MInä en lähtenyt aukkiin

Korbral

Olin intissä vuonna 96. Ainakin silloin täällä pohjoisessa aukkiin valittiin porukkaa erilaisten kykyjen ja pääasiassa sen pällikokeen tuloksien perusteella. Itsekin olin aukkiin valittu. Kului aikaa ja alokasaika alkoi olla lopuillaan, kun alkoi tulla kauheasti tietoa korviini, että moni aukkiin valittu ei lähdekkään rj-koulutukseen. No, itsekin siinä sitten aloin empimään, että miksi ihmeessä olisin 12kk kun 8 tai yhdeksänkin kuukautta voisi olla ja pääsisi syksyksi kotiin ja ehtisi vielä harrastaa vaikka ja mitä ja kulkea vaikka naisissa mukavina syksyiltoina. Sitten alkoi tulla tietoon ne ketkä olivat heti peruutuksen kuultuaan menneet päällikön pakeille ja kertoneet halukkuutensa aukkiin peruutuspaikalle. Itse ainakin silloin päätin, että en lähde aukkiin itsekkään ja menin sen päällikölle ilmaisemaan. Porukka joka oli testein valittu aukkiin oli 75%;sesti perunut lähtönsä ja tilalle oli otettu kaikki halukkaan rillipäät ja muut piiperöt. Mitä siitä olisi tullut? Parempi siis olisi pakottaa aukkiin tai ainakin ylipuhua. Mutta mneillä ei oikeita johtamiskykyisiä johtajia ollut koko armaija aikana.

30

5361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko juttu...

      Ensinnäkin pisin palveluaika oli tuolloin 11 kk, ei 12. Ja toisekseen et olisi aukkiin päässyt, halusit kylläkin mutta eivät ottaneet. Itse muistan kyllä nuo ruinaajat jotka eivät päässeet mukaan, alkoi kova selittely, kotona seliteltiin jne, vaikka kaikki häpesivät ja tiesivät ettei mies pärjännyt.
      Itse suoritin aukin kunnialla ja olen MIES! Sinä et.

      Hehe!

      • Korbral

        No 330 oli tuolloin palvelusaika alikessulla ja 240 8kk miehillä. Jos et usko niin ole uskomatta. Minulle on ihan sama kuinka korkealle sen turhan piiperöiden ja vaivaisten epä-sotilaiden aukin arvostat. Oli varmaan kiva ottaa 11 tai 12kk amnpumatuloksia ja paikkailla taluja, kun oikeat soltut ampuivat ja treenasivat sotimista:)?? Hehheee

        Mutta näin se homma meni kuten edellä kirjoitin.


      • yjxytjgt

        Eli sinulla on siitin ja kivespussit.Ole niistä ylpeä.


    • you_failed___!

      Olet pelle.

      • Korbral

        Miks pelle, kun en lähteny aukkiin pelleilemään? No kyllä nme pellet kimitti siellä rivin edessä ja nolasivat itsensä:)))


      • sitten
        Korbral kirjoitti:

        Miks pelle, kun en lähteny aukkiin pelleilemään? No kyllä nme pellet kimitti siellä rivin edessä ja nolasivat itsensä:)))

        pitää vielä kymmenen vuoden jälkeenkin selitellä: "kyllähän minäkin, mutta..."


      • Korbral
        sitten kirjoitti:

        pitää vielä kymmenen vuoden jälkeenkin selitellä: "kyllähän minäkin, mutta..."

        Mutta ajattelin vain ohimennen mainita sen todellisen asian, ettette luule että aukin käyminen on kovakin saavutus elämässä, niin kuin se monelle tuntuu olevan joku mast-juttu kun lusii tupla-ajan ja saa tyyne-passin ja kaks hakasta ja jopa kolmekin kaulaan. Missään ei ole kyselty intistä, vaikka turva-alan miehiä olen ihan valtiosektorilla missä jos jossakin sitä luulisi kysyttävän.


      • murtunut..
        Korbral kirjoitti:

        Mutta ajattelin vain ohimennen mainita sen todellisen asian, ettette luule että aukin käyminen on kovakin saavutus elämässä, niin kuin se monelle tuntuu olevan joku mast-juttu kun lusii tupla-ajan ja saa tyyne-passin ja kaks hakasta ja jopa kolmekin kaulaan. Missään ei ole kyselty intistä, vaikka turva-alan miehiä olen ihan valtiosektorilla missä jos jossakin sitä luulisi kysyttävän.

        ...kuin ei päässyt AUKiin. Muistan kun itse lähdimme AUKiin ja ne, jotka jäivät rannalle selittelivät että "olisin päässyt, mutta sanoin etten varmasti lähde..." ym. paskaa. Tosiasiassa eivät päässeet AUKiin koska eivät olisi olleet oikeaa ainesta. Ihan kuin aloittajakaan ei päässyt heh heh! Muutaman kuukauden päästä tulimme johtamaan heitä perusyksikköön takaisin. Vaikka olimme samaa saapumiserää, oli se mukavaa pitää pojille sulkeisia ja tiedostaa se tosiasia, että oli ylempi. Sehän aloittajaakin silloin myös masensi.

        Itse olen nykyisin kersantti (ylennys tuli juuri äsken).


      • Korbral
        murtunut.. kirjoitti:

        ...kuin ei päässyt AUKiin. Muistan kun itse lähdimme AUKiin ja ne, jotka jäivät rannalle selittelivät että "olisin päässyt, mutta sanoin etten varmasti lähde..." ym. paskaa. Tosiasiassa eivät päässeet AUKiin koska eivät olisi olleet oikeaa ainesta. Ihan kuin aloittajakaan ei päässyt heh heh! Muutaman kuukauden päästä tulimme johtamaan heitä perusyksikköön takaisin. Vaikka olimme samaa saapumiserää, oli se mukavaa pitää pojille sulkeisia ja tiedostaa se tosiasia, että oli ylempi. Sehän aloittajaakin silloin myös masensi.

        Itse olen nykyisin kersantti (ylennys tuli juuri äsken).

        Olin minä morttileirillä ryhmänjohtaja ja näin mitä pelleilyä se on. Mutta elä sinä siinä uskossa että olet jotakin saavuittanut luuseri. Ja mene ensikin vuonna kertaamaan, niin saat ylikessuksi ylennyksen. Itse en vaivaudu edes kertaamaan, on parempaakin tekemistä kuin jahdata natsoja hampaattoman laitoksen kertauksista.


      • ryhmänjohtajana..
        Korbral kirjoitti:

        Olin minä morttileirillä ryhmänjohtaja ja näin mitä pelleilyä se on. Mutta elä sinä siinä uskossa että olet jotakin saavuittanut luuseri. Ja mene ensikin vuonna kertaamaan, niin saat ylikessuksi ylennyksen. Itse en vaivaudu edes kertaamaan, on parempaakin tekemistä kuin jahdata natsoja hampaattoman laitoksen kertauksista.

        ...etkä minään muunakaan. Jos joku alikessu on antanut sulle poikkeuksellisen oikeuden viedä miehet muodossa ruokalaan, se ei tarkoita sitä että kokemusta rj-tehtävistä olisi karttunut.

        Itsehän johdin ryhmää ja välillä joukkuettakin. Mukavaa hommaa. Ei tarvinnut natsaan edes kerrata hehe! Jotenkin mukavaa kuitata ylennys ja tieää, että arvostetaan ;)


      • res.korpraali-58
        ryhmänjohtajana.. kirjoitti:

        ...etkä minään muunakaan. Jos joku alikessu on antanut sulle poikkeuksellisen oikeuden viedä miehet muodossa ruokalaan, se ei tarkoita sitä että kokemusta rj-tehtävistä olisi karttunut.

        Itsehän johdin ryhmää ja välillä joukkuettakin. Mukavaa hommaa. Ei tarvinnut natsaan edes kerrata hehe! Jotenkin mukavaa kuitata ylennys ja tieää, että arvostetaan ;)

        itseäni ei valittu auk:kiin,ollessani sotaväessä jo kauan sitten.Minulle se oli helpotus,kun pääsi 8:lla,eikä tarvinnut olla 12kk.Aliupseerikouluun vaikuttaa paljon myös koulupohja,jota ei esim.minulla ollut.Varmasti myös palikkatestit,joita ei ainakaan 70-luvun lopulla julkaistu,ja kerrottu testattaville.(sivumennen sanottuna olen oman äo:ni on testannut laajemmassa testissä,tulos kohtuuhyvä 120)Jälkeenpäin tietysti olen ajatellut,ettei auk:n käymisestä mitään haittaakaan olisi ollut.Omassa ikäluokassani kyllä jokunen"ruinaaja" pääsi,kun ei tullut valituksi.Ehkä juuri näiden haluttomien tilalle.Normaalielämässä kulmaraudoilla kuitenkin on hyvin pieni paino,jos muuten osaa hoitaa asiansa.Itse sain omani jo lähes 30v sitten,ollut kerran kertaamassa,joka ei riitä kahteen väkäseen(tarvitsee 14vrk kertausta)Mielelläni ottaisin vastaan,jos se mahdollisuus tulisi,mutta en menetä yöuniani,vaikka en saisi.No jaa siirryn muuten nostoväkeen keväällä,joten se siitä.


