Eli ongelmana on se että loppusyksystä marras-joulukuussa tulee lähes joka vuosi kuivahko yskä ja varsinkin maatessa iltaisin ja yöllä rohisee, rahisee, narisee, välillä melkein viheltää tai vinkuu jostain keuhkoputken alaosasta. Yskä on kuivaa ja tulee välillä pölyntunne, mutta välillä sieltä irtoaa sitkeää limaa hieman. Tietokoneen ääressä ollessa myös yskä pahenee, vaikka kuvaputkinäyttö ei ole pölyinen. Yskä kestää koko keskuslämmityskauden ollen välillä helpompi ja välillä yskänkohtauksin kuin olisi keuhkotauti.
Pitää hengittää aika pinnallisesti ettei ala yskittää.
En tupakoi tai ole tupakoinut, eikä minulla ole todettu mitään astmaa tai allergioita. Täytyy myöntää että vietän suurimman osan aikaa sisällä, enkä paljon raitista ilmaa saa, muu perhe enemmän.
Tänä vuonna myös muulla perheellä on ollut samoja oireita tässä marras-joulukuun aikana, mutta minulla pahimpana ja pisimpään. Kerran pari koko perhe on oksentanut yskänkohtauksen päätteeksi, mutta muuten aina välillä tulee yskänkohtauksia, mutta ainakin minulla tuntuu melkein koko ajan että on siellä henkitorven tienoilla jotain ärsyttävää.
Itsellä tuntuu että muunkin aikaa vuodessa maatessa sängyssä hivenen vinkuu tai rohisee mutta vain harvoin sen huomaa ja olo ja hengitys on normaalia muuten. Mutta aina kun tulee marras-joulukuun tienoo niin alkaa yskimisjaksoja ja iltaisin maatessa rohina ja ärsytyksen tunne keuhkoputken tienoilla.
Asumme kerrostalossa jossa on melko kuiva ilma lämmityskaudella. Alueella on ollut rino-virus liikenteessä joka aiheuttaa noita oireita, mutta miksi minulla on samat oireet joka talvikausi.
Rino-virushan voi aiheuttaa ahtauttavaa keuhkoputkentulehdusta, olisiko minulla sellainen? Luulisi vain että oireeti olisivat pahemmat myös muuhun aikaan vuodesta.
Yskittää, rahisee ja vinkuu
keuhkoissa nääs
4
1244
Vastaukset
- suolapiipusta voisi
olla apua ja avonaisesta vesiastiasta. Siis vaikka maljakkoon vettä mutta ei kukkia ja maljakko hyllyyn tai pöydälle makuuhuoneeseen. Hengitä ihmeessä syvään että saat sen liman pois
- ITSE JO
-vastasitkin kydymykseesi.kerrostalojen ilma on
kuiva.ja kuuma puutalot hrngittävät mutta sementti
seinät eivät!
Lämmitystä kannattaa pienennellä,öiseenaikaan
ja hommata ilmankosteuttaja.- patterille
Laita märkä pyyheliina patterin päälle.
- on kosteusmittari
....kotona?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle152151Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631465Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061439Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61302Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681275Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001184Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell731124Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311067Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.301059En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521046