Kouvolan

sanomat

Tarja Turunen aloitti kiertueensa kotikaupungistaan Kuusankoskelta. Kimmo Kangas

KUUSANKOSKI. Hieman ennen kello seitsemää lauantai-iltana Sami Hyypiä -areenan ulkopuolella kiemurtelee noin sadan metrin jono. Tarja Turusen konsertin alkuun oli aikaa noin tunti ja lisää väkeä liittyi jonon päähän koko ajan. Ensimmäiset jonottajat olivat kuitenkin odottaneet jo huomattavasti kauemmin.

- Puoli yhdestä ollaan tässä odotettu. kylmä ei kuitenkaan ole tullut, sillä saimme ensin jonottaa tuossa sisällä, kertoo Hämeenlinnasta saapunut Jenni Mäittälä.

Eri puolilta Suomea saapuneet ja toisiinsa konserteissa tutustuneet Mäittälä, Inkeri Niemelä, Tina Jukarainen ja Heli Niittuvaara kertovat nähneensä noin 20-30 Turusen keikkaa Nightwishin kanssa. Lauantaina oli edessä ensimmäinen Turusen soolokonsertti.

- Varmasti mahtava show on edessä. Levyä on kuunneltu ahkerasti ja se on ihan mahtava, Niemelä hihkuu.

Nuoret naiset eivät osaa arvioida, onko Turusen soololevy parempi kuin hänen Nightwishin kanssa tekemänsä levyt. Varmaa kuitenkin on, että Turusta he aikovat fanittaa jatkossakin.

- Euroopan keikoillekin menisimme mielellämme, mutta kun ei ole rahaa, Jukarainen valittaa.

Noin puoli yhdeksältä fanien kahdeksan tunnin odotus vihdoin palkittiin, kun Tarja Turunen yhtyeineen aloitti konsertin.

Tarja Turusen konsertti kiinnosti intohimoisten ihailijoiden lisäksi myös paikallista yleisöä, olihan kyseessä oman kaupungin tyttö, sillä Turunen asuun miehensä Marcelo Cabulin kanssa noin puolet vuodesta Kuusankoskella.

- Lehdestä luin tästä konsertista ja ajattelin tulla. En minä mikään suuri fani ole, mutta Nightwishin kappaleita olen kyllä kuullut. Mielenkiinnolla odotan konserttia, kertoi Elimäeltä konserttiin tullut Virpi Pohjalainen.

Kotkalainen Airi Korva arvioi Turusen uuden ja erilaisen levyn tuovan hänelle myös sellaisia hieman vanhempia kuuntelijoita, jotka eivät Nightwishin musiikista pitäneet.

Kotikaupungissa pidetystä konsertista huolimatta yleisömäärä jäi hieman odotuksia vaatimattomammaksi. Sami Hyypiä -areenalle olisi mahtunut noin 2 000 katsojaa, mutta järjestäjien arvioiden mukaan paikalla oli reilu tuhat katsojaa.

- Enemmänkin olisi toivottu, mutta ollaan tyytyväisiä siihen mitä saatiin. Eiväthän Kuusankoski ja Kouvola kovin suuria paikkoja ole, pohtii Juha Lassila ohjelmatoimisto Piikkikasvista.

Turusen lauantain konsertti oli ensimmäinen suurempi Sami hyypiä -areenassa järjestetty musiikkitapahtuma. Konsertin järjestäminen urheiluhalliin on Lassilan mukaan varsin haastavaa.

- Töitä joudutaan tekemään paljon enemmän, kun puitteet eivät ole valmiina. Kuusankoski-salissa konsertti olisi ollut helpompi järjestää, mutta sinne emme olisi mahtuneet. Jos Tarja haluaa täällä jatkossakin konsertoida, niin toki pyrimme asian järjestämään, Lassila kertoo.

3

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zädää

Oisit haastatellu mua, oli mahtava fiilis.

• levynjulkkari

keikalla oli enemmän porukkaa.

onko se tarjan manageri ihan pihalla??? tuliko keikkajärjestäjälle takkiin??? myikö marcelo omaan piikkin MWS tuotteita kuusankoskella???

• TT ja Marcelo

Muualla sun keikkasi on loppuunmyytyjä, ihanaa että arvostat meitä Kymenlaaksolaisia niin, että esiinnyit meille. Olit ihana. Sinä kotikylän ylväs nainen.
        Miksi suuret elokuvaohjaajat haluavat ensi-illan kotikylilleen, vaikka muualla olisi enemmän. Koska arvostavat kotiseutuaan. Kiitos Tarja, ja Marcelo, molemmat kuusaalaisia. Turha kalastella Vuohijärven rannoille, kuten aiemmissa kirjoitelmissa toivottiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe