Ladan ja Renault'n yhteistyö

Näen mahdollisen yhteistyön Ladan ja sen ranskalaisen kulkuneuvovalmistajan välillä positiivisena. Rellua en ole ikinä omistanut. Ajanut uudella Scenicillä parisen viikkoa. Ladan myötä Rellun ajettavuus saadaan tunnokkaammaksi ja Ladan talvivarmuus onkin legenda jo entuudestaan. Ei olekaan ihme, että Ladan perässä ovat juosseet monet autonvalmistajat: Chrysler/Mercedes, GM jne. Kauniille morsiamelle on monta ottajaa.
Ladan asema yhtenä Euroopan suurimpana ja mahtavimpana autonvalmistajana vahvistuu entisestään. Ranskassa on suuret automarkkinat. Toivottavasti Ladaan ei ala ilmaantua tyypillisiä Renaultin tapaisia sähköisiä käsijarruja tai tunnottomia penkkejä. Puhumattakaan ranskalaisista sähköjärjestelmistä. Siinä tapauksessa Ladan maine turvallisena ja varmana matkatoverina vaarantuu.

107

9315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää olevan

      yksi niistä muutamasta Suomi24 asiallisesta kirjoittajasta. Yhteistyössä on tosiaan voimaa.

    • yhteistyö

      Miten mahtaa käydä kun huonoin itäauto ja huonoin länsiauto yhdistävät voimansa. Mitään hyvää ei ainakaan ole odotettavissa mutta ehkä Ladan lopettaminen siirtyy muutamalla vuodella.

      • Nissanista löytyä jonkun ajan kuluttua laadukkaita Ladan komponentteja. Nissanhan on jo Rellun leirissä.


      • Ex-Rellu
        ReiskaS kirjoitti:

        Nissanista löytyä jonkun ajan kuluttua laadukkaita Ladan komponentteja. Nissanhan on jo Rellun leirissä.

        Onko joku joskus sattunut sellaisiin laadukkaisiin lada-komponentteihin törmäämään? Ainoat toimivat lada-komponentit ovat niitä osia, jotka ladaan ovat tulleet läntisiltä alihankkijoilta, siis samoilta kuin kaikille muillekin valmistajille.

        PS. Olen omistanut 2000-luvulla Rellun ( Clio) yli viisi vuotta ja se toimi sinä aikana kuin junan vessa - normaalit huollot riittivät koko aikana. Siis jatkossa ladaankin tulee laadukkaita Renault Original-osia, jotka kestävät pitkään.


      • ja milloin
        Ex-Rellu kirjoitti:

        Onko joku joskus sattunut sellaisiin laadukkaisiin lada-komponentteihin törmäämään? Ainoat toimivat lada-komponentit ovat niitä osia, jotka ladaan ovat tulleet läntisiltä alihankkijoilta, siis samoilta kuin kaikille muillekin valmistajille.

        PS. Olen omistanut 2000-luvulla Rellun ( Clio) yli viisi vuotta ja se toimi sinä aikana kuin junan vessa - normaalit huollot riittivät koko aikana. Siis jatkossa ladaankin tulee laadukkaita Renault Original-osia, jotka kestävät pitkään.

        olet tavannut toimivan junanvessan. Aina kun itse olen junalla ollut matkalla, niin ei ole ollut kertaakaan sellaista reissua, että vessassa ei olisi ollut jotain vialla.


      • Mitäs..
        Ex-Rellu kirjoitti:

        Onko joku joskus sattunut sellaisiin laadukkaisiin lada-komponentteihin törmäämään? Ainoat toimivat lada-komponentit ovat niitä osia, jotka ladaan ovat tulleet läntisiltä alihankkijoilta, siis samoilta kuin kaikille muillekin valmistajille.

        PS. Olen omistanut 2000-luvulla Rellun ( Clio) yli viisi vuotta ja se toimi sinä aikana kuin junan vessa - normaalit huollot riittivät koko aikana. Siis jatkossa ladaankin tulee laadukkaita Renault Original-osia, jotka kestävät pitkään.

        ..tulee nykyään voorteihin, mersuihin, yn muihin, vaikka nyt peltiosat?

        Kyllä taitavat tulla idästä.


      • Ovi..
        ja milloin kirjoitti:

        olet tavannut toimivan junanvessan. Aina kun itse olen junalla ollut matkalla, niin ei ole ollut kertaakaan sellaista reissua, että vessassa ei olisi ollut jotain vialla.

        ..löytyy sekin varmaan Venäjältä. ;)

        Eikös nämä suomalaiset olleet Ranskassa valmistettu, jos nyt en väärin muista!


      • Samson
        Mitäs.. kirjoitti:

        ..tulee nykyään voorteihin, mersuihin, yn muihin, vaikka nyt peltiosat?

        Kyllä taitavat tulla idästä.

        Kun tunnut olevan mutu-tiedon mestari, niin kerrohan, mistä ne peltiosat sitten tulevat? Ihan maa pitää osata nimetä...


      • ludatzka
        ReiskaS kirjoitti:

        Nissanista löytyä jonkun ajan kuluttua laadukkaita Ladan komponentteja. Nissanhan on jo Rellun leirissä.

        Muuten olen itse aikoinani KONELASSA vaihtanut Ladaan Volvon valmistamia valo komponentteja made in sweden että silleen,tämän päivän auto ei kohta ole sen merkkinen kuin keulassa lukee.


      • Focuksen
        ludatzka kirjoitti:

        Muuten olen itse aikoinani KONELASSA vaihtanut Ladaan Volvon valmistamia valo komponentteja made in sweden että silleen,tämän päivän auto ei kohta ole sen merkkinen kuin keulassa lukee.

        pissapojan säiliön korkin sisäpuolella on Volvon nimi ja logo. Automerkit ja osat menevät konsernitain ja yhteisiä osia käytetään tyyliin Audi ja Skoda.


      • Mitäs..
        Samson kirjoitti:

        Kun tunnut olevan mutu-tiedon mestari, niin kerrohan, mistä ne peltiosat sitten tulevat? Ihan maa pitää osata nimetä...

        ..jonkun uudehkon varmari mondeon omistajan, niin kait saat selville asian.

        Hehän ovat vaihdelleet takaovea..ja syyllistäneet tekijöitä kuten aina.

        Suunnittelustahan ei vikoja voi löytyä voortilta, sama ongelma on ollut myös mersulla.


    • Paalaaja

      Rellun pellit ja ladan tekniikka. Paalaus helpottuu huomattavasti.

      • Ex-rellu

        Nyky-rellujen pellit ovat korkealaatuisia, turha muistella vuosikymmenien takaisia asioita. Itselläni edellisenä autona (viisi vuotta) olleessa Renault Cliossa ei ollut yhtä ainoata ruostepilkkua. Vaihdossa automyyjä kehui auton erinomaista kuntoa.


      • Ex-rellu kirjoitti:

        Nyky-rellujen pellit ovat korkealaatuisia, turha muistella vuosikymmenien takaisia asioita. Itselläni edellisenä autona (viisi vuotta) olleessa Renault Cliossa ei ollut yhtä ainoata ruostepilkkua. Vaihdossa automyyjä kehui auton erinomaista kuntoa.

        on kehua asiakkaan vaihtoautoa. Vai luuletko sen edistävän kaupantekoa, jos automyyjä kertoo totuuden, että autosi on arvoton, tyypillinen rellu jonka myyminen on vaikeata, ellei kohdalle satu toista tomppelia, joka hairahtuu sinun lisäksesi ranskalaiseen ruostekasaan....


      • Funkkis
        Ex-rellu kirjoitti:

        Nyky-rellujen pellit ovat korkealaatuisia, turha muistella vuosikymmenien takaisia asioita. Itselläni edellisenä autona (viisi vuotta) olleessa Renault Cliossa ei ollut yhtä ainoata ruostepilkkua. Vaihdossa automyyjä kehui auton erinomaista kuntoa.

        sivuilla on usein tuotu esiin Ladan historiallinen rooli Suomen talouden rakentamisessa, mutta mentäessä vielä kauemmaksi taaksepäin löytyy viisikymmentäluvulta auto, joka huomattavalla tavalla helpotti suomalaisten liikkumista paikasta toiseen. Renault 4CV, joka oli aikansa kansanauto, no tietysti kuplavolkkariakaan ei saa unohtaa. Kyllähän Renaultilla on ollut ansaittu asemansa meikäläisessä liikenteessä.


      • Tämä Lada ..
        Ex-rellu kirjoitti:

        Nyky-rellujen pellit ovat korkealaatuisia, turha muistella vuosikymmenien takaisia asioita. Itselläni edellisenä autona (viisi vuotta) olleessa Renault Cliossa ei ollut yhtä ainoata ruostepilkkua. Vaihdossa automyyjä kehui auton erinomaista kuntoa.

        ..palstahan on juuri sellainen!

        Kaikki jutut on kuin ne 60 - 70-luvun isoisän Ladat.

        Kun joku jotain vertailee niimpä tulee heti et millainen se isoisän Lada nyt oli. Mut kun niitäkin näkee tosin vielä liikenteessä. Niin ei suomalaisen aivot uudistu tuossa asiassa,... Ihme ?


      • Tämä Lada .. kirjoitti:

        ..palstahan on juuri sellainen!

        Kaikki jutut on kuin ne 60 - 70-luvun isoisän Ladat.

        Kun joku jotain vertailee niimpä tulee heti et millainen se isoisän Lada nyt oli. Mut kun niitäkin näkee tosin vielä liikenteessä. Niin ei suomalaisen aivot uudistu tuossa asiassa,... Ihme ?

        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan.


      • Monsieur
        ReiskaS kirjoitti:

        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan.

        Lada-mallit, jos mitkä ovat kopioinnin malliesimerkkejä(ulkoa ja sisältä), niin hyvässä kuin pahassakin.
        Ranskalaiset autot edustavat nykypäivänä rohkeaa ja kaunista muotoilua (esim. C4), jota kaipaisi muillekin merkeille.


      • tyyliin C4
        Monsieur kirjoitti:

        Lada-mallit, jos mitkä ovat kopioinnin malliesimerkkejä(ulkoa ja sisältä), niin hyvässä kuin pahassakin.
        Ranskalaiset autot edustavat nykypäivänä rohkeaa ja kaunista muotoilua (esim. C4), jota kaipaisi muillekin merkeille.

        No jopa vitsin murjaisit! C4 voi edustaa rohkeaa muotoilua, mutta ei missään nimessä kaunista! Jos haluat kaunista ja rohkeaakin linjaa, niin ne löytyvät Italialaismerkeiltä. Ainoa rohkea ja onnistunut ranskalaismuotoilu on noin 50 vuotta sitten tehty Citroen DS. Citroenkin valitettavasti on viime aikoina vajonnut alaspäin muotoilun osalta. Asiakkaita kalastellaan arkipäiväisemmällä designilla eli sielläkin vanhat hyvät ajat ovat ohitse. Alfa is still alive!


      • Monsieur
        tyyliin C4 kirjoitti:

        No jopa vitsin murjaisit! C4 voi edustaa rohkeaa muotoilua, mutta ei missään nimessä kaunista! Jos haluat kaunista ja rohkeaakin linjaa, niin ne löytyvät Italialaismerkeiltä. Ainoa rohkea ja onnistunut ranskalaismuotoilu on noin 50 vuotta sitten tehty Citroen DS. Citroenkin valitettavasti on viime aikoina vajonnut alaspäin muotoilun osalta. Asiakkaita kalastellaan arkipäiväisemmällä designilla eli sielläkin vanhat hyvät ajat ovat ohitse. Alfa is still alive!

        Autoalan huippuammattilaiset ovat olleet asiasta hieman eri mieltä:
        http://www.carbodydesign.com/archive/2006/04/20-citroen-c4-world-car-design/
        Huippumuotoilua kuten vain Citroen osaa...
        Tässäpä C5 2008:
        http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0710_2008_citroen_c5/photo_01.html


      • missä on pihvi?
        Monsieur kirjoitti:

        Autoalan huippuammattilaiset ovat olleet asiasta hieman eri mieltä:
        http://www.carbodydesign.com/archive/2006/04/20-citroen-c4-world-car-design/
        Huippumuotoilua kuten vain Citroen osaa...
        Tässäpä C5 2008:
        http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0710_2008_citroen_c5/photo_01.html

        Esitit mainoskuvia C5:stä. Jos C4 on palkittu 2006, niin silloin on ollut poikkeuksellisen huono viinisato autorintamalla tai raati asiantuntematon. Ettei vain samana vuonna tullut Alfan Brera vai oliko vuotta aiemmin. Ei olisi vaikea valita hienompaa designia sitikan ja Alfan välillä. Vai väittääkö joku tosiaan sitikan designia hienommaksi? Onhan Fiat 500 myös vuoden auto euroopassa. Se on siis parempi auto kuin muut. Ferrari voitti kaikki pokaalit F1:ssä. Viva Italia.


      • Monsieur
        missä on pihvi? kirjoitti:

        Esitit mainoskuvia C5:stä. Jos C4 on palkittu 2006, niin silloin on ollut poikkeuksellisen huono viinisato autorintamalla tai raati asiantuntematon. Ettei vain samana vuonna tullut Alfan Brera vai oliko vuotta aiemmin. Ei olisi vaikea valita hienompaa designia sitikan ja Alfan välillä. Vai väittääkö joku tosiaan sitikan designia hienommaksi? Onhan Fiat 500 myös vuoden auto euroopassa. Se on siis parempi auto kuin muut. Ferrari voitti kaikki pokaalit F1:ssä. Viva Italia.

        Tuo Alfa Romeo Brera tuli vasta maaliskuussa 2006 myyntiin, joten se ei voinut edes kilpailla vuoden 2006 palkinnosta. No, ei se ollut finalisti edes vuonna 2007. Mutta kauneushan on katsojan silmässä... Mitään suurta uuttahan tuo Brera ei tuo Alfan muotokieleen, joten ei ihme, että se ei ole pärjännyt.
        http://en.wikipedia.org/wiki/World_Green_Car
        PS. Kuvat uudesta C5:sta olivat vain muotoilukeskustelun virittämiseksi. Hienoa designia molemmilla merkeillä.


      • Oku
        ReiskaS kirjoitti:

        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan.

        Alkuperäinen kanttilada on Italialaista muotoilua. Lada 1200L oli oikeastaan lisenssillä valmistettu 60-luvun Fiat 124. Muutama tuttu, jotka ovat ajaneet molempia autoja osasivat sanoa, että edes 80-luvulla valmistettu Lada oli selvästi huonompi auto ominaisuuksiltaan kuin 60-luvun Fiat 124.


      • parempi kuin fiat
        Oku kirjoitti:

        Alkuperäinen kanttilada on Italialaista muotoilua. Lada 1200L oli oikeastaan lisenssillä valmistettu 60-luvun Fiat 124. Muutama tuttu, jotka ovat ajaneet molempia autoja osasivat sanoa, että edes 80-luvulla valmistettu Lada oli selvästi huonompi auto ominaisuuksiltaan kuin 60-luvun Fiat 124.

        Lada 1200 on lisenssillä valmistettu Fiat 124 (1200L on eriauto), Lada 1200 osoittautui TM:n testissä -72 paremmaksi kuin esikuvansa vaikka hinnassa oli eroa monta tuhatta markkaa, joka oli silloin paljon. Lada tosiaan on kopio, mutta siihen tehtiin lukuisia parannuksia moottoriin, alustaan ja jarruihin.


      • ite huoltava
        Ex-rellu kirjoitti:

        Nyky-rellujen pellit ovat korkealaatuisia, turha muistella vuosikymmenien takaisia asioita. Itselläni edellisenä autona (viisi vuotta) olleessa Renault Cliossa ei ollut yhtä ainoata ruostepilkkua. Vaihdossa automyyjä kehui auton erinomaista kuntoa.

        Olen omistanut 6 rellua eikä niissä ole mitään sen kummempia vikoja mitä kaliimmissakaan autoissa jos joku lamppu on palanut tai jarrupalat jumittuneet ruosteesta ja tie suolasta ja ei yksikään auto ole ollut ruosteesa.


      • on ollut taka-akselisto
        ite huoltava kirjoitti:

        Olen omistanut 6 rellua eikä niissä ole mitään sen kummempia vikoja mitä kaliimmissakaan autoissa jos joku lamppu on palanut tai jarrupalat jumittuneet ruosteesta ja tie suolasta ja ei yksikään auto ole ollut ruosteesa.

        näin ovat omistajat kertoneet. Haluammeko Ladaan saman vian? Emme halua. Rellu pidä näpit erossa Ladasta.


      • Clionisti
        on ollut taka-akselisto kirjoitti:

        näin ovat omistajat kertoneet. Haluammeko Ladaan saman vian? Emme halua. Rellu pidä näpit erossa Ladasta.

        Itse olen Clion pitkäaikainen omistaja eikä taka-akselistossa ole minkään sortin vikaa. Kateellisten ja tietämättömien mutu-panettelua - jälleen kerran. Minäkin Rellun omistajana en haluaisi olla Ladojen kanssa missään tekemisissä - ovat sen verran heikkolaatuisia autoja.


      • meinaakohan
        Clionisti kirjoitti:

        Itse olen Clion pitkäaikainen omistaja eikä taka-akselistossa ole minkään sortin vikaa. Kateellisten ja tietämättömien mutu-panettelua - jälleen kerran. Minäkin Rellun omistajana en haluaisi olla Ladojen kanssa missään tekemisissä - ovat sen verran heikkolaatuisia autoja.

        ne, että rellulla pärjätään Venäjän pakkasissa?


      • Clionisti.
        meinaakohan kirjoitti:

        ne, että rellulla pärjätään Venäjän pakkasissa?

        Itselläni oli Clio muutama vuosi sitten Kuusamon tulipalopakkasissa 35-40 astetta ja auto kävi ihan normaalisti. Nykyladoilla (siis Kalinalla) voi olla paljon enemmänkin ongelmia.


      • 2012
        ReiskaS kirjoitti:

        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan.

        Reiska S siitä että silloin autotehtaat oli itsenäisiä. Itsenäisiä merkkejä ja valmistajia paljon.
        Nykyään kolmen ison ja parin pienemmän hallussa kaikki merkit. GM, Ford, Toyota, WW.. Ja pari pienempää.. Sitten kaikki ristiin rastiin ostaa osat toisiltaan kun tulee halvemmaksi.


      • 2012 kirjoitti:

        Reiska S siitä että silloin autotehtaat oli itsenäisiä. Itsenäisiä merkkejä ja valmistajia paljon.
        Nykyään kolmen ison ja parin pienemmän hallussa kaikki merkit. GM, Ford, Toyota, WW.. Ja pari pienempää.. Sitten kaikki ristiin rastiin ostaa osat toisiltaan kun tulee halvemmaksi.

        kuten kirjoitit. Sitten nämä isot firmat tekevät eri hinta -ja laatuluokissa autoja kuluttajien tarpeisiin. GM:llä ja Fordilla ei tosin ole kuin vikapesiä. Toyotalla on Corollia tavallsille taatelin tallajille ja nousukkaille Lexuksia. VW:llä on täysi paletti paskoista Skodista aina Lamborghiniin asti.
        Joskus Ford on väläyttänyt aikaansa edellä olevalla designilla kuten Sierra oli tullessaan markkinoille.


      • tulostaiulos131321
        ReiskaS kirjoitti:

        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan.

        "Vanhoja muistellen ReiskaSKäyttäjän viestit10.12.2007 13:46
        Niin todellakin on mentävä aina 60-tai 70-luvulle,
        jos aikoo puhua oikeista autoista. Silloin design oli sitä jotain. Automerkin erotti toisestaan hyvin helposti. Jokaisella merkillä oli oma design. Mitä se on nykyään? Kaikki näyttävät samalta. Nissanit,tojot,kiat,hyundait, chevroletit(daewoot)jne. Ei mitään persoonallisuutta. Ihmisistä on tullut sätkynukkeja. Ei uskalleta olla oma itsensä.Siinäkin mielessä Lada on ollut raikas poikkeus ja ladan omistajat. Uskalletaan uida vastavirtaan.Kalinan osalla on jo hieman sorruttu saippuapurkkiin japsien tapaan. "

        Niin kuin täällä edellisissä keskusteluissa jo on käynyt ilmi melkein kaikki autonvalmistajat ovat naimisissa keskenään. Näin ollen on halvempi tehdä ikään kuin samaan muottiin lähes kaikki muukin. Passaa kojelaudat, korin osat.. jne jne.. Kaikkihan nykyään alkaa muistuttaa enemmän tai vähemmän pölynimuria. Poikeuksia löytyy ainoastaan kalliimpien merkkien kohdalla. Eikä niissäkään hinta takaa enää laatua. Esimerkiksi tässä taanoin oli omakotitalon hintainen bmw testissä ja pakasta vedetty auto. Heti syttyi merkkivalo service kun automaattinen vaihdelaatikko lakkasi toimimasta. Samoin oli käynyt mb saman hintaluokan vehkeelle tiesi toimittaja kertoa. Nykyään tehdään tulosta ei laatua. Sama on ikävä kyllä todettava halvoissakin autoissa kuten lada ja muutama muu..


      • rellulla ajava
        on ollut taka-akselisto kirjoitti:

        näin ovat omistajat kertoneet. Haluammeko Ladaan saman vian? Emme halua. Rellu pidä näpit erossa Ladasta.

        Eikö Cliossa ole samanlainen takaakseli kuin muissakin merkeissä.


    • Topi Toijalasta

      Taito se on tuokin.

      Reiska se taas yrittää kääntää paaliauton ja Rellun yhteistyön päälaelleen. Suorastaan huvittava ajatus, että ladasta otettaisiin mallin Renuun, ranskalaisten mainetta kun on juuri saatu kovalla työllä kohotettua, niin sitten vielä pyydettäisiin paali-ladalta apua.

      Voisi Reiskakin myöntää ladan ongelmat, kun kerran niitä valmistava tehdaskin niin tekee. Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen joten en ihmettele miksi Reiskan kirjoituksissa ei paljon järkeä ole.

      Muttta huumoria olla pitää, jos asiaa ei ole, tämän ainakin reiska on sisäistänyt oikein hyvin.

      • poskensoittaja

        kerrohan mikä auto sinulla on niin saadaan päästää kunnon hörönaurut. Mutta ei Topi kerro. Topilla on japsi ja sillä ei kannata levennellä.


      • renaultisti

        Huonontuuko se Renaultin maine jos vaikka lartsun kanssa yhteistyöhön alkaisivatkin? saisi ladakin jotain hyvää ja uudistuneisuutta pelteinsä alle ja sekä perunalaatikko lartsu voisi vihdoinkin siirtyä sinne historiaan ja museoihin viimeisenä kansanautona:) myös renault hyötyisi koskapa suurella venäjällä ihmiset kernaasti tietenkin rahatilanteen niin salliessa voisivat edes vähän siirtyä uudemnpaan tekniikan mutta kun se tiestö ei tiemmä oikein venäjällä suosi kun lartsuja ja ziliejä ja tshaikkaa:( mutta olisihan se loistava kokeilukenttä se venäjä renaultille:)


    • Ukko repi persiinsä kuullessaan, että Renault tulee pelastamaan paali-ladaa. Ukko kun on työkseen haukkunut juuri sitä merkkiä.
      Viikko sitten jouduin kuuntelemaan esitelmän Rellun laatuongelmista, takaisinkutsuista ja turkissa tapahtuvasta autovalmistuksesta.

      Viikonloppu meni ukolta keksiessä hyvää selitystä ja tuossa sen näitte.

    • poison.eagle

      Sittehän Fernando Alonso ajelee ens vuonna ladalla ykkösissä,ja sehän ei meitä haittaa ollenkaan=)Ferrarit voittaa monella kierroksella tämän fernandon

    • Monilla autoillut

      Minulla on vuosikymmenten myötä ollut useita erimerkkisiä autoja. Esim. Mersu, Toyota, Peugeot, Audi,Opel, Nissan ja toinen Mersu..kunnes tapasin Renaultin...kunnon auton. Hyvä ajaa, kestävä ja matkustajillekin mukava.
      Into Relluun syttyi, kun velipoika ajoi Renault 19 678000 km kunnes vaihtoi sen. Muutamiaa kuluvaa osaa lukuunottamatta Rellu kesti..ja kesti.

      Meillä on ollut kakkosautona Megane. Nyt on kaksi, tulee toinenkin. On ykkös- ja kakkosauto nimeltään Renault Megane. Parempaa ajettavaa en ole löytänyt, vaikka omistamieni autojen lisäksi olen paljonkin ajellut esim. BMW:lla, Seatilla, Saabilla ja Volvo 70:llä.

      Rellulta laatua joutaa vähän Ladaankin.
      PS. ei muuten turhaan Megane ole pitkään ollut Euroopan ostetuin henkilöautomalli :)

      • rellu surkein

        ranskalaismerkki. Ei kannattaisi levitellä mutu tietoja, kun on tarjolla tilastoja. Yksi tällaisten tilastojen tarjoajista on saksalainen katsastusyhtiö TÜV, joka julkaisee vuosittain tilastoja katsastuksessa ilmenneistä vioista. TÜV Auto Report 2005:ssä on tietoja n. 7,7 miljoonasta TÜVin katsastuspisteissä katsastetusta autosta. Kyseisen tilaston mukaan Rellu on surkein eurooppalaismerkki. No olnhan siellä italialaiset sitten vielä perässä.


      • renaultisti
        rellu surkein kirjoitti:

        ranskalaismerkki. Ei kannattaisi levitellä mutu tietoja, kun on tarjolla tilastoja. Yksi tällaisten tilastojen tarjoajista on saksalainen katsastusyhtiö TÜV, joka julkaisee vuosittain tilastoja katsastuksessa ilmenneistä vioista. TÜV Auto Report 2005:ssä on tietoja n. 7,7 miljoonasta TÜVin katsastuspisteissä katsastetusta autosta. Kyseisen tilaston mukaan Rellu on surkein eurooppalaismerkki. No olnhan siellä italialaiset sitten vielä perässä.

        Renault on sakemannien mielestä surkein koskapa heidän maassaan suositaan fanaattisesti bmw ja mersuja ja audeja joihin myös osatkin tulevat pää-osin itä-euroopasta:) mutta sitähän ei arvokkaiden saksalaisten omatunto kestä julkisesti tunnustaa:( ainiin onhan sakemanneillakin se heidän opelinsa ts ladansa:) ja ww=wolks frei:) taitaapa olla niin että kaikkiin ww ja opeleihin ja m&b ja bemuihin ja audeihin tulee osat ihan samalta tehtaalta kun Renaultiinki mm voimansiirron ja sähkölaite osat mm laturit ja startit tulevat boschilta paitsi että Renault on suosinut enempi Ranskalaista teollisuutta mm sähkölaitteiden osalta ja muiden nv vähäisimpien osaltakuten valolaiteet (valeo=ranskalainen) samaten vaijerit tulevat pääsosin italiasta suodattimet (puriflux=ranskasta sekä osin mann=saksasta) ihan samoja merkkejä käyttää esim ww ja opel ja bmw ja mersukin:)


      • Piippeli
        renaultisti kirjoitti:

        Renault on sakemannien mielestä surkein koskapa heidän maassaan suositaan fanaattisesti bmw ja mersuja ja audeja joihin myös osatkin tulevat pää-osin itä-euroopasta:) mutta sitähän ei arvokkaiden saksalaisten omatunto kestä julkisesti tunnustaa:( ainiin onhan sakemanneillakin se heidän opelinsa ts ladansa:) ja ww=wolks frei:) taitaapa olla niin että kaikkiin ww ja opeleihin ja m&b ja bemuihin ja audeihin tulee osat ihan samalta tehtaalta kun Renaultiinki mm voimansiirron ja sähkölaite osat mm laturit ja startit tulevat boschilta paitsi että Renault on suosinut enempi Ranskalaista teollisuutta mm sähkölaitteiden osalta ja muiden nv vähäisimpien osaltakuten valolaiteet (valeo=ranskalainen) samaten vaijerit tulevat pääsosin italiasta suodattimet (puriflux=ranskasta sekä osin mann=saksasta) ihan samoja merkkejä käyttää esim ww ja opel ja bmw ja mersukin:)

        General motorsin käsissä eikö ne ole puolet tämän maailman autoista. Ja sitte pari pienempää konsernie... Että kun yhtä haukkuu, haukkuu väkisellä toistai. Mulla ollu -85 kadetti monta vuotta ja kön vaen jarrut jaksaa laittaa joka katastukseen ja välillä öljyt vaihtaa niin pelovaa. Kyllä ne autot kunnossa pyssyy kön huoltaa säännöllisesti. Tyyppiviat sitte erikseen. Iltasanomissa oli muuten sen pikku ladan testi tässä joku aeka sitte. Siinäi puolsi jarrut ja tuli huollosta testaajalle käyttöön. Edelleen puolsi jarrut. Nivaa kehuvat että hyvä maastoauto. Perusmekaniikkaa eikä mittää hienoo elektroniikkaa jota ei suomen olosuhteisiin oo tarkotettu kun kesäsin ja sillonnii pienin varauksin. Renaultti ja volovohan on tehny yhteistyötä jo maaliman sivu. Oikiastaan maha itsenäistä autotehasta olla ollukkaan sitte t- mallin foordin. Jospa ne opettas venäläisiä ainaki siinä miten tehhään ajettavampia autoja ettei niin karuja oisi. Vuan niinhän se oli aikonaan sovassahi että sakemannin tankki hyyty kun niin tarkkaan tehty ja justiinsa neuvostopanssari vaen paremmin pelasi kun vähän hiekkaa sai moottorin että väläjyys väheni. Yksilöitä kuitennii kaikki tyyni. Osti minkä merkin tahansa niin jos susi sattuu se on susi vaekka voessa paistas...


      • Jurij
        rellu surkein kirjoitti:

        ranskalaismerkki. Ei kannattaisi levitellä mutu tietoja, kun on tarjolla tilastoja. Yksi tällaisten tilastojen tarjoajista on saksalainen katsastusyhtiö TÜV, joka julkaisee vuosittain tilastoja katsastuksessa ilmenneistä vioista. TÜV Auto Report 2005:ssä on tietoja n. 7,7 miljoonasta TÜVin katsastuspisteissä katsastetusta autosta. Kyseisen tilaston mukaan Rellu on surkein eurooppalaismerkki. No olnhan siellä italialaiset sitten vielä perässä.

        Lada olisi se ylivoimaisesti surkein merkki, jos se olisi tilastoitavissa, mutta alhaisten myyntimäärien takia se ei kelpaa tilastoihin.


      • Jurij kirjoitti:

        Lada olisi se ylivoimaisesti surkein merkki, jos se olisi tilastoitavissa, mutta alhaisten myyntimäärien takia se ei kelpaa tilastoihin.

        väitteesi perustuu. Oletan, että sinulla on tai on ollut Lada ja voit esittää konkreettisen vikalistan. Turha kopioida mitään Hesarin vikatilastoa. Alkaa ottamaan pattiin mutu-miesten höpö-puheet. Toivottavasti sinä et kuulu näihin höpisijöihin.


      • pattia näiden jutuista
        ReiskaS kirjoitti:

        väitteesi perustuu. Oletan, että sinulla on tai on ollut Lada ja voit esittää konkreettisen vikalistan. Turha kopioida mitään Hesarin vikatilastoa. Alkaa ottamaan pattiin mutu-miesten höpö-puheet. Toivottavasti sinä et kuulu näihin höpisijöihin.

        eivät ymmärrä mitä kirjoittavat(luulevat räppänää autoksi)


      • Valehtelu ärsyttää
        ReiskaS kirjoitti:

        väitteesi perustuu. Oletan, että sinulla on tai on ollut Lada ja voit esittää konkreettisen vikalistan. Turha kopioida mitään Hesarin vikatilastoa. Alkaa ottamaan pattiin mutu-miesten höpö-puheet. Toivottavasti sinä et kuulu näihin höpisijöihin.

        Reiskakin voisi keskittyä välillä totuuden puhumiseen, ei fantasiamaailmoissa elämiseen ja niiden levittämiseen.


      • Vivle
        pattia näiden jutuista kirjoitti:

        eivät ymmärrä mitä kirjoittavat(luulevat räppänää autoksi)

        Harva nykyään kutsuu lada-räppänää autoksi.


      • Valehtelu ärsyttää kirjoitti:

        Reiskakin voisi keskittyä välillä totuuden puhumiseen, ei fantasiamaailmoissa elämiseen ja niiden levittämiseen.

        vai tuuliko niitä sormia heiluttaa näppiksen päällä? Minun tapoihin ei kuulu valehdella, ei edes kertoa muunneltua totuutta.


      • löytyy myös
        ReiskaS kirjoitti:

        vai tuuliko niitä sormia heiluttaa näppiksen päällä? Minun tapoihin ei kuulu valehdella, ei edes kertoa muunneltua totuutta.

        Ladasta huollettavaa ja korjattavaa, aivan samoin kuten muistakin autoista. Jos näitä korjaustarpeita ei löytyisi niin Autokorjaamothan olisivat tarpaattomia. Se on monta tuhatta ihmistä jotka saavat elantonsa autojen korjauksesta. Se on niin paljon, että pelkästään huonon maineen omaavan Ladan omistajat eivät pysty sitä porukkaa elättämään ja ylläpitämään. Siihen täytyy ottaa osaa 2:n tai 6:n muun automerkin omistajien myös. Tämä asia jää suurimmalta osalta Ladan morkkaajilta huomioimatta. Kertokaapa, Rols Roycea ja Bentleytä lukuunottamatta, millä automerkillä ei ole merkkikorjaamota Suomessa. Saattaa olla näilläkin. Voi olla joku harvinaisempi merkki jota ei myydä Suomessa.


      • Tai sitten kyllä
        ReiskaS kirjoitti:

        vai tuuliko niitä sormia heiluttaa näppiksen päällä? Minun tapoihin ei kuulu valehdella, ei edes kertoa muunneltua totuutta.

        "Minun tapoihin ei kuulu valehdella, ei edes kertoa muunneltua totuutta. "

        Haluatko esimerkkejä päinvastaisesta?


      • ReiskaS kirjoitti:

        vai tuuliko niitä sormia heiluttaa näppiksen päällä? Minun tapoihin ei kuulu valehdella, ei edes kertoa muunneltua totuutta.

        Niin meni vihulaiset sanattomiksi. Alkasivat sen sijaan parjaamaan meikäläistä valehtelijaksi ja ties miksi. Mutta ei vian vikaa löytynyt Ladasta.


      • Lue tuosta

      • Lue tuosta kirjoitti:

        http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=4&sid=e6ccc2b52f6d4cccd3762af30d8a13f0

        Onko tämä mielestäsi epäluotettava tietolähde?

        kuten oletinkin. Omakohtaisia kokemuksia ei tullut, koska niitä ei ole. Jouduttiin etsimään linkki Ladakerhon sivulle. Se on varmasti luotettava lähde, ei epäilystä. Vastaavia palstoja löytyy kaikille merkeille. VAG-konsernin autoilla on varsinaisia kauhutarinoita, miten öljyt lentävät moottorista ulos pikkupakkasilla.


      • Vekkeli

      • Vikoja ladassa
        ReiskaS kirjoitti:

        kuten oletinkin. Omakohtaisia kokemuksia ei tullut, koska niitä ei ole. Jouduttiin etsimään linkki Ladakerhon sivulle. Se on varmasti luotettava lähde, ei epäilystä. Vastaavia palstoja löytyy kaikille merkeille. VAG-konsernin autoilla on varsinaisia kauhutarinoita, miten öljyt lentävät moottorista ulos pikkupakkasilla.

        "Se on varmasti luotettava lähde..."

        Hyvä että myönnät ladasta runsaasti vikoja löytyvän.


      • Todisteita on
        ReiskaS kirjoitti:

        kuten oletinkin. Omakohtaisia kokemuksia ei tullut, koska niitä ei ole. Jouduttiin etsimään linkki Ladakerhon sivulle. Se on varmasti luotettava lähde, ei epäilystä. Vastaavia palstoja löytyy kaikille merkeille. VAG-konsernin autoilla on varsinaisia kauhutarinoita, miten öljyt lentävät moottorista ulos pikkupakkasilla.

        Nimenomaan linkki lada-kerhon sivuille on luotettavampi osoitus ladan vioista kun jonkun epämääräisen nimimerkin kirjoittama lista hänen ladansa vioista.

        Mutta Reiska tietysti kiistää tämän, koska se on epäedullista julkisuutta ladalle.


      • Vikoja ladassa kirjoitti:

        "Se on varmasti luotettava lähde..."

        Hyvä että myönnät ladasta runsaasti vikoja löytyvän.

        ei olisi autokorjaamoitakaan. Ladankin kohdalla saattaa löytyä yksilöitä, joissa pikkuvikoja on ollut. Vuosi takaperin olin matkassa 200 kilometriä ajetulla Focuksella ja siitä hajosi kytkin kun ajoin huoltoaseman pihaan. Soitto autovuokraamoon ja toivat toisen auton tilalle. Sitten näkee ranskalaisia joissa on talvella nokka peitossa ja saksalaisia autoja joissa on ekstra lämmittimin huohottimelle,ettei lennä öljyt ulos. Niissä puhutaan jo karkeista suunnitteluvirheistä. Ladan kohdalla alihankkijan komponenttiviasta.


      • Safrane
        rellu surkein kirjoitti:

        ranskalaismerkki. Ei kannattaisi levitellä mutu tietoja, kun on tarjolla tilastoja. Yksi tällaisten tilastojen tarjoajista on saksalainen katsastusyhtiö TÜV, joka julkaisee vuosittain tilastoja katsastuksessa ilmenneistä vioista. TÜV Auto Report 2005:ssä on tietoja n. 7,7 miljoonasta TÜVin katsastuspisteissä katsastetusta autosta. Kyseisen tilaston mukaan Rellu on surkein eurooppalaismerkki. No olnhan siellä italialaiset sitten vielä perässä.

        uskokaa te pemaripojat baierin tilastoihin...rehellisitä peliä, kuin vennään vaalit


      • Ehdottomasti paras
        ReiskaS kirjoitti:

        ei olisi autokorjaamoitakaan. Ladankin kohdalla saattaa löytyä yksilöitä, joissa pikkuvikoja on ollut. Vuosi takaperin olin matkassa 200 kilometriä ajetulla Focuksella ja siitä hajosi kytkin kun ajoin huoltoaseman pihaan. Soitto autovuokraamoon ja toivat toisen auton tilalle. Sitten näkee ranskalaisia joissa on talvella nokka peitossa ja saksalaisia autoja joissa on ekstra lämmittimin huohottimelle,ettei lennä öljyt ulos. Niissä puhutaan jo karkeista suunnitteluvirheistä. Ladan kohdalla alihankkijan komponenttiviasta.

        "Ladankin kohdalla saattaa löytyä yksilöitä, joissa pikkuvikoja on ollut..."

        SAATTAA LÖYTYÄ...
        PIKKUVIKOJA...


      • renaultisti
        Piippeli kirjoitti:

        General motorsin käsissä eikö ne ole puolet tämän maailman autoista. Ja sitte pari pienempää konsernie... Että kun yhtä haukkuu, haukkuu väkisellä toistai. Mulla ollu -85 kadetti monta vuotta ja kön vaen jarrut jaksaa laittaa joka katastukseen ja välillä öljyt vaihtaa niin pelovaa. Kyllä ne autot kunnossa pyssyy kön huoltaa säännöllisesti. Tyyppiviat sitte erikseen. Iltasanomissa oli muuten sen pikku ladan testi tässä joku aeka sitte. Siinäi puolsi jarrut ja tuli huollosta testaajalle käyttöön. Edelleen puolsi jarrut. Nivaa kehuvat että hyvä maastoauto. Perusmekaniikkaa eikä mittää hienoo elektroniikkaa jota ei suomen olosuhteisiin oo tarkotettu kun kesäsin ja sillonnii pienin varauksin. Renaultti ja volovohan on tehny yhteistyötä jo maaliman sivu. Oikiastaan maha itsenäistä autotehasta olla ollukkaan sitte t- mallin foordin. Jospa ne opettas venäläisiä ainaki siinä miten tehhään ajettavampia autoja ettei niin karuja oisi. Vuan niinhän se oli aikonaan sovassahi että sakemannin tankki hyyty kun niin tarkkaan tehty ja justiinsa neuvostopanssari vaen paremmin pelasi kun vähän hiekkaa sai moottorin että väläjyys väheni. Yksilöitä kuitennii kaikki tyyni. Osti minkä merkin tahansa niin jos susi sattuu se on susi vaekka voessa paistas...

        Oli gm n omistuksesa on suuri osa autotehtaista eipä paljoa itsenäisiä enää olekaan lähes kaikkiin taitavat tulla ainaki jotku osat gm ltä se on sitä jenkkien harrastamaa kapitalismia kaikki meille periaatteella:(


    • Safrane

      Mutta kylläpä Eurooppalaiset onkin tyhmiä, kun ajelee tuollaisilla Rellun-pippanoilla...onhan renault ollut "iät ja ajat" Euroopan eniten ostettu automerkki. Onneksi sentään Suomesta löytyy peräkammarinpoikia jotka hampaat irvessä vetää 15 vutta vanhoilla pakkelipemareilla, koska pappa on kehtoa keinutellessaan, pärevalon loistaessa silmät liikutuksesta kosteina kertonut suuresta ja mahtavasta Germaanisesta kansasta, joka väsymättä on takonut loistoluokan vaunuja proletariaatin yltämättömiin.

    • voisi valita laadukkaamman kumppanin kuin rellu. Rellu, tojota, korealaiset ja opel ja foorti kuuluvat siihen sarjaan, joilla ei ole laadullisesti Ladalle mitään annettavaa. VAG-leiristä olisi Skoda ollut sopiva. Molemmilla kunnon toverillinen imago.

      • Totta on

        Kas kummaa. Reiska myöntää ladan olevan laadullisesti Skodaa huonompi.

        Outo väite reiskan aikaisemmat lausunnot huomioiden. Jotain ristiriitaa havaittavissa reiskan tarinoissa.


      • merkitse, että
        Totta on kirjoitti:

        Kas kummaa. Reiska myöntää ladan olevan laadullisesti Skodaa huonompi.

        Outo väite reiskan aikaisemmat lausunnot huomioiden. Jotain ristiriitaa havaittavissa reiskan tarinoissa.

        joku olisi huono, jos joku toinen on parempi. Otsikkosi on hieman epäjohdonmukainen. Jos tyttöystäväsi sanoo, että joku muu on parempi sängyssä kuin sinä, eihän se merkitse sitä, että sinä olisit huono. Vai merkitseekö?


      • asiallisesti
        merkitse, että kirjoitti:

        joku olisi huono, jos joku toinen on parempi. Otsikkosi on hieman epäjohdonmukainen. Jos tyttöystäväsi sanoo, että joku muu on parempi sängyssä kuin sinä, eihän se merkitse sitä, että sinä olisit huono. Vai merkitseekö?

        ottaen se merkitsee sitä.


      • Miten niin

        ei tojotalla olisi ollut mitään annettavaa? KAttelepas vähän tilastoja vaikka tästä ennenkuin puhut :P
        Toyota TM:n vikatilastojen EHDOTON ykkönen!


      • ReiskaS vastaa
        Totta on kirjoitti:

        Kas kummaa. Reiska myöntää ladan olevan laadullisesti Skodaa huonompi.

        Outo väite reiskan aikaisemmat lausunnot huomioiden. Jotain ristiriitaa havaittavissa reiskan tarinoissa.

        Se, että Skoda olisi sopivampi kumppani Ladalle kuin Rellu, ei merkitse sitä että Skoda olisi kokonaisuudessaan parempi kuin Lada. Mutta kahdella tasaväkisellä kumppanilla on jotain annettavaa toisilleen. Tojot ja Rellut ovat niin paljon Ladaa perässä, että siinä liitossa vain Ladalla on annettavaa.


      • Miten niin kirjoitti:

        ei tojotalla olisi ollut mitään annettavaa? KAttelepas vähän tilastoja vaikka tästä ennenkuin puhut :P
        Toyota TM:n vikatilastojen EHDOTON ykkönen!

        Tutkimusten mukaan Tojota Korolla on vaarallisin automerkki Suomessa. Eniten ajetaan kolareita Korollalla. Sen takia(kaan) se ei sovellu Ladan kumppaniksi. Turvallisuus on tärkeätä ja siitä Lada pitää kynsin ja hampain kiinni.


      • Topi Toijalasta
        ReiskaS kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan Tojota Korolla on vaarallisin automerkki Suomessa. Eniten ajetaan kolareita Korollalla. Sen takia(kaan) se ei sovellu Ladan kumppaniksi. Turvallisuus on tärkeätä ja siitä Lada pitää kynsin ja hampain kiinni.

        Onko Reiskalle jo kasvanut peräpukamat suupieliin kun päivästä toiseen suoltaa pelkkää paskaa?


      • eniten kolareita
        Topi Toijalasta kirjoitti:

        Onko Reiskalle jo kasvanut peräpukamat suupieliin kun päivästä toiseen suoltaa pelkkää paskaa?

        Suomessa, mutta lukema selittyy Corollan suurella lukumäärällä. Suhteutettuna auton lukumäärään eniten ajetaan kolareita Voyagerilla. Reiska oli jättänyt omassa kommentissaan osan pois uutisesta. Tosin minulla vetää suuta hymyyn, miten Reiskan jutut otetaan näinkin vakavasti.


      • Todella onnetonta
        ReiskaS kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan Tojota Korolla on vaarallisin automerkki Suomessa. Eniten ajetaan kolareita Korollalla. Sen takia(kaan) se ei sovellu Ladan kumppaniksi. Turvallisuus on tärkeätä ja siitä Lada pitää kynsin ja hampain kiinni.

        Millainen pönttö ei osaa edes Corollaa kirjoittaa oikein?

        Säälittävää


      • on taas
        ReiskaS kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan Tojota Korolla on vaarallisin automerkki Suomessa. Eniten ajetaan kolareita Korollalla. Sen takia(kaan) se ei sovellu Ladan kumppaniksi. Turvallisuus on tärkeätä ja siitä Lada pitää kynsin ja hampain kiinni.

        tehnyt "tutkimuksia", tosin ensin siemaillut kärpässienikeittoa.
        Hallusinaatiot taas sitä luokkaa...


      • RieskaS
        ReiskaS vastaa kirjoitti:

        Se, että Skoda olisi sopivampi kumppani Ladalle kuin Rellu, ei merkitse sitä että Skoda olisi kokonaisuudessaan parempi kuin Lada. Mutta kahdella tasaväkisellä kumppanilla on jotain annettavaa toisilleen. Tojot ja Rellut ovat niin paljon Ladaa perässä, että siinä liitossa vain Ladalla on annettavaa.

        Lada on teknisesti ja laadullisesti valovuosia edellä muita, siksi on niin moni yrittänyt päästä Ladan kanssa liittoon ( mm. Daimler Benz).
        Menestyksen näkee esim. massiivisina myyntilukuina sekä menestyksenä kolaritesteissä sekä katsastus- ja luotettavuustilastoissa.
        Myös jälleenmyyntiarvo ja menestys merkkien merkki tutkimuksissa puhuu selvää kieltä.
        Yksi arvostetuimpia brändejä tällä hetkellä.


      • Todella onnetonta kirjoitti:

        Millainen pönttö ei osaa edes Corollaa kirjoittaa oikein?

        Säälittävää

        pieneen kirjoitusvirheeseen. Tärkeintä on asiasisältö. Toisten nimittely ei kuulu sivistyneen kansalaisen käytökseen.


      • Justiina
        ReiskaS kirjoitti:

        pieneen kirjoitusvirheeseen. Tärkeintä on asiasisältö. Toisten nimittely ei kuulu sivistyneen kansalaisen käytökseen.

        Oppisit joskus kertomaan faktoja etkä fantasiatarinoita takkailtojen viihdykkeeksi.


    • sinua poloista

      ..vahvistakoon.

    • keltainenlada

      Vai ranskalaisiin naimisiin tässä nyt joutuu...

      • Minzil

        sama reaktio.. ei rellun kans
        Lada on laatua


      • Jaroslavl
        Minzil kirjoitti:

        sama reaktio.. ei rellun kans
        Lada on laatua

        Lada on autojen sutta ja sekundaa, jolle nauravat Kremlin portitkin.


    • noin suurinpiirtein

      samaa pas... eikun kastia.

    • 500sel

      Lada on nyt oikeasti siperian mersu. Kuka muistaa aikoinaan oli mersun näköisellä keulalla varusteltuja ladoja. Nyt on myyty jo useampi vuosi ladan tekniikalla varusteltuja mersuja. Mersu joka on myös kärsinyt laatuongelmista hakee ilmeisesti totuutta yksinkertainen on parempi.

      "Avtovaz aikoo allekirjoittaa vuoden loppuun mennessä yhteistyösopimuksen jättitehtaan rakentamisesta Venäjälle yhdessä kanadalaisen Magna-yhtiön kanssa, joka tunnetaan tuotantoyhteistyöstään DaimlerChryslerin kanssa.

      Venäläisen Vedomosti-talouslehden Avtovaz-lähteiden mukaan DaimlerChrysler saattaa tulla mukaan Avtovazin ja Magnan hankkeeseen. Avtovaz aikoo rakentaa yhdessä Magnan kanssa päätoimintapaikalleen Venäjän Toljattiin 480 000 autoa vuodessa rakentavan tehtaan.

      Tehtaan hinnaksi arvioidaan puolitoista miljardia euroa. Magna on erikoistunut valmistamaan ja suunnittelemaan autoja ja autonosia. Avtovaz aikoo kehittää Magnan kanssa myös uuden automallin, jota tehtaalla ruvetaan valmistamaan.

      Tämän lisäksi tehtaalla on tarkoitus vielä koota jonkun muun ulkomaisen autonvalmistajan autoja. Avtovaz siirtyi käytännössä uudestaan valtion haltuun vuoden alussa, kun ohjat tehtaalla otti valtiollinen Rosoboronexport-aseviejä.

      Avtovaz yhtiö valmistaa Lada-henkilöautoja ja Niva-maastoautoja sekä yhteistyössä GM:n kanssa Niva Cherolet -maastoautoja ja Chevrolet Viva -henkilöautoa."

    • ladamies nro 185

      No ittelläni on Samara ja onhan se parempi, kuin Rellu. Siinä, kun ei ole näitä rikkoutuvia sähköhärpäkkeitä.

      • olekaan

        Eihän Samarassa muuta olekaan kuin viallisia ja huonosti toimivia sähkölaitteita. Onneksi siinä ei ole mitään varusteita niin hajoavia osia on vähemmän.


      • ladamies nro 185
        olekaan kirjoitti:

        Eihän Samarassa muuta olekaan kuin viallisia ja huonosti toimivia sähkölaitteita. Onneksi siinä ei ole mitään varusteita niin hajoavia osia on vähemmän.

        No niin. Sitä just tarkotin. Meinaan yks sukulaismies osti Renault Scenicin, joka oli uudempaa vuosimallia,
        kuin minun Samarani. Heti piti jarruja käydä korjuuttamassa. Jotain muutakin pientä sähkövikaa siinä oli. Tosin, kun se oli Delta-auton vaihtoautohallista, niin siinä oli jonkun kuukauden "vaihtoautotakuu" ja viat korjattiin takuutyönä. Omaan Samaraani ostin vain penkinpäälyset (vanhat oli kulunu ja maalia täys) ja vahakankaan takakontin peitoksi.


    • ladamies nro 185

      Citikka, Pösö ja Fiatkin yrittäneet monopolisoida pakettiautomarkkinat. Et jos vaik Renault Scenicin saa Lada Sceniccinä, niin ostan heti.

    • Nythän tämäkin
      • yhteis työ

        Ei Daciassa ole Ladaa muuta kuin Ladan merkit.


      • Se riittää
        yhteis työ kirjoitti:

        Ei Daciassa ole Ladaa muuta kuin Ladan merkit.

        Se on silloin aito Lada ja kelpaa köyhälle kommunistille.


      • Ruplahymy :D
        Se riittää kirjoitti:

        Se on silloin aito Lada ja kelpaa köyhälle kommunistille.

        Tuskinpa noita Suomeen ja Pohjois-Korean silloin tulee.

        Saksalaiset ja muu EU-alue niitäkin myyvät varmasti !


      • yhteis työ
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        Tuskinpa noita Suomeen ja Pohjois-Korean silloin tulee.

        Saksalaiset ja muu EU-alue niitäkin myyvät varmasti !

        En usko että siellä on riittävästi köyhiä kommunisteja tekemään ladan myynnistä kannattavaa.


      • Ruplahymy :D
        yhteis työ kirjoitti:

        En usko että siellä on riittävästi köyhiä kommunisteja tekemään ladan myynnistä kannattavaa.

        "siellä " Siis missä ?

        Saksassako, sieltähän noi Retro-Nivatkin Suomeen tuotiin 2000-luvulla myyntiin.

        No, mikäli taas "Suomea ja Pohjois-Koreaa" ajattelit, niin samaahan minäkin jo totesin. Listaanhan voidaan lisät Kiina ja Kuuba.


      • yhteis työ
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        "siellä " Siis missä ?

        Saksassako, sieltähän noi Retro-Nivatkin Suomeen tuotiin 2000-luvulla myyntiin.

        No, mikäli taas "Suomea ja Pohjois-Koreaa" ajattelit, niin samaahan minäkin jo totesin. Listaanhan voidaan lisät Kiina ja Kuuba.

        Saksaa ja muuta EU-aluetta tietenkin tarkoitin.


      • Ruplahymy :D
        yhteis työ kirjoitti:

        Saksaa ja muuta EU-aluetta tietenkin tarkoitin.

        No, kai ne sitten mielenkiinnosta / ja harrastuksesta niissä maissa myyvät Ladoja ?

        Kuten tuostakin mainoksesta näet.

        http://www.lada.de/modelle.html

        Noi kaikki uudet Lada malli täyttävät Euro 5 -päästönormit.


      • yhteis työ
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        No, kai ne sitten mielenkiinnosta / ja harrastuksesta niissä maissa myyvät Ladoja ?

        Kuten tuostakin mainoksesta näet.

        http://www.lada.de/modelle.html

        Noi kaikki uudet Lada malli täyttävät Euro 5 -päästönormit.

        Mistä tiedät että yhtään on myyty? Suomessa Ladoja myytiin 1kpl/kk tahdilla kunnes maahantuojan mitta tuli täyteen. Voihan Saksassa olla vanhoja kommunisteja enemmän kuin Suomessa. Mutta häviävä luonnonvara se kuitenkin on.


    • Ruplahymy :D

      Mistä saat tuollaisia tilastoja ?

      Ja mitä tulee Saksan Ladan myyntiin, niin katso www.mobile.de olisiko siellä myynnissä käytettyjä Ladoja myynnissä.

      Mitä taas tule politiikkan ja Ladaan, kerro missä on parempi markkinatalous kun Venäjällä ?

      Kaksi Ladaa omistan, (on kyllä muitakin automerkkejä omistuksessa)ikinä en ole vasemmistoa vielä äänestänyt !

      • Tuulilasista

        Tuulilasi kertoo kuukausittain myydyt autot. Ennen kuin Ladan myynti lopetettiin se oli 1/kk pitkän aikaa. Venäjän politiikka ei minua kiinnosta. Suomessa Ladaa ei osta kuin äärivasemmistolaiset poliittisista syistä.


      • Ruplahymy :D
        Tuulilasista kirjoitti:

        Tuulilasi kertoo kuukausittain myydyt autot. Ennen kuin Ladan myynti lopetettiin se oli 1/kk pitkän aikaa. Venäjän politiikka ei minua kiinnosta. Suomessa Ladaa ei osta kuin äärivasemmistolaiset poliittisista syistä.

        "Tuulilasi kertoo kuukausittain myydyt autot."

        Varmaan voi olla noin. Mut miksi ostaa vanhaa autoa Suomessa uutena ?
        Esim. vuonna 2007 jos auton vuosimalli on 2004 ? Näinhän Delta-auto myi Lada 110. Siis tuo Lada 110 lopetettiin valmistamasta vuonna 2004 !
        Ja, ne Nivat joita oli myynnissä oli tuotu Saksasta! Siis vanhaa mallia, jota tuo Tuulilasikin mainosti.

        Ihme kun ruotsalaiset myy tänään Euro 5 -päästönormilla olevia Lada Nivoja ?

        Islantilaiset kai ovat myös sinusta kommareita ?
        Siellä on henkeä kohti eniten maailmassa Lada Nivaa.

        Saksassa oli muuten eilen niitä käytettyjä Ladoja melkein 700 kpl, siis pelkästään www.mobile.de sivustolla.


      • Pointti?
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        "Tuulilasi kertoo kuukausittain myydyt autot."

        Varmaan voi olla noin. Mut miksi ostaa vanhaa autoa Suomessa uutena ?
        Esim. vuonna 2007 jos auton vuosimalli on 2004 ? Näinhän Delta-auto myi Lada 110. Siis tuo Lada 110 lopetettiin valmistamasta vuonna 2004 !
        Ja, ne Nivat joita oli myynnissä oli tuotu Saksasta! Siis vanhaa mallia, jota tuo Tuulilasikin mainosti.

        Ihme kun ruotsalaiset myy tänään Euro 5 -päästönormilla olevia Lada Nivoja ?

        Islantilaiset kai ovat myös sinusta kommareita ?
        Siellä on henkeä kohti eniten maailmassa Lada Nivaa.

        Saksassa oli muuten eilen niitä käytettyjä Ladoja melkein 700 kpl, siis pelkästään www.mobile.de sivustolla.

        Mikä oli pointtisi? Maahantuoja myi vanhaa mallia? Kommareiden määrä varmasti vaihtelee maittain. Samoin Ladan ostajien. Montaa Ladan ostajaa ei ole missään maassa Venäjän ulkopuolelle. Ei myöskään kommunisteja.


      • ladamiäs
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        "Tuulilasi kertoo kuukausittain myydyt autot."

        Varmaan voi olla noin. Mut miksi ostaa vanhaa autoa Suomessa uutena ?
        Esim. vuonna 2007 jos auton vuosimalli on 2004 ? Näinhän Delta-auto myi Lada 110. Siis tuo Lada 110 lopetettiin valmistamasta vuonna 2004 !
        Ja, ne Nivat joita oli myynnissä oli tuotu Saksasta! Siis vanhaa mallia, jota tuo Tuulilasikin mainosti.

        Ihme kun ruotsalaiset myy tänään Euro 5 -päästönormilla olevia Lada Nivoja ?

        Islantilaiset kai ovat myös sinusta kommareita ?
        Siellä on henkeä kohti eniten maailmassa Lada Nivaa.

        Saksassa oli muuten eilen niitä käytettyjä Ladoja melkein 700 kpl, siis pelkästään www.mobile.de sivustolla.

        En muista ainkaan tällä palstalla kenenkään kertoneen Ladan mallien olleen vanhoja. Tai vanhojahan ne ovat aina olleet jo markkinoille tullessaan mutta siitähän ei nyt ollut kyse.


      • Ruplahymy :D
        ladamiäs kirjoitti:

        En muista ainkaan tällä palstalla kenenkään kertoneen Ladan mallien olleen vanhoja. Tai vanhojahan ne ovat aina olleet jo markkinoille tullessaan mutta siitähän ei nyt ollut kyse.

        Katso tehtaan nettisivuilta milloin Lada 111 (vaz 2111) lopettivat tekemästä niitä. Nettiautostahan löytyy Suomessa myynnissä olevia Lada 111 (vaz 2111) vuosimallilta 2005 - 2006 -ja vieläpä 2007 eli missähän noi vuosimallit olisi valmistettu ?

        Tekihän ne Lada Kalina (vaz 111 kalina) Sitä en tiedä myytinkö sitä Suomessa.


      • Ruplahymy :D
        Pointti? kirjoitti:

        Mikä oli pointtisi? Maahantuoja myi vanhaa mallia? Kommareiden määrä varmasti vaihtelee maittain. Samoin Ladan ostajien. Montaa Ladan ostajaa ei ole missään maassa Venäjän ulkopuolelle. Ei myöskään kommunisteja.

        Ai jaa, oletkin näemmä silti kiinnostunut politiikasta, vaikka aiemmin et omien sanomisiesi mukaan olisi ?

        Vai mitä tämä sitten on, Hakkaraisen vitsejä kai ?

        "Venäjän politiikka ei minua kiinnosta. Suomessa Ladaa ei osta kuin äärivasemmistolaiset poliittisista syistä. "


      • Lada kun Lada
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        Katso tehtaan nettisivuilta milloin Lada 111 (vaz 2111) lopettivat tekemästä niitä. Nettiautostahan löytyy Suomessa myynnissä olevia Lada 111 (vaz 2111) vuosimallilta 2005 - 2006 -ja vieläpä 2007 eli missähän noi vuosimallit olisi valmistettu ?

        Tekihän ne Lada Kalina (vaz 111 kalina) Sitä en tiedä myytinkö sitä Suomessa.

        Ihan sama Ladassa on tarkka ikä. Se on kuitenkin teknisesti ja laadullisesti 20-30 vuotta länsiautoja jäljessä. Ehkä jopa enemmänkin.


      • Ruplahymy :D
        Lada kun Lada kirjoitti:

        Ihan sama Ladassa on tarkka ikä. Se on kuitenkin teknisesti ja laadullisesti 20-30 vuotta länsiautoja jäljessä. Ehkä jopa enemmänkin.

        Varmaan on noin että on jäljessä ne Ladat joita Suomessa on myyty.
        Tuossa kaveri vaihtoi juuri vm 2008 Mersun pois koska oli enemmän aikaa sepän luona kun ajossa. Mutta en tiedä saiko nyt sen parempaa kun vaihtoi heittämällä uuteen Toyota Avensin .

        Toivottavasti tulevaisuudessa Ladoista ei tule noin laadukkaita kun tuo Mersu.


      • VW-kateus
        Ruplahymy :D kirjoitti:

        Varmaan on noin että on jäljessä ne Ladat joita Suomessa on myyty.
        Tuossa kaveri vaihtoi juuri vm 2008 Mersun pois koska oli enemmän aikaa sepän luona kun ajossa. Mutta en tiedä saiko nyt sen parempaa kun vaihtoi heittämällä uuteen Toyota Avensin .

        Toivottavasti tulevaisuudessa Ladoista ei tule noin laadukkaita kun tuo Mersu.

        Täällä pyritään ensisijaisesti kadehtimaan Volkkareita eikä Mersuja.


      • Ladafever

      • VW-kateus
        Ladafever kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10207272 .... tuo kertonee taas jotain klonksvaagenista.

        Oikein. VW:tä kadehditaan.


    • Akwemd

      Takaveto ladat 2101-2107 on helmia suomessa. Ja 2101-2106 mallit

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe