tuolla "profeetta3" kirjoituksessa kasteen sakramentista, tässä sinulle kirje, jonka kirjoitin tuonne profeetta3:een, mutta se meni nyt toiselle sivulle ja ehkä et sitä sieltä huomaa.
Rakas luterilainen sisar tai veli. Tiedätkö mikä on todellinen Jumalan valtakuntaan johtava vesi?
Se ei ole tämä maanpäällä virtaava vesi, vaikka sillä vedellä onkin tähdellistä saada kaste, sillä siinä on LUPAUS:
Apostolien teot 2
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Jumalan lupaus täyttyy vasta tässä heidänkin kohdallaan jotka on saaneet täällä vesikasteen lapsena tai aikuisena ja tässä kasteessa uskovainen upotetaan Kristuksen ruumiiseen:
Eli, Jumalan valtakuntaan johtava kaste on vesi yhdityneenä Henkeen, eli SANAN JA PYHÄN HENGEN LIITTO, sillä joka uskoo Jumalan Sanaan, eli Jeesukseen, saa Pyhän Hengen todistuksen SANAN pelastavasta voimasta, eli Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja tämä VESI ON SITÄ VETTÄ, että kuka sitä juo, ei koskaan enää janoa.
Eli on tehtävä parannus ja uskottava Jeesukseen ja Hänen puhumaansa Sanaan ja sen jälkeen kaikki muu annetaan, eli Jumala synnyttää ihmisen uuteen elämään, eli Itseensä vedestä ja Hengestä ja sen jälkeen usko on sinetöity Jeesuksen Uhrityöhön uskovaan.
Maanpäällä saatava vesikaste on lupaus uuteen elämään, mutta se ei riitä uuteen elämään, jos kastettu ei USKO JEESUKSEEN.
Luterilainen, joka
19
443
Vastaukset
- synnyttävä
uudeksi ylhäältä, vedestä ja Hengestä, muuten ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa:
Johannes 3
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - enkeli,
eli Johannes Kastaja, joka oli lähetetty tietä raivaamaan Jeesuksen tulla ihmiseen asumaan, kertoo, että hän kastaa parannukseen, mutta JÄLJESSÄ tulee Hän, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.
Jos sinut on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja sinä USKOT Jeesukseen, niin voit olla varma, että jossakin vaiheessa Jeesus tulee ja kastaa sinut Pyhällä Hengellä ja tulella. Sitä tapahtumaa ei voi olla huomaamatta, sillä sen tapahtuman jälkeen tulee VOIMA uskoa Jumalan Sanaan ja elää sen mukaisesti, eli saat VOIMAN tulla Jumalan lapseksi.
Missä vaiheessa Jeesus tulee kastamaan sinut, on yksin Jumalan teko ja yksin Jumalan tiedossa. Tärkeintä on, että TAHDOT uskoa Jeesukseen ja Jumalan käskyihin ja TAHDOT elää niin, kuin SANA sinulle ohjeet ja neuvot antaa, eli TAHDOT syntyä Jumalasta ja tulla Hänen kaltaisekseen. Tahdot siis kieltää lihantahdon ja naulata sen ristille Jumalan Tahdon tieltä.
Matteus 3
10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. - kastevedeksi
Nokian "tekninen vesi"?
Nokialainen riittää ihan hyvin. Tietysti nyt on huomioitava viranomaismääräykset hygieniaan liittyen.
Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. (Mk.16)
Joka ei usko,.... ei varmasti pelastu.
Joka uskoo,mutta ei ole kastettu... tutkikoon itse omassa sisimmässän!
Joka on kastettu mutta ei usko, tulee pettymään!
Sydämen usko ja suun tunnustus (Room. 10), rituaalit ei riitä vaikka piispa suorittaisi.- sitten
holav kirjoitti:
Nokialainen riittää ihan hyvin. Tietysti nyt on huomioitava viranomaismääräykset hygieniaan liittyen.
Sydämen usko ja suun tunnustus (Room. 10), rituaalit ei riitä vaikka piispa suorittaisi.ei ole rituaali? Niin kuin kristinusko ei ole uskonto?
- se on
holav kirjoitti:
Sydämen usko ja suun tunnustus (Room. 10), rituaalit ei riitä vaikka piispa suorittaisi.ja koska Jumala ei luonut mitään monimutkaista ja käsittämätöntä, ei Hän tenyt sitä kasteenkaan kohdalla, vaan käski yksinkertaisesti kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja se on ihmisen teko, sillä kaiken muun Jumala tekee Itse, eli antaa Itse uudesti syntymisen Sanasta ja Hengestä ja on aivan varma, että joka Jumalan Sanan uskoo on jo mielenmuutoksessa ja kun Pyhä Henki tulee ihmisen sisimpään todistamaan tämän Sanan, joka johdattaa aina ihmisen parannukseen ja rakkauteen, on ihminen muuttunut lihassa elävästä Hengessä eläväksi.
Ihminen on tehnyt Jumalan suorat tiet kummalisiksi ja monimutkaisiksi ja siksi tuosta vesikaste asiastakin on saatu aikaiseksi mitä kummallisempia väännöksiä ja salaisuuksi ja kummallisuuksia, kun Jumalan ykinkertainen käsky kuuluu, että kastakaa ja opettakaa.
Joka kuulee Jumalan Sanan ja uskoo sen, saa aivan uuden mahdollisuuden elämälleen. sitten kirjoitti:
ei ole rituaali? Niin kuin kristinusko ei ole uskonto?
ei ole rituaali.
Uskon toteuttamiseen liittyvistä toimista voi toki riidellä loputtomasti.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen (Mark.16:16, Joh.3:18,36)
Jumalan sana antaa pelastukselle ohjeet, ei ihmisten suoritukset.
Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette tekojen kautta ettei kukaan kerskaisi (Ef.2:8)- pas... apulantaa
holav kirjoitti:
ei ole rituaali.
Uskon toteuttamiseen liittyvistä toimista voi toki riidellä loputtomasti.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
Joka ei usko, tuomitaan kadotukseen (Mark.16:16, Joh.3:18,36)
Jumalan sana antaa pelastukselle ohjeet, ei ihmisten suoritukset.
Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette tekojen kautta ettei kukaan kerskaisi (Ef.2:8)Kaste on rituaali. Ehtoollinen on rituaali.
Uskonnot ovat täynnä rituaaleja. - on lupaus
pas... apulantaa kirjoitti:
Kaste on rituaali. Ehtoollinen on rituaali.
Uskonnot ovat täynnä rituaaleja.meiltä Jumalalle ja Jumalalta meille, eli kaseessa me tunnustaudumme ja tunnustamme lapsemmekin Jumalan omaisuudeksi ja Jumala tunnustaa meille mahdollisuuden tulla Hänen omakseen, uskon kautta Jeesukseen.
Ehtoollinen on muistoateria, jossa me tunnustamme uskovamme yhteen Jumalaan, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen ja jossa Jumala tunnustaa meidät omaisuuskansakseen.
Ehtoollisessa me siis tunnustamme ainoan UHRIN puolestamme, eli Jeesuksen Kristuksen, joka lihassa ollessaan naulattiin ristille syntiemme sovitukseksi ja joka ristillä ollessan vuodatti sovitusverensä puolestamme, jotta meillä rauha olisi Jumalan kanssa.
Tiedätkö, että kun sen rauhan Jumalan kanssa tästä valtavasta armosta saa, kattaa se rauha koko elämän. - merim.raimo
pas... apulantaa kirjoitti:
Kaste on rituaali. Ehtoollinen on rituaali.
Uskonnot ovat täynnä rituaaleja.älä yritä väittää,ettetkö sinä muka suorita mitään rituaaleja? ennenkuin käyt tekemään pas...apulantaa ?
- lisää?
holav kirjoitti:
Sydämen usko ja suun tunnustus (Room. 10), rituaalit ei riitä vaikka piispa suorittaisi.Miksi kasteeksi ei riitä uintireissu?
Tuli vain mieleeni. Mitä helluntaisaarnaaja toi kasteeseen pyhyyttä lisää?
Varsinkin kun hän on nyt itse puliukkona? - voi ja saa kastaa
se on kirjoitti:
ja koska Jumala ei luonut mitään monimutkaista ja käsittämätöntä, ei Hän tenyt sitä kasteenkaan kohdalla, vaan käski yksinkertaisesti kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja se on ihmisen teko, sillä kaiken muun Jumala tekee Itse, eli antaa Itse uudesti syntymisen Sanasta ja Hengestä ja on aivan varma, että joka Jumalan Sanan uskoo on jo mielenmuutoksessa ja kun Pyhä Henki tulee ihmisen sisimpään todistamaan tämän Sanan, joka johdattaa aina ihmisen parannukseen ja rakkauteen, on ihminen muuttunut lihassa elävästä Hengessä eläväksi.
Ihminen on tehnyt Jumalan suorat tiet kummalisiksi ja monimutkaisiksi ja siksi tuosta vesikaste asiastakin on saatu aikaiseksi mitä kummallisempia väännöksiä ja salaisuuksi ja kummallisuuksia, kun Jumalan ykinkertainen käsky kuuluu, että kastakaa ja opettakaa.
Joka kuulee Jumalan Sanan ja uskoo sen, saa aivan uuden mahdollisuuden elämälleen.Ei ole niin, että kastetaan jumalattomat, tai vauvat. Ainoastaan uskoville kuuluu kaste Jeesuksen nimeen.
Kastamalla ei tehdä opetuslapsia, vaan saarnaamalla Jumalan Sanaa, opetamalla. Kaste otetaan uskoontulon jälkeen.
Uskollisen käännöksen, alkukielen suhteen; Biblian:
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? 37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. 38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
Myöskin seuraava uskolinen alkukielelle.
KJV:
Ap.8:
35. Then Philip opened his mouth, and began at the same scripture, and preached unto him Jesus.
36. And as they went on their way, they came unto a certain water: and the eunuch said, See, here is water; what doth hinder me to be baptized?
37. And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
38. And he commanded the chariot to stand still: and they went down both into the water, both Philip and the eunuch; and he baptized him.
Matteus 28:
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
-tässä lähinnä alkukieltä. Ensin tehdään opetuslapsiksi ja siten opetuslapset kastetaan.
KJV:
19. Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
Kastamalla siis ei tehdä opetuslapsia, vaan saarnaamalla.
- ja hyvin
Kaste on niin.
Aamen! - teille,,
Hänet, kenestä on uudesti synnyttävä:
Matt. 17:5
Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
Joh. 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Matt. 28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen- joka seuraa
Jeesuken lähetyskäskyä:
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- ElSoini
Kirjoitin: "Kasteen sakramentti riittää ihan hyvin, se tekee ihmisestä kunnon Luterilaisen. Kirkkomme ei muuta vaadi."
Tuolla tarkoitin yksinomaan Luterilaisuutta, enkä ajatellut iankaikkisuus asioita.
Luterilaisen kirkkomme käsitys pelastuksesta ja armosta, ei perustaudu yksinomaan raamatun kirjoituksiin, vaan myös arvostettujen kirkomme teologien ja Martin Lutherin, erinomaisiin oivalluksiin ja perusteltuihin mielipiteisiin.
Muutamat ovat väittäneet, ettei kirkomme oppi pidä yhtä raamatun opetuksen kanssa, he ovat kyllä siinä täysin oikeassa, mutta tuo on kuitenkin senlaatuinen kysymys ja asia, joka ei kuulu kirkomme akuutteihin intresseihin.- kyllä
mitä ajoit takaa sanomalla sen riittävän hyvin kunnon luterilaiseksi tuloon.
Tämä kasteasia on ollut nyt tarpeeksi kauan erottava tekijä uskovaisten välillä ja monet heistä ovat jääneet kitukasvuisiksi tämän opinkiistan takia ja siksi Jeesus lähetti minut taas kerran puhumaan siitä ja kertomaan mikä on todellinen eläväksi tekevä kaste. Olit siis hyvä aasinsilta aiheeseen.
Vaikka itse olenkin alkutaipaleeltani uskontien kulkijana luterilainen, eli olen ollut sitä vauvasta siihen, kunnes Jeesus antoi uloslähtö käskyn lahkosta, niin en silti usko oikein tuohon, että Luther väittäisi kasteen pelastavan ilman uskoa Jeesukseen. En tunne Martti Lutherin kirjoituksia kovinkaan paljon ja siksi en sano varmaa mielipidettä niistä, mutta sen tiedän, että monet väärentävät kaikkea, minkä jokukaan uskonmies, tai nainen on kirjoittanut, tai sanonut.
Jospa Luther Martti on koittanut selvittää asioita vajaasti ymmärtäville, että kaste uskon kanssa pelastaa ja jokainen saa siitä kasteesta mahdollisuuden syntien anteeksi saamiseen ja mahdollisuuden tulla Jumalan kastamaksi. Eli ehkä hän on neuvonut, että on hyvä, että vanhemmat huolehtivat lapsensa kasteelle, sillä silloin heidän velvollisuutensa on opettaa lapselle uskontie ja jos eivät itse osaa opettaa mielestään tarpeeksi hyvin, niin heillä on mahdollisuus panna lapsensa pyhäkouluun, jossa saa vauva-ajan ravintoa, eli tiedon siitä, että rakas Taivaan Isä on ja elää ja tiedon siitä, että Jeesus, Isän Poika on sovittanut jokaisen, joka tahtoo sen sovituksen uskossa vastaan ottaa, Taivaan Isän kanssa.
Minä sain kasteen vauvana ja sen jälkeen, kun tämä vauva-ajan usko kasvoi niin suureksi, että ymmärsin Jeesuksen tärkeyden elämässäni ja tunnustin Hänet suullani ihmisten edessä, sain kasteen Jumalalta.
Ensin tosin jouduin käymään vaikean puhdistuksen läpi, mutta ehkäpä siitä ei nyt kannata tässä yhteydessä puhua, vaan siitä, että älkää tehkö Jumalaa ahdamieliseksi ja kyvyttömäksi omilla opinpäätelmillänne, sillä Hän on Jumala joka todella toimii omalla vallallaan ja sitä valtaa ei Häneltä kykene mikään kiista, tai järkeily, tai voima riistämään.
Itseltänne te riistätte kiistoillanne kasvun ja vapauden, jossa opeilla ei ole mitään määräävää osaa, sillä Pyhä Henki on johdattaja Jeesukseen, eli Hän vaikuttaa rakkauden Jumalaan ja todistaa Jeesuksesta ja näyttää rakkaudentien, joka vie ehdottomasti perille ja sen armon meille toi JEESUS, jolla on kaikki valta meihin nähden.
Pyhä Henki ottaa Jumalan Sanasta ja antaa meille, eli huolehtikaa siitä, että öljyä on astiassa, eli Jumalan Sana, joka on Jeesus ja Pyhä Henki, joka todistaa Jeesuksesta ja sinetöi meidät Häneen. - merim.raimo
No,sittenhän sitä on mistä valita,oman mielen mukaan.
- jaahah
Raamattu opettaa, että kastaa saa Kristukseen Jeesukseen vain ne, jotka ovat tunnustaneet suullaan uskonsa Häneen.
Ap 8:
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta. 36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? 37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. 38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
35. Then Philip opened his mouth, and began at the same scripture, and preached unto him Jesus.
36. And as they went on their way, they came unto a certain water: and the eunuch said, See, here is water; what doth hinder me to be baptized?
37. And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.
38. And he commanded the chariot to stand still: and they went down both into the water, both Philip and the eunuch; and he baptized him.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315007- 343456
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112297
- 281897
- 121828
- 1611793
- 1051310
- 1371127
- 141119