Popedan parhaat 20 biisiä järjestyksessä:

Juha82

1.Maailmankaikkeuden suvijenkka
2.Matkalla Alabamaan
3.Kellot lyö
4.Eläinten vallankumous
5.Kaasua
6.Tahdotko mut tosiaan
7.Apen ja Riitan surullinen tarina
8.Palle and The Boys
9.Kersantti Karoliina
10.DaDa
11.Siankorvaa ja raanavettä
12.Punaista ja makeaa
13.Mää ja Tapparan mies
14.Tulta munille
15.Mustajärvellä
16.Viimeiset kaupungit
17.Beibin kanssa Irlantiin
18.Heavy lutaa
19.Rokkikone
20.Kuuma kesä

13

16609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha82

      mainitsemisen arvoisia biisejä, mutta tuossa noin pääpiirteittäin Top20 omat suosikit.

      Cover-biisit voisi rankata erikseen.
      Tapparan mies on ykkönen.

      Haluaisin vielä mainita tiettyjä biisejä, kuten Tää on se yö, Liian kiltti mies, Kylän suurin kypärä, Silmiklasikyy ja viimeisenä Kulmabaarin kantakundi, joka on aika hyvä sanoisin.

      • Nimetön

        Mulle ne on kaikki hyvii,omaa aikakautta kukin mut päälimmäisenä on YÖ (Mustat Enkelit 1982 ilmestyneeltä lätyltä)sillon mä pitelin muijan korvaa suussa slovarissa ja vieläkin se menee toisinaan samaan paikkaan,tavattiin silloin ja elämä jatkuu vielä.
        Popedalla on niin paljon hyvii et en lähde eritteleen sen enempää.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Mulle ne on kaikki hyvii,omaa aikakautta kukin mut päälimmäisenä on YÖ (Mustat Enkelit 1982 ilmestyneeltä lätyltä)sillon mä pitelin muijan korvaa suussa slovarissa ja vieläkin se menee toisinaan samaan paikkaan,tavattiin silloin ja elämä jatkuu vielä.
        Popedalla on niin paljon hyvii et en lähde eritteleen sen enempää.

        mustat enkelit levy kolisee lujjaa kuten esim kappaleet mä unta näin, jos joet olis viskii, kuulat sekaisin, nimibiisi yö ja kymmenen uutiset sekä simo merihädässä ja huumorikappale hormoonihuulet.


    • Mate Pustajärvi

      1. Eläinten vallanumous
      2. Repe ja Lissu
      3. Yö
      4. Siankorvaa ja raanavettä
      5. Kaasua
      6. Kuulat sekaisin
      7. Rokkikone
      8. Katsastuslaulu
      9. John Holmes
      10. Uskon vielä rolling stonesiin
      11. Apen ja Riitan surullinen tarina
      12. Punaista ja makeaa
      13. Tahdotko mut tosiaan
      14. Kuuma kesä
      15. Tahdotko mut tosiaan
      16. Irmeli
      17. Beibin kanssa irlantiin
      18. Sukset
      19. Kotiin
      20. Ostin desoton

    • Anonyymi

      On kyllä mukava hoilata Paten kappaleita,kun ne vaan osuneet ja uponneet

      • Anonyymi

        niinpä sil popedan kappaleet on mukaansatempaavia ja helposti laulettavia. Usein huomaan että popedan useita kappaleita hoilotan kotiloloissa. Muun muassa matkalla alabamaan on ikuinen korvamato ja myös laulaan kotona tuntemattomia popeda helmiä kuten esimerkiksi nukke joka sisältää psykologisen tekstin.


      • Anonyymi

        Sain kerran pähkähullun idean eli mitä jos joku klassisen musan orkesteri yrittäisi vetää popedan biisejä kuten matkalla alabamaan klassisella musatyylillä eli käyttäen soitinapuvälineinä esim torvia, jousia, harppuja, huiluja sun muita soittimia kuten esim vaikkapa viulu niin mä vähän luulen että ei oikein popedan musa taittuisi kovin hyvin klassiseen musamuotoon vai mitä? Ootko koskaan ajatellut näin pähkähullua juttua? Voisi monia klassisen musan soittajia naurattaa tällainen idea, mutta mistä tietää vaikka ne voisi heittäytyä suurella (lapsen)innolla???????????? Esim popedan kappale matkalla alabamaan on rakenteiltaan semmonen kappale ettei se oikein solju klassiseen muotoon.


    • Anonyymi

      Täytyisi kyllä päivittää vanhaa listaani popedan 20 parhaasta kappaleesta ja nykyään se lista on melko erilainen jossa on suurin osa tai lähes kaikki alkuaikojen vuosien 1978-1982 popedan kappaleita.
      Kaikkein kovimpana popeda biisinä pidän folkrock kappaletta korppi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä pidän Viimeinen mohikaani biisistä. Muita suosikkejani Kellot lyö, Punaista ja makeaa, Rasvaa koneeseen, Kuulat sekaisin.

      • Anonyymi

        vimeinen mohikaani on asiallinen rock biisi. kellot lyö kitarariffi on hieman matkittua europen final countdownista huomaakko saman? Punaista ja makeaa on melodinen kappale jossa urkuhammond kosketinsoitin tuo kirkkourkumusan tyyliä. Rasvaa koneeseen on ehta kunnon rock roll biisi hard rock kitaroineen. Kuulat sekaisin on aika heavytyylistä kitaran paahtamista jossa on niin tarttuva väliosa kuin myös kertosäe.

        punaista&makeaa tekstissä hanhiniemi on hakenut jotakin semmosta että tässä elämässä pitää taistella kuten käy ilmi säkeistössä "kaduilla taistellaan, kuollaan , rakastellaan, sä nouset sinne missä ainoastaan katsellaan, ei ole lupaa, ei oikeuttakaan , juottaa maljaa näin katkeraa, hei baarimikko voitko ojentaa jotain punaista ja makeaa" niin itse sanoisin että loppupelissä ei ole mitään väliä taistellaanko vaiko ei koska loppupelissä enemmän merkitsee ihmisarvo koska olemme samanarvoisia joten ei tässä maailmassa /elämässä tarvi sen kummemmin riehua vaan riittää ihan hiljainen perusarki eikä tarvi niin vauhdikkaasti elää ja jokainen yksilö meistä antaa oman panoksensa yhteiskuntaan sen mitä kykenee. Noin se kyllä menee.


    • Anonyymi

      1. Erotomania

      Pate laulaa hyvin sen. Olisipa soolo keikoilla mukana myös. Jess.

      • Anonyymi

        Ootko varma laulaako pate sen vai eikös sen laula ihan joku muu?? Petander laulaa sen levyllä??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe