohjan, sekä melkein heijasteettoman akillesjänteen, sellaisen läpsyvän jalan.

        Luulenkin että tapauksessanne oisi tehtävä niskarangan mangneettikuvaus, tavallisessa rönkenkuvassahan nämä viat eivät näy..


      • Anonyymi

        Faskia manipulaatio, hyvin ja monipuolisesti osaava Fyssarin tekemänä auttaa, vaikka ei parantaisikaan kokonaan. Huonopuolena hinta 60€h ja käyntejä saisi olla useita.

        Itsellä varvikaalinen dystonia, kulumaa, madaltumaa, ahtautumia paljon kaularangassa ja loivan kyfoottinen.
        Otettu magneetti. Kaatunut nyt 3x ja lyönyt pääni vahemmän ja enemmän, ekasta tuli musteneminen ja pyörrytys, mitä toiset x pahentaneet. En tiedä tutkitaanko enää, mutta pyörällä ja autolla ajo loppuivat😢


    • Anonyymi

      Itselläni on auttanut jäykkään niskaan sellainen harjoitus että olen selinmakuulla sängyssä päästänyt niskan rennoksi ja antanut kehon täristä syvältä kumpuavat lihasjännitykset pois.

      Mikäli on tottunut jännittämään niskaa tiedostamattaan niin tuo edelläkuvattu harjoitus on ainakin itseäni auttanut.

      Tosin jos on diagnosoitu ja kuvattu vaurioita niskassa niin kannattaa kokeilla varovaisesti tai jättää kokonaan väliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe