Eli ongelmana on se että loppusyksystä marras-joulukuussa tulee lähes joka vuosi kuivahko yskä ja varsinkin maatessa iltaisin ja yöllä rohisee, rahisee, narisee, välillä melkein viheltää tai vinkuu jostain keuhkoputken alaosasta. Yskä on kuivaa ja tulee välillä pölyntunne, mutta välillä sieltä irtoaa sitkeää limaa hieman. Tietokoneen ääressä ollessa myös yskä pahenee, vaikka kuvaputkinäyttö ei ole pölyinen. Yskä kestää koko keskuslämmityskauden ollen välillä helpompi ja välillä yskänkohtauksin kuin olisi keuhkotauti.
Pitää hengittää aika pinnallisesti ettei ala yskittää.
En tupakoi tai ole tupakoinut, eikä minulla ole todettu mitään astmaa tai allergioita. Täytyy myöntää että vietän suurimman osan aikaa sisällä, enkä paljon raitista ilmaa saa, muu perhe enemmän.
Tänä vuonna myös muulla perheellä on ollut samoja oireita tässä marras-joulukuun aikana, mutta minulla pahimpana ja pisimpään. Kerran pari koko perhe on oksentanut yskänkohtauksen päätteeksi, mutta muuten aina välillä tulee yskänkohtauksia, mutta ainakin minulla tuntuu melkein koko ajan että on siellä henkitorven tienoilla jotain ärsyttävää.
Itsellä tuntuu että muunkin aikaa vuodessa maatessa sängyssä hivenen vinkuu tai rohisee mutta vain harvoin sen huomaa ja olo ja hengitys on normaalia muuten. Mutta aina kun tulee marras-joulukuun tienoo niin alkaa yskimisjaksoja ja iltaisin maatessa rohina ja ärsytyksen tunne keuhkoputken tienoilla.
Asumme kerrostalossa jossa on melko kuiva ilma lämmityskaudella. Alueella on ollut rino-virus liikenteessä joka aiheuttaa noita oireita, mutta miksi minulla on samat oireet joka talvikausi.
Rino-virushan voi aiheuttaa ahtauttavaa keuhkoputkentulehdusta, olisiko minulla sellainen? Luulisi vain että oireeti olisivat pahemmat myös muuhun aikaan vuodesta.
Yskittää, rahisee ja vinkuu
keuhkoissa nääs
4
1192
Vastaukset
- suolapiipusta voisi
olla apua ja avonaisesta vesiastiasta. Siis vaikka maljakkoon vettä mutta ei kukkia ja maljakko hyllyyn tai pöydälle makuuhuoneeseen. Hengitä ihmeessä syvään että saat sen liman pois
- ITSE JO
-vastasitkin kydymykseesi.kerrostalojen ilma on
kuiva.ja kuuma puutalot hrngittävät mutta sementti
seinät eivät!
Lämmitystä kannattaa pienennellä,öiseenaikaan
ja hommata ilmankosteuttaja.- patterille
Laita märkä pyyheliina patterin päälle.
- on kosteusmittari
....kotona?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991