      • palveluaikoja teillä..
        res.korpraali-58 kirjoitti:

        itseäni ei valittu auk:kiin,ollessani sotaväessä jo kauan sitten.Minulle se oli helpotus,kun pääsi 8:lla,eikä tarvinnut olla 12kk.Aliupseerikouluun vaikuttaa paljon myös koulupohja,jota ei esim.minulla ollut.Varmasti myös palikkatestit,joita ei ainakaan 70-luvun lopulla julkaistu,ja kerrottu testattaville.(sivumennen sanottuna olen oman äo:ni on testannut laajemmassa testissä,tulos kohtuuhyvä 120)Jälkeenpäin tietysti olen ajatellut,ettei auk:n käymisestä mitään haittaakaan olisi ollut.Omassa ikäluokassani kyllä jokunen"ruinaaja" pääsi,kun ei tullut valituksi.Ehkä juuri näiden haluttomien tilalle.Normaalielämässä kulmaraudoilla kuitenkin on hyvin pieni paino,jos muuten osaa hoitaa asiansa.Itse sain omani jo lähes 30v sitten,ollut kerran kertaamassa,joka ei riitä kahteen väkäseen(tarvitsee 14vrk kertausta)Mielelläni ottaisin vastaan,jos se mahdollisuus tulisi,mutta en menetä yöuniani,vaikka en saisi.No jaa siirryn muuten nostoväkeen keväällä,joten se siitä.

        ..muistan sen, että 8 kk oli miehistöllä, mutta 11 kk johtajilla.

        Taitaa olla palturia tämäkin juttu, kuten muutkin.

        Terveisen Reservin MAJURI


      • Korbral
        ryhmänjohtajana.. kirjoitti:

        ...etkä minään muunakaan. Jos joku alikessu on antanut sulle poikkeuksellisen oikeuden viedä miehet muodossa ruokalaan, se ei tarkoita sitä että kokemusta rj-tehtävistä olisi karttunut.

        Itsehän johdin ryhmää ja välillä joukkuettakin. Mukavaa hommaa. Ei tarvinnut natsaan edes kerrata hehe! Jotenkin mukavaa kuitata ylennys ja tieää, että arvostetaan ;)

        En tiedä miten sinun aikanasi, mutta ainakin 96 meillä oli morttileiri jossa aliupseerikouluun tai rukkiin valitut olivat ryhmänsä johtajia.
        Lisäksi olen johtanut hankalasti ammattikuntaani vastaan toimivia ryhmiä töissäni, ja se jos joku on johtamista. Mutta luulkaa te mitäluulette:) Ompahan hieman parempia meriittejä;)


      • Korbral
        res.korpraali-58 kirjoitti:

        itseäni ei valittu auk:kiin,ollessani sotaväessä jo kauan sitten.Minulle se oli helpotus,kun pääsi 8:lla,eikä tarvinnut olla 12kk.Aliupseerikouluun vaikuttaa paljon myös koulupohja,jota ei esim.minulla ollut.Varmasti myös palikkatestit,joita ei ainakaan 70-luvun lopulla julkaistu,ja kerrottu testattaville.(sivumennen sanottuna olen oman äo:ni on testannut laajemmassa testissä,tulos kohtuuhyvä 120)Jälkeenpäin tietysti olen ajatellut,ettei auk:n käymisestä mitään haittaakaan olisi ollut.Omassa ikäluokassani kyllä jokunen"ruinaaja" pääsi,kun ei tullut valituksi.Ehkä juuri näiden haluttomien tilalle.Normaalielämässä kulmaraudoilla kuitenkin on hyvin pieni paino,jos muuten osaa hoitaa asiansa.Itse sain omani jo lähes 30v sitten,ollut kerran kertaamassa,joka ei riitä kahteen väkäseen(tarvitsee 14vrk kertausta)Mielelläni ottaisin vastaan,jos se mahdollisuus tulisi,mutta en menetä yöuniani,vaikka en saisi.No jaa siirryn muuten nostoväkeen keväällä,joten se siitä.

        Minun aikanani koulupohja ei paskaakaan merkannut haluttiinko ko. henkilö johtamaan vai ei. Pällikokeet ja sotilastaidot sen määräsi. Mutta kieltäytymään pystyi, joten taso meni heikoksi, sillä halukkaita joiden kyvyt ei riitä on aina olemassa ja he pääsivät sen ajan järjestelmässä möhlimään koko armeijan asioita huonolla jotamistaidottomalla toilallullaan. Edes suunnistaa ei ne pojat osanneet, vaikkalapissa oltiin:)


      • reservin korpraali-58
        Korbral kirjoitti:

        En tiedä miten sinun aikanasi, mutta ainakin 96 meillä oli morttileiri jossa aliupseerikouluun tai rukkiin valitut olivat ryhmänsä johtajia.
        Lisäksi olen johtanut hankalasti ammattikuntaani vastaan toimivia ryhmiä töissäni, ja se jos joku on johtamista. Mutta luulkaa te mitäluulette:) Ompahan hieman parempia meriittejä;)

        Tottakai tarkoitin 8 ja 11.Nykyiset palvelusajat(6,9 ja 12 ovat tulleet voimaan joskus v.1998,itse kävin armeijan vuosina 1978/1979.Mitä taas tulee koulutukseen,niin kyllä se vielä60 ja 70 luvulla merkitsi melko paljon.Aika vähän esim.res.upseereita,joilla ei olisi yo-tutkintoa.Omassa palvelukseenastumiserässä,joka oli kesäkuun15.päivä oli huomattava määrä ylioppilaita,jotka samoista lähtökohdista olivat esim.minua edellä.toinen asia taas olisi,jos olisin ollut joku"supersotilas"mitä en ollut,vaan hoitelin armeijan pois tuntemattoman sotilaan sanoin:"asialliset hommat hoidetaan,muuten ollaan kuin ellun kanat"Kuitenkin sain kenttäkelpoisuus ja yleisarvosanat:hyvä,sekä sattumakorpin natsan.Ja huom. tämä tapahtui aikana,jolloin armeija vielä oikeasti oli ns.miesten koulu.Omalta osaltani keskustelu saa nyt jäädä tähän.Poikaset jatkakoon.


      • selität..
        Korbral kirjoitti:

        En tiedä miten sinun aikanasi, mutta ainakin 96 meillä oli morttileiri jossa aliupseerikouluun tai rukkiin valitut olivat ryhmänsä johtajia.
        Lisäksi olen johtanut hankalasti ammattikuntaani vastaan toimivia ryhmiä töissäni, ja se jos joku on johtamista. Mutta luulkaa te mitäluulette:) Ompahan hieman parempia meriittejä;)

        ...me (johtajat) tiedämme totuuden hehe!


      • gj
        palveluaikoja teillä.. kirjoitti:

        ..muistan sen, että 8 kk oli miehistöllä, mutta 11 kk johtajilla.

        Taitaa olla palturia tämäkin juttu, kuten muutkin.

        Terveisen Reservin MAJURI

        Vuonna 1969 erikoismiehistö palveli myös 11 kk.Mm.säämiehet,automiehet,venemiehet,pioneerikoneenkäyttäjät yms.Sama palvelusaika kuin johtajilla,mutta natsattomina.AJANHUKKAA.Kapiaisten kostoa niille ,jotka uskalsivat urputtaa.Ja haista sinä reservin majuri,joka todennäköisesti olet sotamies vittu,koska et tätäkään tiennyt.


      • jtdj
        palveluaikoja teillä.. kirjoitti:

        ..muistan sen, että 8 kk oli miehistöllä, mutta 11 kk johtajilla.

        Taitaa olla palturia tämäkin juttu, kuten muutkin.

        Terveisen Reservin MAJURI

        Majuri taitaakin olla kusipää sotamies


      • 46wjuh
        res.korpraali-58 kirjoitti:

        itseäni ei valittu auk:kiin,ollessani sotaväessä jo kauan sitten.Minulle se oli helpotus,kun pääsi 8:lla,eikä tarvinnut olla 12kk.Aliupseerikouluun vaikuttaa paljon myös koulupohja,jota ei esim.minulla ollut.Varmasti myös palikkatestit,joita ei ainakaan 70-luvun lopulla julkaistu,ja kerrottu testattaville.(sivumennen sanottuna olen oman äo:ni on testannut laajemmassa testissä,tulos kohtuuhyvä 120)Jälkeenpäin tietysti olen ajatellut,ettei auk:n käymisestä mitään haittaakaan olisi ollut.Omassa ikäluokassani kyllä jokunen"ruinaaja" pääsi,kun ei tullut valituksi.Ehkä juuri näiden haluttomien tilalle.Normaalielämässä kulmaraudoilla kuitenkin on hyvin pieni paino,jos muuten osaa hoitaa asiansa.Itse sain omani jo lähes 30v sitten,ollut kerran kertaamassa,joka ei riitä kahteen väkäseen(tarvitsee 14vrk kertausta)Mielelläni ottaisin vastaan,jos se mahdollisuus tulisi,mutta en menetä yöuniani,vaikka en saisi.No jaa siirryn muuten nostoväkeen keväällä,joten se siitä.

        silloinen pisin palvelusaika oli 110kk


      • Olin siellä minäkin
        Korbral kirjoitti:

        Mutta ajattelin vain ohimennen mainita sen todellisen asian, ettette luule että aukin käyminen on kovakin saavutus elämässä, niin kuin se monelle tuntuu olevan joku mast-juttu kun lusii tupla-ajan ja saa tyyne-passin ja kaks hakasta ja jopa kolmekin kaulaan. Missään ei ole kyselty intistä, vaikka turva-alan miehiä olen ihan valtiosektorilla missä jos jossakin sitä luulisi kysyttävän.

        sieluusi ja asiaa pitää täällä tilittää. Ole mies ja myönnä se. Ai, et myönnä....?


      • gfcdyt
        murtunut.. kirjoitti:

        ...kuin ei päässyt AUKiin. Muistan kun itse lähdimme AUKiin ja ne, jotka jäivät rannalle selittelivät että "olisin päässyt, mutta sanoin etten varmasti lähde..." ym. paskaa. Tosiasiassa eivät päässeet AUKiin koska eivät olisi olleet oikeaa ainesta. Ihan kuin aloittajakaan ei päässyt heh heh! Muutaman kuukauden päästä tulimme johtamaan heitä perusyksikköön takaisin. Vaikka olimme samaa saapumiserää, oli se mukavaa pitää pojille sulkeisia ja tiedostaa se tosiasia, että oli ylempi. Sehän aloittajaakin silloin myös masensi.

        Itse olen nykyisin kersantti (ylennys tuli juuri äsken).

        Oikeat miehet ovat upseereita,eli vähintään vänrikkejä.Aliupseerit ovat kuleja.


    • friend09

      kyllä sinne osa menee aivan halukkaastikin.

      • ???????????????????????????...

        Tuntuu aika oudolta,jos reserviläistemme lähijohtajat(res-au)ovat noin huonolla itsetunnolla varustettuja,että alikessun jämät ovat elämän kohokohta,ja loppuelämä menee niitä muistellessa.Itse en toivoisi tosipaikassa näitä"me johtajia"


      • haka kans
        ???????????????????????????... kirjoitti:

        Tuntuu aika oudolta,jos reserviläistemme lähijohtajat(res-au)ovat noin huonolla itsetunnolla varustettuja,että alikessun jämät ovat elämän kohokohta,ja loppuelämä menee niitä muistellessa.Itse en toivoisi tosipaikassa näitä"me johtajia"

        Mun mielestä koko intin olis voinu jättää väliin..


      • Totaalikieltäytyjä
        haka kans kirjoitti:

        Mun mielestä koko intin olis voinu jättää väliin..

        Vai oikein alikessuja. Meikäpoikapa on istunut vajaan kaksi vuotta vankilassa vakaumukseni takia. Enkä päivääkään kadu! Helpompi olisi ollut mennä niitä nisupossuja syömään, vaan tosi mies tekee niinkuin sydän sanoo, eikä niinkuin joku alikessu. Hahaa pellet, siitä saitte!!!


      • et ole...
        Totaalikieltäytyjä kirjoitti:

        Vai oikein alikessuja. Meikäpoikapa on istunut vajaan kaksi vuotta vankilassa vakaumukseni takia. Enkä päivääkään kadu! Helpompi olisi ollut mennä niitä nisupossuja syömään, vaan tosi mies tekee niinkuin sydän sanoo, eikä niinkuin joku alikessu. Hahaa pellet, siitä saitte!!!

        ..istunut kahta vuotta vaan puoli vuotta jos sitäkään. Toisekseen istuit avovankilassa. Kolmanneksi sinua pantiin perseeseen sielläkin.

        Hahaa!!


    • tööpeli

      Intissä 90 ja aukki pohjosessa.Olin kurssin 30 parhaan joukossa jotka pääsivät tulosten mukaan rukkiin.Siitäpä riemu alkoikin kun kieltäydyin kunniasta.3xkertaa puhutteluiussa miksi kieltäydyn.Saimpahan korpin jämät siitä hyvästä.Nykyään res.ylikersantti

    • aukkinsa käynyt

      Usein kuulee AUKista rannalle jääneiltä, että "ei niistä jämistä mitään hyötyä kuitenkaan ole siviilissä". Ja sillä perustellaan sitä, miksi muka "jätettiin menemättä" AUK:iin - vaikka nämä tapaukset on tosiasiassa yleensä jätetty valitsematta AUKiin. No totta se on, että nykyään ei AUKin käymisestä hirveästi hyötyä siviilissä ole, mutta eipä ole haittaakaan. Oli kuinka turhaa ja lapsellista tahansa, niin silti olen mieluummin reservin alikersantti kuin esim. reservin tykkimies :) Jos se on jonkun mielestä lapsellinen ajattelutapa, niin AIVAN SAMA! Siinäpähän ruinaavat. Kun sinne armeijaan kerran lähtee, niin kyllä sieltä samalla kannattaa jonkunnäköiset natsatkin yrittää muistoksi ottaa.

      • Kohta nostoväessa

        Tänä pävänä varusmiehet jakautuvat johtajiin ja johdettaviin. Puhutaan johtajakoulutuksesta, jota aliupseerikurssi res. upseerikurssin ohella on. Johdan korkeasti koulutettuja ja otan heidät myös töihin. Tässä tilanteessa aliupseerikoulun käynti kertoo myönteisestä asenteesta paitsi maanpuolustukseen, myös muuhunkin, kuten tältäkin sivustolta hyvin käy ilmi. Auk on eräänlainen hyvä normisuoritus - jos se puuttuu pitkälle koulutetulta mieheltä, sopii miettiä ja selvittää syitä: asennetta työntekoon, tuttavuuksia poliisin ja oikeuslaitoksen kanssa, terveyttä jne. Johtajakoulutukseen lähtevät nuhteettomat kansalaiset. Vättämättä auk:n ulkopuolelle jääneessä ei tarvitse olla vikaa. Auk:n käynyt ei ole useimmiten himohehkuttaja maanpuolustusasioissa, mutta ei tarvitsekaan olla, kun häntä tarvitaan siviilitehtäviin.

        Toinen - ja merkittävämpi - jako kulkee sotilaspassin saaneiden ja saamattomien välilä. Auk:hon määrättiin omana aikanani lähinnä pohjakoulutuksen perusteella. Tämä on edelleen järkevää siksikin, että johtajilla periaatteessa on myös korkeakoulukelpoisuus, käyttävät he sitä sitten tai ei. Kaikki toisen asteen tutkinnon suorittaneista eivät kuitenkaan yksinkertaisesti mahdu au-koulutuksen: esimerkiksi lukiotutkinnon suorittaa noin puolet ikäluokasta, mutta auk:hon mahtuu enintään 30 % vahvuudesta. Näen arvokkaana sen, että esimerkiksi huippu-urheilja suorittaa kuitenkin varusmiespalveluksen, vaikka ei ehdi olla yksikössään niin paljoa, että häntä voitaisiin määrätä auk:hon. Tällaisia tapauksiahan on.

        Jos nainen on suoritanut varusmiespalveluksen, se kyllä herättää huomiota ja vallankin, jos hänellä on johtajakoulutus. Olen joskin tällaista naista ottanut töihin, mutta hänen vientinsä töihin oli niin voimakas, että hän ehti jo öitä saada, kun pyysin haastatteluun. Yhteisössä on myös armeijan käyneitä naisia - timmejä tyyppejä.


    • loplotiloo

      kaikki intiaanit kanootissa???

      Mitä hittoo joku varusmiespalveluksessa 14 vuotta, siis neljätoistavuotta, sitten
      ollut kämmäri täällä oikeen selittää??????

      Mahtoi olla traumaattinen kokemus, kun ei normaali toipumisajassa pääse
      päähänpinttymistään erilleen.

      :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe