Pelkään ITSEÄNI.

crocoodiile

Kamalinta on se kun pelkää itseään. Pelkään monesti esim kun autolla ajan, että yhtäkkiä päässä napsahtaa ja ajankin vastaantulevien kaistalle- TAPPAAKSENI ITSENI. Se on aika pelottavaa. Pelkään myös monesti että vahingoitan läheisiäni.

Ja hoitoon ei uskalla ja kehtaa mennä, koska olen mies. Koko psykiatria on naisille suunnattu.

6

2558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on melko

      sukupuolineutraalia. Myös miespsykologeja on. Jos et uskalla terapiaan, kokeile netin kautta anonyymiterapiaa, jossa vastaajina ovat kuitenkin AMMATTILAISET. Tämä on tärkeää, että asiat tulevat oikein ymmärretyksi.

      Jälkeenpäin sitä ymmärtää, että ne (pakko)ajatukset eivät ole osa sinua itseäsi vaan oire ongelmista.

    • kohtalontoveri

      minulla oli samoja ajatuksia joskus 20-30 vuotiaana, loppuivat aikanaa itsestään

    • fft

      Tuossa noiden pelkojen takana saattaa olla aivan hirveästi agression tunnetta joka ei ole kunnolla sinun hallinnassa. Tai sitten myös voi olla voimakasta masennusta ja turhautumista joka sekin voi olla niinkuin piilossa taustalla ja ilmetä sitten noin. Muistan joskus kuinka itselläni oli jotain pelkoa, et hei tästä parvekkeeltahan vois hypätä alas tai mitä tuolla puukolla voisi tehdä. Eipä ole enää nykyään, mutta toisaalta olen ollut pitkään terapiassa.

      Pohtinut toisen eli terapeutin kanssa paljon tuota agression tunnetta. Tunnistanut kuinka unissa on ollut jopa ydinaseita varastossa. Pikkuhiljaa sitä oppii tunnistamaan agression ja ilmaisemaan tarvittaessa. No joo tuossa ilmaisemisessa on vieläkin parantamisen varaa. Ei tietenkään tarvi räjähtää ja raivota toiselle heti kun vähänkin siltä tuntuu. Vaan agressiolla voi esimerkiksi puolustaa itseään ja tärkeitä ihmisiä. Eikä tarvi ensimmäisenä käyttää täyttä agressiivista voimaa vaan aluksi hyvinkin lievästi, jos on pakkoa ilmaista agressiota.

      Eri tilanteita tulee elämässä vastaan ja näitä tunnistamalla ja pohtimalla ja harjoittelemalla aluksi hyvinkin varovasti tuo agressio alkaa sulautumaan minuuden piiriin eli tulemaan hallintaan. Toisaalta olen esimerkiksi isän kanssa joskus huutanut sille kurkku suorana ja se mulle takaisin kahta kauheammin.

      Agression vähenemisessä ja hallintaan saamisessa on myös tärkeää oppia tunnistamaan omat rajat ja pitämään niitä yllä. Koska jos noista myötää paljon niin ihminen voi tulla hyvinkin vihaiseksi itselleen. Myös stressiä kannattaa ihan oikeasti välttää mahdollisimman paljon.

      Turhautuneisuus ja masennus pystyvät myös aiheuttamaan valtavaa agressiota. Sitä niinkuin suuttuu, kun on niin masentunut eikä mistään saa apua. Esim. jos on pitkään yksin eikä kukaan auta, vaikka olisis kuinka mahdottoman ikävä niin sitä saattaa voimakkaasti masentua ja raivostua muille ihmisille ja itselleen, kun huomaa jääneensä masennus-yksinäisyys kierteeseen. Tällainen agressio voi olla valtavan voimakasta.

      Masennukseen taas auttaa se että tunnistaa mitä tunteita on vailla. Onko yksinäinen vailla sitä tärkeintä ihmistä, vaikka muuten on kavereita. Vai turhautunut työelämän monotoonisuudesta tai siitä että ei saa rakennettua elämäänsä kohti parempaa tms. Lisäksi tilannetta pitää aidosti saada myös muutettua niin että nuo puutteelliset tunteet täyttyvät. Silloin masennus helpottaa ihan oikeasti

    • kamalaa..

      Hei.

      Minulla on näitä aivan samoja tuntemuksia, eli jos vaikka seison parvekkeella, ajattelen että mitäs jos yhtäkkiä vain hyppään tästä?

      Tai autoa ajaessa pelkään että napsahtaa aivan tuosta noin vain ja ajan vastaantulevien kaistalle.

      Suurin pelkoni on, että vahingoitan läheisiäni. Se aiheuttaa erittäin huonoa omaatuntoa ja saa minut todella ahdistuneeksi ja surulliseksi.

      Pelkään, että äkkiä vain napsahtaa päässä ja teen jotain kamalaa heille. Joskus tämä meni itsestään pois mutta palasi jälleen kun vahingossa ajattelin tätä asiaa.

      En tiedä mitä tehdä.. mutta mukava (?) tietää etten ole ainoa..

    • Anonyymi

      Pelkään vahingoittavan läheisiäni esim. Kun suutun siskolleni näen mielessäni itseni kuristamassa häntä vaikka vaan todellisuudessa sanon: Ok anteeksi kun suutuin. ja kerron mikä ärsyttää minua.

    • Anonyymi

      Toimituksemme kirjoittaa pelkkiä trollauksia lehtiinsä. Kiitos että uskotte ne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe